26

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

thomass schreef:

Nou Maca ik denk dat jij inmiddels wel commissie mag gaan vragen bij de organisatie voor het aantal gepropte inschrijvingen wink

Ik denk het juist niet, want anders had iedereen hier pas later op ingeschreven en dat had de organisatie veel geld opgeleverd zo hard als het inschrijfgeld omhoog gaat.  tongue

27

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

wilagro schreef:
thomass schreef:

Nou Maca ik denk dat jij inmiddels wel commissie mag gaan vragen bij de organisatie voor het aantal gepropte inschrijvingen wink

Ik denk het juist niet, want anders had iedereen hier pas later op ingeschreven en dat had de organisatie veel geld opgeleverd zo hard als het inschrijfgeld omhoog gaat.  tongue

Haha, het scheelt inderdaad best veel, de eerste week inschrijven of later. Benieuwd hoeveel inschrijvingen ze al hebben.

28

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Het lijkt een echte forum wedstrijd te worden big_smile Ook ik heb ruimte in de drukke agenda gemaakt om mee te doen aan mijn eerste OD smile Vanavond even inschrijven! zinan!

#enjoylife

29

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

rinke schreef:

Het lijkt een echte forum wedstrijd te worden big_smile Ook ik heb ruimte in de drukke agenda gemaakt om mee te doen aan mijn eerste OD smile Vanavond even inschrijven! zinan!

Goed idee! Laten we er het officieuze triathlonforum.nl kampioenschap van maken.

30

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Ik heb me ingeschreven voor de halve afstand, ook van de partij dus!

31

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Maca944 schreef:
rinke schreef:

Het lijkt een echte forum wedstrijd te worden big_smile Ook ik heb ruimte in de drukke agenda gemaakt om mee te doen aan mijn eerste OD smile Vanavond even inschrijven! zinan!

Goed idee! Laten we er het officieuze triathlonforum.nl kampioenschap van maken.

4 categorieen he wink

1/2 men
1/2 women
OD men
OD women

Nu nog een sponsor vinden  lol

#enjoylife

32

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Hmmm....heel interessant, wilde eigenlijk Luxemburg of Heilbronn doen, maar dit is ook een hele aantrekkelijke optie

33

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Misschien een rare vraag maar stel hem toch miss dat jullie het weten.

Maar mag ik met de OD mee doen met een TT fiets?

Aangezien dat 9/10 niet mag

34

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Dimitri_ schreef:

Misschien een rare vraag maar stel hem toch miss dat jullie het weten.

Maar mag ik met de OD mee doen met een TT fiets?

Aangezien dat 9/10 niet mag

Zie http://www.icantriathlon.com/internas/r … g_2014.pdf

Draften is niet toegestaan, dus TT fietsen wel.

35

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Dimitri, bedoel je dat 9 van de 10 OD wedstrijden er wel gedraft mag worden?? zijn dat nationaal of internationaal georiënteerde wedstrijden?

#enjoylife

36

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Draften doe ik sowieso niet aan.

Maar vroeg me af of ik de OD mee mag doen met een TT fiets.

Sta mij bij dat dat 9 van de 10 wedstrijden niet mag
Of heb ik het mis?

37

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Dimitri_ schreef:

Draften doe ik sowieso niet aan.

Maar vroeg me af of ik de OD mee mag doen met een TT fiets.

Sta mij bij dat dat 9 van de 10 wedstrijden niet mag
Of heb ik het mis?

Ja je hebt het mis.

De regels zijn vrij simpel. Als stayeren/drafting mag, dan is de TT fiets verboden. Anders is de TT fiets toegestaan. Afstand is geen factor in deze.

38

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Ik snapte m ook al niet... In Nederland nog maar weinig draft wedstrijden gezien (behalve in de Divisies dan...)

#enjoylife

39 Laatst bewerkt door DennisM (20-11-14 15:51:17)

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Geloof dat alleen bij stayer wedstrijden ligstuur niet is toegestaan. ITU had dacht ik nog regels dat alleen een verkort ligstuur is toegestaan. Maar weet niet zeker of dat stayer wedstrijden zijn.

Dus gewoon lekker starten met TT fiets:)

Race ziet er goed uit trouwens. I'm in!

40

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Er is een internationale Olympic distance competitie waar draften toegestaan is. Deze competitie wordt ook redelijk gevolgd door buitenlandse media, waardoor deze wel bekend is. Wellicht dat dit de verwarring brengt.

