26 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (24-04-15 19:52:30)

Re: Bilzen 111

mstyz schreef:

Waarom zijn de zwemtijden van vorig jaar zo langzaam? Is er veel stroming tegen? Of is dat inclusief T1... aha wink

Ik zat ook al eerst te kijken naar die tijden maar inderdaad de T1 en T2 zijn niet apart vermeld dus ,,,,,

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

27 Laatst bewerkt door mstyz (25-04-15 17:26:44)

Re: Bilzen 111

Voor mij wordt het vooral een test voor de 100km tijdrit. Als voorbereiding op IM70.3 Luxemburg lijkt mij dit een ideale test. Ik heb sinds begin dit jaar een TT fiets, dus ik erg benieuwd wat het effect is in een wedstrijd met deze afstand en met ook wat hoogtemeters. In Wiesbaden had ik een gemiddelde van 32km/uur, maar dat was met 1600hm en mijn eerste IM70.3 Nu zijn de omstandigheden op verschillende vlakken een stuk beter, dus.... tja, wat is realistisch?

Als indicatie, de top van de professionals rijden in Wiesbaden 36km/uur en in Bilzen 40km/uur.

28

Re: Bilzen 111

Hmm ja fietstijden blijft lastig. Ik ken het parcours niet in Bilzen maar 40p/u is niet zo heel snel voor een prof lijkt me (op een vlak parcours) dus er zullen wel wat addertjes onder het gras zitten qua parcours, wind, bochtig, zoiets.

29

Re: Bilzen 111

Iets van 180hm per ronde, 3x rond. http://www.gpsies.com/map.do?fileId=heuespizljolfxuf Met 'zware' klim een brug met 40hm. Verder lijkt het mij meer valsplat werk dan echt klimmen.

30

Re: Bilzen 111

Ik durf geen uitspraak te doen: ik heb nog niet in open water/wetsuit gezwommen, geen idee hoe koud het water zal zijn, het wordt mijn eerste wedstrijd op een triathlonfiets én ik ken het parcours niet. Nouja, het lopen dan: 55'. En doel: niet laatste worden  wink

Jullie vast ook mail gekregen met startnummer en de stayer-regels enzo? Klinkt niet heel vriendelijk, moet ik zeggen, zeker niet dat ze niet aan waarschuwen doen en dat je ongemerkt een gele kaart kunt krijgen.

Louise

31

Re: Bilzen 111

Ik heb de mail ook zojuist gelezen. Het klinkt inderdaad wel streng, maar ze willen volgens mij er alles aan doen om het imago van de vorige edities te verbeteren. Namelijk Bilzen = (toegestaan) Stayeren. Volgens mij hebben ze voor het eerst ook waves bij de start geïntroduceerd, dit vermindert ook de kans op stayeren.

Het zal wel minder zwaar / streng worden dan zoals in de mail staat omschreven, maar het is wel een signaal dat ze afgeven. Dus laten we hopen dat het ook op die manier wordt nageleefd. Hoewel 15 meter afstand, lijkt mij wel een enorme afstand.

-M

32

Re: Bilzen 111

mstyz schreef:

Ik heb de mail ook zojuist gelezen. Het klinkt inderdaad wel streng, maar ze willen volgens mij er alles aan doen om het imago van de vorige edities te verbeteren. Namelijk Bilzen = (toegestaan) Stayeren. Volgens mij hebben ze voor het eerst ook waves bij de start geïntroduceerd, dit vermindert ook de kans op stayeren.

Het zal wel minder zwaar / streng worden dan zoals in de mail staat omschreven, maar het is wel een signaal dat ze afgeven. Dus laten we hopen dat het ook op die manier wordt nageleefd. Hoewel 15 meter afstand, lijkt mij wel een enorme afstand.

-M

Ja waarom in vredes naam meer als de bestaande regels (van de VTDL, dit is 7m) is mij geheel onduidelijk en vlg mij overbodig.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

33

Re: Bilzen 111

Van wat ik vorig jaar zag lijkt ietsje meer afstand houden niet onlogisch (12mis geloof ik wat men bij profs hanteert) en dat is vooral voor de refs makkelijker. Hopelijk verloopt dat ietsje beter maar dat begint natuurlijk bij de deelnemers. Ik mag de inschrijving van een vriendin overnemen die vorig jaar een gratis deelname won dus ik zal het deze keer nog ietsje dichterbij kunnen meemaken. Tweede 111 al van dit jaar (na Portocolom in Mallorca), deze zal door het parcours sowieso al rapper zijn, maar dat ligt me relatief gezien dan weer minder dus benieuwd wat dat geeft.

