1

Onderwerp: Triathlon Nieuwkoop

A.s. zondag doe ik voor het eerst mee aan de triathlon van Nieuwkoop. Zijn er meer forumleden die meedoen?
De parcoursen schijnen nogal veranderd te zijn maar zien er zo op het eerste oog prima uit. Ik ben benieuwd en heb er zin in!

2 Laatst bewerkt door Maca944 (25-05-15 10:52:26)

Re: Triathlon Nieuwkoop

Ik doe ook mee dit jaar. Een paar jaar geleden heb ik deze triathlon ook gedaan, toen nog als 2.5-80.20. De organisatie was toen prima en dat zal het dit jaar ook zijn. Superambities heb ik niet, als ik onder de 5 uur uitkom dan ben ik meer dan tevreden.

3

Re: Triathlon Nieuwkoop

Ik ben er ook. Heb er veel zin in om het seizoen af te trappen! Ik heb er nog nooit meegedaan maar lijkt me een leuke wedstrijd.

4

Re: Triathlon Nieuwkoop

De verandering valt heel erg mee hoor! Zwemmen is nog steeds 2 rondjes, alleen wat kleinere rondjes. Bij het fietsen is er een lusje bijgekomen. En dat is nogal prima, omdat 'het bruggetje' eruit is gehaald, dat scheelt een heleboel bidons op de grond. En met lopen een klein lusje extra door de woonwijk. Die is wel jammer, want veel bochtjes enzo. Moet nog wel blijken hoe dat tijdens de wedstrijd er echt uit gaan zien.
Grootste verandering is volgens mij dat je je fiets dit jaar zelf neer moet zetten op z'n vaste plaats. dus niet meer door vrijwilligers in het PF laat plaatsen. Dat haal ik uit de deelnemersinfo iig. Geen grote stress, maar net ff anders, het zal nu dus op Oud-Gastel gaan lijken.
Verder, zin in! 5 uur zou ook voor mij heel mooi zijn:)

5

Re: Triathlon Nieuwkoop

Voor mij de eerste halve, ik ga ook voor de sub 5 wink

6

Re: Triathlon Nieuwkoop

Leuk dat er meer forumleden meedoen!

Hoe snel is het fietsparcours?

Een tijd tussen 4:35 en 4:45 moet haalbaar zijn, denk ik.

@Thijs: je wordt als favoriet/outsider getipt. Word je er al zenuwachtig van? ;-)

7

Re: Triathlon Nieuwkoop

MartijnT schreef:

Hoe snel is het fietsparcours?

Ik weet niet in hoeverre de aanpassing naar 90km (en blijkbaar een stukje door een woonwijk) impact gaat hebben. In 2012 fietste ik gemiddeld 36.1km op mijn toen net nieuwe tijdritfiets (nog zonder vermogensmeter). Op het grootste gedeelte van het parcours kan je goed (recht) doorfietsen en zal alleen de wind voor problemen kunnen zorgen.

Na Mallorca kijk ik een beetje op tegen het zwemmen in de Nieuwkoopse plassen, dit wordt de eerste keer buitenwater in Nederland dit jaar.

8

Re: Triathlon Nieuwkoop

Iets van 17,6 graden las ik, dat zal in vergelijking met mallorca wel wat fris zijn ja wink Fiets parcours is ook geen 90km trouwens maar ruim 93k.

9

Re: Triathlon Nieuwkoop

Ik doe hier ook voor het eerst mee aan een halve.
Rondje heb ik 2x gefietst, is nog steeds bijna alleen maar goede wegen rechtdoor. Het stukje woonwijk waar Jeroen het over had ging over het loopparcours, dus dat is niet relevant voor de fietssnelheid. Wind kan het inderdaad wel zwaar maken.

10

Re: Triathlon Nieuwkoop

Op de website staan inmiddels van alle onderdelen filmpjes online:
http://www.triathlon-nieuwkoop.nl/triathlon/parcours

11

Re: Triathlon Nieuwkoop

Morgen is het zo ver. Ik kijk nu naar buiten en ik houd mij nog even voor gek, was het morgen ook maar zo goed weer. Maar nee, ook het weerbericht van het NOS journaal bevestigde mijn weerapp. Een perfecte nacht, maar een onstuimige dag morgen. Met veel wind en steeds meer kans op regen. Jakkie.

De voorbereidingen dit jaar gaan voorspoedig. Breukelen een pr, Bilzen liep volgens plan, en nu dus Nieuwkoop als laatste voorbereiding voor de IM70.3 Luxemburg. Alleen deze week niet de beste keuzes gemaakt. Donderdag nog een tijdrit gedaan in Zeewolde en vrijdag op de loopband na zwemmen gelopen.... zonder sokken. Dus kijk ik naar buiten, het zonnetje, maar wel met een beetje spierpijn in mijn bovenbenen en twee flinke blaren op mijn voeten.

