1

Onderwerp: Zeewolde Endurance

In plaats van de ICANTRIATHLON in Amsterdam heb ik me ingeschreven voor de zeewolde endurance.
Zijn er nog meer forumleden die hier aan mee doen?

2

Re: Zeewolde Endurance

Ja!
Het wordt mn eerste triathlon, ik ga de 1/8e doen.
Jammer dat ze dit jaar de 1/6e hebben vervangen voor 1/8e, want die zesde leek me mooi het midden tussen de achtste en kwart (daar twijfelde ik tussen).
Als het goed bevalt dan ga ik in het najaar voor een kwart.

Ben heel benieuwd wat me te wachten staat, heb er veel zin in!
Volgende week begint mn trainingsschema en er moet ook nog e.e.a. aan trisuit en wetsuit worden aangeschaft  smile

3

Re: Zeewolde Endurance

Voor mij wordt dit mijn eerste OD.

4

Re: Zeewolde Endurance

Net ingeschreven. Ga hier (ter voorbereiding van Zurich) ook een OD doen. Het ziet er uit als een snel parcours.

5

Re: Zeewolde Endurance

Jep! Mijn eerste OD!

6 Laatst bewerkt door Hedcandy (27-06-15 20:19:17)

Re: Zeewolde Endurance

Vandaag moest het dan gaan gebeuren, hier hadden we al die maanden voor getraind. Op naar Zeewolde! 
Natuurlijk waren we bijtijds aanwezig, zodat we nog even de kunst af konden kijken bij de snelle gasten van de OD. Zo kwamen we erachter dat je niet je helm al los mag gespen als je je fiets nog niet terug hebt gehangen (straftijd!) en dat het toch wel handig is om je voeten op tijd los te klikken voordat je bij de balk bent (je wil  ten slotte niet die ene zijn die daar op z'n plaat gaat...)
Toen de starttijd dichterbij kwam keken we gewoon wat de pro's deden...hadden zij hun fiets al in het parc ferme gezet? Wij ook. Hoe cool, onze namen stonden gewoon bij onze parkeerplek smile Alles bleek in de bak te moeten, dus de verdeling van tassen etc bleek overbodig. Veters los, sokken en handdoek klaar etc... daarna smeren met olie (kom je later je wetsuit makkelijker uit, jaja ook weer van horen zeggen) en dan die wetsuit aan hijsen.
Mensen...jullie kunnen gaan inzwemmen! Huh? Inzwemmen? Dat doen wij niet hoor, daar hebben we toch niet voor getraind?
Dus zo het water in voor de start en vol adrenaline wachten tot we dan eindelijk mochten...GO! Tijdens het zwemmen op de heenweg liep mn brilletje telkens vol, maar ik kwam er achter dat ik gewoon naast een man moest plakken die hetzelfde tempo zwom, dan kon hij mooi navigeren en ik gewoon door zwemmen smile Als 4e dame kwam ik het water uit! (trots smile die konden ze me alvast maar niet meer afpakken...)
Rustig alles uittrekken, voeten afdrogen, sokken aan en hup op de fiets... tegen de wind in beuken, volle bak wind mee, kasseienstrook, man het ging lekker! Diegenen die mij inhaalden hadden toch echt wel profi fietsen dus wat gaf het..enne, die had ik er dus wel mooi uitgezwommen ha!
Ik zat echt te genieten, Zeewolde weer in, het publiek gaf nog een extra boost... op tijd stoppen dus voor die balk, parc ferme weer in, fiets ophangen, helm af, loopschoenen aan, rugnummer draaien (o ja) en hup...nog 5 km te gaan! Lopen ging in een rondje, dus ik zag Lidia ook langskomen. Bij doorkomst na de eerste ronde lopen zag ik mijn tijd, 1.13!! Wow, een eindtijd onder de 1.30 zat er dus gewoon nog in! Daar had ik alleen van durven dromen... vol gas richting de finish dus, en mooi dat ik met 1.29 over de streep kwam.
Woehoe!!! Zo blij!!! En wat heb ik genoten...
Op naar de volgende!!

Edit: dit is wat ik op facebook had gepost. Voor de doorgewinterde triathleten hier onder ons staan er soms wat dingen in die voor jullie vast logisch zijn...

7

Re: Zeewolde Endurance

Mooi proficiat met je resultaat en tof dat je er ook nog van kunnen genieten hebt. Succes met je voorbereiding op de volgende.

