1

Onderwerp: Op welke muziek train jij?

Ik zie allen maar berichten over materiële zaken,
Maar ben benieuwd naar het inmateriele,

Dus op welke muziek train jij?

2

Re: Op welke muziek train jij?

Sorry,

Zie het al, was al eerder een topic :-)
Maar blijf benieuwd….

3 Laatst bewerkt door petitmas (25-11-13 19:01:10)

Re: Op welke muziek train jij?

Mag hopen dat je bedoelt "binnen trainen" anders krijg je meteen de wind van voren van mij  tongue
Ik ben al 1 trainer in het verkeer verloren en das meer dan genoeg.

Ik heb zelf op een haar na een grietje met 50 per uur omver gereden omdat ze totaal niet reageerde en je rekent daar wel op als je schreeuwt KIJK UIT!!!!!!

Ga niet zeggen : hij staat zachtjes, dat is hetzelfde als het verschil tussen wel en niet hands-free bellen..........je bent gewoon afgeleid.

Enige waar ik iets bij kan bedenken is muziek bij het hardlopen in een park of dergelijke. Verder niet......oh ja, er is tegenwoordig een waterdichte mp3 voor de zwemtrainingen  cool

(Ja, ik ben nogal eens zwart-wit  hmm  )

4

Re: Op welke muziek train jij?

Ik ben het 100% eens met Petitmas, levensgevaarlijk om met een verminderd gehoor op de openbare weg te sporten

5

Re: Op welke muziek train jij?

Enerzijds wel eens met jou Petitmas maar toch vind ik het zelf ook wel fijn als ik een rondje door de polder fiets om met 1 oortje in te rijden over de fietspaden.

1 je hoort toch al niks door de wind langs je oren maar ben me er wel van bewust dat ik zelf extra goed moet opletten wat er om me heen gebeurd..

Wat betreft 'normale' fietsers met oortjes in, allemaal lekker thuis op de bank laten zitten. Bellen heeft geen zin, schreeuwen heeft geen zin het is gewoon op goed geluk inhalen negen van de tien keer.

Amat Victoria Curam

6

Re: Op welke muziek train jij?

De enige training waarbij ik naar muziek luister is een spinningles. En die doe ik bijna nooit smile

7

Re: Op welke muziek train jij?

petitmas schreef:

Mag hopen dat je bedoelt "binnen trainen" anders krijg je meteen de wind van voren van mij  tongue
Ik ben al 1 trainer in het verkeer verloren en das meer dan genoeg.

Ik heb zelf op een haar na een grietje met 50 per uur omver gereden omdat ze totaal niet reageerde en je rekent daar wel op als je schreeuwt KIJK UIT!!!!!!

Ga niet zeggen : hij staat zachtjes, dat is hetzelfde als het verschil tussen wel en niet hands-free bellen..........je bent gewoon afgeleid.

Enige waar ik iets bij kan bedenken is muziek bij het hardlopen in een park of dergelijke. Verder niet......oh ja, er is tegenwoordig een waterdichte mp3 voor de zwemtrainingen  cool

(Ja, ik ben nogal eens zwart-wit  hmm  )

Helemaal mee eens.

8

Re: Op welke muziek train jij?

Meestal luister ik naar Headhunterz tijdens het hardlopen in het park.    Geeft een lekker ritme.

Tijdens wedstrijden nooit.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

9

Re: Op welke muziek train jij?

100% eens met Petitmas.

10 Laatst bewerkt door Vanzella (26-11-13 11:12:35)

Re: Op welke muziek train jij?

check, muziek is voor de tacx (dus niet voor dit jaar  wink ) en af en toe voor de lange duurloop. Dan is het uit de volgende twee genre's: Editors, Arctic monkeys, Franz Ferdinand afgewisseld met bijvoorbeeld Jay Z, Kanye West.

Maar meestal heb ik voldoende aan muziek in mijn hoofd, soms zelfs meerstemmig  lol

11

Re: Op welke muziek train jij?

Tijdens het fietsen luister ik nooit naar muziek om dezelfde redenen die al eerder zijn aangegeven. Sinds kort luister ik tijdens de langere duurlopen wel naar muziek en dat bevalt me wel. Bij voorkeur muziek met gitaren.

12

Re: Op welke muziek train jij?

Geen muziek tijdens het sporten buiten.
Wel serie/film kijken tijdens het fietsen op de Tacx

13

Re: Op welke muziek train jij?

Tijdens het fietsen niet, maar tijdens het lopen wel hoor, heerlijk.

De muziek die ik luister is heel uiteenlopend, maar er moet wel een beetje tempo in zitten en opzwepend werkt ook altijd wel.

En ik kan begrijpen dat mensen zoiets hebben van gevaarlijk, maar ik kan nog wel honderduizend dingen noemen die ik zie gebeuren in het verkeer die ik gevaarlijker vind dan hardlopen met een muziekje op. IK ben zelf verantwoordlijk en vind dat ik er ook zo mee moet omgaan.

14

Re: Op welke muziek train jij?