34

Re: Bilzen 111

Weet iemand toevallig al hoe warm/koud het water is van het Albertkanaal roll

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

35

Re: Bilzen 111

ongeveer anderhalve cm wink

36

Re: Bilzen 111

ronnyke schreef:

ongeveer anderhalve cm wink


hahahah dan valt het me nog mee!!!hahaha big_smile

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

37

Re: Bilzen 111

Wat, twee puntjes, voor mij dan?   wink

Ik ben trouwens op dit moment bang dat ik een DNF moet gaan voorspellen. Ik heb precies wat je niet wil vlak voor de wedstrijden: een mysterieuze hamstring- en/of bilspierblessure. Het zit er al anderhalve week, is uit het niets gekomen, verandert de laatste dagen niet meer, fysiotherapeut had vrijdag geen idee (ga a.s. vrijdag nog een keer). Ik baal als een stekker, en wil niks forceren met het oog op mijn halve triathlon 4 weken later. Dus dan eventueel in Bilzen maar zwemmen, fietsen en daarna manlief aanmoedigen? Al hoop ik natuurlijk stiekem nog wel.

Louise

38 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (12-05-15 22:05:17)

Re: Bilzen 111

Louise schreef:

Wat, twee puntjes, voor mij dan?   wink

Ik ben trouwens op dit moment bang dat ik een DNF moet gaan voorspellen. Ik heb precies wat je niet wil vlak voor de wedstrijden: een mysterieuze hamstring- en/of bilspierblessure. Het zit er al anderhalve week, is uit het niets gekomen, verandert de laatste dagen niet meer, fysiotherapeut had vrijdag geen idee (ga a.s. vrijdag nog een keer). Ik baal als een stekker, en wil niks forceren met het oog op mijn halve triathlon 4 weken later. Dus dan eventueel in Bilzen maar zwemmen, fietsen en daarna manlief aanmoedigen? Al hoop ik natuurlijk stiekem nog wel.

Louise

Ja de piriformis,  die blessure ken ik, een gekende lopers blessure, sad  waar ik goed baat bij had is onderstaande oefening.
(linkerarm/hand gaat onder linkeronderbeen en rond rechter hamstring,)
En dryneedling, daar heeft mijn fysio het een heel eind mee weggekregen.

Tot zondag

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

39

Re: Bilzen 111

Ja, die ken ik ook, maar ik kan die piriformis rekken tot het niet verder kan en dat helpt niks - het is geen recht-toe-recht-ane spierblessure, ik vermoed zelf dat er iets met mijn heupgewricht aan de hand is. Dat heb ik eerder gehad, alleen minder erg, toen kon ik wel lopen. Die spier is maar een symptoom, en het is dit keer ook niet alleen die bilspier, maar ook m'n hamstring. Vandaar dat de fysiotherapeut het vorige week nog niet goed wist. Hopelijk morgen wel, alleen komt dat voor Bilzen ongetwijfeld te laat, zeker om voluit te gaan. Het beste wat ik kan hopen, is dat ik 'm rustig uit kan lopen, maar ik ga er vooralsnog maar vanuit dat ik niet ga finishen. Dat is dan maar zo - hopelijk kan ik over 4 weken wel in Bocholt lopen, dat is het belangrijkste. Maar gerust ben ik er nog niet op.

Louise

40

Re: Bilzen 111

Mijn allereerste triathlon wedstrijd, aan de ene kant twijfel of ik voldoende getraint heb, aan de andere kant verheug ik mij hier ontzettend op.
Gisteren nog mijn wetsuit zone3 gekocht bij senden sports en vanmorgen maar meteen getest.
Ik ben gaan zwemmen in het grindgat van oostmaarland, welke het water dezelfde oorsprong heeft als het albertkanaal waar we aanstaande zondag mogen aantreden.
Van kou heeft niemand van de aanwezige last gehad, dus ga er vanuit dat het tijdens de wedstrijd ook geen problemen gaat opleveren.
Wat mij wel verbaasde is dat de rollen nu wat omgedraaid waren.
Waar ik in het zwembad over links en rechts word ingehaald, hadden de andere nu moeite om mij te volgen en kwam ik als 2 de binnen, met een paar minuten voorsprong op de rest.
Denk dat het voornamelijk met de ligging van mijn benen te maken heeft
Merk dat ik bij oefeningen waarbij alleen de benen gebruikt worden, eerder zink dan dat ik een meter vooruit kom.
Nu met het extra drijfvermogen van de wetsuit compenseerd het mijn zwakke schakel dermate, dat ik een stuk sneller vooruit ga.

