26

Re: Ironman Benelux

Blijft wel erg stil inzake de eventuele IM 2015 in NL. Hoop dat er voor 5 dec duidelijkheid komt

27

Re: Ironman Benelux

Urban schreef:

Blijft wel erg stil inzake de eventuele IM 2015 in NL. Hoop dat er voor 5 dec duidelijkheid komt

Wat dat betreft geloof ik weer graag in Sinterklaas big_smile .

28

Re: Ironman Benelux

Ik heb vandaag eens op de site van IM gaan kijken en hij staat er (nog) niet tussen voor 2015.

29

Re: Ironman Benelux

René S. schreef:
Urban schreef:

Blijft wel erg stil inzake de eventuele IM 2015 in NL. Hoop dat er voor 5 dec duidelijkheid komt

Wat dat betreft geloof ik weer graag in Sinterklaas big_smile .

Ik bedoel ivm de inschrijving voor de Frysman

30 Laatst bewerkt door René S. (24-11-14 22:17:42)

Re: Ironman Benelux

Urban schreef:
René S. schreef:
Urban schreef:

Blijft wel erg stil inzake de eventuele IM 2015 in NL. Hoop dat er voor 5 dec duidelijkheid komt

Wat dat betreft geloof ik weer graag in Sinterklaas big_smile .

Ik bedoel ivm de inschrijving voor de Frysman

Begreep tijdens het NTB-congres dat er mogelijk eind volgende week nieuws zou zijn (dus rond Sinterklaas, vandaar), maar zo zijn er al meer "aankondigingen van nieuws" geweest. Maar geloof op dit moment ff heilig in de Sint! Dubbel met Challenge Almere zou leuk zijn. Erg leuk....

31

Re: Ironman Benelux

René S. schreef:
Urban schreef:
René S. schreef:

Wat dat betreft geloof ik weer graag in Sinterklaas big_smile .

Ik bedoel ivm de inschrijving voor de Frysman

Begreep tijdens het NTB-congres dat er mogelijk eind volgende week nieuws zou zijn (dus rond Sinterklaas, vandaar), maar zo zijn er al meer "aankondigingen van nieuws" geweest. Maar geloof op dit moment ff heilig in de Sint! Dubbel met Challenge Almere zou leuk zijn. Erg leuk....

Ahh dat wist ik dan weer niet. koe, dan geloof ik ook weer in sinterklaas. en idd de dubbel met almere zou helemaal geweldig zijn.

32

Re: Ironman Benelux

Lijkt toch weinig nieuws te komen

33

Re: Ironman Benelux

Gisteren nog eens op de site van IM geweest en niks te bespeuren. Ook bij de ntb staat hij er nog niet op dus tja.. Voor een volledige word het toch wel tijd (als hij doorgaat tenminste)

34

Re: Ironman Benelux

Dit is wel weer typisch voor Triathlon Limburg. Als je kijkt naar de informatievoorziening rond de Triathlon van Stein en Maastricht afgelopen jaar verbaasd mij dit niet. Ik was namelijk al verbaasd over de aankondiging van een Ironman in Maastricht. Alleen de website van bovenstaande organisatie is in vergelijking met vele andere (en jongere) organisaties nogal karig!! Daarnaast werd in Maastricht op het allerlaatste moment het parcours drastisch veranderd. Ik vermoed dat dit wel eens iets kan worden van te veel hooi op de...

Maar ik laat me graag nu eens in positieve zin verbazen! Oh ja, het weekend van Triathlon van Stein was wel prachtig! Maar dat is natuurlijk geen € 500 evenement;-)

35

Re: Ironman Benelux

Ik heb begrepen dat er discussie is over de datum. Ironman wil richting september, maar dat is schijnbaar lastig en ook Challenge zou op zijn achterste benen staan daarover. Maar dat is wat ik gehoord heb.

To Finish You Have To Start!
-Ironman 70.3 Miami -- Ironman Barcalona -
What's next?
--Ironman Kalmar 2015

36

Re: Ironman Benelux

Anton Theo schreef:

Dit is wel weer typisch voor Triathlon Limburg. Als je kijkt naar de informatievoorziening rond de Triathlon van Stein en Maastricht afgelopen jaar verbaasd mij dit niet. Ik was namelijk al verbaasd over de aankondiging van een Ironman in Maastricht. Alleen de website van bovenstaande organisatie is in vergelijking met vele andere (en jongere) organisaties nogal karig!! Daarnaast werd in Maastricht op het allerlaatste moment het parcours drastisch veranderd. Ik vermoed dat dit wel eens iets kan worden van te veel hooi op de...

