76 Laatst bewerkt door kolibrie (22-02-15 12:30:42)

Re: Ironman Benelux

Inmiddels door omstandigheden gedwongen mijn deelname aan Aix en Provence omgezet naar deelname aan Maastricht.

Ik zag zojuist dat het parcours online staat.

Zie http://m.eu.ironman.com/triathlon/event … z3OMUsP9Ut

180km fietsen met 800 hoogtemeters.

Uitgetekend in afstandmeten.nl kom ik op 95km per ronde.
Zie http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1484829

77

Re: Ironman Benelux

En het voorbeschouwen is begonnen!

http://www.tri-athlete.nl/preview-ironm … t-limburg/

78

Re: Ironman Benelux

Het fietsparcours is aangepast. Grootste wijziging: de beklimming van de Cauberg lijkt eruit gehaald te zijn. Wordt nu afgedaald en dan het dal uit klimmen via wat in de AGR de "traditionele" afdaling is. Héél erg jammer vind ik!!

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

79

Re: Ironman Benelux

ben schreef:

Het fietsparcours is aangepast. Grootste wijziging: de beklimming van de Cauberg lijkt eruit gehaald te zijn. Wordt nu afgedaald en dan het dal uit klimmen via wat in de AGR de "traditionele" afdaling is. Héél erg jammer vind ik!!

Dat klopt niet. Het parcours is wel veranderd. Je rijdt nu via de Daalhemmerweg Valkenburg in. De Cauberg omhoog. Dan links bij Vilt. Dan is er ergens tussen Vilt en Sibbe een brug die gebouwd wordt waar het fietsverkeer elkaar kruist.

Het kaartje op de ironman site is vrij onduidelijk. Als je de gpx file inlaadt zul je zien dat het is zoals ik het uitleg.

80

Re: Ironman Benelux

Gisteren het fietsparcours verkent met de gpx file van de website.
Ik vroeg me inderdaad af hoe het verkeer tussen sibbe en vilt elkaar zou kruisen. Met een brug dus

81

Re: Ironman Benelux

Pietvanderzwaag schreef:
ben schreef:

Het fietsparcours is aangepast. Grootste wijziging: de beklimming van de Cauberg lijkt eruit gehaald te zijn. Wordt nu afgedaald en dan het dal uit klimmen via wat in de AGR de "traditionele" afdaling is. Héél erg jammer vind ik!!

Dat klopt niet. Het parcours is wel veranderd. Je rijdt nu via de Daalhemmerweg Valkenburg in. De Cauberg omhoog. Dan links bij Vilt. Dan is er ergens tussen Vilt en Sibbe een brug die gebouwd wordt waar het fietsverkeer elkaar kruist.

Het kaartje op de ironman site is vrij onduidelijk. Als je de gpx file inlaadt zul je zien dat het is zoals ik het uitleg.

Aaah, dat is goed nieuws! bedankt voor de opheldering. Dan is het kaartje inderdaad bagger...

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

82

Re: Ironman Benelux

Vandaag was men bezig met de opbouw van de brug.

83 Laatst bewerkt door René S. (28-07-15 16:17:59)

Re: Ironman Benelux

Ga vrijdag eens kijken....Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

84

Re: Ironman Benelux

Geef je startnummers even door forummers. ik ga sowieso bij het zwemmen en lopen kijken.

85 Laatst bewerkt door René S. (28-07-15 18:01:28)

Re: Ironman Benelux

Vanzella schreef:

Geef je startnummers even door forummers. ik ga sowieso bij het zwemmen en lopen kijken.

674 (lopen met witte cap, zwarte broek en compressiecalfs, witte skincooler met lange mouwen,groene loopschoenen.

86

Re: Ironman Benelux

672. Blauw superman-achtig wedstrijdpakje.

87

Re: Ironman Benelux

Kan iemand mij zeggen waar ik op de wedstrijddag de auto het beste kan parkeren?

