1 Laatst bewerkt door Rose69 (16-10-14 22:32:51)

Onderwerp: Plannen voor 2015

Sinds gisteren mijn hoofddoelen voor 2015 bepaald.

26/7 halve in Poznan
12/9 debuut hele met Challenge Almere

Vandaag mijn blog over geschreven:
http://rosevdh69.blogspot.nl/2014/10/pl … -2015.html

Zijn jullie er al mee bezig en wat zijn jullie plannen met potlood of stift op de kalender?

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

2

Re: Plannen voor 2015

Nou, heel erg dun in potlood dan, maar....

Juni: 70.3 van  Luxemburg, Heilbronn of Kraichgau
September: Challenge Almere, ook de halve

Tussendoor wellicht nog een aantal kortere afstanden

3

Re: Plannen voor 2015

Hier zijn de plannen ook nog verre van volledig
Juni de Halve van Stein.
In September ook nog zoekende naar een mooie halve mss Almere
en tussendoor veel 1/8 en 1/4

4

Re: Plannen voor 2015

De 70.3 van Mallorca opent voor de derde keer op rij mijn seizoen. Het hoofddoel voor 2015 is ook bij mij Challenge Almere. Daarnaast wil ik veel meer kleinere en lokale wedstrijden doen, ik heb dit jaar veel te weinig geraced. Ik denk aan de halve van Nieuwkoop en Leiderdorp en Stein als dat lukt. Tussendoor zoveel mogelijk OD's en kwarts in de buurt.

Als het met de zomervakantie van mijn gezin uitkomt wil ik eens kijken of we op de juiste datum langs Alpe d'Huez kunnen rijden voor de triathlon aldaar.

5 Laatst bewerkt door Rose69 (17-10-14 08:34:58)

Re: Plannen voor 2015

Maca944 schreef:

De 70.3 van Mallorca opent voor de derde keer op rij mijn seizoen. Het hoofddoel voor 2015 is ook bij mij Challenge Almere. Daarnaast wil ik veel meer kleinere en lokale wedstrijden doen, ik heb dit jaar veel te weinig geraced. Ik denk aan de halve van Nieuwkoop en Leiderdorp en Stein als dat lukt. Tussendoor zoveel mogelijk OD's en kwarts in de buurt.

Als het met de zomervakantie van mijn gezin uitkomt wil ik eens kijken of we op de juiste datum langs Alpe d'Huez kunnen rijden voor de triathlon aldaar.

Oja de halve van nieuwkoop is ook in mijn gedachte. Die is leuk! En inderdaad korte afstanden zijn ook de moeite waard. Zelf zou ik die naast mijn hoofddoelen willen doen en 1 of 2 OD's

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

6

Re: Plannen voor 2015

DannyWs schreef:

Nou, heel erg dun in potlood dan, maar....

Juni: 70.3 van  Luxemburg, Heilbronn of Kraichgau
September: Challenge Almere, ook de halve

Tussendoor wellicht nog een aantal kortere afstanden

Mijn programma wordt in hoofdlijnen gelijk aan dat van Danny.
Juni: halve in Kraichgau, September halve in Almere
Tussendoor 1/4 en OD wedstrijden

7

Re: Plannen voor 2015

Arnoutdv schreef:

Juni: halve in Kraichgau, September halve in Almere
Tussendoor 1/4 en OD wedstrijden

Het is dat ik graag in een nog niet eerder bezocht land wil racen, zoals Polen, maar over Kraichgau heb ik meerdere malen veel over gehoord. Die lijkt me ook leuk. Daar hebben zo ook OD en is inmiddels Ironman geworden.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

8

Re: Plannen voor 2015

Met een zoontje van bijna 4 en een dochter van nu 3 maanden moet ik maar eens kijken wat er in 2015 van serieus trainen terecht komt. Ik heb me al neergelegd bij een tamelijk karig wedstrijdseizoen en meer een gezapig recreatief sportjaartje. Waarschijnlijk zal het blijven bij de standaard wedstrijdjes in de buurt. Hopelijk gaat dit jaar wel de kwart Zutphen door, de organisatie zou aansluiting gaan zoeken bij de NTB geloof ik. Hengelo gld, Rijssen, Bathmen, Apeldoorn staan zoals gewoonlijk weer op het verlanglijstje. Geen middenafstand voor mij komend jaar, dat heeft denk ik niet zoveel zin vanwege weinig training. Mocht ik toevallig nog ergens in 2015 een keer een mtb kopen dan wil ik voor eind 2015 nog wel even stevig nadenken over de TriAmbla, daar wil ik wel heel graag weer een keer meedoen.

9 Laatst bewerkt door Emiel1969 (17-10-14 08:58:41)

Re: Plannen voor 2015

Mijn hoofd doelen voor 2015 zijn:

Ironman 70.3 St. Polten Oostenrijk in mei
Debuut op de hele Ironman Klagenfurt Oostenrijk in juni

Als de planning het toe laat nog wat OD's ter voorbereiding maar alles staat in het teken van Klagenfurt.

10

Re: Plannen voor 2015

Afgelopen jaar was het eerste jaar waarin ik meerdere 1/8e triathlons heb gedaan, en gestructureerder en meer ben gaan trainen.

Komend jaar wil ik de stap maken naar 2a 3 OD wedstrijden, waaronder sowieso mn thuiswedstrijd in Holten. En zit sterk te denken aan de OD bij de Embrunman.
Aangevuld met leuke wedstrijdjes in de regio, dwz de wedstrijdjes die Dorter opnoemt, maar ook bijv. Triathlon Wierden, UT Triathlon en de nieuwe triathlon in Markelo begin mei. Verder is de triathlon in Vroomshoop me dit jaar ook prima bevallen, dus die staat ook weer op mn lijstje.

11

Re: Plannen voor 2015

Ik wilde in 2015 mijn debut op de volledige te maken maar dat ga ik nog maar even uitstellen. Eerst een paar kwartjes dan die halve in Heilbronn. Dan nog een paar korte afstanden en dan de halve in Almere. Die 2 halve zijn zowat mijn hoofddoellen de rest zie ik wel. Al zeker is dat ik de Van Moer triathlon en de zwintriathlon mee zal doen beide als voorbereiding op die halve. De rest zie ik wel als de kalender een beetje volledig is en hoe het uitkomt met mijn werk.

12

Re: Plannen voor 2015

Met stift: Challenge Almere, vet onderstreept.

De rest is heel heel dunnetjes met potlood. Amper leesbaar.

13

Re: Plannen voor 2015

mijn planning is:

juni 1/8e triathlon club
juni 1/4e triathlon Terheijden
juli?? (nog geen idee)
Aug OD Lommel
23 Aug 1e keer halve triathlon Klazienaveen (begreep nk halve)

14 Laatst bewerkt door FrankGNL (07-12-14 23:27:56)

Re: Plannen voor 2015

Juli: halve van Didam
September: Challenge Almere (halve)

Tussen door nog sprint/kwart ter voorbereiding op de 2 halve

15

Re: Plannen voor 2015

In hoofdlijnen start ik in april met de marathon Enschede, in juni wordt het doel de halve in Didam of Bocholt. Heb een voorkeur voor Bocholt is me dit jaar als allereerste triatlon en OD goed bevallen. In juli OD Holten en de Nisraman en in september de halve in Almere. Waarbij ik denk ik in augustus de OD in Klazienaveen doe.

16

Re: Plannen voor 2015

ja allemaal leuk die wedstrijden in Nederland, maar jullie missen toch wel heel wat moois alhier  tongue

September is DE mooiste maand in Frankrijk en er is dan keuze te over kwa wedstrijden. Combineer het met een verblijf bij ons (win-win hahahaha) en je bent een buitenland ervaring rijker.

Eind mei kwart van Saintes
Eerste weekend juni de halve van Sireuil
Eerste weekend (kolibri, echt eentje voor jou) halve van Guéret.

Eind augustus Halve Chalenge Vichy
Eerste weekend september Halve tri Royan (in een uur uitverkocht, dus opletten als je wilt gaan)
Verder in september nog de halve van Gerardmer.

De bedoeling is dat ik er minimaal 3 van de 5 ga doen. Wellicht ook nog die van Lacanau, dank Kolibrie voor de tip.
Kwartjes zijn helaas dun gezaaid hier. Tot nu toe eentje dus op mijn kalender

17

Re: Plannen voor 2015

transphormer schreef:

Afgelopen jaar was het eerste jaar waarin ik meerdere 1/8e triathlons heb gedaan, en gestructureerder en meer ben gaan trainen.

Komend jaar wil ik de stap maken naar 2a 3 OD wedstrijden, waaronder sowieso mn thuiswedstrijd in Holten. En zit sterk te denken aan de OD bij de Embrunman.
Aangevuld met leuke wedstrijdjes in de regio, dwz de wedstrijdjes die Dorter opnoemt, maar ook bijv. Triathlon Wierden, UT Triathlon en de nieuwe triathlon in Markelo begin mei. Verder is de triathlon in Vroomshoop me dit jaar ook prima bevallen, dus die staat ook weer op mn lijstje.


Hahah volgens mij ben jij overal gestart waar ik ook ben geweest, wierden, UT Enschede, Rijssen, klazienaveen,Vroomshoop, zwolle, Twentse triathlon tour. Ik had al wat gelezen over markelo, zal een leuke aanvulling zijn.