Maar ik laat me graag nu eens in positieve zin verbazen! Oh ja, het weekend van Triathlon van Stein was wel prachtig! Maar dat is natuurlijk geen € 500 evenement;-)

Maastricht had wat problemen qua organisatie en parcours werd veranderd omdat het te lang was wink

maar idd, ook sceptisch hier over een IM afstand aldaar, denk dat Stein daar beter voor geschikt was (mits je een zware IM wil maken natuurlijk ) wink

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

37

Re: Ironman Benelux

Als ik het gedicht van Ruud de Haan goed interpreteer op Facebook, geen IM in Nederland.
Bummer

38

Re: Ironman Benelux

even een copy paste:

Mijn IM gedichtje:
De Sinterklaasavond is net voorbij
Wensen worden vervuld, velen heel blij
Ooit had ik ook een bijzondere wens
Een startmogelijkheid in een Nederlandse Ironman voor ieder triathlonminnend mens
Onnoemelijk veel uren zijn geïnvesteerd
In de contacten met alle “hele belangrijke mensen” ontzettend veel geleerd

Financiën lange tijd het lastige punt
Werden door een fantastische sponsor gegund
Dus poen geregeld, alles voor elkaar
Oh mijn god, was het maar waar
Dan krijg je te maken met instanties van de overheid
En gegarandeerd, die zijn altijd “over tijd”

Drie jaar gepoogd het doel te bereiken
Om tenslotte onder de tijdsinvestering te bezwijken
Trekken aan een dood paard is nooit mijn uitdaging geweest
Ben nu eenmaal voor de sport een triathlonbeest
Het doel kwam steeds dichterbij
Maar ik werd steeds minder Triathlon-blij

Frustratie en onmacht tegen de logge lichamen
Terwijl ik me wel in het politieke “spel” heb weten te bekwamen
Die mix was voor mij verre van ideaal
Maar ook de instelling van instanties in het commerciële verhaal
Hebben er voor gezorgd dat ik er in de realisatie van “mijn droom” langzamerhand ging afhaken
Om mijn triathlongevoel terug te krijgen moest ik keuzes maken

Ik weet zeker ; we waren op 99 procent helemaal rond
Maar dat gevoel van euforie bleek helemaal ongegrond
Teruggeworpen in de schoot van ambtenarij
Bleek de realisatie van een Nederlandse Ironman verre van nabij
Het gaat dus niet om de triathlonsport, maar om de poen
En dat is waar die commerciële organisaties het voor doen

Natuurlijk had iedereen zijn vragen over de wedstrijden in de Zuidlimburgse omgeving
Of men wel in staat was om zo’n wedstrijd te organiseren, met dergelijke locale triathlonbeleving
Het moment van echt afstand doen was best heel zwaar
Maar mijn oplossing was klip en klaar
Stoppen met die commerciële flauwekul
En doen waar je goed in bent; slap gelul

Hoe belachelijk is het dan om vandaag te horen
Dat de kans op een IM in Nederland vandaag weer redelijk is verloren
Door het falen van een provinciale orgaan
Dat zijn huiswerk niet heeft gedaan
Te schunnig om over te spreken
Men heeft het waarschijnlijk te druk met het verbloemen van de burgemeester zijn streken

Voor mij is de beleving van “mijn sport” inmiddels weer de hoofdzaak
En zijn voorbereiding en startlijsten waar ik me druk over maak
Natuurlijk gun ik iedere Nederlandse triatleet een start in een Ironman in Nederland
Echter ik verwacht niet meer dat ik daar als speaker actief zal zijn
Die kans, na dit gedicht, is bijzonder klein
Tegengas geven wordt over het algemeen niet zo op prijs gesteld
Zeker niet als je het breeduit op Facebook vermeld

bron: Ruud de Haan https://www.facebook.com/ruud.dehaan.71

39

Re: Ironman Benelux

Balen. Toch hulde aan Ruud en de anderen die het geprobeerd hebben.

40

Re: Ironman Benelux

Ik was er al bang voor. Wie weet lukt het ooit nog eens...

