1

Onderwerp: Triathlon Terheijden

Nog iets meer dan een weekje en dan is voor mij mijn eerste (1/8e) triathlon start een feit  big_smile
Wie zijn er nog meer te vinden van het forum?

Voor mij is er dus niet zozeer een voorspelling alswel een hoop:
Zwemmen: 10.00
Fietsen: 40.00
Lopen: 30.00
T1+T2: 5.00

Hiermee zou ik rond de 1u25 bezig zijn, als dat lukt ben ik tevreden, wil toch tenminste binnen 90 minuten blijven wink

P.S.
Voor degenen die meedoen, de borstnummers zijn bekend:
http://www.tvbreda.nl/terheijden/deelnemers2015.pdf

Ik heb nr. 399

2

Re: Triathlon Terheijden

Ik ben er ook, het gaat mijn eerste kwart Triathlon worden. Ik ben benieuwd!

Voorspelling is dus lastig, maar op basis van wat ik 30 mei in Krimpen op de 1/8e (mijn eerste Triathlon) deed hoop ik op het volgende:

Zwemmen: onder de 20
Fietsen: 1:05
Lopen: 47:30
T1 + T2: 5

Dat zou dan 2:17:30 worden. Ik zou zeggen 2:15 is een mooi rond getal maar ik geloof niet dat ik zo maar even 2,5 minuut van deze tijden af ga krijgen. Maar alles onder de 2:20 eindtijd vind ik prima voor de eerste keer!

3

Re: Triathlon Terheijden

Deelname op de kwart. Vorig jaar zwaar geblesseerd en eerder dit jaar uitgestapt  in Antwerpen met zware kramp dus....

Zwemmen   -->  17min
T1             -->   2min
Fietsen       --> 64min
T2             -->   1min
Lopen        -->  43min
--------------------------
Totaal        --> 2h 07min

Ambitieuze tijd!!!
Laten we daar van maken dat alles onder de 2h10min  prima is op dit moment. Later deze maand ICAN A'dam dus zie het wel als een training ipv een A-race. Heb er zin in.

4

Re: Triathlon Terheijden

Ik ben er ook weer bij!
Vorig jaar was ik verhinderd, anders zou het voor mij de zesde deelname op rij zijn.
Net als de laatste 2 keer doe ik mee aan de halve. Ik moet nog even nadenken over mijn voorspelling, want ik ben er nog niet over uit of ik ga proberen mijn beste 'Terheijden-tijd' neer te zetten of dat ik er een goede training van maak. Over precies 4 weken ben ik namelijk aan het triathlonnen in Friesland en dat is toch net even belangrijker :-)

5

Re: Triathlon Terheijden

Ik doe ook weer mee! Aan de sprint deze keer, ik ben nog steeds niet terug in vorm. Mijn nummer is 474.

Zwemmen: 12 min (zwemmen gaat echt nog bagger langzaam)
Fietsen: 37 min
Lopen: 27 min
Wissels: 5 min (lange wisselzone!)

Totaal: 1:21

6

Re: Triathlon Terheijden

Met startnummer 942 mag ik dit jaar weer meedoen op de kwart.
Voor mijn gevoel had ik vorig jaar een goede wedstrijd en durf dus niet een erg veel snellere tijd te voorspellen.
Tijden tussen haakjes zijn van vorig jaar.

Zwemmen (19:53): 19:00
T1 (3:00): 2:45
Fietsen (1.07:30): 1.07:00
T2 (3:18): 3:00
Lopen (47:49): 47:30
--------------------------
totaal (2.21:27): 2.19:15

En dit jaar de bidons wel goed vast zetten lol !!

7

Re: Triathlon Terheijden

Ik ga mn eerste halve doen, en hoop rond de 4:30 uit te komen smile

8

Re: Triathlon Terheijden

Ik ga hier de kwart doen.

Doelstelling onder de 2:10
Zwemmen              13:15
Wissel 1                   3:00
Fietsen                1.06:00
Wissel 2                   3:00
Lopen                     44:30

9

Re: Triathlon Terheijden

ik doe ook mee. ik hoop op:

Zwemmen: 18.00
Fietsen: 1.05.00
Lopen: 40.00
T1+T2: 6.00

Totaal: 2:09:00

10

Re: Triathlon Terheijden

Zondag hoop ik mijn eerste kwart Triathlon in Terheijden te doen. Start 12.00 uur. Kan iemand mij adviseren hoe laat ik in Terheijden moet aankomen om relaxed een en ander te regelen?

