1 Laatst bewerkt door mstyz (10-07-15 12:39:25)

Onderwerp: OD Utrecht

Aanstaande zondag doe ik mee met de Olymipische afstand in Utrecht. Wie doen er nog meer mee, of hebben deze al eerder gedaan?

Omdat ik nog niet volledig hersteld ben van de IM70.3 Luxemburg, ga ik het dit keer rustig aan doen, meer als een training. Ben ook wel benieuwd hoe het is om in de stad te fietsen? Ze hebben het parcours aangepast, lees ik...

Zwemmen   0:25:00
T1              0:02:30
Fietsen        1:05:00 (heb zo'n vermoeden dat het langer / lastiger is dan een normale 40km, dus 1:08?)
T2              0:01:30
Lopen         0:44:00
-----------------------
Totaal         2:18:00 (2:21:00)

2

Re: OD Utrecht

Ik doe zelf mee aan de 1/8e. Hoe rekening met de lengte van het parcours, 10,7km per rondje maakt voor de OD 42.8km ipv 40 wink Scheelt toch weer een paar minuten. Het is ansich een mooi fietsparcours met een aantal leuke technische bochten erin. Weer is perfect, 21°C en half bewolkt. Hopelijk een non-wetsuit race, is in mijn voordeel.

Richttijden:

Zwemmen   0:10:15 (zwemparcours was in mijn ogen altijd ~550m ipv 500m, mocht ie dit jaar wel goed zijn, 1 minuut sneller)
T1              0:01:15 (watertemp is nu al boven de 22°C, na morgen zeker en dus geen wetsuit conform NTB)
Fietsen       0:36:30 (21,4 km parcours)
T2              0:01:15
Lopen         0:24:45
-----------------------
Totaal         1:14:00

Nieuwe strategie door met Dimitry wat te sparren, ik ga 'm nu echt eens proberen 100% te geven ipv altijd toch iets in te houden... Ben benieuwd waar en of mijn schip strand...

#enjoylife

3

Re: OD Utrecht

rinke schreef:

Ik doe zelf mee aan de 1/8e. Hoe rekening met de lengte van het parcours, 10,7km per rondje maakt voor de OD 42.8km ipv 40 wink Scheelt toch weer een paar minuten. Het is ansich een mooi fietsparcours met een aantal leuke technische bochten erin. Weer is perfect, 21°C en half bewolkt. Hopelijk een non-wetsuit race, is in mijn voordeel.

Daar had ik nog geen rekening mee gehouden, de nachten zijn gelukkig wel wat kouder. Maar morgen wordt het dus wel warm. Dan serieus rekening houden om zonder pak te zwemmen. Ook een leuke uitdaging.

2:20 wordt dan zo'n beetje de richttijd.

4

Re: OD Utrecht

Ik doe mee aan de kwart, in de 2e divisie;

Zwemmen: 18.00
T1: 1.30
Fietsen: 1:07.00
T2: 1.30
Lopen: 42.00
--------------------
Totaal: 2:10.00

5

Re: OD Utrecht

Ik doe morgen ook mee, alleen dan met de estafette. Ik mag voor het eerst een wedstrijd gaan fietsen, dus ik ben erg benieuwd. Het zou erg leuk zijn als ik gemiddeld 30 km/u kan fietsen, maar ik ben ook tevreden met finishen binnen 1:30.

6

Re: OD Utrecht

Succes allemaal. Laat dat zwempak maar thuis, het wordt old-school zwemmen. Ben benieuwd hoe dat effect heeft op de tijden! ;-)

7

Re: OD Utrecht

Voorspelling;
Zwemmen: 18.00
T1: 1.30
Fietsen: 1:07.00
T2: 1.30
Lopen: 42.00
--------------------
Totaal: 2:10.00

Race;
Zwemmen: 18.48
T1: 1.52
Fietsen: 1:06.17
T2: 1.07
Lopen: 41.58
--------------------
Totaal: 2:10.02

Mooi volgens de voorspelling dus!
Het enige wat jammer was, is dat in de derde ronde van de vier tijdens het fietsen een deelnemer op een toeschouwer is gebotst. Toedracht onbekend, maar ik dus in de derde ronde eenmaal van de fiets moest en een stukje moest lopen (iov politie en wedstrijdleiding) en in de laatste ronde zelfs twee keer. Dat is toch niet echt bevorderlijk als je met 40 per uur aan komt zetten, af moet stappen en weer op gang moet komen. Heeft me al met al zeker een minuut gekost. Wel tevreden over hoe het ging, ik moest invallen voor iemand bij de vereniging en zit nu weer in de bouwfase naar een nieuwe piek, dus ik heb niet te klagen!
Wederom een bevestiging dat ik met lopen en zwemmen komende winter aan de slag moet, want mn fietstijd was de 2e van het veld!