41

Re: Ironman Benelux

En het gaat dus toch nog gebeuren.

http://www.1limburg.nl/mega-evenement-i … =section-2

Maastricht wordt begin augustus 2015 de locatie voor de Ironman triatlon. Dat wordt komende maandag tijdens een persconferentie in het stadhuis in Maastricht bekendgemaakt.
De Ironman is een van de grootste internationale sportwedstrijden. Deelnemers moeten bijna vier kilometer zwemmen, 180 kilometer fietsen en een marathon lopen. Het parcours ligt in en rond Maastricht.
Maastricht
Eerder meldde L1 al dat de afgelopen jaren achter de schermen is gewerkt aan de komst van het mega-evenement.
Kwalificatie
De Ironman in Maastricht is de twaalfde in Europa. Tijdens de wedstrijd kunnen de deelnemers zich kwalificeren voor het Wereldkampioenschap, later dat jaar op Hawaï.

42

Re: Ironman Benelux

Pffffffffffffffffffffff......zolang het (voor mij dan) maar in het eerste weekend van augustus is.

43

Re: Ironman Benelux

Zou hij dan toch nog doorgaan? http://3athlon.be/overvloed-aan-volledi … s-benelux/

44

Re: Ironman Benelux

Als het begin augustus is, is de datum goed gekozen. Juni/Juli en September zitten zo vol... Ben wel erg benieuwd naar het parkoers, met name op de fiets... Mergellandroute twee keer. of rijden we gewoon vlak langs de maas heen en terug langs het kanaal...

Het kan wel, zowel een snel parkoers als een heel lastig, langzaam en zwaar parkoers in zuid limburg smile

Anyhow 2015 komt te vroeg. Maar kijken ga ik zeker!

45

Re: Ironman Benelux

Course
The swim is in the river Maas and goes under the Provincial Government Building, which is partly built over the river. The two-loop bike course follows roads that are famous in the world of cycling—it is the same course as the yearly Amstel Gold Race and also hosted the 2012 UCI Road World Championships. Athletes will enjoy spectacular scenery that has long drawn recreational cyclists and runners, who are increasingly discovering Limburg as the number one location for their sport. The splendid, but difficult, Cauberg Hill in Valkenburg will remain the traditional make-or-break feature of the bike course. The run loop in Maastricht heads up the Sint Pieter Hill and by the beautiful Jeker valley (Jekerdal). The finish line will be in the historic city centre of Maastricht on the Market in front of the City Hall.

Originally from: http://eu.ironman.com/triathlon/events/ … z3McLnQXVn

Dat dus smile

46

Re: Ironman Benelux

cool en de lokale zender geef ook al aan dat er een drie jaren contract is, dus 2016 en 17 zijn ook al (zo goed als) zeker..

Ik denk dat hij wel op mijn pad komt inde komende jaren smile

47

Re: Ironman Benelux

Ben erg benieuwd naar het zwemonderdeel met de stroming in de Maas... Het meest logisch lijkt me dat de wisselzones bij Fun Valley Maastricht zullen zijn. Vraag me alleen af of het dan een rondje Maas wordt en het laatste deel stroming tegen is..

#enjoylife

48 Laatst bewerkt door Basv (22-12-14 14:23:56)

Re: Ironman Benelux

rinke schreef:

Ben erg benieuwd naar het zwemonderdeel met de stroming in de Maas... Het meest logisch lijkt me dat de wisselzones bij Fun Valley Maastricht zullen zijn. Vraag me alleen af of het dan een rondje Maas wordt en het laatste deel stroming tegen is..

Maastricht Dichtbij meldt dat de start bij de Griend (aan de noordkant van de stad) zal zijn. Eerste stuk van het zwemmen is stroomopwaards (richting gouvernement), de terugweg is dus stroomafwaards.

Ik ben benieuwd naar het complete fietsparcours. In ieder geval wel tof dat ze de Cauberg er in hebben opgenomen.

Voor mij is 2015 helaas nog onhaalbaar voor een hele IM, maar het zou wel ontzettend tof zijn om hem in 2016 in m'n thuisstad te kunnen doen!

49

Re: Ironman Benelux

Fun Valley was idd niet haalbaar ism onder het provinciehuis doorzwemmen wink Startend vanaf de Griend is 3.8km inderdaad prima te doen smile

#enjoylife

50

Re: Ironman Benelux

Wanneer ben je klaar voor een hele?

Ik heb me ingeschreven voor 2 halve, op 3-5 en 28-6
Heb geen probleem met 200km fietsen en kan een halve marathon lopen.
Ben je dan klaar voor een hele in augustus 2015?

Het lijkt mij wel wat hoor!