Ach, ik stel mijn doelen ook met de weersvoorspellingen wat bij. Het is de generale voor de IM70.3 en het hoeft echt niet zo snel. Ik heb nog nooit eerder hier gereden en het is voor mij pas de tweede 1/2e die ik heb gedaan. De voorspelling.

Zwemmen: 33:00
T1:              5:00 (volgens mij is het een flink stuk lopen)
Fietsen:   2:27:00 (als het 93km is, hopelijk is het dan nog droog)
T2:              1:30
Lopen:    1:40:00
-----------------------
Totaal:    4:46:30

Als ik dit keer er boven uitkom, dan wordt er niet getreurd. Het echte doel is over drie weken. Ik ga maar eens beginnen om mijn spullen in te pakken.

-M

12

Re: Triathlon Nieuwkoop

Veel wind, regen en niet al te warm. Respect voor de deelnemers! Hier wat foto's van het fietsonderdeel. Voor het zwemmen was ik te laat en het lopen heb ik even gelaten voor wat het was.....

Op een aantal foto's lijkt gestayerd te worden. In de meeste gevallen waren dit inhaal acties. Op de plekken waar ik gestaan heb vond ik het stayeren erg meevallen. Goede zaak!

https://plus.google.com/photos/11786486 … ma3Iu4-yPA

13

Re: Triathlon Nieuwkoop

Dat is snel!

En dank, je hebt zelfs de moeite genomen mij te fotograferen. De omstandigheden waren lastig, met veel golfslag en veel wind. Leuk om Ysnits te ontmoeten. Ik had verwacht makkelijk onder de 5 uur te komen, dat werd 5 uur en 9 minuten.

Bij het ingaan van T2 reed ik overigens lek. De beste plek als dat dan toch moet gebeuren.

14

Re: Triathlon Nieuwkoop

Maca944 schreef:

Dat is snel!

En dank, je hebt zelfs de moeite genomen mij te fotograferen. De omstandigheden waren lastig, met veel golfslag en veel wind. Leuk om Ysnits te ontmoeten. Ik had verwacht makkelijk onder de 5 uur te komen, dat werd 5 uur en 9 minuten.

Bij het ingaan van T2 reed ik overigens lek. De beste plek als dat dan toch moet gebeuren.


Hi Maca,

Volgens mij heb ik nog met jou gesproken tijdens het lopen. Jij moest nog een extra rondje. We hadden het over welke wedstrijd (een hele triathlon) jij binnenkort ging doen. Ik dus de IM70.3 Luxemburg. Was jij dat?

- M

15

Re: Triathlon Nieuwkoop

En dat was het dan, wat een weer.... Het zwemmen was ongelooflijk, dat heb ik niet eerder meegemaakt. Die golfen.

Zwemmen: 33:00 - 36:22
T1:              5:00 - 5:30 (sokjes aan!)
Fietsen:   2:27:00 - 2:24:32
T2:              1:30 - 1:39
Lopen:    1:40:00 - 1:35:12
-----------------------
Totaal:    4:46:30 - 4:43:05

Zeker tevreden. De laatste fietsronde heb ik het wat rustiger aan gedaan. Toch een 10de fietstijd, 32de overall en 19de in mijn leeftijdscategorie. Nu opmaken voor mijn A-race IM70.3 in Luxemburg over 3 weken.

-M

16

Re: Triathlon Nieuwkoop

Wijnand schreef:

Veel wind, regen en niet al te warm. Respect voor de deelnemers! Hier wat foto's van het fietsonderdeel. Voor het zwemmen was ik te laat en het lopen heb ik even gelaten voor wat het was.....

Op een aantal foto's lijkt gestayerd te worden. In de meeste gevallen waren dit inhaal acties. Op de plekken waar ik gestaan heb vond ik het stayeren erg meevallen. Goede zaak!

https://plus.google.com/photos/11786486 … ma3Iu4-yPA


Bedankt, ik heb twee mooie kiekjes!

17

Re: Triathlon Nieuwkoop

mstyz schreef:

Hi Maca,

Volgens mij heb ik nog met jou gesproken tijdens het lopen. Jij moest nog een extra rondje. We hadden het over welke wedstrijd (een hele triathlon) jij binnenkort ging doen. Ik dus de IM70.3 Luxemburg. Was jij dat?

- M

Ja, dat klopt, geestig en leuk je gesproken te hebben! Op een gegeven moment vond ik dat ik je wel genoeg had opgehouden en wenste ik je maar veel succes  wink

Toptijd trouwens, zeker onder deze omstandigheden!

18

Re: Triathlon Nieuwkoop

mstyz schreef:

En dat was het dan, wat een weer.... Het zwemmen was ongelooflijk, dat heb ik niet eerder meegemaakt. Die golfen.