11

Re: Triathlon Terheijden

Ik probeer altijd zo'n uur voor de start/briefing in het PF te zijn.
Vind het wel prettig om tijd te hebben om de diverse in- en uitgangen te verkennen, spulletjes controleren en goed neer te leggen. Ook begint dan langzaam de wedstrijd spanning wat op te bouwen.

Voor as zondag ziet mijn tijdschema er als volgt uit:
10:20 parkeren en startbescheiden ophalen
10:40 in PF
tegen half 12 wetsuit aan
11:40 verzamelen in de kooi voor de briefing
12:00 water in
12:05 start

Succes big_smile

12

Re: Triathlon Terheijden

Beetje matige website van TVB...............tenminste ik kan niet vinden wat de afstanden zijn.
Kan uiteraard ook aan mij liggen, maar ik heb alles aangeklikt en zie niets

13

Re: Triathlon Terheijden

petitmas schreef:

Beetje matige website van TVB...............tenminste ik kan niet vinden wat de afstanden zijn.
Kan uiteraard ook aan mij liggen, maar ik heb alles aangeklikt en zie niets

Ik vind het wel meevallen met die matige website. Wat mij betreft ligt het dus aan jou ;-)

http://www.tvbreda.nl/terheijden/info1.php

De afstanden bij de halve zijn: 2,5 - 85 - 20

14

Re: Triathlon Terheijden

Mooie dag gehad vandaag;
Tijden volgens mijn Garmin

Zwemmen 2,5k - 43.29 (1.44/100mtr)
T1 - 2.19 (met sokken en schoenen aantrekken)
Fietsen 85k - 2.11.46 (38,6 gemiddeld)
T2 - 1.43
Lopen 20k - 1.26.37 (4.20/km)

Eindtijd 4.26.32

Prima wedstrijd gehad, zwemmen ging erg lekker voor mijn doen. Kon vlotjes zwemmen en navigeren, en had snel een lekker ritme te pakken. Na het keerpunt erg fris nog en lekker door kunnen stomen naar de haven. Fietsen was ook top, het begin vh rondje is erg traag met een strook kasseien en smalle padjes maar de rest is lekker hard rijden. Ik voelde me erg goed, en ondanks dat de SRM en hartslagmeter ineens dienst weigerde heb ik voor m'n gevoel toch een lekker tempo gereden zonder mezelf op te blazen. Lekker vlotte wissel naar het lopen en dat was toch een aardige beproeving.. Het was mijn eerste halve, en pas de vierde triathlon sinds ik ben begonnen trainen maar dit looponderdeel was zwaar. Voornamelijk mentaal denk ik, want ik heb toch best een vlakke race gelopen als ik het terugkijk. Met de eindtijd ben ik erg tevreden! Tijd voor rust nu.. Daar is het lijf wel aan toe!

15

Re: Triathlon Terheijden

En de kop is er af, mijn eerste triathlon is gedaan en durf me nu enigszins een triathleet te noemen  lol

Mijn eerdere voorspelling/hoop was:
Zwemmen: 10.00
Fietsen: 40.00
Lopen: 30.00
T1+T2: 5.00
Voor totaal 1.25.00

Uiteindelijke tijden:
Zwemmen: 08.41
T1: 04.02
Fietsen: 35.47
T2: 03.07
Lopen: 23.18
Voor een totaal van 1.14.53

Eigenlijk op alle onderdelen, behalve de wissels tijd gewonnen, maar wat was dat parc fermée lang zeg!
Het zwemmen ging naar mijn idee wel lekker, ik kwam lekker in mijn tempo en ondanks wat geduw en getrek toch relatief relaxed uit het water gekomen.
Het fietsen ging voor mijzelf goed, ten opzichte van de andere fietsers wat minder, maar daar valt aan te werken  roll
Daarna eigenlijk mezelf verrast met het gemak dat ik liep, hier mooi in de middenmoot gelopen en aan het eind nog met een versnellinkje snel 4 plaatsen opgeschoven, wat voor mij de kers op de taart was  smile

