51

Re: Bilzen 111

Netjes hoor!

Dennis Florussen schreef:

tering wat een eind lopen tot achter ( moest iedereen eerst tot achter lopen??).

Ja! En dat was inderdaad een heel eind, ook niet zo fijn op je blote voeten over het asfalt.

Dennis Florussen schreef:

Bij het lopen was het warm en had ik veel last mijn mijn luchtwegen

Ik heb natuurlijk amper gelopen, maar ik had ook last van mijn luchtwegen direct na de wissel. In die eerste kilometer 'piepte' ik. Ik heb daar een heel enkele keer vaker last van, zeker in deze hooikoortstijd, maar meestal niet bij deze hartslag al. Maar goed, zal inderdaad de omstandigheden geweest zijn.

En ja, ik ga zsm naar de fietsenmaker! Het zal een maandagochtendlagertje zijn ofzoiets, dus pech dat het zo snel al stuk gaat.

Louise

52 Laatst bewerkt door mstyz (18-05-15 21:02:35)

Re: Bilzen 111

Als eerst maar de verwachting en de werkelijke tijden:

Zwemmen: 17:30 -> 16:17
Fietsen: 2:40:00 -> 2:36:00 (met een stop om een band weg te geven)
Lopen: 45:30 -> 43:33
Wissels: 3:30 -> 5:00
---------------------
Totaal: 3:46:30 -> 3:40:50

Al met al heel dik tevreden. Met zwemmen een dik pr. Vorig jaar zwom ik nog boven de 18 minuten en nu redelijk ontspannen 2 minuten sneller. Dat geeft een heerlijk gevoel na al die arbeid in de winter. En er zit nog meer in. Met het fietsen heb ik mijzelf ook overtroffen. Als doel had ik een gemiddelde van 37,5 voor ogen, na 85km stond mijn teller nog op 39km/h. Op dat moment zag ik mijn broer met zijn nieuwe fiets langs de weg staan. Vanzelfsprekend afgestapt, toen bleek dat hij zijn tweede lekke band had, een bandje afgestaan. En daarnaast ook maar gebruik gemaakt van het moment en een sanitaire stop ingelast. Waarschijnlijk heeft mij dit 2 minuten gekost, maar ook fijn om iemand te kunnen helpen. Het lopen ging iets sneller dan dat ik als doel had gesteld. Maar ik heb er verder ook niet meer extra aan getrokken. Ik had mijn persoonlijke doelen al behaald, en wilde verder lekker genieten. Belangrijk leermomentje.... gelletjes openmaken tijdens het fietsen. 2x de halve inhoud over mijn heen, 1x een gelletje uit mijn handen geschoten. De foto's zullen het wel verraden, want ik zat onder de witte vlekken door gekristalliseerde suiker. big_smile

Over het evenement een hoop lof. Natuurlijk zat het weer mee. Maar de organisatie zat ook goed in elkaar. Wegregelaars ok. Parcours goed aangegeven, ook de bobbels en (onverwachte) klimmetjes waren goed aangegeven. Net voor de start was de extra loopactie in T1 een kleine verrassing. Maar met wat overleg van andere deelnemers werd dat ook duidelijk. Het fietsparcours was prima, de hoogtemeters werden veroorzaakt door een aantal hindernissen (bruggen) maar dat was makkelijk te overzien. Het stayeren was flink de kop ingedrukt, ik heb geen rare dingen gezien. Ook leuk was het lopen waarbij je steeds meer volk zag, en aan de hand van de verschillende nummers (kleuren) kon je zien en begrijpen wat er een beetje om je heen gebeurde. Een paar dingen die ik misschien verbeterd kunnen worden:

- relatief laat in het water, zodat inzwemmen nauwelijks mogelijk is
- tijdregistratie is verbeterd, maar ik zie graag ook een aparte T1 en T2 in de splits
- eerste keer bevoorrading is op +/-55km, ik zou aan het eind van ronde 1 ook niet gek vinden om water/energiedrank te krijgen
- oh ja.... een finisher t-shirtje doet het altijd erg goed ;-)

Ik kom volgend jaar weer graag terug. Het 111 concept bevalt mij prima, de omstandigheden, de organisatie, het parcours en de sfeer.... prima in orde!!

53

Re: Bilzen 111

mstyz schreef:

- oh ja.... een finisher t-shirtje doet het altijd erg goed ;-)

Dat was ook de bedoeling geweest, begrepen wij, zo'n zelfde als voor de vrijwilligers, maar er was een probleem met de leverancier of de verzending - in elk geval: ze waren er niet op tijd. Ik ben benieuwd of we die alsnog krijgen, we hebben er eigenlijk voor betaald. Maarja, opsturen is prijzig natuurlijk.