Zwemmen: 33:00 - 36:22
T1:              5:00 - 5:30 (sokjes aan!)
Fietsen:   2:27:00 - 2:24:32
T2:              1:30 - 1:39
Lopen:    1:40:00 - 1:35:12
-----------------------
Totaal:    4:46:30 - 4:43:05

Zeker tevreden. De laatste fietsronde heb ik het wat rustiger aan gedaan. Toch een 10de fietstijd, 32de overall en 19de in mijn leeftijdscategorie. Nu opmaken voor mijn A-race IM70.3 in Luxemburg over 3 weken.

-M


1 woord,

TOP!!!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

19

Re: Triathlon Nieuwkoop

Bij mij zit ie der ook op! 4:44 op m'n debuut halve ben ik wel tevreden mee. Zwemmen 36,had ik iets sneller gezien maar ben ruim binnen mn comfortzone gebleven, die golfjes aan de plaskant waren wel irritant, misschien toch eens leren de andere kant op te ademen wink Fietsen was een goede maar gecontroleerde ramsessie, volgens mij begon het elke ronde hardwr te waaien. Uiteindelijk 2:27 ong. Lopen begon goed maar na 11km steken in mn zij... Gvd, kilometer gelopen daarna beetje doorgehobbeld. Laatste 3km heb ik dan weer aangezet en toch nog 1:35 gelopen. Al met al tevreden en een mooie wedstrijd.

20

Re: Triathlon Nieuwkoop

Ook TOP!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

21

Re: Triathlon Nieuwkoop

Maca944 schreef:

Dat is snel!

En dank, je hebt zelfs de moeite genomen mij te fotograferen. De omstandigheden waren lastig, met veel golfslag en veel wind. Leuk om Ysnits te ontmoeten. Ik had verwacht makkelijk onder de 5 uur te komen, dat werd 5 uur en 9 minuten.

Bij het ingaan van T2 reed ik overigens lek. De beste plek als dat dan toch moet gebeuren.

Likewise! Altijd leuk om de persoon achter de naam te leren kennen.

De wedstrijd was oke. Het zwemmen was voor mijn doen wat ondermaats, geklungel in T1 (kon mijn fiets niet vinden.... roll en kreeg mijn pak niet over mijn chip...Petitmas...heb je voor mij een filmpje? tongue ).
Fietsen ging eigenlijk boven verwachting. Frusterend dat op 80 km eerst de jury voorbij komt op de motor en nog geen minuut later een treintje van 4 "triathleten" die elkaar kop over kop inhaalden....dat had eigenlijk andersom gemoeten.
Lopen was gemiddeld. Bij het ingaan van de laatste ronde moest ik toch wat overtollige ballast lozen..en dat kostte meer tijd dan verwacht..
Uiteindelijk in 4:53 gefinished, 20e in H40  categorie. Best tevreden. Niet kapot gegaan, maar ik was er wel klaar mee! wink
Volgende uitdaging wordt de Frysman op 4 juli. Veel slechter zal het weer toch niet kunnen worden denk ik..

22

Re: Triathlon Nieuwkoop

Zo. Dat was inderdaad een pittig sportdagje in Nieuwkoop e.o.!
Het zwemmen, met name op de terugweg, ging niet van een leien dakje en met tegenwind fietsen was zeker geen sinecure. Gelukkig kon je met wind mee nog wel aardig gas geven :-) Inderdaad jammer om te constateren dat sommigen veel te dicht op elkaar reden...
Het afsluitende lopen ging heel goed bij mij. 1u26 op de halve marathon en een 14de looptijd. Totaal 37ste in 4u45. Tevreden!
Over 2 weken nog de halve triathlon in Terheijden en over 5 weken de Frysman!

@allemaal: gefeliciteerd met jullie prestaties!

@Thijs: wat is er met jou gebeurd tijdens het lopen??

23

Re: Triathlon Nieuwkoop

Hier zijn verslag van gisteren. Weliswaar een DNF maar zelf voor gekozen met valide redenen. Gelukkig niet door blessure of vorm. Heb genoten van Nieuwkoop ondanks de weersomstandigheden.

Tot 5km lopen een totaal tijd van 4u15m

Zwemmen 40 minuten
Fietsen 2u58m
Lopen 27m51 over 5,1km

http://rosevdh69.blogspot.nl/2015/06/zw … lopen.html

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

24

Re: Triathlon Nieuwkoop

Wijnand schreef:

Veel wind, regen en niet al te warm. Respect voor de deelnemers! Hier wat foto's van het fietsonderdeel. Voor het zwemmen was ik te laat en het lopen heb ik even gelaten voor wat het was.....

Op een aantal foto's lijkt gestayerd te worden. In de meeste gevallen waren dit inhaal acties. Op de plekken waar ik gestaan heb vond ik het stayeren erg meevallen. Goede zaak!

https://plus.google.com/photos/11786486 … ma3Iu4-yPA

Wijnand dank voor je mooie foto's!

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

25

Re: Triathlon Nieuwkoop

Geen dank..;)
Als iemand het originele bestand wil ontvangen stuur me dan even mailtje met het nr van de foto.