We hebben de smaak te pakken en ik kijk nu al uit naar de 1/8e van Oud Gastel cool

P.S. Op de TVB site staat er nog geen link naar de uitslagen, maar toen ik op de mylaps site keek zag ik de uitslagen al staan; dus bij deze:
http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla … index.html

16

Re: Triathlon Terheijden

daveke schreef:

Mooie dag gehad vandaag;

@Davy: klasse gedaan!
En wat grappig, want ik ben 1 plaats, en maar een half minuutje, na jou gefinisht :-)
Tijdens de eerste 2 rondes fietsen zaten we nog bij elkaar in de buurt, daarna besloot ik om jou te laten rijden, want je ging (wat) te hard voor mij.

@allemaal: hebben jullie je ook gestoord aan al die stayeraars? De weinige jury (er was maar 1 motor?) had er zijn handen vol aan. Toen de kwart erbij kwam was het helemaal erg en zag ik grote groepen rijden :-(
In de derde ronde ben ik nog door iemand bedreigd die ik op een normale manier aansprak op zijn stayer-gedrag (in het wiel rijden). Hij reageerde als volgt: als ik nog een keer wat zou zeggen zou hij me op mijn bek slaan... Ook spoot hij sportdrank op me. Echt te gek voor woorden! Ik heb net gezien dat de bewuste triatleet niet gefinisht is...

Verder heb ik zeker wel genoten van een leuke wedstrijd! De omstandigheden waren best goed (met lopen wel erg warm) en mijn benen waren ook behoorlijk goed. Dit resulteerde in mijn snelste Terheijden-tijd :-) Nu herstellen (ook van de sunburn) en over een krappe 3 weken ga ik het grote Frysman avontuur aan. Zin in!

17 Laatst bewerkt door daveke (14-06-15 18:04:10)

Re: Triathlon Terheijden

MartijnT schreef:
daveke schreef:

Mooie dag gehad vandaag;

@Davy: klasse gedaan!
En wat grappig, want ik ben 1 plaats, en maar een half minuutje, na jou gefinisht :-)
Tijdens de eerste 2 rondes fietsen zaten we nog bij elkaar in de buurt, daarna besloot ik om jou te laten rijden, want je ging (wat) te hard voor mij.

@allemaal: hebben jullie je ook gestoord aan al die stayeraars? De weinige jury (er was maar 1 motor?) had er zijn handen vol aan. Toen de kwart erbij kwam was het helemaal erg en zag ik grote groepen rijden :-(
In de derde ronde ben ik nog door iemand bedreigd die ik op een normale manier aansprak op zijn stayer-gedrag (in het wiel rijden). Hij reageerde als volgt: als ik nog een keer wat zou zeggen zou hij me op mijn bek slaan... Ook spoot hij sportdrank op me. Echt te gek voor woorden! Ik heb net gezien dat de bewuste triatleet niet gefinisht is...

Verder heb ik zeker wel genoten van een leuke wedstrijd! De omstandigheden waren best goed (met lopen wel erg warm) en mijn benen waren ook behoorlijk goed. Dit resulteerde in mijn snelste Terheijden-tijd :-) Nu herstellen (ook van de sunburn) en over een krappe 3 weken ga ik het grote Frysman avontuur aan. Zin in!

Ik heb inderdaad heel veel mensen zien stayeren.. Jij reed op een P2 toch?
Goeie race gereden! Ook complimenten voor jou smile
We waren die eerste rondes lekker beurtelings elkaar op een legale manier aan het helpen, toen ik ineens die problemen met mn meetapparatuur kreeg. Uiteindelijk toch lekker in mn ritme gekomen en inderdaad weggereden. Mijn lopen ging niet zo top, weet ik in elk geval weer waar ik aan moet gaan werken. Jouw tijd was wel echt goed met lopen!

Ik heb zelf geen last gehad van mensen die bij mij stayerden, en ik heb zelf ook niet gestayerd maar als mensen zichzelf zo willen beduvelen.. Tja, mijn probleem is het niet, maar vals spelen hoort er in elke sport bij..

18

Re: Triathlon Terheijden

daveke schreef:
MartijnT schreef:
daveke schreef:

Mooie dag gehad vandaag;

@Davy: klasse gedaan!
En wat grappig, want ik ben 1 plaats, en maar een half minuutje, na jou gefinisht :-)
Tijdens de eerste 2 rondes fietsen zaten we nog bij elkaar in de buurt, daarna besloot ik om jou te laten rijden, want je ging (wat) te hard voor mij.