Waar doen jullie je trouwens mee insmeren voor het schuren in de hals tegen te gaan, en smeren jullie ook iets rond jullie enkels/kuiten om de wetsuit makkelijker uit te krijgen na het zwemonderdeel?

Tenslotte mij voorspelling,

Aangezien het mijn eerste word en onderweg vast en zeker nog wel iets tegenkom waardoor er tijd verlies zal optreden, ga ik voor een voorzichtige voorspelling om onder de 5 uur te finishen.

Zwemmen: 20:00
Fietsen: 3:30:00
Lopen: 60:00
Wissels: 5:00
---------------------
Totaal: 4:55:00

Met die tijd zal ik ergens vlak voor de bezemwagen uitrijden, dus louise als je niet als laatste wilt eindigen hoef je alleen maar voor mij te blijven  wink

41

Re: Bilzen 111

Dat probleem van de hals ken ik ook, daar zoek ik ook nog een oplossing voor

Ik smeer overigens wat babyolie op mn polsen en onderarmen, soms ook wat op mn bovenarmen, aangezien mn wetsuit ooit de neiging heeft wat te plakken rond mn torso. Werkt prima en je trekt hem zo uit, voor 1,49. Je hebt er ook speciale spulletjes voor, maar die kosten een veelvoud..

Succes!

42

Re: Bilzen 111

Voor de nek is vaseline ideaal. Het zou je wetsuit beschadigen maar of er werkelijk al een beschadigd door geworden is..... Ik gebruik het zelf omdat het zowat het enige is wat werkt voor mij al heb ik nu met die zone3 nergens last van.

43

Re: Bilzen 111

Breurske schreef:

Totaal: 4:55:00

Met die tijd zal ik ergens vlak voor de bezemwagen uitrijden, dus louise als je niet als laatste wilt eindigen hoef je alleen maar voor mij te blijven  wink

Als ik kan lopen, als ik 'm uit kan lopen, dan zou dat moeten kunnen lukken - dank  wink

Over de 'vettigheid': ik heb sinds vorig jaar Trislide. Dat is wat duurder dan vaseline of babyolie, maar het bevalt me prima: wetsuit gaat nog makkelijker uit, en het zit in een spuitbus, dus nooit meer vettigheid aan m'n handen en dus op m'n zwembrilletje e.d. Van schuren heb ik geen last, maar daar is het ook voor bedoeld.

Louise

44

Re: Bilzen 111

Even een updateje: ik ben gister door de fysiotherapeut toch enigszins uit de knoop gehaald, zat iets vast bij mijn bekken, dus ik hoop voorzichtig toch voorzichtig te kunnen finishen  wink En in elk geval ga ik oefenen met eten&drinken en ravitaillering op zo'n lange fietsafstand, én er lol in hebben, want die was af en toe ver te zoeken de afgelopen weken (frustrerend altijd, blessures).

Ik heb trouwens startnummer 249 (middelste start).

Louise

45

Re: Bilzen 111

Louise schreef:

Even een updateje: ik ben gister door de fysiotherapeut toch enigszins uit de knoop gehaald, zat iets vast bij mijn bekken, dus ik hoop voorzichtig toch voorzichtig te kunnen finishen  wink En in elk geval ga ik oefenen met eten&drinken en ravitaillering op zo'n lange fietsafstand, én er lol in hebben, want die was af en toe ver te zoeken de afgelopen weken (frustrerend altijd, blessures).

Ik heb trouwens startnummer 249 (middelste start).

Louise

Goed nieuws en ze geven mooi weer op dus het moet helemaal goed komen. Alvast suc6 en tot morgen

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

46 Laatst bewerkt door ghyselinckr (16-05-15 18:03:53)

Re: Bilzen 111

Ik doe morgen ook mee.

Om even wat opmerkingen te beantwoorden na deelname vorig jaar:

-Zwemmen is inderdaad lang, 1e zwemmer vorig jaar net geen 15 min, en die zwemt normaal onder de 12 min. Volgens anderen hun gps is het 1200-1300m zwemmen.

-Er rijden inderdaad wel wat officials rond op de motor maar niet genoeg, ik verwacht wel dat ze dit jaar heeeeeel streng zullen zijn en met 6 min straf zullen er wel enkelen 2x nadenken alvorens te stayeren.

-Fietsparcours is snel maar 2x een heel korte maar ook erg steile beklimming, 200m aan 10-12% omhoog en net na een bocht. Daar staan de meesten gewoon geparkeerd op hun groot verzet als ze opdraaien.

-Bidons flink vastplakken!!!! Enkele ruwe stroken waar bidons er bij velen uitvielen.

