1

Onderwerp: IM Mallorca 70.3 2015

Ik ben er bij, voor de derde keer. Wederom kostte het weinig moeite mijn gezin te overtuigen. In de meivakantie zijn er niet veel goede alternatieven en aangezien het geen straf is om een week in de zon te zitten als het in Nederland meestal nog grauw en nat is vliegen we begin mei naar Mallorca.

2

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Leuk!
Ik heb ook wel zin om te gaan, ben bezig gezin hiervan te overtuigen smile

Je had je fiets vervoerd via Forza, is dat bevallen?
Heb je bij aankomst een auto gehuurd of dat vanuit NL gedaan?

3

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Arnoutdv schreef:

Leuk!
Ik heb ook wel zin om te gaan, ben bezig gezin hiervan te overtuigen smile

Je had je fiets vervoerd via Forza, is dat bevallen?
Heb je bij aankomst een auto gehuurd of dat vanuit NL gedaan?

In 2013 heb ik mijn fiets zelf meegenomen in een fietskoffer. Dat betekende dat we zowel op Mallorca als in Nederland een taxibus nodig hadden. Op Mallorca zelf hebben we toen ook nog een auto gehuurd, maar dit was niet echt nodig. In 2014 heb ik inderdaad gebruikt gemaakt van Forza Bike Transport. Aangezien Mallorca hun eerste klus was had ik vooraf wat twijfels. Achteraf onterecht, alles verliep prima en Julian van Forza is gewoon een erg aardige kerel. Ik hoop dat hij succes heeft met zijn onderneming zodat ik ook in 2015 van zijn diensten gebruik kan maken.

We redem dit jaar zelf naar het vliegveld (Rotterdam deze keer, een verademing vergeleken met Schiphol) en hadden in Nederland een auto op Mallorca gehuurd (maar dat kan ook gewoon ter plekke, met kinderen ik altijd voor zekerheid). De auto ophalen was een redelijk archaïsch proces. De tip is om meteen naar de verhuurder te gaan in plaats van eerst op je koffers te wachten.

Er is genoeg keuze qua accomodatie. Met onze jongste autistische zoon is een huis in ons geval beter dan een hotel, maar als dat voor jullie niet geldt dan is er voldoende hotelaanbod.

4

Re: IM Mallorca 70.3 2015

He Maca,

Ik overweeg ook mijn vrouw en de kleine over te halen. Wil volgens jaar mijn eerste halve doen en omdat we 2x eerder in Mallorca zijn geweest en dit gigantisch goed is bevallen lijkt me dit een mooie combi.

Wat zijn de kosten van forza vervoer en hoe moet ik dit zijn, (bijv waar verzenden en ophalen etc, zelf fiets inpakken etc, hoor graag van je)

Hoe is de race zelf. Start is in baai van Alcudia zag ik.

Hoor graag van je

5

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Absolute aanrader. Helaas past deze mooie 70.3 niet in mijn schema volgend jaar!

Forza kost uit mn hoofd iets van 200e. De fiets wordt thuis opgehaald, hoeft niet uit elkaar en kan in Mallorca worden afgehaald bij een centraal gelegen hotel.

Ik zat in hotel Astoria Playa. Dit is een prima keuze als je een hotel zoekt dat relatief dicht bij het strand en start/finish (1km ongeveer) ligt.

6

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Forza haalde de fiets inderdaad thuis op, ik weet niet of ze dit ook zo doen in 2015 aangezien er aanvankelijk sprake was dat er centrale ophaalplaatsen zouden zijn verspreid over het land. Julians hotel was een paar honderd meter van ons huis, dus ik kon mijn fiets eenvoudig zelf ophalen en na de wedstrijd weer terugbrengen.

Ik heb mijn fiets en een grote tas met wedstrijdspullen (kost iets extra) meegegeven. Daarmee kwam ik iets over de 200 euro heen. Vergeleken met vorig jaar, met twee taxi's en de kosten van het meenemen van de fietskoffer denk ik dat het qua kosten weinig uitmaakt. Het gemak is echter erg groot, het uit elkaar en in elkaar zetten van je tijdritfiets blijft ellendig, evenals alles in je fietskoffer proppen.

De race zelf is erg mooi, met het zwemmen inderdaad in de baai van Port d'Alcudia en een mooi gevarieerd zwemparcours. Qua wedstrijd absoluut een aanrader. Ik heb uitgebreide verslagen van mijn deelnames op www.swimbikerun.nl staan.

7

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Ook ik ben erbij. Wordt de eerste halve ooit.
Huis in de buurt is geregeld nu nog fiets transport hopelijk lukt dit met Forza Bike Transport.
Heb er zin in big_smile

8

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Ik ben er dit jaar ook weer bij.
Moet nog wel even kijken hoe ik de reis ga organiseren vanwege de fiets.
Vorig jaar met Forza gedaan en is goed bevallen.
Wil alleen mijn fiets wat langer daar hebben vanwege vakantie die ik eraan vast plak.
Dus dat wordt waarschijnlijk Transavia weet alleen nog niet wanneer de tickets daar te koop zijn.
Weet iemand dit?

9

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Alles geregeld voor Mallorca. Tickets zijn ook geboekt en heb gebeld met Julian van Forza bike transport. Volgend jaar vervoeren ze de fietsen ook weer.
Binnenkort wordt de planning bekend gemaakt.

10

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Alles geregeld voor Mallorca. Tickets zijn ook geboekt en heb gebeld met Julian van Forza bike transport. Volgend jaar vervoeren ze de fietsen ook weer.
Binnenkort wordt de planning bekend gemaakt.