@allemaal: hebben jullie je ook gestoord aan al die stayeraars? De weinige jury (er was maar 1 motor?) had er zijn handen vol aan. Toen de kwart erbij kwam was het helemaal erg en zag ik grote groepen rijden :-(
In de derde ronde ben ik nog door iemand bedreigd die ik op een normale manier aansprak op zijn stayer-gedrag (in het wiel rijden). Hij reageerde als volgt: als ik nog een keer wat zou zeggen zou hij me op mijn bek slaan... Ook spoot hij sportdrank op me. Echt te gek voor woorden! Ik heb net gezien dat de bewuste triatleet niet gefinisht is...

Verder heb ik zeker wel genoten van een leuke wedstrijd! De omstandigheden waren best goed (met lopen wel erg warm) en mijn benen waren ook behoorlijk goed. Dit resulteerde in mijn snelste Terheijden-tijd :-) Nu herstellen (ook van de sunburn) en over een krappe 3 weken ga ik het grote Frysman avontuur aan. Zin in!

Ik heb inderdaad heel veel mensen zien stayeren.. Jij reed op een P2 toch?
Goeie race gereden! Ook complimenten voor jou smile
We waren die eerste rondes lekker beurtelings elkaar op een legale manier aan het helpen, toen ik ineens die problemen met mn meetapparatuur kreeg. Uiteindelijk toch lekker in mn ritme gekomen en inderdaad weggereden. Mijn lopen ging niet zo top, weet ik in elk geval weer waar ik aan moet gaan werken. Jouw tijd was wel echt goed met lopen!

Ik heb zelf geen last gehad van mensen die bij mij stayerden, en ik heb zelf ook niet gestayerd maar als mensen zichzelf zo willen beduvelen.. Tja, mijn probleem is het niet, maar vals spelen hoort er in elke sport bij..

He, klopt helemaal! Ik heb idd lekker gelopen, dat is ook altijd wel mijn sterkste onderdeel. Jouw fietstijd is daarentegen weer erg jaloersmakend voor mij ;-) Echt heel goed!

Wat betreft stayeren heb je gelijk. Zeker jammer dat die mensen zichzelf zo willen beduvelen. En helaas maak ik mij daar af en toe druk om haha.

19

Re: Triathlon Terheijden

MartijnT schreef:
daveke schreef:
MartijnT schreef:

@Davy: klasse gedaan!
En wat grappig, want ik ben 1 plaats, en maar een half minuutje, na jou gefinisht :-)
Tijdens de eerste 2 rondes fietsen zaten we nog bij elkaar in de buurt, daarna besloot ik om jou te laten rijden, want je ging (wat) te hard voor mij.

@allemaal: hebben jullie je ook gestoord aan al die stayeraars? De weinige jury (er was maar 1 motor?) had er zijn handen vol aan. Toen de kwart erbij kwam was het helemaal erg en zag ik grote groepen rijden :-(
In de derde ronde ben ik nog door iemand bedreigd die ik op een normale manier aansprak op zijn stayer-gedrag (in het wiel rijden). Hij reageerde als volgt: als ik nog een keer wat zou zeggen zou hij me op mijn bek slaan... Ook spoot hij sportdrank op me. Echt te gek voor woorden! Ik heb net gezien dat de bewuste triatleet niet gefinisht is...

Verder heb ik zeker wel genoten van een leuke wedstrijd! De omstandigheden waren best goed (met lopen wel erg warm) en mijn benen waren ook behoorlijk goed. Dit resulteerde in mijn snelste Terheijden-tijd :-) Nu herstellen (ook van de sunburn) en over een krappe 3 weken ga ik het grote Frysman avontuur aan. Zin in!

Ik heb inderdaad heel veel mensen zien stayeren.. Jij reed op een P2 toch?
Goeie race gereden! Ook complimenten voor jou smile
We waren die eerste rondes lekker beurtelings elkaar op een legale manier aan het helpen, toen ik ineens die problemen met mn meetapparatuur kreeg. Uiteindelijk toch lekker in mn ritme gekomen en inderdaad weggereden. Mijn lopen ging niet zo top, weet ik in elk geval weer waar ik aan moet gaan werken. Jouw tijd was wel echt goed met lopen!

