1

Onderwerp: Bilzen 111

Zijn er triatleten op dit forum die al eens hebben deelgenomen aan Bilzen 111.
Ervaring?

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2

Re: Bilzen 111

Ik heb deze 2 jaar geleden gedaan. Bwa ging wel alleen word er zoals in bijna elke wedstrijd van sports-events enorm veel gestayerd. Een peleton van 30man is daar heel gewoon. Verder goed georganiseerde wedstrijd niks aan af te keuren.

3

Re: Bilzen 111

Voor mij dit jaar de eerste keer. Stayeren op zo'n smal pad lijkt mij bijna niet te voorkomen. Maar een peleton van 30 man is wel weer het andere uiterste. Jakkie!

4

Re: Bilzen 111

Ja ik wist ook niet wat ik zag en er reden dan nog een paar moto's bij ook.

5

Re: Bilzen 111

Ik ga 'm ook doen, voor het eerst, ik ben erg benieuwd. Enig idee van de te verwachten watertemperatuur, of hoe was dat andere jaren? Want dat is mijn grootste zorg op dit moment!

Louise

6

Re: Bilzen 111

Dat Albert kanaal zal rond die periode nog ruim fris zijn. Als het al 14 graden is zul je al mogen lachen denk ik. De editie die ik mee heb gedaan was in september en toen was het nog vrij koud. Maar het is maar 1000m zwemmen dus tja....

7

Re: Bilzen 111

Brrr!

8

Re: Bilzen 111

Als ik goed gelezen heb geven ze 6' tijdstraf voor stayeren, als iedereen dit leest zullen er velen toch even nadenken...laat ons hopen :-)

9

Re: Bilzen 111

Tussen zeggen en doen zit een groot verschil. Ik heb vorig jaar de halve van Deinze meegedaan ook een wedstrijd van die organisatie en net hetzelfde stayerende groepjes komen je doodleuk voorbij gereden zonder dat er ook maar iets gebeurt. Als je dan bv de zwintriathlon ziet daar worden zelfs de toppers aan de kant gezet en zat er in de strafbox serieus wat volk.

10

Re: Bilzen 111

In het promo filmpje wordt toch een lieftallige jonge dame aan de kant gezet, om in de strafbank te gaan zitten. En onterecht volgens haar.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

11

Re: Bilzen 111

haha dat huilende grietje, wat gemaakt haha.

12

Re: Bilzen 111

Thijsie schreef:

haha dat huilende grietje, wat gemaakt haha.

Ze had echt wel verdriet hoor  wink

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

13

Re: Bilzen 111

Ik was vorig jaar ter plaatse als supporter en ik vermoed dat ik weet over wie het gaat. Die werd uiteindelijk nog 2e of 3e na een heel straffe loop maar werd iets voor haar aankomst gedisqualificeerd. Een ploeggenote werd ook aan de kant gezet wegens stayeren terwijl de kerel waarachter ze zogezegd reed haar af en toe weer voorbijkwam om dan stil te vallen, ze was dus eerder die gast weer aan het inhalen. Net hetzelfde gebeurde bij die uit het filmpje. En idd, terwijl enkelingen schijnbaar onterecht (je weet nooit 100% hoe het echt zat) gestraft werden zag je aan de overkant van het kanaal toch nog grotere groepen rondrijden. Ik had als toeschouwer de indruk dat de organisatie een voorbeeld wou stellen maar dat leek me niet volledig gelukt. Jammer want uiteindelijk doe je mee voor jezelf, maar er zullen altijd wel mensen zijn die minder last hebben met het overtreden van de zeer duidelijke regels.

14

Re: Bilzen 111

tomdefietsbom schreef:

Ik was vorig jaar ter plaatse als supporter en ik vermoed dat ik weet over wie het gaat. Die werd uiteindelijk nog 2e of 3e na een heel straffe loop maar werd iets voor haar aankomst gedisqualificeerd. Een ploeggenote werd ook aan de kant gezet wegens stayeren terwijl de kerel waarachter ze zogezegd reed haar af en toe weer voorbijkwam om dan stil te vallen, ze was dus eerder die gast weer aan het inhalen. Net hetzelfde gebeurde bij die uit het filmpje. En idd, terwijl enkelingen schijnbaar onterecht (je weet nooit 100% hoe het echt zat) gestraft werden zag je aan de overkant van het kanaal toch nog grotere groepen rondrijden. Ik had als toeschouwer de indruk dat de organisatie een voorbeeld wou stellen maar dat leek me niet volledig gelukt. Jammer want uiteindelijk doe je mee voor jezelf, maar er zullen altijd wel mensen zijn die minder last hebben met het overtreden van de zeer duidelijke regels.