18

Re: Plannen voor 2015

1ste doel is serieuzer trainen
2de doel is 12kg verliezen
Wedstrijden die ik wil doen:

Ergens begin februari: Bike + run Wevelgem. Leuke duo loop/MTB wedstrijd waar je met twee tegelijk start en zoveel mag wisselen van fiets naar loop en omgekeerd. IS eigenlijk een soort intervaltraining.
1 mei: ploegentriathlon Doornik. Schijnt heel leuk te zijn en de club wenst ook graag veel atleten aan de start
Begin juni: 1/4de Beernem (Kallemoeie triathlon, vermoedelijk op 7 juni of 14 juni)
14 juni: 14de triathlon Wevelgem
20 juni: Triathlon Brugge (als ik ingeschreven geraak, zeer vlug vol)
5 juli: 1/4de tiratlon Kortrijk
12 jui: 1/4de oudenaarde
Midden augustus: Triatlon Izegem
Begin september: Zwintriathlon
Midden september: Ieper


Misschien wat veel maar ik heb er zo van genoten at ik er gewoon een pak meer wil doen. En volgend jaar eigenlijk nog steeds zonder echte ambities. (behalve dan dat meer trainen en gewicht verliezen)

19

Re: Plannen voor 2015

Ik heb dit jaar mijn 1ste 1/8 triatlons gedaan, eentje in Gent en eentje in Viersel en dan nog een zwemloop in Gent en de halve marathon van Brussel.

Nu wil ik zelf ook al een beetje beginnen plannen voor 2015 maar nu vraag ik mij af hoeveel mag/kan ik er zo plannen op een seizoen (ik start zelf eind maart in De Haan en stop ergens eind augustus om dan voort te werken naar een afsluitende 1/2 of volledige marathon).
Ik wil het wel nog doenbaar houden voor mijn lichaam.
Ik zou zeker de overstap willen maken van 1/8 naar 1/4.

Wat ik zeker al plan is de 1/8 van Gent en 1/8 van Viersel en die zijn beide eind augustus.

20

Re: Plannen voor 2015

Het grote doel dit jaar voor mij zal de hele triathlon in Almere zijn.

Afgelopen jaar daar de 1/2 gedaan, en deze afstand wil ik komend jaar enkele in de voorbereiding doen.
Ik heb met inmiddels ingeschreven voor Wiesbaden in augustus, en denk daarna aan Nieuwkoop en

mei - Nieuwkoop (1/2)
4 juli - Didam (1/2)
9 augustus - Wiesbaden (1/2)
12 September - Triathlon van Almere

Daartussen wil ik enkele kortere wedstrijden doen en vooral veel trainen.

21

Re: Plannen voor 2015

Mijn doel is ook debuut op de hele in Almere, dit jaar de halve gedaan.
Eerst Egmond lopen, als dat goed gaat de marathon in Rotterdam (stond ik vorig jaar voor ingeschreven, maar door blessure niet kunnen lopen).
In juni, juli, augustus een paar OD's, de laatste jaren zijn dit altijd Huizen en Anna Paulowna, in 2014 Amsterdam voor het eerst.
Hoofddoel is natuurlijk Almere.

22

Re: Plannen voor 2015

Dikkembergs schreef:

Ik heb dit jaar mijn 1ste 1/8 triatlons gedaan, eentje in Gent en eentje in Viersel en dan nog een zwemloop in Gent en de halve marathon van Brussel.

Nu wil ik zelf ook al een beetje beginnen plannen voor 2015 maar nu vraag ik mij af hoeveel mag/kan ik er zo plannen op een seizoen (ik start zelf eind maart in De Haan en stop ergens eind augustus om dan voort te werken naar een afsluitende 1/2 of volledige marathon).
Ik wil het wel nog doenbaar houden voor mijn lichaam.
Ik zou zeker de overstap willen maken van 1/8 naar 1/4.

Wat ik zeker al plan is de 1/8 van Gent en 1/8 van Viersel en die zijn beide eind augustus.

Persoonlijk na 2 1/8se gedaan te hebben op anderhalve week tijd zonder voorbereiding, ben ik vrij zeker dat je je kalender vrij "vol" kan zetten.

23

Re: Plannen voor 2015

Mijn ervaring is ook dat je vrij snel herstelt van een sprint. Een 1/4 vind ik bijvoorbeeld ook makkelijker te verteren dan een halve marathon, terwijl je langer onderweg bent. Wellicht doordat je meerdere spiergroepen gebruikt. Maar wellicht kunnen anderen daar iets nuttigs over zeggen.

24

Re: Plannen voor 2015

Vast staat:
- Marathon Rotterdam
- Challenge Heilbronn (1/2)
- Challenge Almere-Amsterdam (hele).

Komende winter weer opbouwen met naast de trainingen een flink aantal loopcrossjes en de 20 van Alphen.

Voor de rest mogelijk de tri's in Lille (Vlaanderen,1/4), Nieuwkoop (midden) of Terheijden (midden) Oud-Gastel (1/3) en wat
3de divisie wedstrijden.

Dit jaar dus wat meer en dichter bij huis...;).

25

Re: Plannen voor 2015

De halve van Klazienaveen(NK) wordt mijn hoofddoel voor 2015. Dit jaar heb ik daar mijn debuut op de halve gemaakt, nu wil ik kijken of het ook wat sneller kan(en dan met name op de fiets).