11

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Lars1972 schreef:

Alles geregeld voor Mallorca. Tickets zijn ook geboekt en heb gebeld met Julian van Forza bike transport. Volgend jaar vervoeren ze de fietsen ook weer.
Binnenkort wordt de planning bekend gemaakt.

Ok, mooi om te weten dat Forza doorgaat, dat is wel zo makkelijk.

12

Re: IM Mallorca 70.3 2015

En Mallorca 70.3 zit vol... Ook hier moet je dus redelijk snel bij zijn.

13

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Ik plan deze wedstrijd in 2016...
Wanneer moet ik in mijn agenda zetten om deze te boeken? Lijkt mij dat je er snel moet bij zijn...
Hoe zit het met de hotels daar? of beter een huisje huren als je met familie gaat?

14

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Dikkembergs schreef:

Ik plan deze wedstrijd in 2016...
Wanneer moet ik in mijn agenda zetten om deze te boeken? Lijkt mij dat je er snel moet bij zijn...
Hoe zit het met de hotels daar? of beter een huisje huren als je met familie gaat?

Volgens mij ging de inschrijving ergens in augustus open en had je daarna wel een paar weken om in te schrijven. Op 9 oktober zat de inschrijving vol, dus ja, je moet er snel bij zijn, maar nee, het is niet de waanzin zoals bij sommige hele Ironmen die binnen enkele minuten vol zitten.

Er zijn meer dan voldoende huizen te huur en er zijn ook meer dan voldoende hotels beschikbaar. Het hangt af van je wensen en budget. Onze jongste zoon is autistisch en gebaat bij een rustige omgeving, dus wij hebben er voor gekozen om (voor de derde keer op rij) hetzelfde huis te huren. Maar hotels zijn ook prima uiteraard.

15

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Ik kan niets terug vinden ivm forza bike transport, zouden ze er al mee gestopt zijn?

16

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Dikkembergs schreef:

Ik kan niets terug vinden ivm forza bike transport, zouden ze er al mee gestopt zijn?

Ik heb het ook gezien.
Werd doorgelust naar TriToBike wat volgens mij dezelfde persoon is.
Had een tijd terug gebeld en toen vertelde hij dat hij de planning voor 2015 aan het maken was.
Heb TriToBike gemaild maar nog geen antwoord gehad.
Ga van de week wel bellen.

17

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Lars1972 schreef:
Dikkembergs schreef:

Ik kan niets terug vinden ivm forza bike transport, zouden ze er al mee gestopt zijn?

Ik heb het ook gezien.
Werd doorgelust naar TriToBike wat volgens mij dezelfde persoon is.
Had een tijd terug gebeld en toen vertelde hij dat hij de planning voor 2015 aan het maken was.
Heb TriToBike gemaild maar nog geen antwoord gehad.
Ga van de week wel bellen.

Ik heb contact gehad met Julian van Forza en hij heeft bevestigd dat hij niet doorgaat met Forza Biketransport. TriToBike is bij mijn weten een andere (Belgische) organisatie. Ik ga mijn fietskoffer gebruiken dit jaar.

18

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Ik heb altijd al gewoon fietskoffer gebruikt naar Mallorca.
Dit geeft geen problemen. 100 euro heen en terug vlucht kost dit hiervoor.

Ik doe dit weer voor de volledige in september

19

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Ik verkoop mijn startnummer van Ironman 70.3 Mallorca (9 mei 2015).

De wedstrijd is al maanden uitverkocht, hopelijk kan ik via deze weg nog iemand gelukkig maken. smile-emoticon
Reden: Sinds kort is er vastgesteld dat ik overtrainingssyndroom heb en kan dus niet optimaal aan de start staan.

Prijs overeen te komen. Iemand geïnteresseerd?

Stuur een mailtje naar: nicolas.mahy@student.howest.be

20 Laatst bewerkt door Maca944 (11-05-15 14:00:08)

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Afgelopen zaterdag heb ik Mallorca 70.3 gedaan. Langzamer dan in vorige edities, maar toch tevreden. Het blijft een geweldig eiland en een geweldige wedstrijd.

Hier een verslagje: http://www.amstelracing.nl/?p=713#more-713

21

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Maca944 schreef:

Afgelopen zaterdag heb ik Mallorca 70.3 gedaan. Langzamer dan in vorige edities, maar toch tevreden. Het blijft een geweldig eiland en een geweldige wedstrijd.

Hier een verslagje: http://www.amstelracing.nl/?p=713#more-713

Leuk verslag. Goed dat je de motivatie weer te pakken hebt!
Enne, die zwemband ben je zo weer kwijt  smile

22

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Leuk verslagje.
Deze wedstrijd staat op mijn To-Do lijstje.
Alleen moet ik zien hoe ik hetkan  combineren met verlof samen met het gezin.

23

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Idem hier. Misschien voor 2016 maar ik vind Mei nogal vrij vroeg voor mij om al zulke afstand te doen.

24

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Mallorca was mijn eerste halve.
Heb er van genoten. Organisatie was super.
Waarschijnlijk volgend jaar weer :-)

25

Re: IM Mallorca 70.3 2015

Vandaag gaan de inschrijvingen open voor 2016.
Ik plan deze wedstrijd te doen maar ben ondertussen ook een verblijfplaats aan het zoeken.
Ik heb een appartement gevonden in het stadje Port de Pollença, dit ligt buiten Port d'alcudia omdat ik met het gezin naar daar zou gaan en er een week zou blijven en om ook een beetje van de "drukte" weg te zijn. Is het praktisch haalbaar om zo "ver" (ongeveer 12km) van de start te zitten? Ik plan wel een auto te huren.
Mss dat de mensen die deze wedstrijd al gedaan hebben mij hier wat meer info over kunnen geven