Ik heb zelf geen last gehad van mensen die bij mij stayerden, en ik heb zelf ook niet gestayerd maar als mensen zichzelf zo willen beduvelen.. Tja, mijn probleem is het niet, maar vals spelen hoort er in elke sport bij..

He, klopt helemaal! Ik heb idd lekker gelopen, dat is ook altijd wel mijn sterkste onderdeel. Jouw fietstijd is daarentegen weer erg jaloersmakend voor mij ;-) Echt heel goed!

Wat betreft stayeren heb je gelijk. Zeker jammer dat die mensen zichzelf zo willen beduvelen. En helaas maak ik mij daar af en toe druk om haha.

Vorige week in Weert had ik de 2e fietstijd van het veld, maar dit veld was wel sterker. Wat ik ook typisch vind, is dat de tijden van vorig jaar toch veel langzamer waren. Parcours is ongewijzigd maar vorig jaar was ik met deze tijd 8e geweest.
Fietsen is idd mijn sterkste onderdeel, maar ik hoop nog veel te kunnen verbeteren op lopen en zwemmen. Dat doe ik pas sinds december, dus daar zou nog wel wat marge te halen moeten zijn!
Qua fietsen kon het in elk geval niet aan ons materiaal liggen wink Ik heb wel van die eerste twee rondjes genoten en toen dacht ik ook echt, dit is prima fietsen zo, binnen de regels van het stayeren lekker vooruit met zn tweeen en behoorlijk wat volk inhalen smile

20

Re: Triathlon Terheijden

daveke schreef:
MartijnT schreef:
daveke schreef:

Ik heb inderdaad heel veel mensen zien stayeren.. Jij reed op een P2 toch?
Goeie race gereden! Ook complimenten voor jou smile
We waren die eerste rondes lekker beurtelings elkaar op een legale manier aan het helpen, toen ik ineens die problemen met mn meetapparatuur kreeg. Uiteindelijk toch lekker in mn ritme gekomen en inderdaad weggereden. Mijn lopen ging niet zo top, weet ik in elk geval weer waar ik aan moet gaan werken. Jouw tijd was wel echt goed met lopen!

Ik heb zelf geen last gehad van mensen die bij mij stayerden, en ik heb zelf ook niet gestayerd maar als mensen zichzelf zo willen beduvelen.. Tja, mijn probleem is het niet, maar vals spelen hoort er in elke sport bij..

He, klopt helemaal! Ik heb idd lekker gelopen, dat is ook altijd wel mijn sterkste onderdeel. Jouw fietstijd is daarentegen weer erg jaloersmakend voor mij ;-) Echt heel goed!

Wat betreft stayeren heb je gelijk. Zeker jammer dat die mensen zichzelf zo willen beduvelen. En helaas maak ik mij daar af en toe druk om haha.

Vorige week in Weert had ik de 2e fietstijd van het veld, maar dit veld was wel sterker. Wat ik ook typisch vind, is dat de tijden van vorig jaar toch veel langzamer waren. Parcours is ongewijzigd maar vorig jaar was ik met deze tijd 8e geweest.
Fietsen is idd mijn sterkste onderdeel, maar ik hoop nog veel te kunnen verbeteren op lopen en zwemmen. Dat doe ik pas sinds december, dus daar zou nog wel wat marge te halen moeten zijn!
Qua fietsen kon het in elk geval niet aan ons materiaal liggen wink Ik heb wel van die eerste twee rondjes genoten en toen dacht ik ook echt, dit is prima fietsen zo, binnen de regels van het stayeren lekker vooruit met zn tweeen en behoorlijk wat volk inhalen smile

Komt wel goed met jou! Jij kan idd nog heel veel progressie boeken met zwemmen en lopen! Misschien kun je de komende tijd dan beter niet teveel de lange afstanden opzoeken en goed werken aan je zwemtechniek en focussen op loopsnelheid (intervallen en korte loopwedstrijdjes meepakken)!? Je wordt dan natuurlijk vanzelf sneller.