8

Re: Zeewolde Endurance

Dank Ronnyke
ik denk dat de volgende de vrouwentriathlon in utrecht gaat worden eind september

9

Re: Zeewolde Endurance

Was lekker vandaag, een 2:24 geklokt. Boven verwachting.

swim 1,5 = 26:19
bike 40 = 1:08:16
run 10 = 46:xx

Het lopen ging vandaag het minst. Eigenlijk een matige tijd voor mijn doen. Verder was het in Zeewolde erg goed geregeld, enthousiast publiek en het weer hielp ook goed mee. Volgend jaar weer.

10 Laatst bewerkt door VDH (28-06-15 08:03:33)

Re: Zeewolde Endurance

Dan kwamen wij nagenoeg tegelijk uit het water, ik zwom 26.13.
De start was lekker breed, toch werd er hier en daar wat geduwd, na de tweede boei werd mijn bril van m'n hoofd getrapt, maar ik had m redelijk snel weer op. Kreeg alleen een flinke slok water binnen. Ik was vooraf wat angstig voor het zwemmen door het vrachtje, maar dat viel enorm mee. Tweede ronde ging wel, maar merkte dat ik niet echt kon en wilde versnellen. 1 keer voelde ik wat lichte kramp im m'n kuit opkomen, maar verder geen last meer van gehad.
Mijn wissels zijn nog niet snel genoeg. Al ging de wissel naar het fietsen voor mijn gevoel goed. Op de fiets en knallen, heerlijk parcours afgesloten en over de dijk. Was echt een verademing. Wel "wat" wind tegen maar dat hoort erbij. Uiteindelijk net geen top-10 fietstijd, 11e in 1.01.22. Ik had de indruk dat er veel zwemmers voor mij uit het water waren gekomen en omdat ik niet hele pelotons voorbij ben gereden dacht ik dat ik ergens in het midden van het veld reed. Ik was verrast dan ik bij terugkomt heel weinig fietsen zag. Voelde goed.
Lopen is voor mij echt geen pretje. Ook in Zeewolde bleek dit maar weer eens. Maar er waren wat dat aangaat weinig goede lopers want ik verloor niet heel veel plekken.
De rondjes waren super om te lopen, door de finish en zelf 4 rondjes bijhouden. Aan het eind van ronde 3 kwam de derde dame achter mij lopen en bleef een beetje hangen. Dit voelde prettig want daardoor kreeg ik het gevoel dat ik tempo liep. Laatste ronde kon ik daarom iets versnellen en bleef uiteindelijk de derde dame ruim voor. Gefinishte in 2.21.41, goed voor de 22ste plek. Al lijkt er in de tijdregistratie wel iets misgegaan te zijn, er staan veel deelnemers zonder finishlijn. Al met al erg tevreden over mijn eerste OD. Deelnemersveld was overigens niet heel groot en niet heel sterk, jammer wat dat verdient deze super georganiseerde triathlon niet. Ik hoop dat er volgens jaar 2 keer zo veel deelnemers aan de start staan. Ik ben in ieder geval van plan er weer bij te zijn.

11

Re: Zeewolde Endurance

Wat een pracht wedstrijd ! Ik heb heel wat races gedaan in de loop der jaren, maar Zeewolde is echt een aanrader. Qua parcours en organisatie. Kan zich in de toekomst scharen bij de populairdere triathlons zoals van Woerden of Weesp. Nu was het startveld nog vrij klein, ook wel eens lekker voor een hogere klassering.. lol .

12 Laatst bewerkt door petitmas (28-06-15 20:25:25)

Re: Zeewolde Endurance

Hedcandy..............ik lees "veters los" en "insmeren om je pak sneller uit te krijgen"  tongue
Waarom moet je pak wel snel uit en je loopschoenen niet snel aan?  wink

Voor de volgende wedstrijd dus wel ff dan "elastieke veters in je schoenen. Veters strikken in een triathlon kan echt niet meer  cool

13

Re: Zeewolde Endurance

Haha ja je moet ergens beginnen... na een zwemtraini g thuis was ik aan het hannessen met dat pak vandaar dat ik daar een oplossing voor heb gezocht.
die veters had ik al wel aangeschaft, maar nog niet mee getraind. Dus op de wedstrijd niet gebruikt. Dat komt de volgende keer dus!

Mijn tijden:
Zwemmen 10.49
Wissel 2.04
Fietsen 44.26
Wissel 1.02
Lopen 30.37
Het lopen ben ik erg tevreden mee. Zwemmen kan sneller als mn bril niet lekt en fietsen moet ik duidelijk meer gaan trainen... en snellere wissels dus smile