1

Onderwerp: ICAN Triathlon Amsterdam

Ik kreeg vanmorgen een krantenbericht van een vriend doorgestuurd waarin de eerste ICAN triathlon in Amsterdam werd aangekondigd. Zwemmen en T1 zijn in IJburg, T2 op het museumplein, lopen door het Vondelpark. Ik kan verder nog geen informatie vinden, weet iemand hier meer van?

2

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Nog niets officieel, maar met een beetje pielen is de website wel al te vinden: http://www.icantriathlon.com/internas/i … terdam.php

28 juni, half distance. Ik ga hem noteren.

3

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Bedankt voor het linken. Wel interessant! Je kunt wel zien da er een grotere organisatie achter zit door de oplopende prijsstructuur voor het inschrijfgeld, vraag me alleen af of dit echt gaat helpen en mensen dan niet eerder een goedkopere ergens anders doen. Hoe vroeg schrijft men zich over het algemeen in voor "regionale" triathlons hier? Maar het fietsen op een gesloten parcours lijkt me interessant, alleen linkt het fietsparcours naar Malaga, niet Amsterdam helaas.

4

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Zo dit had ik niet verwacht, nu begin ik te twijfelen. Of Stein of Amsterdam, vallen een week naar elkaar.
Ik voel een beetje dat ze richting de Ironman willen. Veel zaken komen overeen qua opzet alleen zal het waarschinlijk minder proffesioneel zijn. Maar dat mag ook voor 99 euro ipv gem bij ironman tussen 220-280 voor halve

5

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

ICAN is wel groot in Spanje, blijkbaar willen ze uitbreiden binnen Europa. Die 99 euro is zo te zien alleen voor degenen die meteen inschrijven, na 1 april betaal je 259 euro en dat zijn de prijzen die ik gewend ben van Ironman.

IJburg is natuurlijk niet het meest spannende stukje Amsterdam, maar zwemmen is prima daar. Benieuwd naar het fietsparcours en lopen door het Vondelpark is ook prima.

Als eerste inschrijfdatum staat vandaag, dus ik ga er van uit dat het evenement officieel gelanceerd wordt vandaag.

Ik zet hem op mijn kalender, dat wordt een mooi rijtje met Mallorca 70.3, Nieuwkoop (die ook de 70.3 afstanden overneemt) en dan Amsterdam.

6

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Ook olympische afstand zie ik op die website, dat is voor de mindere athleten onder ons ook wel leuk.
Fietsen gaat zo te lezen door waterland, wat zeker een heel mooi stukje Nederland is.

7

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Nice smile
Met een beetje zoeken ook de fiets en looproute smile

www.bikemap.net/en/route/2848731-half-olympic-ican-triathlon/
www.runmap.net/de/route/2848708-half-olympic-ican-in-amsterdam/

#enjoylife

8

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Erg leuk. Vorig jaar de ICAN in Nordhausen (Duitsland) gedaan en was daar ook erg tevreden over. Vond het kleinschalige persoonlijk aantrekkelijker dan een Ironman als Wiesbaden. Ga er serieus eens naar kijken. €99 is mooie prijs €259 ga ik er nooit voor betalen.

Als deelnemer in Nordhausen heb ik trouwens voor €89 alvast mogen inschrijven voor 2015. Mooie geste van de organisatie.

9

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

heb besloten om hier aan mee te doen, maar volgens de site zou ik per vandaag kunnen inschrijven maar kan dit nergens vinden

10

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Prachtig, goede ontwikkeling dat er op middenafstandgebied steeds meer te kiezen valt. De keuze wordt reuze op deze manier en animo is er denk ik genoeg.

11 Laatst bewerkt door edj (18-11-14 16:53:25)

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

even kijken onder registrations, daar kun je de keuze maken voor de halve en of de OD

12

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Zo, en ingeschreven. Benieuwd of ik de eerste was (ben ik tenminste ergens de eerste mee...).

13

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Maca944 schreef:

Zo, en ingeschreven. Benieuwd of ik de eerste was (ben ik tenminste ergens de eerste mee...).