88

Re: Ironman Benelux

300 - blauw Kiwami pakje met rood/witte accenten. Lopen met witte cap

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

89

Re: Ironman Benelux

kolibrie schreef:

Kan iemand mij zeggen waar ik op de wedstrijddag de auto het beste kan parkeren?

Onder de wisselzone zou een parkeergarage zijn. Dichterbij kan niet, goedkoper vast wel.

90 Laatst bewerkt door Vanzella (30-07-15 11:09:33)

Re: Ironman Benelux

Cootje schreef:
kolibrie schreef:

Kan iemand mij zeggen waar ik op de wedstrijddag de auto het beste kan parkeren?

Onder de wisselzone zou een parkeergarage zijn. Dichterbij kan niet, goedkoper vast wel.

Valt mee.

https://www.q-park.nl/nl/parkeren-bij-q … kingid/687

twaalf euro per dag.

Onder de finish ligt er ook eentje die kost ongeveer het dubbele.

Over het fietsparcours. Omdat ik last van jeuk heb wink ben ik gisteren de heuvelzone maar even gaan fietsen. is allemaal goed te doen, beetje draaien en keren, maar het is maar 30 van de 90km. De rest is bijna vlak en veel rechttoe rechtaan.

Er was 1 stukje weg (een paar km voor de bafaamde flyover) waar veel vers gestrooid grind lag. Als het zondag een beetje nat is plakt dat als de ziekte en kun je een hoop lekke banden verwachten. Bij vochtig weer zou ik een extra anti lek voorziening plannen...

91

Re: Ironman Benelux

Ik lees net dat de parkeergarage onder de wisselzone zondag gesloten is, dus alleen te parkeren voor de weekendgasten:

http://www.maastrichtbereikbaar.nl/en/n … accessible Please note: during the IRONMAN event the Q-Park at De Griend will be closed to the public. The Q-Park at the Bonnefanten museum will only be open to employees of local businesses.

92

Re: Ironman Benelux

Iedereen die meedoet veel succes. Sta zelf met aantal clubleden bij de verzorgingspost in Sittard op het fietsparcours.

93

Re: Ironman Benelux

Idd veel succes aan iedereen en ze beloven een mooi weekend dus geniet er maar van.

94

Re: Ironman Benelux

Succes allemaal, ik hoor graag hoe het was.... misschien volgend jaar mijn eerste hele IM in Maastricht?

95

Re: Ironman Benelux

Succes mannen!!

96

Re: Ironman Benelux

Vanzella schreef:

Geef je startnummers even door forummers. ik ga sowieso bij het zwemmen en lopen kijken.

476

Groen loophemd, groene compressie kousen

97

Re: Ironman Benelux

Een ieder heel veel succes, toch wel special zo'n eerst ironman in Nederland!

IK ben benieuwd naar jullie ervaringen/verslagen. Als je zelf in voorbereiding zit op een hele triathlon, is dat altijd interessant!

98

Re: Ironman Benelux

Van mij ook veel succes en plezier gewenst, en ook ik ben benieuwd naar de verhalen!

99

Re: Ironman Benelux

Kom maar op met al die mooie verhalen! Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen en of IM Maastricht een succes was qua organisatie. Voorzover ik heb kunnen zien was dit het geval, maar ik ben met name benieuwd naar individuele ervaringen.

100

Re: Ironman Benelux

Maca944 schreef:

Kom maar op met al die mooie verhalen! Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen en of IM Maastricht een succes was qua organisatie. Voorzover ik heb kunnen zien was dit het geval, maar ik ben met name benieuwd naar individuele ervaringen.

Ik zat ook al uit te kijken naar reacties van atleten hier. Als supporter was het in elk geval erg leuk en druk in de stad bij het zwemmen en lopen.

Mijn vrouw was vrijwilliger bij het hardlopen en volgens haar was de teneur bij de organisatie ook erg positief!