1 Laatst bewerkt door VliegendeHollander (02-02-14 17:42:54)

Onderwerp: Israman 2014

Een beetje laat, maar 17 januari j.l. heb ik de Israman 113 in Eilat gedaan. Van de eindtijd zullen velen hier niet schrikken, 8:50. Het was mijn eerst triatlon. Het weer was perfect en de organisatie prima. Van begin tot eind heb ik genoten en niet op de tijd gelet. We begonnen met zwemmen in de Rode Zee (een PR op de 1.9k gezwommen van 49 m) en gingen daarna de bergen in met de fiets. De eerste 20k waren bergop (7-8% gemiddeld), en heb het hier zeer rustig aan gedaan, want ik had toch wel bergvrees en was bang mezelf in het begin op te blazen. Ik ben nog redelijk trots dat ik op het eind de halve marathon net onder de 2 1/2 uur heb kunnen houden.
De 113 is trouwens gewonnen door de Nederlander Edo van der Meer. Alhoewel hij uiteraard met de wedstrijd bezig was, wist hij toch nog de energie te vinden om mij tijdens de race (hij was met de fiets al op de terugweg, terwijl ik nog naar de keerpunt moest) aan te moedigen. Zeer sportief van hem, vond ik.

Doelen: -marathon van Amsterdam oktober 2013 onder de 4 uur; -halve triatlon van Eilat januari 2014 onder de 7,5 uur; -Beach challenge Kijkduin juli 2014 in de top eindigen bij de recreanten; -ooit een hele Iron-distance voltooien.