-Het loopparcours is redelijk vlak maar het was vorig jaar echt warm en niemand liep echt wat ze normaal waren.

Vorig jaar waren dit mijn tijden: zwemmen: 18:34, fietsen 2:45:23 en lopen 48:12. Totaal 48/250 in 3u51

Veel te hard gefietst vorig jaar en eigenlijk gewoon aan basistempo binnen gekomen, helemaal leeg.

Dus dit jaar hopelijk: zwemmen 14min op een correct parcours, dus waarschijnlijk 17:30, fietsen 2:48 en lopen 44:00 dus finishen in <3u50 met een top 3 bij de U23 hopelijk.

Succes iedereen en tot morgen!

47

Re: Bilzen 111

Iedereen Suc6 voor Bilzen morgen, mijn Felt is er klaar voor. cool

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

48 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (16-05-15 21:42:36)

Re: Bilzen 111

ghyselinckr schreef:

Ik doe morgen ook mee.

Om even wat opmerkingen te beantwoorden na deelname vorig jaar:

-Zwemmen is inderdaad lang, 1e zwemmer vorig jaar net geen 15 min, en die zwemt normaal onder de 12 min. Volgens anderen hun gps is het 1200-1300m zwemmen.

-Er rijden inderdaad wel wat officials rond op de motor maar niet genoeg, ik verwacht wel dat ze dit jaar heeeeeel streng zullen zijn en met 6 min straf zullen er wel enkelen 2x nadenken alvorens te stayeren.

-Fietsparcours is snel maar 2x een heel korte maar ook erg steile beklimming, 200m aan 10-12% omhoog en net na een bocht. Daar staan de meesten gewoon geparkeerd op hun groot verzet als ze opdraaien.

-Bidons flink vastplakken!!!! Enkele ruwe stroken waar bidons er bij velen uitvielen.

-Het loopparcours is redelijk vlak maar het was vorig jaar echt warm en niemand liep echt wat ze normaal waren.

Vorig jaar waren dit mijn tijden: zwemmen: 18:34, fietsen 2:45:23 en lopen 48:12. Totaal 48/250 in 3u51

Veel te hard gefietst vorig jaar en eigenlijk gewoon aan basistempo binnen gekomen, helemaal leeg.

Dus dit jaar hopelijk: zwemmen 14min op een correct parcours, dus waarschijnlijk 17:30, fietsen 2:48 en lopen 44:00 dus finishen in <3u50 met een top 3 bij de U23 hopelijk.

Succes iedereen en tot morgen!


Bedankt voor je tips en veel suc6 met je race en hopelijk voor je bij de top 3.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

49 Laatst bewerkt door Louise (18-05-15 09:51:50)

Re: Bilzen 111

Ik ben inderdaad helaas na 1 ronde lopen moeten uitstappen: mijn linkerheup en omgeving willen echt niet hardlopen op het moment, baal ik enorm van, zie het inmiddels ook somber in voor de komende weken, inclusief de halve van Bochtolt over 4 weken. Ik vond het wel een heel leuke wedstrijd, geweldig fietsparcours (ik fiets erg graag langs water), dus ik hoop volgend jaar in betere doen terug te komen. Wel heel hoog niveau trouwens: ik zou ver in de achterhoede geëindigd zijn.

Los van de heupproblemen (die ik bij het fietsen ook al een beetje voelde) had ik nog twee andere onverwachte problemen, allebei met de nieuwe fiets: ik kreeg enorme zadelpijn - dat was al steeds een beetje zo, maar tijdens zo'n lange wedstrijd is het echt niet te harden, het heeft me ook echt tijd gekost, dus ik moet op zoek naar iets anders. Tegelijkertijd ging er links iets tikken bij elke pedaalomwenteling - steeds harder, eerst tik-tik-tik, toen tiktik-tiktik-tiktik, toen tiktiktik-tiktiktik-tiktiktik. Nog geen 700 km gefietst, en nu al een lager stuk in de trapas  roll En het ging ook nog eens steeds harder waaien. Dat ik desalniettemin 30 gemiddeld heb kunnen rijden én prima heb kunnen eten en drinken, is dan wel weer een opsteker.

En de rest van de tips enzo is allemaal waar. Al die bidons bij de twee heftige drempels is wel een komisch gezicht. Ik heb niemand zien stayeren, maar dat met de jury heeft wel iets willekeurigs: ik werd een keer toegeroepen omdat ik te veel naar links reed, daar was het wegdek beter. Tsja, de ronde ervoor hadden we met een heel rijtje nog verder naar links gereden. Maarja. Aan het loopparcours vond ik nog even 'gemeen' dat het aanloopstuk van 1 km behoorlijk vals plat is. Mijn GPS had precies 1 km zwemmen, misschien hebben ze dat aangepast?

