1 Laatst bewerkt door daveke (25-05-15 22:37:20)

Onderwerp: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

Wie van de forumleden staat er komende zaterdag aan de start in Weert?

Het wordt voor mij na de kwart van Geel mijn tweede kwart, en derde triathlon dit jaar (en sinds beginnen met de sport dit jaar)
Het is echter wel de eerste keer dat ik een niet-stayer wedstrijd ga doen, en juist daar heb ik ontzettend veel zin in.

Morgen wordt er nog even een nieuwe tube op het achterwiel gelijmd, woensdag de fiets nog helemaal goed afstellen en dan ben ik er na nog wat kleine traininkjes deze week klaar voor!

Voorspellingen:
Zwemmen 1 km: 18.00
Wissel 1: 2:00
Fietsen 42 km: 1:05:00
Wissel 2: 1:00
Lopen 10 km: 42:00
Totaal: 2:08:00

M'n doelstelling is scherp, maar ik denk na de resultaten van afgelopen keer in Geel, de progressie in de training en de ongelofelijk hoge motivatie vanwege het feit dat het een thuiswedstrijd en voor mij samen met de 1/2 van Terheijden het hoofddoel van het jaar is, zeker haalbaar smile

Game on!

2 Laatst bewerkt door HermanB (26-05-15 10:51:01)

Re: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

Ik dus ook, voor de kwart afstand smile

Het is voor mij wel de eerste van het seizoen, en hoewel de vorm goed is geldt dat naar mijn gevoel vooral voor het duurvermogen. Echt heel veel snelheidswerk heb ik nog niet gedaan. Dus ik schat het maar een beetje conservatief in, dan kan het altijd nog meevallen:

Zwemmen 1 km: 18.00
Wissel 1: 3:00
Fietsen 42 km: 1:15:00
Wissel 2: 2:00
Lopen 10 km: 45:00
Totaal: 2:23:00

/Herman

3

Re: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

Overigens vind ik het plattegrondje van het wissel- en finishgebied nogal onduidelijk. Hoe loop je van het zwemmen naar de wisselzone voor het fietsen bijvoorbeeld? Het pijltje dat ik zie loopt namelijk direct naar de finish maar dat lijkt me niet de bedoeling. En als je daarvandaan doorloopt naar T1 kruis je volgens mij andere stromen of rijen toeschouwers...

/Herman

4

Re: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

As zaterdag op de sprint afstand. Vorige 2 edities ook meegedaan.
Voorzichtige voorspelling:
Zwemmen (750 m) 13.00
Fietsen (21k) 38.00
lopen (5k): 23.30
Inclusief wissels zou mijn eindtijd uitkomen rond de 1:19.30.
Zou een verbetering zijn met 2 minuten tov vorig jaar.

HermanB: uit het water ga je door een doorgang door het publiek en over een deel loopparcours (roze op de plattegrond).
Je maakt dan ook nog een slinger voor de finish langs (vorig jaar).
Aan de linkerzijde ga je het PF binnen.
Rechtsboven ga je het fietsparcours op.

Vorig jaar was er nogal wat roering toen de beroepsscheepvaart vlak voor de start er nog door moest. Ook was toen de stroming goed merkbaar (zeker voor mindere zwemmers zoals ik  big_smile ).
Succes.

5

Re: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

WJB schreef:

HermanB: uit het water ga je door een doorgang door het publiek en over een deel loopparcours (roze op de plattegrond).
Je maakt dan ook nog een slinger voor de finish langs (vorig jaar).
Aan de linkerzijde ga je het PF binnen.
Rechtsboven ga je het fietsparcours op.

Bedoel je zoals ik hieronder getekend heb dan? (vrije artistieke representatie)

En dan onderaan (net buiten beeld) dus rechtsom de T1 in?

/HermanB

6

Re: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

Bijna.
Je maakt eerst nog een u-bocht voor de finish, (VIP) publiek  en tribune langs.
Vorig jaar was het u-bochtje redelijk glad.

Inderdaad onderaan T1 in.

7

Re: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

WJB schreef:

Bijna.
Je maakt eerst nog een u-bocht voor de finish, (VIP) publiek  en tribune langs.
Vorig jaar was het u-bochtje redelijk glad.

Inderdaad onderaan T1 in.

Aaaaahhhhh, nu snap ik hem. En nu snap ik ook dat doorgetrokken roze lijntje waar ik de blauwe pijl doorheen getekend had. Dank!

/Herman

8

Re: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

Thanks voor het kaartje van de wisselzone! Ik doe mee aan de sprint 2de divisie vrouwenteam Triotters! Kijken of mijn schouder weer triathlons aankan  cool

9

Re: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

Weer(t) een mooie wedstrijd. Redelijk weer gezien de voorspellingen.

