Onderwerp: OD Mechelen (16/09/2018)
Twee jaar geleden nam ik deel aan mijn eerste 1/8e triathlon waarna ik nog even doorging met mijn actieve carrière in de atletiek. Zoals ik hier toen ook al eens aankondigde hoopte ik altijd om na die actieve loop carrière wat actiever te worden in de triathlon en zo ben ik sinds een kleine twee maanden nu echt gericht aan het trainen op het zwemmen-fietsen-lopen!
Ik legde ondertussen diezelfde 1/8e triathlon een dikke 3 minuten sneller af (750m-20km-5km in 1u13) dan twee jaar geleden en komende zondag waag ik me aan mijn eerste olympische afstand in Mechelen (1500m-41km-10km).
In het zwemmen maakte ik de afgelopen twee maanden absoluut de grootste vooruitgang, maar er is vooral nog gigantisch veel marge. Mijn ambitieuze doelen voor dit weekend:
- Zwemmen (1500m): 35'00" (2'20"/100m)
- Fietsen (41km): 1u05' (37.8km/u)
- Lopen (10km): 41'00" (4'06"min/km)
- Wissels: 5'
- Totaal: 2u26
Exact even snel (qua tempo's) als op de 1/8e van een paar weken geleden maar ik geloof dat het trainingswerk ondertussen zijn werk zal beginnen vervullen.
Dé triathlon microbe heeft me ondertussen helemaal te pakken en ik hoop hier dan ook wat actiever te worden op het forum.