26

Re: NK Triathlon OD; dit jaar meer 'mindere' zwemmers???

Ik heb me ook ingeschreven. Mag ook wel even hard aan het zwemmen trekken, zeker gezien ik de afgelopen 3 weken amper gezwommen heb (rib, ugh). Wat is je niveau op de kilomter in het zwembad nu Willem? (niet dat dat alles zegt over buitenwater maar het is een indicatie).

Cesar

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

27

Re: NK Triathlon OD; dit jaar meer 'mindere' zwemmers???

Ik denk dat ik rond de 14 minuten zit op 1000m, met een beetje geluk er net iets onder..

28

Re: NK Triathlon OD; dit jaar meer 'mindere' zwemmers???

Hallo allemaal.
Mooi dat dit allemaal weer geactualiseerd is. Natuurlijk ben ik nog steeds voor een breed startveld op het NK, met het verschil dat ik dit jaar ook de daad bij het woord voeg; ik heb de wedstrijd in de planning staan. Maaruh Coq, wordt dit ook weer een kwalificatie wedstrijd voor het WSK? Wij willen wel weer hofleverancier worden?

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

29 Laatst bewerkt door le Coq (18-02-08 01:44:12)

Re: NK Triathlon OD; dit jaar meer 'mindere' zwemmers???

HJ, ik heb me zelfs al ingeschreven, komende tijd maar eens wat meer in het zwembad liggen dan langs de kant staan.

Via de NTB had ik al vernomen dat er weer vragen waren over de WSK zijn. Ik kan dit jaar niet mee als Head of the Delegation, maar heb wel aan de NTB voorgesteld om weer de 10% regel op het NK toe te passen. Kan Moonshine dit jaar de taak in z'n eentje opnemen of met iemand van de SST? Of iemand anders van de hofleverancier?

edit: agenda nog eens bekeken en misschien kan ik toch wel, had me een maandje vergist. Aangezien de WSK de week na Stein is, is kwalificatie via Stein ook niet mogelijk, want de selectie moet 27-5 bekend zijn. Zal nog eens contact opnemen met SST en NTB.

30

Re: NK Triathlon OD; dit jaar meer 'mindere' zwemmers???

Ja, houd mij ook ff op de hoogte!

Maar welke wedstrijd zal dan als kwalificatie kunnen gelden?
Welke datum exact is het WSK?
Wat is de afstand van het WSK?
Waar wordt het WSK georganiseerd?
Betaald de NTB?

Misschien is dit beter iets voor een WSK topic?

Owja, ik start ook op het NK... Moet alleen nog wat meer vis eten om echt hard te kunnen zwemmen wink

31

Re: NK Triathlon OD; dit jaar meer 'mindere' zwemmers???

Aangezien op dit forum wel nog sprake is van enige discussie tov een ander bekend forum, hierbij enige info tav Stein Open NK OD.
Inderdaad lijkt de open inschrijving te werken en is de kans zeker aanwezig dat we het maximale aantal van 100 deelnemers zullen halen. Nu al veel meer inschrijvers dan starters in 2007!
Ik zie zo nu en dan ook enige discussie over de zwemafstand: nou die is echt 1500 m. in Stein. Verbaas me wel eens met welk "gemak" aangenomen wordt dat elite atleten een "lage 18 min" zouden moeten zwemmen tijdens een OD.
Je kunt, ook al klopt de afstand, geen enkele wedstrijd vergelijken.
Daarbij spelen zaken mee als: wel of geen duikstart in tegenstelling tot een waterstart. Hoeveel boeien zijn te ronden, hoe moeten die gerond worden, wel of geen landgang na ronde 1, staat er stroming, staat er veel wind en of golfslag etc etc.
Maar vooral: wordt er wel "doorgezwommen".
Als je NL ers ziet in Worldcups, dan is er maar 1 Nederlander op dit moment die het Worldcup geweld meestal bijhoudt, dat is Sander Berk. Zelfs een erkend goed zwemmer als Bas Diederen komt niet (meer) in de kop van de wedstrijd uit het water, als hij al mag starten (staat te laag in de World ranking om rechtstreeks toegelaten te worden) . Dus lage 19 min in Stein is echt reeel bij alleen Nederlanders aan de start.
Voor de mindere zwemmers: Zonder nu de "echte kenner" te willen uithangen. Als ik de inschrijvers voor 2008 zie, zullen er mooie groepen kunnen ontstaan en zal ook de mindere zwemmer bij een mooie fietsgroep kunnen aanpikken.
Kortom: deelnemen in Stein kan je een mooie eerste kennismaking bezorgen in een stayerwedstrijd!
En daarnaast zijn er ook nog NK titels te winnen in de diverse leeftijdscategorieen.

32

Re: NK Triathlon OD; dit jaar meer 'mindere' zwemmers???

Ben het eens met Stein, en ik heb er zin in big_smile Het lijkt erop dat dit concept een succes gaat worden. Dit wordt trouwens ook mijn eerste stayer wedstrijd, en ik ben erg benieuwd hoe me dat zal gaan bevallen... We zullen zien eind juni!

33

Re: NK Triathlon OD; dit jaar meer 'mindere' zwemmers???

Op het forum is maar weinig te lezen over HET triathlonweekend van Nederland met de NK OD en LD. (misschien omdat de prestaties van de meeste forumleden tegenvielen muv een sterke Jacob) Het was een mooi weekend in Limburg met mooie wedstrijden en een strakke organisatie. Het openstellen van de inschrijving van de OD is een goede zet geweest. Voor het eerst in jaren was er echt sprake van een NK OD met een mooi deelnemersveld ipv een elite-groepje dat om de titel streed. Jammer van het koude zwemwater, maar verder een topwedstrijd.
Zelf jammergenoeg af moeten zeggen ivm een blessure, nog wel gezwommen voor een trio op zondag, maar dat vond m'n rug eigenlijk ook geen goed idee.

34

Re: NK Triathlon OD; dit jaar meer 'mindere' zwemmers???

Ja, het was een schitterend weekend! Eigenlijk vreemd dat er niet meer nederlandse triatleten ri Limburg gaan; samen met Ameland is Stein een supermooi weekendje weg!
Volgend jaar weer.

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

35

Re: NK Triathlon OD; dit jaar meer 'mindere' zwemmers???

Klopt helemaal, ik heb iig genoten. Ik heb de LD gedaan, eerste keer dat ik meer deed dan een kwart. Nu wel wat last van m'n linkerknie, maar dat gaat met een weekje rustigaan doen wel over.
Spierpijn begint er nu toch wel in te hakken, vooral in de schouders.
Volgend jaar weer tongue