8

Re: OD Utrecht

daveke schreef:

Het enige wat jammer was, is dat in de derde ronde van de vier tijdens het fietsen een deelnemer op een toeschouwer is gebotst. Toedracht onbekend, maar ik dus in de derde ronde eenmaal van de fiets moest en een stukje moest lopen (iov politie en wedstrijdleiding) en in de laatste ronde zelfs twee keer. Dat is toch niet echt bevorderlijk als je met 40 per uur aan komt zetten, af moet stappen en weer op gang moet komen. Heeft me al met al zeker een minuut gekost.!

Ook jammer voor die man, die nu waarschijnlijk nog ligt te vechten voor zijn leven, al kan het goed dat die strijd al voorbij is....

9

Re: OD Utrecht

Ik heb er zelf niet veel van mee gekregen, maar een vrouwelijke collega van onze vereniging zei dat de fietser met een flink bebloed hoofd en buiten bewustzijn op de grond lag.. Akelig is dat, krijg je het koud van als je zoiets hoort..

10

Re: OD Utrecht

Oei, dat klinkt niet goed. Ik hoorde inderdaad dat een toeschouwer het parcours overstak en toen werd raakgereden...

Goede prestatie Daveke!

Wij hebben een beetje een beginnersfout gemaakt... We hadden wel een chip, maar geen enkelband dus dachten dat het ook wel zou werken als we die gewoon in een zakje van onze kleding zouden stoppen. Maar helaas. Weten we dat ook weer voor de volgende keer  cool . Overigens een super leuke eerste kennismaking met Triathlon! Echt genoten van de sfeer en publiek. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vond de organisatie ook goed geregeld, tof! Smaakt naar meer.

Overigens gaf mijn km teller aan dat ik er 1:28 over heb gedaan, maar dat is dus met wissels. In ieder geval mijn doel gehaald!

11

Re: OD Utrecht

Sabine schreef:

Oei, dat klinkt niet goed. Ik hoorde inderdaad dat een toeschouwer het parcours overstak en toen werd raakgereden...

Goede prestatie Daveke!

Wij hebben een beetje een beginnersfout gemaakt... We hadden wel een chip, maar geen enkelband dus dachten dat het ook wel zou werken als we die gewoon in een zakje van onze kleding zouden stoppen. Maar helaas. Weten we dat ook weer voor de volgende keer  cool . Overigens een super leuke eerste kennismaking met Triathlon! Echt genoten van de sfeer en publiek. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vond de organisatie ook goed geregeld, tof! Smaakt naar meer.

Overigens gaf mijn km teller aan dat ik er 1:28 over heb gedaan, maar dat is dus met wissels. In ieder geval mijn doel gehaald!

Ik ben nog niet heel ervaren, maar ik vond de organisatie echt een puinhoop. De wisselzones waren niet duidelijk (met name die na het zwemmen) waar de fietsen moesten staan - althans in onze serie, ik vond het fietsparcours op veel plekken erg smal en de startplaats van het zwemmen was voor 150 man ook wat aan de krappe kant waardoor de eerste meters tot aan de grote groene boei echt ontzettend hectisch waren, hectischer dan ik tot dusver heb meegemaakt. Maar goed, al met al was het wel een leuke dag, wel genoten van de supporters en het sporten an sich smile

12

Re: OD Utrecht

Zie hier;

http://www.dichtbij.nl/utrecht-en-leids … nner-.aspx

13

Re: OD Utrecht

Ik reageerde wat bot. Ik reed achter de renner die met de man die overstak in botsing kwam.
Het was echt heftig. Daarna geen zin meer om door te gaan. Wilde eigenlijk afstappen. Toch de tri afgemaakt.
Met gemengde gevoelens, dat wel... sad

14

Re: OD Utrecht

Ik heb het bij zwemmen en bij het fietsen rustig aan gedaan, de wissels gingen wat chaotisch... ook omdat ik dat niet goed had voorbereid (chaos bij park fermee) En bij het lopen had ik nog een hoop over. Eindtijd is goed voor plek 6 en fietsen voor plek 2 in mijn age-group. Happy, was eigenlijk een training.