Louise

54

Re: Bilzen 111

Ook maar eens een verslagje schrijven smile
Zondag stond ik voor de eerste keer aan de start in Bilzen (tevens ook mijn eerste langeafstandsevent)
Het zwemmen ging mij goed af, enkel in de terugweg naar de kant stond er een zware golfslag waardoor ik 1 keer wat water binnenkreeg. Ik stond aan de kant na 13min16sec. Dan de lange wissel door en de fiets op.
Nog nooit had ik 100km gereden op wedstrijdtempo dus ik wist niet wat ik kon verwachten. Ik besloot dan om mijn harstlag rustig te laten zakken naar 160/165bpm en dan zo aan te houden. In het fietsen heb ik wel wat last gehad van zo lang in tijdritpositie te liggen. Maar na 2u44:25 (inclusief wissel en juist 37km/hr gemiddeld dus super goed voor mijn doen) stond ik terug in de wisselzone. De benen voelden nog redelijk goed aan maar het looptempo was niet zo snel. Mijn lactaattest vorige week gaf 15.5km/hr aan 2mmol en 17.7km/hr aan 4mmol aan dus een tempo van 3:45/km wou ik wel graag lopen. Ik kon niet echt sneller dan 3:55min/km lopen en bleef dus dit tempo gewoon aanhouden. Na de tweede ronde liep ik naar de 2e vrouw in wedstrijd (ik had er toen al een ronde opzitten), maar zij besloot om mij te volgen. Zo heb ik haar dus nog 2 ronden uit de wind gezet. We zijn nog voorbij de eerste vrouw gelopen dus toch ook nog een goeie daad gedaan door haar te hazen big_smile
als 57e en na 40min04sec lopen (inclusief wissel) kwam ik binnen met niet echt een super leeg gevoel maar was toch wel blij dat ik er was.
Eindtijd 3u37min46sec

55

Re: Bilzen 111

filipanné schreef:

Ook maar eens een verslagje schrijven smile
Zondag stond ik voor de eerste keer aan de start in Bilzen (tevens ook mijn eerste langeafstandsevent)
Het zwemmen ging mij goed af, enkel in de terugweg naar de kant stond er een zware golfslag waardoor ik 1 keer wat water binnenkreeg. Ik stond aan de kant na 13min16sec. Dan de lange wissel door en de fiets op.
Nog nooit had ik 100km gereden op wedstrijdtempo dus ik wist niet wat ik kon verwachten. Ik besloot dan om mijn harstlag rustig te laten zakken naar 160/165bpm en dan zo aan te houden. In het fietsen heb ik wel wat last gehad van zo lang in tijdritpositie te liggen. Maar na 2u44:25 (inclusief wissel en juist 37km/hr gemiddeld dus super goed voor mijn doen) stond ik terug in de wisselzone. De benen voelden nog redelijk goed aan maar het looptempo was niet zo snel. Mijn lactaattest vorige week gaf 15.5km/hr aan 2mmol en 17.7km/hr aan 4mmol aan dus een tempo van 3:45/km wou ik wel graag lopen. Ik kon niet echt sneller dan 3:55min/km lopen en bleef dus dit tempo gewoon aanhouden. Na de tweede ronde liep ik naar de 2e vrouw in wedstrijd (ik had er toen al een ronde opzitten), maar zij besloot om mij te volgen. Zo heb ik haar dus nog 2 ronden uit de wind gezet. We zijn nog voorbij de eerste vrouw gelopen dus toch ook nog een goeie daad gedaan door haar te hazen big_smile
als 57e en na 40min04sec lopen (inclusief wissel) kwam ik binnen met niet echt een super leeg gevoel maar was toch wel blij dat ik er was.
Eindtijd 3u37min46sec

Dikke proficiat met dit resultaat!!!!
Erg staf gelopen van je, knap!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

56

Re: Bilzen 111

Petje af, filipanné! Ik heb bijna 3u37 nodig voor alleen het fietsen  wink Nouja, niet helemaal hoor, maar bij wijze van spreken.

En nog even over mijn vervolg: ik ben vandaag bij Tri-Run geweest en dat was nuttig:
- Geen kapot lager maar waarschijnlijk speling en/of gebrek aan smeervet in het bracket. Het was niet heel duidelijk, maar Jeroen heeft alles los gehad, nagekeken en goed vastgezet, en de tik is nu weg.
- Ik ga een ISM-zadel uitproberen (de PR 2.0) en de afstelling van m'n fiets is daarop aangepast.
- Jeroen had ook nog wel wat slimme dingen te zeggen over mijn heupblessure, dus daarmee kan ik weer terug naar de fysiotherapeut.

Ben dus wel in mijn nopjes nu.

Louise