Op de Tacx wil ik nog wel eens een mp3-spelertje pakken met een flinke mix van The Drughouse erop. Met lopen heb ik nooit muziek op, ik ben graag zo alert mogelijk bezig met mijn omgeving. Vooral in het bos of tussen de weilanden als het doodstil is, stilte is vaak nog lekkerder dan muziek.

15

Re: Op welke muziek train jij?

Hartslag

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

16

Re: Op welke muziek train jij?

Dus Danny, omdat er gevaarlijkere dingen zijn is het dus gerechtvaardigd?
Omdat jij zelf de verantwoording draagt is het dus gerechtvaardigd?

Als jij ook maar 1 sec niet oplet heeft iemand anders een trauma voor het leven. het gaat niet alleen om jezelf hè  hmm

17

Re: Op welke muziek train jij?

de laatste cd via itunes gedwonload van Danny Vera, niks mis mee  big_smile

18

Re: Op welke muziek train jij?

Eighties hairmetal! Maar dat is dus eigenlijk ter compensatie.... neutral

19

Re: Op welke muziek train jij?

Ik luister àltijd muziek tijdens het fietsen en lopen als ik alleen ga trainen. En dan vanalles, meestal in het begin wat rustigs, en aan het eind wanneer de zin wat minder wordt een fijn bakkie tering herrie.

Wel of niet opletten heeft weinig met muziek te maken. En ik geloof ècht niet dat het gevaarlijk is.

20

Re: Op welke muziek train jij?

petitmas schreef:

Dus Danny, omdat er gevaarlijkere dingen zijn is het dus gerechtvaardigd?
Omdat jij zelf de verantwoording draagt is het dus gerechtvaardigd?

Als jij ook maar 1 sec niet oplet heeft iemand anders een trauma voor het leven. het gaat niet alleen om jezelf hè  hmm

Nee hoor, alleen ik zie het gevaar er niet van in en heb ook nog nooit een gevaarlijke situatie meegemaakt terwijl ik muziek luisterde terwijl ik aan het lopen was. Wat ik bedoelde te zeggen is dat als we met alles zouden stoppen waar enigzins gevaar aanzit, dat er dan vrij weinig meer over blijft om te doen.

Ik respecteer ieder z'n mening daarin en kan begrijpen als je wel iets meegemaakt hebt dat het dan gevoeliger ligt. Ik vind mezelf best verantwoordelijk op dat gebied.

21 Laatst bewerkt door petitmas (02-12-13 19:44:29)

Re: Op welke muziek train jij?

Danny, even goede vrienden, maar dat is nu precies wat ik bedoel. Iedereen vindt zichzelf (uiteraard) verantwoordelijk handelen. Zou wat zijn als er iemand gaat schrijven : nee, ik ben echt onverantwoord bezig  roll

Feit is dat jij met muziek loopt en niemand praat mij uit het hoofd dat je met muziek even geconcentreerd bent op je omgeving als zonder muziek. En dus kan 1 sec onoplettendheid fataal zijn............ook voor een ander !!!!

Muziek op je hoofd op de openbare weg KAN NOOIT !

22 Laatst bewerkt door punisher (02-12-13 20:43:36)

Re: Op welke muziek train jij?

Ik ben erg benieuwd hoeveel van ons een autoradio hebben in de auto?
En dus ben ik erg benieuwd hoeveel van jullie die radio dan niet aan zetten op het moment dat ze gaan deelnemen aan het verkeer?

Let wel: ik luister tijdens het sporten niet naar muziek als ik buiten ben maar dat komt omdat ik me alleen prima kan vermaken smile

23

Re: Op welke muziek train jij?

petitmas schreef:

Feit is dat jij met muziek loopt en niemand praat mij uit het hoofd dat je met muziek even geconcentreerd bent op je omgeving als zonder muziek. En dus kan 1 sec onoplettendheid fataal zijn............ook voor een ander !!!!

Muziek op je hoofd op de openbare weg KAN NOOIT !

Feit is dat jij zonder muziek loopt en niemand praat mij uit het hoofd dat je zonder muziek even geconcentreerd bent op je omgeving als met muziek. En dus kan 1 sec onoplettendheid fataal zijn............ook voor een ander !!!!

(Y)

Uit de categorie waardeloze argumenten, de groeten.

24

Re: Op welke muziek train jij?

NIELSH......categorie "goedkoop"  tongue

PUNISHER : Ik vind het verder prima hoor wat jullie vinden en doen. Zit een beetje in de categorie van de hockeyer die zijn tanden verloor zonder zijn beschermingsbitje.

Gewoon lekker doorgaan met trainen met muziek op je kop tot je wel een keer tegen een auto oploopt.

25

Re: Op welke muziek train jij?

Als je niet uitkijkt in het verkeer van tegenwoordig loop je zowiezo wel vroeg of laat onder of tegen een auto of je dan een mp3 ophebt of niet. Ik promoot het trainen met muziek niet en gebruik het zelf zelden maar als ik sommige wielertoeristen zie rijden is het al een kunst om er als automobilist niet over te rijden  hmm