Zwemmen   0:25:00  -> 0:26:52
T1              0:02:30  -> 0:01:39
Fietsen        1:08:00  -> 0:08:01
T2              0:01:30  -> 0:01:25
Lopen         0:44:00  -> 0:41:36
-----------------------
Totaal         2:21:00  -> 2:19:31

Fietsparcours was meer een cartbaan. Snelheidshobbels, scherpe bochten, smalle stukken, onoverzichtelijke bochten door afzettingen en bebouwingen, 8x een brug op en af. Hoe dan ook, niet optimaal om door te fietsen.

De organisatie was met heel veel vrijwilligers. Dat is ok, maar park fermee was te klein en veel te chaotisch.

15

Re: OD Utrecht

kolibrie schreef:

Ik reageerde wat bot. Ik reed achter de renner die met de man die overstak in botsing kwam.
Het was echt heftig. Daarna geen zin meer om door te gaan. Wilde eigenlijk afstappen. Toch de tri afgemaakt.
Met gemengde gevoelens, dat wel... sad

Wie was er fout in die situatie? Of heb je dat niet mee gekregen?
Ik hoop dat die beste man er uiteindelijk goed bovenop komt..

16 Laatst bewerkt door rinke (13-07-15 07:51:50)

Re: OD Utrecht

Enerzijds een leuke 1/8e triathlon Utrecht gehad, andere kant ook veel verbeterpunten (wederom)...

Zwemmen   0:10:15 --> 0:11:17
T1              0:01:15 --> 0:02:08
Fietsen       0:36:30 --> 0:37:06
T2              0:01:15 --> 0:01:54
Lopen         0:24:45 --> 0:24:46
-----------------------
Totaal         1:14:00 -> 1:17:11

Zwemmen ging prima zo zonder wetsuit, moet ik vaker doen want voelde me veel vrijer smile echter een langer parcours dan verwacht (~600m) dus langer in het water. T1 moest ik perse neurotisch mijn Calfs aandoen, dit in natte omstandigheden doe ik dus niet meer smile Koste me teveel tijd en had zeker een halve minuut sneller gekund. Fietsen was leuk, technisch parcours dus lastig om hard te fietsen. In mijn ogen was het op veel punten te smal waardoor er veel groepjes en dus stayerwerk ontstond. Ik kon het de mensen eerlijk gezegd dit keer niet kwalijk nemen, er waren te veel programma's tegelijk op een te smal parcours (RBR, 2 series 1/8 en ik geloof ook nog de OD). 8x de Prins Clausbrug was heavy maar leuk smile!!  Helaas een negatieve hartslagopbouw (afbouw) tijdens de rit, oftewel ik had waarschijnlijk nog moeten versnellen ipv gelijke snelheid te fietsen.
T2 ging net als vorig jaar ruk! Wederom gekloot met mijn binnenzooltje van mijn loopschoen, deze schoof naar voren tijdens het aantrekken, niet 1 of 2x maar wel 6x! wederom een kleine minuut verloren sad. Lopen ansich was een leuk parcours maar ook hier had ik nog over... al met al dus niet 100% durven gaan, wederom niet...

Algemeen: Leuk nieuw parcours maar teveel deelnemers tegelijk bij het fietsonderdeel. Wisselzones, rommelig en onoverzichtelijk. Hele discussie gehad in T1 over het niet neer mogen zetten van mijn tas bij het hek of bij mijn wisselplek. De tas moest ik maar naar de auto brengen. Tja, waar moet ik dan mijn autosleutel laten :S... Tip voor volgend jaar, gebruik voor de 3000 serie een andere kleur dan de 2000 serie, nu wist niemand aan welke kant je moest staan met je spullen. Tevens heel appart dat een OD-er zijn spullen al mocht plaatsen bij zijn nummer terwijl de 1/8e persoon zijn spullen er ook nog had staan en onze wedstrijd nog moest beginnen....

