1

Onderwerp: wat is er in nl aan halve triathlons in 2014 ?

ik zit op ntb site en triathlon226 te kijken, is er buiten Almere nog elders in t land een 1/2 triathlon .

ik wil wat kleine triathlons doen in 2014, nou woon ik vlakbij Nieuwkoop, Noordwijkerhout, ter Aar dus die zijn wel te vinden.. dit jaar heb ik de crosstriathlon op Amaland gedaan, komend jaar valt deze gelijk met Almere.. Ameland is altijd met vrienden op Ameland, vandaar dat ik dan een alternatief voor Almere zoek.

iemand een idee ?

2

Re: wat is er in nl aan halve triathlons in 2014 ?

Ter heijden heeft ook een halve afstand . Het is meer ingericht voor de kortere afstand (1/8 en 1/4 afstand is er dan ook), dus de verzorging tijdens en na de wedstrijd is vergelijken met Almere erg karig en je moet hetzelfde rondje meerdere keren afleggen.

3

Re: wat is er in nl aan halve triathlons in 2014 ?

zie m, iets langer zwemmen maar tegen die tijd hoort dat t probleem niet te zijn...

eens afwachten wat er straks nog naar boven komt borrelen....

4

Re: wat is er in nl aan halve triathlons in 2014 ?

Didam is een middenafstand en kan ik je echt aanbevelen.

5

Re: wat is er in nl aan halve triathlons in 2014 ?

dank je Sylvia, dat is nog net geen Duitsland :-) ik zoek eigenlijk iets meer in de randstad..

6

Re: wat is er in nl aan halve triathlons in 2014 ?

Ik houd altijd van leuke wedstrijdjes in het buitenland. Dus ik heb ook wel eens de kalender van de randstad bekeken. Valt flink tegen wat daar georganiseerd wordt. Het zijn rare snuiters daar aan de andere kant van de IJssel zeg!

Ik vrees dat je een rivier over zult moeten voor wat leuks. Vergeet je paspoort niet!

7

Re: wat is er in nl aan halve triathlons in 2014 ?

De triathlon van Nieuwkoop is een mooie triathlon maar ook Leiderdorp (dit jaar alleen afgelast).

8

Re: wat is er in nl aan halve triathlons in 2014 ?

Vanuit de 'Randstad' is Didam nu ook weer niet het einde van de wereld wink +/- 80 minuten in de auto voor een halve is toch peanuts lijkt me smile Als je vanuit omgeving Nieuwkoop naar Spijkenisse zou gaan voor een 1/4 ben je bijv. ook al 50 minuten kwijt wink

#enjoylife

9

Re: wat is er in nl aan halve triathlons in 2014 ?

Leiderdorp ziet er goed uit, alles ziet er wel bekend uit, fietsronde door oude wetering en rijpwetering zijn ook leuk (al zit er wel bij pondje van oude wetering een stukje straat wat ze juist wel eens onder handen mogen nemen). ga deze eens in de gaten houden of ie er in 2014 weer is.

Wel apart dat zo'n triathlon op laatste moment wordt afgeblazen omdat er "plotseling" wegwerkzaamheden zijn.. bodegraven had dat ook terwijl het al een 1/2 jaar vol stond met borden dat de n11 dicht zou zijn, dan lijkt me dat de omleidingsroute ook al bekend is bij diverse instanties.

10

Re: wat is er in nl aan halve triathlons in 2014 ?

Oud Gastel heeft een schitterend fietsparcours naar mijn mening. En zwemmen en lopen is er ook wel ok. Als je van hard fietsen houdt vind je niet gek veel beters meer in Nederland. En dat onder de rook van de drukke randstad.

Al is het helaas wel in Belgie  wink

11

Re: wat is er in nl aan halve triathlons in 2014 ?

Zonder het topic the willen vervuilen, zou ik graag even willen inhaken op het onderwerp afstanden/tijd nodig om een wedstrijd te bereiken. Ik woon tegenwoordig in Australie (Brisbane om precies te zijn), en hier draait men de hand niet om voor een uur of wat rijden voor een sprint wedstrijd. Gisteren deed ik een 750/20/5 die op ruim een uur rijden lag. Ik heb me voor een 2/80/20 ingeschreven die 390km van Brisbane gehouden wordt, en dat wordt op zaterdag heen, zondag racen en weer terug. Noosa en Mooloolaba liggen hier "relatief" dichtbij, op 1.5 en 2 uur rijden, en trekken mensen uit het hele land. Ik weet het, 's lands wijs, 's lands eer, maar ben het dus volledig met Rinke eens!

(moet er ook bij vermelden dat onze swim squad om 4:30am begint, dus men houdt van vroeg opstaan, dat helpt  wink )

12

Re: wat is er in nl aan halve triathlons in 2014 ?

Hallo,

Ameland is natuurlijk een erg leuke en zware wedstrijd om het seizoen af te sluiten. In 2014 ben ik er zeker ook weer bij. Dus geen Almere voor mij! Toch wil ik inderdaad ook een halve (midden) gaan doen in 2014 en bij goed bevallen in 2015 een hele?! Ik zat te denken aan de triathlon van Didam. De filmpjes en foto's van afgelopen jaren beloven een mooie, groene triathlon. Heeft iemand leuke of juist minder leuke ervaringen met deze triathlon? Zijn er hier al mensen die weten dat ze gaan starten in Didam?

Groet Aabe

13

Re: wat is er in nl aan halve triathlons in 2014 ?

Ik heb ervaring met Terheijden, Didam en Almere (vorig jaar, dit jaar hele).

Terheijden: leuke compacte lokale race. fietsparcours is eerste en laatste stukje beetje lastig: smal, bochtjes etc, maar voor de rest grote weg dus hard fietsen is goed mogelijk. Wel n klein rondje, dus moet je aantal keren rijden. Lopen: klein rondje, maar vind ik wel leuk, kom je vaak langs je supporters

Almere vorig jaar: erg leuk en mooi, goed geregeld. Dit jaar ook prima organisatie en op zich goed parcours, met her en der wel wat lastige stukken. 1 grote fietsronde en 2 looprondes, dus minder vaak langs supporters.

Didam: 4x fietsronde welke prima is, maar sommige stukken slecht wegdek waardoor vele bidons uit hun houder vielen en het dus een bidonregen werd.  Nadeel: geen verzorgingspost, je moet dus eigenlijk wel iemand hebben die je van een volle bidon kan voorzien. Was dit jaar warm weer, dus een refill was fijn geweest.....
Lopen: erg mooie ronde met 3 verzorgingsposten op 5k ronde. Wel stukjes onverhard, maar dat gsaat door de natuur dus erg fijn.
Groot pluspunt: enorm enthousiaste vrijwilligers. Je werd door iedereen aangemoedigd en naar de finish geschreeuwd. Zalig.

Maar vooral: er zijn niet heel veel wedstrijden met een halve tri in Nederland. Dus je zult ff moeten rijden. So what: je gaat wat leuks doen!!!!!

Winnaars zijn een deel van de oplossing, verliezers een deel van het probleem.
Ik ben een winnaar.........

14

Re: wat is er in nl aan halve triathlons in 2014 ?

Wilma bedankt voor deze onwijs nuttige input! Dit geeft een beter beeld van de 3 triathlons die je beschrijft... smile Motiveert om weer verder te trainen voor volgend jaar wink

#enjoylife