Zoiets moest het wel zijn inderdaad, anders zal je niet zo'n verdriet hebben. Wel zuur als je als organisatie op zo'n manier een voorbeeld wil stellen.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

15

Re: Bilzen 111

Knoop doorgehakt, en ingeschreven.
Denk alleen dat ik na R'dam serieus aan de bak moet met het fietsen big_smile
100 km tijdrijden is best wel ver!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

16

Re: Bilzen 111

Valt wel mee. Loop parcour Bilzen is ook niet te onderschatten roll

17

Re: Bilzen 111

ronnyke schreef:

Valt wel mee. Loop parcour Bilzen is ook niet te onderschatten roll

Na de 33 van Heusden-Zolder van een paar weken geleden kijk ik nergens meer vanop wink  big_smile  big_smile

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

18

Re: Bilzen 111

Vorig jaar mee gedaan en wat ik mee kreeg was dat er toch wel aardig gecontroleerd wordt op stayeren. Waar ook heel erg op gecontroleerd wordt is vuil weg gooien op de juiste plaats, ook dat levert je 6 minuten op :-(

19

Re: Bilzen 111

Daar zijn ze in Belgie overal nogal vrij streng op de laatste jaren wat ik natuurlijk enkel maar toejuig. Mijn legen papiertjes of gelverpakking steek ik gewoon in mijn broekspijp en als ik in een dropzone kom of in de wisselzone gewoon weggooien.

20

Re: Bilzen 111

ronnyke schreef:

Daar zijn ze in Belgie overal nogal vrij streng op de laatste jaren wat ik natuurlijk enkel maar toejuig. Mijn legen papiertjes of gelverpakking steek ik gewoon in mijn broekspijp en als ik in een dropzone kom of in de wisselzone gewoon weggooien.

En zo hoort het!! big_smile

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

21

Re: Bilzen 111

ronnyke schreef:

Daar zijn ze in Belgie overal nogal vrij streng op de laatste jaren wat ik natuurlijk enkel maar toejuig. Mijn legen papiertjes of gelverpakking steek ik gewoon in mijn broekspijp en als ik in een dropzone kom of in de wisselzone gewoon weggooien.


Ik normaal ook, maar stak mis :-( en het was ook nog alleen het stukje wat ik had afgescheurd, de gel zelf moest ik nog tot me nemen.

22 Laatst bewerkt door Breurske (31-03-15 22:48:15)

Re: Bilzen 111

Dit word ook mijn eerste triathlon in voorbereiding op Maastricht (482 inschrijvingen tot nu toe voor de ironman) .
Ik zie vorig jaar rond de 250 deelnemers in Bilzen.
Nu al 416 inschrijvingen, zal dus druk gaan worden op de weg.

23

Re: Bilzen 111

Ik heb geen flauw idee hoe deze race zal gaan, maar ik waag mij er dan toch aan: de voorspelling:

Zwemmen: 17:30
Fietsen: 2:40:00
Lopen: 45:30
Wissels: 3:30
---------------------
Totaal: 3:46:30

Wie durft er ook een uitspraak te doen? Daarmee zou ik vorig jaar 35/255 zijn geworden. Ik teken er voor!

24 Laatst bewerkt door mstyz (24-04-15 16:12:33)

Re: Bilzen 111

Waarom zijn de zwemtijden van vorig jaar zo langzaam? Is er veel stroming tegen? Of is dat inclusief T1... aha wink

25

Re: Bilzen 111

mstyz schreef:

Ik heb geen flauw idee hoe deze race zal gaan, maar ik waag mij er dan toch aan: de voorspelling:

Zwemmen: 17:30
Fietsen: 2:40:00
Lopen: 45:30
Wissels: 3:30
---------------------
Totaal: 3:46:30

Wie durft er ook een uitspraak te doen? Daarmee zou ik vorig jaar 35/255 zijn geworden. Ik teken er voor!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tja....... hier de mijne:
Zwemmen: 15:00
Fietsen: 2:51:00
Lopen: 42:00
Wissels: 3:30
-----------------
Totaal: 3:52:30

Ik zou er tevreden mee zijn. cool

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig