1

Onderwerp: Hof van Twente Triathlon Markelo

gister voor het eerst deelgenomen aan een nieuwe triathlon bij ons in de Regio.
Namelijk de hof van Twente triathlon in Markelo

Wist niet zo goed wat ik ervan moest verwachten aangezien het een nieuwe triathlon is. Wat ik wel erg bijzonder vond is dat het binnen 2-3 dagen vol zat en ze tot 2x over extra plaatsen hadden toegevoegd.

De omgeving is mooi en is mij redelijk bekend, dus ik had er zin in.

Het was in 1 woord super. Wat goed geregeld voor een 1e keer. Alles mooi dicht bij elkaar en een hele leuke ambiance.
Super veel vrijwilligers op het parcours echt top. Het fietsparcours was vlak maar door een windje schuin over het parcours toch lastig. Het loopparcours was leuke met gravel/grindpaden en stuk verhard. Afgewisseld met een lichte afdaling die uiteraard ook vals plat omhoog moest. De finish locatie was fantastisch in een soort openlucht theater.

Al met al genoten en een dikke pluim voor de organisatie

2

Re: Hof van Twente Triathlon Markelo

Ook meegedaan, maar dan als jurylid van de NTB. Mooie triathlon waarvan de organisatie voor deze eerste editie een flinke pluim verdient. Goed parc fermee, groot en vriendelijk vrijwilligerskorps, prachtig zwembad en een hele sfeervolle finish. Soort Holten maar dan knus. Prachtig weer erbij, moet voor alle deelnemers een waar genoegen geweest zijn.

3

Re: Hof van Twente Triathlon Markelo

Een waar genoegen was het inderdaad!
Het weer hielp natuurlijk heel erg mee, maar heb enorm genoten (en afgezien) Nieuw PR neergezet, hoewel ik eigenlijk toch op zeker een minuut sneller had gerekend, maar het seizoen is nog jong.

Als ik dan toch een minpuntje moet opnoemen is dat het fietsparcours (met name het stuk heen en weer) erg stayer-gevoelig was. Of onze serie zat gewoon dicht op elkaar.

4

Re: Hof van Twente Triathlon Markelo

haha Dorter, dan hebben wij elkaar waarschijnlijk nog gesproken. Je vroeg me nog hoe ik het had ervaren. Ik fietste op Witte cervelo P3, kreeg mijn schoenen belachelijk slecht aan tijdens wissel in T2 (elastieken te strak gezet haha)

@transphormer bij mij lag het erg uit elkaar. Heb in eerste ronde een man of 8 ingehaald en ben daarna bijna niemand tegengekomen op het parcours, kwam ook meerdere keren een motor tegen die controleerde dus ervaarde het juist als super prettig.

Zag ook dat er nog iemand stopgezet werd die erg stayerde, dus top

5

Re: Hof van Twente Triathlon Markelo

Ok, in onze serie (veel sterke zwemmers) zat het dus serieus dicht op elkaar. Een TCT jongen werd die vol op iemands achterwiel reed werd voor mijn neus aan de kant gezet. Zag hem tijdens het lopen langs de kant staan, waarschijnlijk Dis dus. Lof dus voor Dorter en collega's!

6

Re: Hof van Twente Triathlon Markelo

In de laatste solo serie zat inderdaad een groep van ongeveer 8 atleten behoorlijk bij elkaar bij het keerpunt. Ik stond bij begin en eind fietsparcours. Heb voor de vorm nog geroepen dat ze op stayeren moesten letten. Maar de controle kan alleen vanaf de motor gebeuren. Er is inderdaad 1 penalty uitgedeeld. Ik heb uitgebreid kunnen genieten van meerdere atleten die hun reeds vastgeklikte schoenen van hun fiets aftrapten of er niet inkwamen. Altijd mooi. Geen helmen achterstevoren gezien trouwens. Daar had ik me vooraf wel op verheugd!  smile

7

Re: Hof van Twente Triathlon Markelo

Ook ik heb genoten van deze prachtige nieuwe triatlon. Super georganiseerd, beregezellig en een prachtig parcours. En het weer was ook geweldig. Als je het kon bestellen, dan zag het er zo uit. In het parc fermé vond ik de ruimte wel wat krap, het was een beetje passen en meten om de fiets en de spullen een plekje te geven. Geen last van stayers gehad, maar met mijn snelheid (iets boven de 31) zullen er niet zoveel achter mij willen fietsen  smile .
Ruim onder mijn streeftijd gekomen. Normaal gesproken is dat 1 uur 20, maar omdat ik vorige jaar veel last heb gehad van kuiten en knieën en afgelopen winter 4x de "grieperitus" heb gehad, had ik mij streeftijd bijgesteld naar 1 uur 25. Maar dat was helemaal niet nodig, met 1 uur 19 minuten rond was ik zeer tevreden. Zwemmen met 11 minuten als vanouds, fietsen (19,5 km?) in een normale 38 minuten, alleen het lopen viel iets tegen. 26 minuten tegen 23 a 24 normaal.
Kortom, een prachtige dag en een groot compliment voor de organisatie!

Mens sana in corpore sano.

8

Re: Hof van Twente Triathlon Markelo

haha Dorter nee dan heb ik jou niet gesproken, en ik heb trouwens geen problemen gehad met instappen van fietsschoenen.
Ik heb ze ook al op de pedalen staan met elastieken. Maar had voor de tijd al gezien dat er een kommetje gemaakt moest worden bij de start dus bewust de eerste 400 m op de schoenen gefietst en toen erin geschoven.

Bij mij ging lopen goed in 20+ min, fietsen bewust iets ingehouden 37 km gem.

Toch tevreden en genoten deze mooie dag.

9

Re: Hof van Twente Triathlon Markelo

Pfoe, inhouden met 37 km/h gemiddeld, ik hoop dat ik dat ooit kan zeggen.

Ik zat met alle moeite op 35.1, waarna ik eigenlijk niet fris genoeg meer wat, met als gevolg een matige looptijd.