Alleen de zwemstart was erg onduidelijk.
Haventje uit en gelijk door onder de startlijn.
Het eerste traject was erg onrustig. Tot aan het keerpunt erg veel duw en trekwerk.
Fietsen en lopen gingen erg goed.

Tijden:
Zwemmen (13.00): 14.51
Fietsen (38.00): 36.23
lopen (23.30): 22.47
Totaaltijd 1:19.20. Voorspelling was 1:19.30. Dus inderdaad 2 minuten sneller dan vorig jaar.

Zoals gezegd een mooie wedstrijd en compliment aan de organisatie.

10 Laatst bewerkt door Basv (03-06-15 11:32:33)

Re: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

Ik heb afgelopen zaterdag ook meegedaan, m'n eerste individuele triathlon. Ik startte in de 3e divisie, dus heb een kletsnat fietsonderdeel gehad. Desondanks heerlijk gefietst (en gezwommen). Lopen is (mede door veel blessures) duidelijk mijn zwakste onderdeel, door een hoop mensen ingehaald daar.

Zwemmen: 17.47 (28)
Wissel 1: 2.53
Fietsen: 1.10.10 (22)
Wissel 2: 2.09
Lopen: 47.31 (88)
Totaal: 2.20.29 (45)

Dik tevreden, op naar de halve ICAN over een maandje  smile

11

Re: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

Ik heb Weert voor het eerst meegedaan en was prettig verrast over de wedstrijd ( vond een erg leuk )

Ik deed zaterdagochtend de 1/4 afstand

zwemmen  16:15
T1              2:32
Fietsen       1:10:04
T2              1:41
Lopen         42:23

totaaltijd     2:12:53

Mijn dochter Joyce deed in de middag de sprint afstand en wist die overall bij de dames op haar naam te schrijven met:

Zaterdagmiddag sprint

Zwemmen   11:05
T1                2:12
Fietsen        37:20
T2                1:15
Lopen          18:31

totaaltijd      1:10:20

De volgende dag, zondag is ze nog een keer gestart individueel op het NK OD ( dit was haar eerste OD gezien haar leeftijd ), hier zou ze voor haar eredivisie team verschillende mensen hazen bij het zwemmen en fietsen en daarna kijken hoe het lopen zou gaan, ze voelde zich echter zo goed dat ze een toch maar aardig doorgelopen heeft

Zondagochtend Olympic distance

Zwemmen      23:15
T1                   2:04
Fietsen        1:10:38
T2                   1:25
Lopen             39:43

Totaaltijd     2:17:04

12

Re: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

hmm ik weet niet hoe jong je dochter is Marcel, maar twee wedstrijden in een weekend? En dan ook nog voor het eerst een OD...

Ik weet wel toen ik 16 (ik gok dat dat ongeveer haar leeftijd is) was en goed getraind dat ik enorm op mijn lazer kreeg van mijn trainer als ik dat soort ideen had. En toen ging het over 5 a 10km loopwedstrijden, niet over triathlons.

Als ik die tijden zie is ze wel getalenteerd overigens!

13 Laatst bewerkt door marcelca (04-06-15 17:09:46)

Re: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

Vanzella schreef:

hmm ik weet niet hoe jong je dochter is Marcel, maar twee wedstrijden in een weekend? En dan ook nog voor het eerst een OD...

Ik weet wel toen ik 16 (ik gok dat dat ongeveer haar leeftijd is) was en goed getraind dat ik enorm op mijn lazer kreeg van mijn trainer als ik dat soort ideen had. En toen ging het over 5 a 10km loopwedstrijden, niet over triathlons.

Als ik die tijden zie is ze wel getalenteerd overigens!

Ze is in april 16 geworden dus ze is nog erg jong idd..

Dit was een omstandigheid, ze was al ingeschreven voor de sprint op zaterdag, en na die tijd werd ze gevraagd om in het eredivisie team te komen van challenge tva, ze zou niet in Weert starten ivm dat het een OD is, Rob Barel is haar trainer en gaf ook aan dat dit ook te vroeg was..

