1

Onderwerp: Triathlon Zwolle 19-9-2015

Triathlon Zwolle


Afgelopen zaterdag heb ik mee gedaan aan de 1/4 triathlon Zwolle. Toen ik met mijn fiets het Parc Ferme opliep bleek dat mijn fiets in een paar cm water stond, samen met de meeste andere fietsen. Tijdens het klaar zetten van de spullen regende het nog, maar toen we het water in mochten was het droog.
Het was mijn eerste triathlon in buitenwater en mijn eerste triathlon met wesuit. Voor de start stonden we op een strandje en na de start-toeter mochten we het water in. Na alle verhalen over de slagvelden tijdens het zwemmen had ik me achteraan opgesteld. Dat was de juiste keus, rustig het water in, een paar mensen naast me tijdens het zwemmen. Helaas nog wel een mix van schoolslag en borstcrawl. Na bijna 19 minuten als een van de langzamere uit het water (wel 4 minuten sneller dan mijn zwembad-triathlons) en naar mijn fiets.
Mijn fiets stond vlak bij de uitgang van het zwemmen, in het water in het veld. Voorzichtig mijn wetsuit uit gedaan en fiestschoenen aan en fiets gepakt. Helaas waren mijn schoenen dus direct doorweekt. Je moest nu een flink eind, een paar honderd meter, lopen voordat je op je fiets mocht. Na een kleine aanloop route 4 rondjes hard rijden en weer een klein stukje terug naar de wissel. Hier heb ik nog heel wat mensen kunnen inhalen. Ook bij deze wissel moest je al vroeg van de fiets en een flink eind lopen.
Wisselen van schoenen, en gelijk ook doorweekte hardloopschoenen, en 2 rondejes gaan lopen. Hier verwachte ik niet veel van, want van de laatste 3 maanden alleen de laatste 2 weken een paar keer 5 km gelopen. Het viel me mee, met 53 minuten 4 minuten langzamer dan eerder dit jaar. tijdens het lopen begon zelfs het zonnetje te schijnen.  Hier weer een aantal plaatsen verloren.


zwemmen :   18:50
T1 :               4:21
Fietsen :    1:11:35
T2 :               3:39
Lopen :        53:33
Totaal :     2:31:56

2

Re: Triathlon Zwolle 19-9-2015

Leuk verhaal Nico, deels herkenbaar.
Vorig jaar (toen deed ik mee) werd de start 1,5 uur uitgesteld ivm dichte mist, je kon de eerste zwemboei niet zien.
De wisselzone was toen ook op het (pas gemaaide) grasveld. Alles zat na de wissel onder het gras. Maar liever dat dan in de plassen wisselen.
Het is wel een aardig parcours, al begreep ik van de winnaar dat het zwemmen dik onder de km is gebleven, daar zit wel een stukje verklaring voor die 4 min  tongue.

Je moet je trouwens nog even inschrijven voor "dat andere kampioenschap" op "het andere forum..." Je kan inmiddels weer een stuk harder fietsen...

3

Re: Triathlon Zwolle 19-9-2015

Heerlijk, fietsen en lopen met natte voeten. Gelukkig heeft het je zo te zien geen tijd gekost. Mooi verhaal!

4

Re: Triathlon Zwolle 19-9-2015

Mooi verslag!

Ik had afgelopen zondag iets vergelijkbaars, zag dat we na het zwemmen nog een aardig stuk over een strand moesten rennen en vervolgens door het gras. Ik wilde niet met zanderige voeten in mijn schoenen en heb daarom een bidon met water klaargezet om deze snel over mn voeten te gooien. Dat werkte eigenlijk wel.
Maar als alles onder water staat wordt t een ander verhaal natuurlijk...

Maar mooie tijd heb je neergezet hoor, wat gaat komend jaar op je wensenlijstje??