Heftig om te lezen van dat ongeluk... Hopelijk inderdaad met fietser en oude man alles ok... sad

#enjoylife

17 Laatst bewerkt door racechinees (13-07-15 09:49:44)

Re: OD Utrecht

Gezien het centrum utrecht is begrijp ik dat ruimte voor de wissels en parcour beperkt is, zeker met het aantal deelnemers. Dat Utrecht altijd 2 wisselzones heeft en daardoor wat onoverzichtelijk is, dat is altijd zo geweest. Dat je nu ook bij T2 een plek aan het rek moest delen was te krap. De sturen overlapte elkaar en kan mij voorstellen daar was schade door kan ontstaan. Tas mocht ik gewoon in T2 langs het hek neerzetten. Ook jammer dat je niet je fietsen tijdelijk in T2 kon zetten, voordat T1 open was voor je fiets.

Uiteindelijk is het gewoon ruimte vs deelnemers. Of krap of nee tegen meer deelnemers zeggen.

Erg jammer om over dat ongeluk te lezen, had het zelf niet mee gekregen.

18

Re: OD Utrecht

Ik deed zelf met de 2e divisie wedstrijd mee. Inderdaad veel verwarring in de wisselzones. Vervelend van het ongeval, en ik vrees dat de route van het parcours dat soort dingen toch een beetje in de hand werkt. Wat ik me later afvroeg; waren de stoplichten nog in werking? Kan me van een ander kruispunt herinneren dat ik door rood reed, misschien dat die voetganger dacht dat het groen was ...

Zwemmen was trouwens ook weer bizar; met de hele groep gelijk een bochtje om. Dat was weer beuken. Al met al niet echt een fijn gevoel aan over gehouden. Het is dat deze 'moest' voor het team, anders had ik 'm overgeslagen.

19

Re: OD Utrecht

Ik heb er zelf niet veel van mee gekregen, maar een vrouwelijke collega van onze vereniging zei dat de fietser met een flink bebloed hoofd en buiten bewustzijn op de grond lag.. Akelig is dat, krijg je het koud van als je zoiets hoort..

20

Re: OD Utrecht

rinke schreef:

T2 ging net als vorig jaar ruk! Wederom gekloot met mijn binnenzooltje van mijn loopschoen, deze schoof naar voren tijdens het aantrekken, niet 1 of 2x maar wel 6x!

Stukje dubbelzijdig tape zou dit moeten verhelpen ;-)

21

Re: OD Utrecht

daveke schreef:

Ik heb er zelf niet veel van mee gekregen, maar een vrouwelijke collega van onze vereniging zei dat de fietser met een flink bebloed hoofd en buiten bewustzijn op de grond lag.. Akelig is dat, krijg je het koud van als je zoiets hoort..

De fietser is op eigen kracht terug gereden naar de finish (ik haalde 'm later in) en is later alsnog naar ziekenhuis gegaan. Was dus niet zo ernstig als de voetganger

22

Re: OD Utrecht

Bla1ke schreef:
rinke schreef:

T2 ging net als vorig jaar ruk! Wederom gekloot met mijn binnenzooltje van mijn loopschoen, deze schoof naar voren tijdens het aantrekken, niet 1 of 2x maar wel 6x!

Stukje dubbelzijdig tape zou dit moeten verhelpen ;-)

Het staat op mijn todo list voor vanavond tongue

#enjoylife

23

Re: OD Utrecht

Ik las net op FB dat er ook een tweede (Eenzijdig) ongeval op het fietsparcours heeft plaats gevonden. Degene heeft verscheidene breuken aan haar val overgehouden. Ook heftig! Tjongejonge, dit zal de organisatie nog wel even aan het denken zetten qua fietsparcours. Zoals aangegeven was het op veel punten TE krap voor de vele series. Wat mij betreft volgend jaar wat minder series en (wellicht) wat meer veiligheid hierdoor..

#enjoylife

24

Re: OD Utrecht

rinke schreef:

....
T2 ging net als vorig jaar ruk! Wederom gekloot met mijn binnenzooltje van mijn loopschoen, deze schoof naar voren tijdens het aantrekken, niet 1 of 2x maar wel 6x! wederom een kleine minuut verloren sad. sad

Aha, was jij dat... Ik stond rustig erbij te kijken (andere serie), hoe jij aan het prutsen en schelden was. Foei ! big_smile . Ik wilde je nog bijna mijn schoenlepel geven (zo doe ik het), maar dat zou waarschijnlijk diskwalificatie voor je zijn geweest ('hulp van buiten').

25

Re: OD Utrecht

Schoenlepel aangeven mag idd niet, alleen als je in dezelfde startserie zit. Maar je kunt deze natuurlijk altijd spontaan verliezen, waarna deze miraculeus door een andere atleet gevonden wordt  cool