26

Re: Triathlon Terheijden

WJB schreef:

Pluim voor de organisatie en voor de toeschouwer met zijn tuinslang op de looproute over de dijk  big_smile

Proficiat met het resultaat WJB!

Die toeschouwer maakte mijn dag goed, plus die oudere mensen met de extra bekertjes water in de woonwijk..

27

Re: Triathlon Terheijden

daveke schreef:
WJB schreef:

Pluim voor de organisatie en voor de toeschouwer met zijn tuinslang op de looproute over de dijk  big_smile

Proficiat met het resultaat WJB!

Die toeschouwer maakte mijn dag goed, plus die oudere mensen met de extra bekertjes water in de woonwijk..

En twee bochten verder die kids wink
Zijn allemaal evengoed toppers.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

28

Re: Triathlon Terheijden

WJB schreef:

Blijkbaar heeft de trainingsarbeid zwemmen en fietsen toch iets opgeleverd.
Tijden tussen haakjes zijn van vorig jaar.

Zwemmen (19:53): 19:00 => 18:03
T1 (3:00): 2:45 => 3:23
Fietsen (1.07:30): 1.07:00 => 1.02:55
T2 (3:18): 3:00 => 3:49
Lopen (47:49): 47:30 => 47:25
--------------------------
totaal (2.21:27): 2.19:15 => 2.15:33

Wissels niet echt goed. In T1 mijn brilletje laten vallen en in T2 kreeg ik m’n linker loopschoen niet goed aan. Ook het hardlopen verdient nog enige aandacht. Ging niet erg soepel.

Pluim voor de organisatie en voor de toeschouwer met zijn tuinslang op de looproute over de dijk  big_smile

Volgens mij heb ik dan vlak achter jou gelopen, mijn eindtijd was 2.15:39 ;-) of zat je in de eerste groep? ik zat in groep 2 die om 12:05 moest starten.
Voor mij was het de eerste keer überhaupt dat ik meedeed aan een Triathlon en het was een geweldige (nieuwe) ervaring: waar je overal aan moet denken, wat je allemaal moet meenemen, en wat je wél en vooral níet moet doen!
Het meest vreesde ik nog het zwemonderdeel. Hoe lang zou ik erover doen met 1000m schoolslag? Omdat ik er al rekening mee had gehouden als één van de laatsten uit het water te komen was ik bijna achteraan (aan de linkerkant) gestart, gelukkig zaten we ook in de tweede groep. Een dag eerder had ik zelfs nog een nieuwe zwembril gekocht (ondanks dat ik wist dat je geen nieuwe spullen voor het eerst tijdens de wedstrijd moest gebruiken) maar het kon in vergelijking met mijn andere bril niet veel erger worden, want daar liep het linker glaasje altijd vol water. De nieuwe bril zat perfect en ook het zwemmen ging (voor mijn gevoel) erg goed. Ik zag zelfs anderen ook (af en toe) schoolslag doen. Toen ik uit het water kwam zaten er zelfs nog een aantal mensen achter mij - de eerste opsteker van de dag. Mijn officiële zwemtijd was met 21:32 zelfs ruim onder wat ik ooit in een zwembad heb gehaald op de 1000m. Grappig dat mijn Garmin horloge als afstand 0m aangaf (op de arm onder water met schoolslag wordt er nou eenmaal geen GPS-signaal opgepikt) maar dat kon me op dat moment ook weinig boeien.
Tijdens de eerste wissel kreeg ik bij het uittrekken van de wetsuit even een enorme kramp in mijn kuit maar dit was snel weer over toen ik met mijn fiets in de hand de wisselzone uitliep. Het fietsen ging best goed, ik wist alleen niet goed hoeveel kracht ik nog moest sparen voor het lopen straks (maar dat was op dat moment van latere zorg). Voor mijn gevoeld redelijk volle bak gefietst en aardig wat mensen ingehaald (en zelf natuurlijk ook ingehaald door de écht snelle mannen op de échte triathlon-fietsen, zat erg leuk en snel speelgoed tussen. Totale fietstijd was 1:03:27 (zelf heb ik iets van 35 gemiddeld gemeten)
Het lopen vond ik zelf nog het zwaarste onderdeel, normaal is 10km niet zo'n probleem maar ik kon goed merken dat er al de nodige energie was opgegaan aan de vorige twee disciplines. Maar met 43:50 ben ik erg tevreden (het werd namelijk ook erg warm tijdens het lopen). En inderdaad, die kerel met die tuinslang was super!
Uiteindelijk in 2:15:39 gefinisht en natuurlijk heel blij met deze tijd voor de eerste keer - de tijd is gezet voor de volgende keer. Kortom, een zeer geslaagde dag en zeker voor herhaling vatbaar.

29 Laatst bewerkt door daveke (16-06-15 21:45:12)

Re: Triathlon Terheijden

Roy W schreef:
daveke schreef:
WJB schreef:

Pluim voor de organisatie en voor de toeschouwer met zijn tuinslang op de looproute over de dijk  big_smile

Proficiat met het resultaat WJB!

Die toeschouwer maakte mijn dag goed, plus die oudere mensen met de extra bekertjes water in de woonwijk..

En twee bochten verder die kids wink
Zijn allemaal evengoed toppers.

Ja maar die stonden zo laag, daar moest ik te veel bukken om het aan te pakken big_smile

Zijn er al foto's te zien online?

30

Re: Triathlon Terheijden

MarcuS schreef:

Omdat ik er al rekening mee had gehouden als één van de laatsten uit het water te komen was ik bijna achteraan (aan de linkerkant) gestart, gelukkig zaten we ook in de tweede groep.

Ook in ben in de 2e groep aan de linkerkant gestart.
Ik heb de blauwe badmuts op. Foto's gemaakt door mijn trouwste fan  big_smile

http://imageshack.com/a/img673/6096/aaIRSM.jpg

http://imageshack.com/a/img540/3893/yl0Isc.jpg