Jammer dat ik idd tekort kwam/kom met fietsen, anders hadden we inderdaad mooi samen kunnen fietsen. En uiteraard op de reglementaire afstand zoals wij in de eerste 2 rondes deden! Aan ons materiaal lag/ligt het zeker niet haha.

Vorig jaar was ik er niet bij, maar in 2012 en 2013 heb ik ook de halve van Terheijden gedaan. Toen waren de omstandigheden wel wat minder. Ook was er nu een sterker deelnemersveld.

Trainze en we komen elkaar in de toekomst hopelijk nog eens tegen!

21

Re: Triathlon Terheijden

MartijnT schreef:
daveke schreef:
MartijnT schreef:

He, klopt helemaal! Ik heb idd lekker gelopen, dat is ook altijd wel mijn sterkste onderdeel. Jouw fietstijd is daarentegen weer erg jaloersmakend voor mij ;-) Echt heel goed!

Wat betreft stayeren heb je gelijk. Zeker jammer dat die mensen zichzelf zo willen beduvelen. En helaas maak ik mij daar af en toe druk om haha.

Vorige week in Weert had ik de 2e fietstijd van het veld, maar dit veld was wel sterker. Wat ik ook typisch vind, is dat de tijden van vorig jaar toch veel langzamer waren. Parcours is ongewijzigd maar vorig jaar was ik met deze tijd 8e geweest.
Fietsen is idd mijn sterkste onderdeel, maar ik hoop nog veel te kunnen verbeteren op lopen en zwemmen. Dat doe ik pas sinds december, dus daar zou nog wel wat marge te halen moeten zijn!
Qua fietsen kon het in elk geval niet aan ons materiaal liggen wink Ik heb wel van die eerste twee rondjes genoten en toen dacht ik ook echt, dit is prima fietsen zo, binnen de regels van het stayeren lekker vooruit met zn tweeen en behoorlijk wat volk inhalen smile

Komt wel goed met jou! Jij kan idd nog heel veel progressie boeken met zwemmen en lopen! Misschien kun je de komende tijd dan beter niet teveel de lange afstanden opzoeken en goed werken aan je zwemtechniek en focussen op loopsnelheid (intervallen en korte loopwedstrijdjes meepakken)!? Je wordt dan natuurlijk vanzelf sneller.

Jammer dat ik idd tekort kwam/kom met fietsen, anders hadden we inderdaad mooi samen kunnen fietsen. En uiteraard op de reglementaire afstand zoals wij in de eerste 2 rondes deden! Aan ons materiaal lag/ligt het zeker niet haha.

Vorig jaar was ik er niet bij, maar in 2012 en 2013 heb ik ook de halve van Terheijden gedaan. Toen waren de omstandigheden wel wat minder. Ook was er nu een sterker deelnemersveld.

Trainze en we komen elkaar in de toekomst hopelijk nog eens tegen!

Ik ga ergens de komende week eens rond de tafel met mn coach, en evalueren. Het zal louter positief zijn, want hij heeft me echt naar een niveau weten te krijgen waar ik nu nog niet had verwacht te zitten - maar met de kanttekening dat ik idd met zwemmen en lopen vooruit ga moeten. Misschien niet direct nu al, maar zeker van de winter weer. Het smaakt wederom naar meer na vandaag!

Ja, wie weet tot snel! Mijn agenda qua triathlons ziet er vrij simpel uit nog, ik doe nog meer in Deil, en daarna nog twee in Belgie (Viersel en Balen)

Cheers!

22

Re: Triathlon Terheijden

daveke schreef:
MartijnT schreef:
daveke schreef:

Vorige week in Weert had ik de 2e fietstijd van het veld, maar dit veld was wel sterker. Wat ik ook typisch vind, is dat de tijden van vorig jaar toch veel langzamer waren. Parcours is ongewijzigd maar vorig jaar was ik met deze tijd 8e geweest.
Fietsen is idd mijn sterkste onderdeel, maar ik hoop nog veel te kunnen verbeteren op lopen en zwemmen. Dat doe ik pas sinds december, dus daar zou nog wel wat marge te halen moeten zijn!
Qua fietsen kon het in elk geval niet aan ons materiaal liggen wink Ik heb wel van die eerste twee rondjes genoten en toen dacht ik ook echt, dit is prima fietsen zo, binnen de regels van het stayeren lekker vooruit met zn tweeen en behoorlijk wat volk inhalen smile

Komt wel goed met jou! Jij kan idd nog heel veel progressie boeken met zwemmen en lopen! Misschien kun je de komende tijd dan beter niet teveel de lange afstanden opzoeken en goed werken aan je zwemtechniek en focussen op loopsnelheid (intervallen en korte loopwedstrijdjes meepakken)!? Je wordt dan natuurlijk vanzelf sneller.

Jammer dat ik idd tekort kwam/kom met fietsen, anders hadden we inderdaad mooi samen kunnen fietsen. En uiteraard op de reglementaire afstand zoals wij in de eerste 2 rondes deden! Aan ons materiaal lag/ligt het zeker niet haha.

Vorig jaar was ik er niet bij, maar in 2012 en 2013 heb ik ook de halve van Terheijden gedaan. Toen waren de omstandigheden wel wat minder. Ook was er nu een sterker deelnemersveld.

Trainze en we komen elkaar in de toekomst hopelijk nog eens tegen!

Ik ga ergens de komende week eens rond de tafel met mn coach, en evalueren. Het zal louter positief zijn, want hij heeft me echt naar een niveau weten te krijgen waar ik nu nog niet had verwacht te zitten - maar met de kanttekening dat ik idd met zwemmen en lopen vooruit ga moeten. Misschien niet direct nu al, maar zeker van de winter weer. Het smaakt wederom naar meer na vandaag!

Ja, wie weet tot snel! Mijn agenda qua triathlons ziet er vrij simpel uit nog, ik doe nog meer in Deil, en daarna nog twee in Belgie (Viersel en Balen)

Cheers!

Goed bezig! Zoals ik al zei: komt helemaal goed met jou :-) In 2013 heb ik ook in Viersel meegedaan. Erg leuke en goed georganiseerde wedstrijd met een (zeer) sterk deelnemersveld. Nogmaals succes ermee!

23

Re: Triathlon Terheijden

Gister meegedaan aan de kwart.

man wat was het een prima weertje weer  big_smile

dit was mijn voorspelling met daarachter wat het geworden is.
Doelstelling onder de 2:10              2.02.14
Zwemmen              13:15                 11.45
Wissel 1                   3:00                   3.21
Fietsen                1.06:00              1.01.00
Wissel 2                   3:00                   3.03
Lopen                     44:30                 43.05

Op elk onderdeel een stuk sneller dan verwacht, vooral het fietsen ging erg goed gister. Ben erg tevreden met het resultaat en happy omdat de trainingsuren zich dan toch beginnen uit te betalen.
Het onderdeel dat nog wat extra oefening vergt zijn de wissels. Vooral snel uittrekken van het wetsuit wou niet erg lukken.

24

Re: Triathlon Terheijden

was idd prima weer. voor mij ook top gegaan. 8 minuten sneller dan vorig jaar. zwemmen kan nog sneller maar dat zal nog een aantal uurtjes training vergen. Ik kwam niet goed weg bij de start. Lopen ging formidabel en had harder gekund.

Zwemmen: 17.57
Fietsen: 1.01.46
Lopen: 39.00
T1+T2: 6.20

Totaal: 2:05:10

ps Alex; mijn vrouw zei na de wedstrijd al dat er een enorm snelle zwemmer was. nu weet ik dus dat jij dat bent. Top gedaan.
Geldt trouwens ook voor alle andere forumgangers

GR

25

Re: Triathlon Terheijden

Blijkbaar heeft de trainingsarbeid zwemmen en fietsen toch iets opgeleverd.
Tijden tussen haakjes zijn van vorig jaar.

Zwemmen (19:53): 19:00 => 18:03
T1 (3:00): 2:45 => 3:23
Fietsen (1.07:30): 1.07:00 => 1.02:55
T2 (3:18): 3:00 => 3:49
Lopen (47:49): 47:30 => 47:25
--------------------------
totaal (2.21:27): 2.19:15 => 2.15:33

Wissels niet echt goed. In T1 mijn brilletje laten vallen en in T2 kreeg ik m’n linker loopschoen niet goed aan. Ook het hardlopen verdient nog enige aandacht. Ging niet erg soepel.

Pluim voor de organisatie en voor de toeschouwer met zijn tuinslang op de looproute over de dijk  big_smile