1

Onderwerp: Ironman Antwerpen

Hallohallo
zijn er mensen die zich hebben ingeschreven voor de (halve) ironman antwerpen? Wordt mijn eerste halve (tweede seizoen). Zijn er mensen met tips om deze te overleven. Ik heb gehoord dat het fietsparcours nogal wat lekke banden oplevert...

2 Laatst bewerkt door UnixIt (23-07-10 12:01:58)

Re: Ironman Antwerpen

Mensen die dit jaar meedoen?
Hoe zit dat met die lekke banden? Ik start er zelf (eerste keer meer dan OD), maar heb geen idee wat te verwachten...

3

Re: Ironman Antwerpen

2x megedaan, geen problemen met lekke banden gehad. Wegdek is over het algemeen goed, met een kasseienstrook op het eind (zorg dat alles goed vast zit) en wat trein/tramrails die over het algemen zijn afgedekt (maar in de jaren dat ik meedeed niet allemaal). Verder vlak en snel en veel kleppers, dus veel stayergevaar en weinig daadkracht bij de officials.

Vond het loopparcours door de stad eg leuk, de winkelenxe mensen vinden je maar een raar gezicht. Het zwemmen is niet-bijzonder.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

4

Re: Ironman Antwerpen

Het is niet gelukt om mijn startbewijs te verkopen, dus ik doe zondag ook maar 'gewoon' mee. Misschien ga ik zelfs wel proberen om hem uit te lopen, maar voorlopig blijft het strijdplan: steady zwemmen en hard fietsen.

Jacob, bedankt voor de parcours info.

Succes allemaal in Anvers!

5

Re: Ironman Antwerpen

@Jacob, dank voor de info!
@MartijnT: welk startnr / wave? Ikzelf nr 267, AG Wave 1 (18-29)

6

Re: Ironman Antwerpen

Ik zit ook in wave 2 (18-29). Succes!

7

Re: Ironman Antwerpen

Vanmiddag de spullen alvast ophalen in Antwerpen, loopschoenen etc alvast afgeven en wat locaties bekijken.
Scheelt morgen weer wat tijd en vooral (voor mij dan) stress. Het wordt de eerste halve, ben benieuwd hoe het gaat.

Hopelijk blijft het morgen tijdens het fietsen een beetje droog, lopen in de regen is geen probleem.

NB: ik zit in de 5e wave, 40-44jr.

8

Re: Ironman Antwerpen

Watertemperatuur Galgenweel vandaag volgens het bord bij het inschrijfburo is 22 graden, dus gelukkig kan de wetsuit aan.  Tenminste, voor mij is dat een voordeel.

9

Re: Ironman Antwerpen

Veel succes morgen!

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

10

Re: Ironman Antwerpen

@UnixIt: dan zijn we samen gestart smile Ik zat ook in age group 18-29 met nummer 183. Ironman antwerp was de eerste triathlon waar ik aan mee deed, ik was namelijk ziek toen ik als training een kwart triathlon zou doen...shit happens maar was dus erg nerveus. Maargoed, heb m gefinisht in 5:31, jullie?

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

11

Re: Ironman Antwerpen

Bij mij ging het heel goed. Tot een aantal dagen voor de wedstrijd had ik niet gedacht dat ik zou finishen (vanwege voetblessure), maar wonderwel kon ik de triathlon toch goed uitlopen. Eindtijd: 4.25:55! Ik ben dan ook erg tevreden!

12

Re: Ironman Antwerpen

Vandaag thuisgekomen na een (voor mij) succesvolle race. Veel lange rustige trainingen gemist door werk in het buitenland en ziekte, maar toch aardig vol kunnen houden.

De gehele race in D3 gebleven (tip vd trainer omdat dit eigenlijk pas mijn opbouwjaar is) en over de lijn in 4.54:58 (startnr 267). Gezien het aantal trainingsjaren (1) en afgwerkte trainingen toch wel erg tevreden eigenlijk. Temeer misschien omdat ik van tevoren van 5.30h oid uitging. Onderweg heeeeeeeeeeeel veel geleerd (over mezelf en zwakke punten in training / karakter / durf), maar ook wel genoten!

Tijdens het zwemmen mijn eerste boksles voltooid (onhandige plaats in startvak = oops). De gels in de hele race goed verteerd. Tijdens het fietsen een hoognodige plaspauze gehouden (kon het 'laten lopen' niet over mijn hart verkrijgen) en mijn afgebroken bidonhouder (achter zadel) moeten verwijderen en met een bidon in hand en achterzakje in suit doorgereden. Niet echt handig, maar ach... Het lopen ging vrij aardig (1:44) en heel vlak. Had misschien harder gekund, maar durfde eigenljik niet ivm gemiste duurtrainingen.

Ik vond het een bijzonder ervaring, zowel qua schaal als sfeer.

@Frankiboy: knap werk (sowieso, maar zeker als eerste keer)!
@MartijnT: Jeehaa, dat is het betere werk, zo onverwacht finishen. Per ongeluk nog een CW-slot op de kop getikt? Hoorde bij het ontbijt vanmorgen dat er een aardige roll-down was...
@ReneS: hopelijk ook goed gegaan en genoten...

13 Laatst bewerkt door MartijnT (27-07-10 08:39:08)

Re: Ironman Antwerpen

@UnixIt: nee, geen CW-slot op de kop getikt hoor, om daarvoor in aanmerking te komen moet je veel en veel rapper zijn.

14

Re: Ironman Antwerpen

Mooie wedstrijd en vooral een mooie eerste kennismaking met de halve. Vorig jaar ingestapt in de triathlonsport en tot nu toe enkel een 10-tal kwartjes gedaan.

Dus op voorhand was het de halve volbrengen, niets meer en niets minder. Als richttijd voor mezelf had ik 5u25-5u40 in gedachten, het werd uiteindelijk 5u24m29.  Dus dik tevreden met de tijd, maar veel verbeterpunten.

Zwemmen ging goed (voor iemand die pas 1,5 jaar geleden begonnen is met borstcrawl), lekker één tempo gezwommen.
Fietsen ook ok, niet te gek gedaan, harder kon zeker. Lopen was zwaar, ging ook niet lekker, had last van een onwillig spiertje in m'n bovenbeen en een volle blaas, waardoor ik in de laatste ronde toch maar een boom heb opgezocht. Ik moet zeker nog werken aan een regelmatiger looptempo, ben wat te voortvarend gestart wat me veel tijd heeft gekost.

Nu lekker herstellen....

15

Re: Ironman Antwerpen

Netjes Rene,

Ik kom de trap niet op en toilet is ook lastig zitten - love it! wink Maar gelukkig niet last van pezen en gewrichten, enkel spierpijn!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

16

Re: Ironman Antwerpen

Frankiboy schreef:

Netjes Rene,

Ik kom de trap niet op en toilet is ook lastig zitten - love it! wink Maar gelukkig niet last van pezen en gewrichten, enkel spierpijn!

Ben dus gelukkig niet de enige!
Mooie eindtijden hier.

17

Re: Ironman Antwerpen

Leuk om te horen dat er nog meer mensen afgelopen zondag in Antwerpen aanwezig waren. Ik heb zelf mijn eerste 70.3 afstand gedaan afgelopen zondag. Ik heb ervan genoten moet ik zeggen.....
Had een eindtijd van 4h46 en een beetje en wilde onder de 5 uur finischen dus ben super tevreden.

Leuk om jullie ervaringen te horen!

18 Laatst bewerkt door Frankiboy (27-07-10 21:31:35)

Re: Ironman Antwerpen

rustig 45 min fietsen vandaag deed wonderen!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1