Het maca voldoet mijn normale ntb licensie. Ze vragen of je beschikt over een ETU license.
Verder staat er bij passport. Ik denk dat het om mijn documentnummer gaat of is het mijn BSN

Zal inschrijving zo rondmaken

14

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Thijsie schreef:
Maca944 schreef:

Zo, en ingeschreven. Benieuwd of ik de eerste was (ben ik tenminste ergens de eerste mee...).

Het maca voldoet mijn normale ntb licensie. Ze vragen of je beschikt over een ETU license.
Verder staat er bij passport. Ik denk dat het om mijn documentnummer gaat of is het mijn BSN

Zal inschrijving zo rondmaken

Ik heb aangegeven dat ik over een licentie beschik, NTB licentie is bij mijn weten ook goed voor dit evenement. Bij paspoort heb ik inderdaad het documentnummer ingevuld. Overigens verwacht ik niet dat deze triathlon binnen enkele minuten (dagen/weken/maanden) vol zit.

15

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Dank je voor de info.

Ik vind het wel een interesante halve iig. Leuke omgeving. Vooral t2 en finish rondom museum plein.
Heb wat eerdere evenementen bekeken via you tube die I can triathlon organiseert.
Zag er goed uit

16

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Lijkt me vooral mooi loopparcours en bijzondere finishlocatie. Komt in 2015 helaas niet uit, een week ervoor is Heilbronn.


Er komt steeds meer in NL aan grotere triatlonevenementen, nu alleen nog maar eens wachten op Maastricht....dat vlot niet echt (voorlopig dan).

Weer eentje op mijn "to do"-lijstje.

17

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Dit lijkt me een heel mooie. Zwemmen in IJburg is heerlijk, fietsen door een prachtig gebied en finish dwars door de stad (verkeersvrij, hoe gaan ze dat flikken?) en lopen in het Vondelpark. En dat voor die prijs? Mag ik niet laten lopen.

18

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Ik heb me ook ingeschreven voor de halve, €99 + €27,50 voor de licentie (ik heb slechts basislidmaatschap), is geen geld. Dan sluit ik deze dag toch goed af, vanmiddag na 10km lek gereden (rot bladeren en takjes), kon gelukkig vlot bandje wisselen en naar huis om dan maar 6 x 1km te gaan lopen.
Normaal doe ik altijd de triatlon van Amsterdam West en Huizen begin juni, als ik er 1 laat schieten dan kost me deze mooie halve eigenlijk maar een € of 60!

19

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Zo! ik ben ook ingeschreven voor de halve! Leuk! Kijken of er zich inderdaad 2000 deelnemers gaan melden voor dit evenement!
Huizen als warming-up en dan zien we wel weer verder..

Maar nu eerst heerlijk van de winterslaap genieten  wink

Grtz

1-2-Tri!

20

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Ingeschreven!

21

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Jack33 schreef:

Ik heb me ook ingeschreven voor de halve, €99 + €27,50 voor de licentie (ik heb slechts basislidmaatschap), is geen geld. Dan sluit ik deze dag toch goed af, vanmiddag na 10km lek gereden (rot bladeren en takjes), kon gelukkig vlot bandje wisselen en naar huis om dan maar 6 x 1km te gaan lopen.
Normaal doe ik altijd de triatlon van Amsterdam West en Huizen begin juni, als ik er 1 laat schieten dan kost me deze mooie halve eigenlijk maar een € of 60!

Ik heb ook basislidmaatschap maar ging er vanuit dat dit geldig is. Dus geen licentie geld betaald.
Ik zie wel hoe het loopt mocht het niet kloppen. Heb er in ieder geval veel zin in.

22

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Dit jaar in Almere schreef ik me ook in zonder licentie en toen kreeg ik een paar weken voor het evenement de vraag of mijn licentienr wilde opgeven of alsnog een daglicentie wilde kopen

23

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Ik sta ook ingeschreven! Parcours ziet er leuk uit, vooral het lopen en de finish locatie. Ook de prijs is prima en ik kan mooi op de fiets naar de start  big_smile

24

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Ook ingeschreven als voorbereiding op Kalmar IM

25

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Nou Maca ik denk dat jij inmiddels wel commissie mag gaan vragen bij de organisatie voor het aantal gepropte inschrijvingen wink