Uiteindelijk liep ze op het NK OD toch nog naar een 4de plaats onder de 23 en 11de plaats dames overall

Uiteindelijk wel individueel gestart om leden van haar team te kunnen ondersteunen, ze voelde zich echter zo goed dat ze een afgemaakt had ( in overleg met de coach van de eredivisie ( beslissing dus pas in de ochtend gemaakt )

Ze traint bij het RTC flevoland onder leiding van Rob Barel, heir traint ze tussen de 14-16 uur per week, ze heeft ook een belofte status van het NOC*NSF

Dit is zeker niet een gewoonte, aankomend weekend had ze eigenlijk duin triathlon staan, deze is afgezegd want ze moet starten IN het eredivie team in Amsterdam

14

Re: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

marcelca schreef:
Vanzella schreef:

hmm ik weet niet hoe jong je dochter is Marcel, maar twee wedstrijden in een weekend? En dan ook nog voor het eerst een OD...

Ik weet wel toen ik 16 (ik gok dat dat ongeveer haar leeftijd is) was en goed getraind dat ik enorm op mijn lazer kreeg van mijn trainer als ik dat soort ideen had. En toen ging het over 5 a 10km loopwedstrijden, niet over triathlons.

Als ik die tijden zie is ze wel getalenteerd overigens!

Ze is in april 16 geworden dus ze is nog erg jong idd..

Dit was een omstandigheid, ze was al ingeschreven voor de sprint op zaterdag, en na die tijd werd ze gevraagd om in het eredivisie team te komen van challenge tva, ze zou niet in Weert starten ivm dat het een OD is, Rob Barel is haar trainer en gaf ook aan dat dit ook te vroeg was..

Uiteindelijk liep ze op het NK OD toch nog naar een 4de plaats onder de 23 en 11de plaats dames overall

Uiteindelijk wel individueel gestart om leden van haar team te kunnen ondersteunen, ze voelde zich echter zo goed dat ze een afgemaakt had ( in overleg met de coach van de eredivisie ( beslissing dus pas in de ochtend gemaakt )

Ze traint bij het RTC flevoland onder leiding van Rob Barel, heir traint ze tussen de 14-16 uur per week, ze heeft ook een belofte status van het NOC*NSF

Dit is zeker niet een gewoonte, aankomend weekend had ze eigenlijk duin triathlon staan, deze is afgezegd want ze moet starten IN het eredivie team in Amsterdam

Als de trainer het een goed idee vond, wie ben ik dan smile

Wel super dat ze het al zo goed doet!

15

Re: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

Vanzella schreef:
marcelca schreef:
Vanzella schreef:

hmm ik weet niet hoe jong je dochter is Marcel, maar twee wedstrijden in een weekend? En dan ook nog voor het eerst een OD...

Ik weet wel toen ik 16 (ik gok dat dat ongeveer haar leeftijd is) was en goed getraind dat ik enorm op mijn lazer kreeg van mijn trainer als ik dat soort ideen had. En toen ging het over 5 a 10km loopwedstrijden, niet over triathlons.

Als ik die tijden zie is ze wel getalenteerd overigens!

Ze is in april 16 geworden dus ze is nog erg jong idd..

Dit was een omstandigheid, ze was al ingeschreven voor de sprint op zaterdag, en na die tijd werd ze gevraagd om in het eredivisie team te komen van challenge tva, ze zou niet in Weert starten ivm dat het een OD is, Rob Barel is haar trainer en gaf ook aan dat dit ook te vroeg was..

Uiteindelijk liep ze op het NK OD toch nog naar een 4de plaats onder de 23 en 11de plaats dames overall

Uiteindelijk wel individueel gestart om leden van haar team te kunnen ondersteunen, ze voelde zich echter zo goed dat ze een afgemaakt had ( in overleg met de coach van de eredivisie ( beslissing dus pas in de ochtend gemaakt )

Ze traint bij het RTC flevoland onder leiding van Rob Barel, heir traint ze tussen de 14-16 uur per week, ze heeft ook een belofte status van het NOC*NSF

Dit is zeker niet een gewoonte, aankomend weekend had ze eigenlijk duin triathlon staan, deze is afgezegd want ze moet starten IN het eredivie team in Amsterdam

Als de trainer het een goed idee vond, wie ben ik dan smile

Wel super dat ze het al zo goed doet!

Goed idee is een groot woord, en de coach van de eredivisie is een ander persoon als haar coach van RTC.

blijft idd wel het feit dat ze goed bezig is, ontzettend veel plezier erin heeft en trotse ouders heeft  smile  smile  smile

16

Re: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

Al sneller dan pa zo te zien. smile  Erg knap! Die tijden kom ik niet bij in de buurt...

17

Re: Weert 30/5 (Kwart en Achtste)

DennisM schreef:

Al sneller dan pa zo te zien. smile  Erg knap! Die tijden kom ik niet bij in de buurt...

Klopt helemaal, alleen op het fietsen kan ik nog voor haar blijven, zijn idd strakke tijden voor meisje van haar leeftijd en lengte