41

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Zo heb me ook ingeschreven. Parcours is echt super, vanuit Waterland over de Stadhouderskade de stad in en dan lopen in het Vondelpark. Mooie samenwerking tussen de organisatie en de gemeente Amsterdam. Mijn complimenten.

42

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Bij nader inzien schrijf ik me toch niet in voor de OD waar ik interesse in had. Vind kosten best hoog en in het centrum met fiets eindigen en dan weer na afloop terug naar auto ergens bij IJburg? Dan je voorbereidingstijd in T2. Ook voor support allemaal bewerkelijk. Daarnaast heb ik nu met marathon Amsterdam al in Vondelpark kunnen lopen en kan ik dat wel missen. Zou denk ik anders geweest zijn als ik dat nog niet had gedaan. Maar wel gaaf dat we met wedstrijden zo uitbreiden en op mooie locaties als deze!

Zelf denk ik dan 2 wkn eerder de OD eindelijk eens te doen in Huizen. Is dichter bij huis en schappelijker in prijs. Dan is mijn agenda voor het seizoen al praktisch vol met 2 halve afstanden (31/5 Nieuwkoop en 26/7 challenge Poznan) en hoofddoel de hele 12/9 in Almere.

Ben wel reuze benieuwd naar jullie ervaringen over wedstrijd en beleving

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

43

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Jammer maar begrijpelijk Rose smile Je hebt al een duur en mooi seizoen in het vooruitzicht!
Ik heb me zojuist in ieder geval wel ingeschreven en heb er onwijs veel zin in!!
Ook ik zit nog wel met het vervoer van de finish naar de start terug, echter kan ik me ook voorstellen dat je na afloop gewoon de tassen bij de finish kan ophalen. Zo deden ze dit ook bij de triathlon Utrecht en werkte prima vond ik.
Anyway, m'n 1e grote doel is gepland, nog 2 te gaan smile smile smile

#enjoylife

44

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Ja super Rinke dat je je eerste piketpaaltje hebt geslagen en na die wedstrijd wellicht moed voor een halve in Almere bijv

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

45

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Jammer Rose (maar aanmoedigen mag natuurlijk wel ;-) ). Ik twijfel nog over de triathlon Nieuw West (waarschijnlijk) de week ervoor.

De logistiek van de ICAN triathlon moet ik ook nog uitpluizen, de start is vrij vroeg dus met de auto die kant op lijkt me wel aanbevelenswaardig. Een vriend van me woont op IJburg, dus ik denk dat ik mijn auto daar neerzet en dan na afloop gewoon weer terugfiets.

46

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Parkeren lijkt mij het makkelijkste in parkeergarage oosterdok, vlak naast het CS. voor €10 kan je auto daar de hele dag staan. Ik neem aan dat de verschillende transitie zones wel goed bereikbaar zullen zijn, zo groot is Amsterdam nu ook weer niet.

47

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Rose69 schreef:

Ja super Rinke dat je je eerste piketpaaltje hebt geslagen en na die wedstrijd wellicht moed voor een halve in Almere bijv

Ik ga dit inderdaad ergens eind mei beslissen. Ik wil namelijk eerst weten hoe ik er dan voor sta qua trainingen... Wel heb ik al de weg uitgestippeld qua wedstrijden en voorbereiding dus ben er absoluut mee bezig...

#enjoylife

48

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Maca944 schreef:

De logistiek van de ICAN triathlon moet ik ook nog uitpluizen, de start is vrij vroeg dus met de auto die kant op lijkt me wel aanbevelenswaardig. Een vriend van me woont op IJburg, dus ik denk dat ik mijn auto daar neerzet en dan na afloop gewoon weer terugfiets.

Qua logistiek zat ik ook al te kijken maar kan nog geen duidelijkheid krijgen.
Ik had eerst bedacht om met de trein naar Amsterdam te gaan, maar dat gaat niet lukken.

Ik denk dat het er op neer komt dat ik vroeg in de ochtend met de auto naar Amsterdam ga.
ook een optie is om bike incheck op de dag ervoor te doen en lekker thuis te gaan slapen. Uiteindelijk is Amsterdam ook maar 5 kwartier rijden.
Laatste optie is een slaapplaats in Amsterdam regelen voor een nachtje, mijn gevolg kan dan met de auto of de trein komen.

we wachten maar even af wat de organisatie aan duidelijkheid gaat geven in de komende tijd.

49

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Eerst de vergunningen nog  big_smile

50

Re: ICAN Triathlon Amsterdam

Ik heb me ook ingeschreven! Eerste wedstrijd waar ik me voor ingeschreven heb, al ga ik vermoedelijk eerst de OD nog doen in Weert.