1

Onderwerp: Challenge Heilbronn

Ik heb mij voor deze wedstrijd ingeschreven. Hij is wel pas in Juni maar er waren al 160 inschrijvingen voor de halve afstand. Ziet er een leuke uit alles op èèn plaats wissel,start/aankomst,hotel dus ultramakkelijk. Fietsparcour 920hm over 90km is ook mooi niet te licht en niet te zwaar. Heeft er al iemand iets over deze wedstrijd gehoord,of meegedaan?

2 Laatst bewerkt door DannyWs (16-10-14 14:01:24)

Re: Challenge Heilbronn

ronnyke schreef:

Ik heb mij voor deze wedstrijd ingeschreven. Hij is wel pas in Juni maar er waren al 160 inschrijvingen voor de halve afstand. Ziet er een leuke uit alles op èèn plaats wissel,start/aankomst,hotel dus ultramakkelijk. Fietsparcour 920hm over 90km is ook mooi niet te licht en niet te zwaar. Heeft er al iemand iets over deze wedstrijd gehoord,of meegedaan?

Ik zat hier ook aan te denken, maar twijfel vooralsnog tussen Luxemburg, Heilbronn of Kraichgau...Voor alledrie geldt dat het een mooie omgeving is. Meer kan ik er eigenlijk ook niet over zeggen.

3

Re: Challenge Heilbronn

Ik twijfelde er ook over om Luxemburg mee te doen maar heb deze al eens gedaan en aangezien er zoveel mooie wedstrijden zijn is het zonde om steeds dezelfde te doen vind ik.

4

Re: Challenge Heilbronn

Ik doe in ieder geval ook mee. Hotel al (voorlopig) vastgelegd, voor de inschrijving zelf is naar mijn idee nog wel tijg genoeg.

Vrij pittig fietsparcours!

5

Re: Challenge Heilbronn

Wat is pittig?
Ik zoek een parcours met wat hoogtemeters.  Ik twijfel tussen Heilbronn en Luxemburg (zoals zovelen) en waarschijnlijk wint de triatlon met de meeste hoogtemeters :-)

6

Re: Challenge Heilbronn

el gordo schreef:

Wat is pittig?
Ik zoek een parcours met wat hoogtemeters.  Ik twijfel tussen Heilbronn en Luxemburg (zoals zovelen) en waarschijnlijk wint de triatlon met de meeste hoogtemeters :-)

Dan kun je in die periode beter in Stein meedoen. Scheelt je ook nog eens 150 euro inschrijfgeld smile.

7

Re: Challenge Heilbronn

Ik heb 170 euro inschrijvingsgeld betaald dus 20 euro voor Stein lijkt me wel weining. Heilbronn is 920 Hm verdeelt over de 90km volgens het hoogteprofiel, Luxemburg een 700 maar de eerste 30km en laatste 10km zijn vlak dus zijn ze verdeelt over 50km. 900 is voor mij al pittig genoeg aangezien ik niet echt een klimmerstype ben  tongue

8

Re: Challenge Heilbronn

Ik heb me ondertussen ook ingeschreven;
het wordt mijn eerste halve ooit, dus geen grote verwachtingen qua tijd!

Jullie hebben blijkbaar ook al een hotel geboekt, hebben jullie goede ervaringen met bepaalde hotels of is quasi enkel gekeken naar ligging tov de triatlon zelf?

9

Re: Challenge Heilbronn

Ik heb gewoon bij het dichtst gelegen waar nog plaats was geboekt. Het Ibis hotel was volgens booking.com al volzet voor dat weekend dus tja...

10

Re: Challenge Heilbronn

Zoals 2 posts hierboven reeds geschreven, is dit mijn eerste halve ooit.
Ik heb zelfs nog nooit een 1/4de triatlon gedaan (enkele gepland ter voorbereiding maar door pech nooit aan de meet gekomen).
Finishen zal ik wel doen, wanneer is een andere vraag :-)

Mijn doel is +-6u30
Zwemmen  00:45:00
T1 00:08:00
Fietsen 3:28:00
T2 00:04:00
Lopen 1:55

Ik heb gerekend tegen +-2.75km/u zwemmen, fietsen rond 27 km/u voor 94km en +-950hm, lopen rond 11km/u
Allemaal vrij bescheiden, maar liever zo dan me op te blazen en de man met de hamer snel tegen komen.

Filmpje van de wisselzone in de autoparking;
https://www.youtube.com/watch?v=7mmZAQA9AzM