Ik ben benieuwd hoe het jullie vergaan is!

Louise

Edit: mijn verslag met een paar foto's

50

Re: Bilzen 111

Louise schreef:

Ik ben inderdaad helaas na 1 ronde lopen moeten uitstappen: mijn linkerheup en omgeving willen echt niet hardlopen op het moment, baal ik enorm van, zie het inmiddels ook somber in voor de komende weken, inclusief de halve van Bochtolt over 4 weken. Ik vond het wel een heel leuke wedstrijd, geweldig fietsparcours (ik fiets erg graag langs water), dus ik hoop volgend jaar in betere doen terug te komen. Wel heel hoog niveau trouwens: ik zou ver in de achterhoede geëindigd zijn.

Los van de heupproblemen (die ik bij het fietsen ook al een beetje voelde) had ik nog twee andere onverwachte problemen, allebei met de nieuwe fiets: ik kreeg enorme zadelpijn - dat was al steeds een beetje zo, maar tijdens zo'n lange wedstrijd is het echt niet te harden, het heeft me ook echt tijd gekost, dus ik moet op zoek naar iets anders. Tegelijkertijd ging er links iets tikken bij elke pedaalomwenteling - steeds harder, eerst tik-tik-tik, toen tiktik-tiktik-tiktik, toen tiktiktik-tiktiktik-tiktiktik. Nog geen 700 km gefietst, en nu al een lager stuk in de trapas  roll En het ging ook nog eens steeds harder waaien. Dat ik desalniettemin 30 gemiddeld heb kunnen rijden én prima heb kunnen eten en drinken, is dan wel weer een opsteker.

En de rest van de tips enzo is allemaal waar. Al die bidons bij de twee heftige drempels is wel een komisch gezicht. Ik heb niemand zien stayeren, maar dat met de jury heeft wel iets willekeurigs: ik werd een keer toegeroepen omdat ik te veel naar links reed, daar was het wegdek beter. Tsja, de ronde ervoor hadden we met een heel rijtje nog verder naar links gereden. Maarja. Aan het loopparcours vond ik nog even 'gemeen' dat het aanloopstuk van 1 km behoorlijk vals plat is. Mijn GPS had precies 1 km zwemmen, misschien hebben ze dat aangepast?

Ik ben benieuwd hoe het jullie vergaan is!

Louise

Edit: mijn verslag met een paar foto's

Ik zag het al staan de DNF, zeer spijtig voor je. Zit maar 1 ding op nu rust en zorgen dat je herstel!!
Van je trapas lager is inderdaad vreemd, zo snel al. Ik zag op je blog dat het een Felt B12/14 is ik zelf rij een B12 uit 2014 en geen probleem. Effe terug naar de "fietsemaker" er mee.
Mijn wedstrijd, kort door de bocht GEWELDIG.
Bij mij begon het wel effe met gestress voor de wedstrijd, zet ik mijn banden op spanning loop mijn voorband af!! langs de nieuwe ventielverlengers, in mijn hoge velgen (die ik nog maar een paar dagen heb), zaterdag die verlengers van Swalbe nog net op tijd binnen gekregen, dus dan maar mijn reserveband erin met een verlenger van TOPEAK, (maar dan begin je al met een band met juiste venitiel minder). Dus echt goed voor het vertrouwen was dit niet  sad
Het zwemmen ging goed, wel effe wat "vechten" bij de start maar al snel kon ik mijn eigen slag pakken zo rond de 15:30 liep ik het fietspark binnen, tering wat een eind lopen tot achter ( moest iedereen eerst tot achter lopen??).
Het fietsen ging buitegewoon goed, maar wat kunnen sommige toch hard fietsen, rij je lekker door tegen de 40/uur komen er nog voorbij of je stil staat!!! roll ik kwam uit op 37,4 km/uur dit is voor mij zeeeeer goed.
Bij het lopen was het warm en had ik veel last mijn mijn luchtwegen en vergeten te puffen bij de fiets/loop wissel (inspanningsastma) maar ik kwam toch nog uit op een mooie tijd 40:31 (was het 10km??)
Dus al met al zeer tevreden met mijn eindtijd van 3:42, toch een klein puntje vaneigen kritiek, de wissels zouden nog wel wat sneller mogen en in verhouding met het zwemmen en lopen toch wel met het fiesten "veel verloren".
Aja bij het ophalen van mijn fiets, stond nu mijn achteband plat.,....... euhhhhhhhhhhhhhh ja weer langs die verlenger!!!.  lol

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig