1

Onderwerp: Didam 4 juli

Over 3 weken ga ik van start op de kwart triatlon van Didam. Ik ben er niet bekend, heeft iemand informatie over het parcours en tips waar ik speciaal om moet denken? Alvast bedankt! Groet, Jelle.

Mens sana in corpore sano.

2 Laatst bewerkt door Arnoutdv (15-06-15 09:41:14)

Re: Didam 4 juli

Naar de zwemstart lopen is een stukje door (vorig jaar) ongemaaide begroeiing, let op brandnetels en distels.
Fietsen, 2 rondes van 20 km, vrij bochtig.
Lopen is 4 rondes, deels onverhard.

3

Re: Didam 4 juli

Arnoutdv schreef:

Naar de zwemstart lopen is een stukje door (vorig jaar) ongemaaide begroeiing, let op brandnetels en distels.

Wat ik meestal doe is er bij de trap bij het uitgaan van het zwemmen induiken en dan naar de start te zwemmen.

Heb je het inzwemmen al meegepakt smile

4

Re: Didam 4 juli

Dit wordt mijn eerste midden stand, erg veel zin in. Hopen dat ik er heel doorheen kom big_smile

5

Re: Didam 4 juli

Parc fermee is op een kunstgrasveld. Daar liggen zwarte stukjes op, veel zwarte stukjes, heel veel zwarte stukjes.. big_smile Zoveel dat je ze maanden later nog terug vindt....
Ik leg altijd een klein handdoekje klaar om mijn voeten schoon te maken anders zitten die dingen in je schoen met het fietsen en en lopen en das niet prettig.
Ik doe de middenafstand

Parcours is verder wel oke. Sommige stukken zijn wel slecht en moet je je bidons ff in de gaten houden. Loopronde's zijn sinds vorig jaar ingekort en nu loop je 2,5km ipv de 5. Persoonlijk vind ik dat wel lekker.
Verder vindt ik het een goed geregelde wedstrijd en inderdaad de gang naar de zwemstart is ff trickie ivm de ondergrond. Paar goedkope slippers en/of iemand die iets mee kan nemen is wel aan te raden. Ben een aantal jaar terug op een steen getrapt en hierdoor een hielspoor op gelopen waar ik vrij lang mee gelopen heb.....

succes met je laatste voorbereidingen

6

Re: Didam 4 juli

Ik doe ook mee op de halve. Mijn eerste halve en als voorbereiding op 2 augustus de hele.

7

Re: Didam 4 juli

Nog een week te gaan naar Didam.
Kijkend naar de weersverwachting kan ik niet anders bedenken dan dat het een zware dobber gaat worden.

31 graden wordt nu voorspeld.

Zijn er eigenlijk regels met betrekking tot een maximum buitentemperatuur en de verschillende onderdelen?
Zwemmen met die buitentemperatuur zal geen probleem zijn. Zeker omdat de watertemperatuur behoorlijk achter blijft tov andere jaren.
Fietsen met 30 graden is al een kwestie van veel drinken.
Het lopen van een halve marathon met 30 graden, daar heb ik geen ervaring mee.

kan iemand daar wat over zeggen?

8

Re: Didam 4 juli

Ik denk niet dat er speciale regels voor vastgesteld zijn. Het is aan de organisatie om maatregelen te nemen. Een jaar of 5 terug was het 34/35 graden in Didam. Door de organisatie is toen toegestaan om vocht aan te nemen in een soort van coachingspost bij doorkomst lopen. Ik weet nog dat het verschrikkelijk warm was tijdens het lopen. Alle schema's losgelaten en de motivatie gehaald uit alle atleten die er mee stopten. Ik kan je zeggen dat waren er veel. Advies goed drinken op de fiets en vervolgens goed blijven aanvullen tijdens het lopen.

9

Re: Didam 4 juli

Een paar jaar geleden was het buitensporig heet in Holten (zal hetzelfde jaar geweest zijn als waar Tri-a naar verwijst), de OD is toen nog in zijn geheel afgewerkt (fijn, daar zat ik in). Bij de kwart en achtste later op de dag werd de loopafstand ingekort. Was in elk geval geen pretje, dat weet ik nog wel.

10

Re: Didam 4 juli

Dorter.......hopelijk doe je weer mee in Holten  cool
Gaat ruim 32 graden worden  tongue

11

Re: Didam 4 juli

Ik doe mee, maar als jurylid. Ik ga denk ik fluiten in mijn speedo en factor 6000 in mijn nek.

12

Re: Didam 4 juli

Heb maar een extra bidonhouder gekocht zodat ik 2 extra bidons achter mijn zadel kan bevestigen

13

Re: Didam 4 juli

Mijn eerste triathlon dit jaar... de kwart in de 3e div. Ben benieuwd naar de warmte smile hopelijk iig zonder wetsuit zwemmen, da's toch wel in mijn voordeel. Of nou ja, de andere deelnemers ondervinden er meer nadeel aan.

14

Re: Didam 4 juli

Bla1ke schreef:

Mijn eerste triathlon dit jaar... de kwart in de 3e div. Ben benieuwd naar de warmte smile hopelijk iig zonder wetsuit zwemmen, da's toch wel in mijn voordeel. Of nou ja, de andere deelnemers ondervinden er meer nadeel aan.

Oost nederland haalt 41 graden zaterdag...

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

15

Re: Didam 4 juli

Dank voor jullie reacties en tips. Maar ik zie dit jaar af van deelname vanwege de hoge temperaturen. Ik denk dat ik zaterdagochtend een bike-swim-swim-swim bij de Wijthemerplas (bij Zwolle) ga doen  wink . Volgend jaar hopelijk beter weer, ik wil dan mijn eerste halve gaan doen. Ik wens alle deelnemers veel succes! Groet, Jelle.

Mens sana in corpore sano.

16

Re: Didam 4 juli

http://www.gelderlander.nl/sport/regios … um=twitter

17

Re: Didam 4 juli

Helaas dus geen didam dit jaar. Een begrijpelijke beslissing.Zat erg te twijfelen of het wel verstandig was. De keuze is dus al gemaakt...

18

Re: Didam 4 juli

Enkele gasten uit mijn club gaan IM Frankfurt doen, daar voorspellen ze dit weekend ook hittegolf dus ben eens benieuwd of ze daar iets gaan doen ivb met de afstanden.