1

Onderwerp: Nieuwe helm voor trainen en wedstrijden?

Hallo allemaal, mijn gewone simpele fietshelm die ik voor de racefiets had gekocht is nu na een jaar of 5 wel aan vervanging toe. Ik deed hier tot nu toe ook de paar triathlons mee die ik heb gedaan (op mijn gewone racefiets).

Inmiddels een TT fiets gekocht en nu ben ik op zoek naar een aero helm die ik bij voorkeur kan gebruiken voor zowel mijn trainingen op de racefiets als wedstrijden op de TT, met andere woorden een helm met aero eigenschappen maar waarmee ik niet volstrekt belachelijk op de gewone racefiets zit.

Ik kom met zoeken, ook op dit forum, vaak de Casco Speedairo en de Giro Air Attack tegen. Die lijken op het eerste gezicht ook wel geschikt voor op een gewone racefiets. Vraag aan de eigenaren van deze helmen: gebruiken jullie deze helm alleen voor de wedstrijden of ook voor trainingen? Voor- en nadelen?

En heeft iemand ervaring met de Lazer Bullet 2.0? Is deze geschikt voor triathlon of echt een helm voor op de gewone racefiets/trainingen?

Alvast bedankt voor de reacties.
groeten,
Richard

2

Re: Nieuwe helm voor trainen en wedstrijden?

Ik heb beide helmen gehad zowel de casco als de giro. Beide prima helmen.

3

Re: Nieuwe helm voor trainen en wedstrijden?

Ik heb een casco speed aero, gebruik ik voor trainingen en wedstrijden. Ik vind het een fijne helm.

4

Re: Nieuwe helm voor trainen en wedstrijden?

Heb ook de Casco speed airo, gebruik hem bij wedstrijden en de trainingen waarin ik ook in ligpositie fiets.
Heb voor de andere trainingen een gewone helm. Had ik die niet, dan voldeed de Casco zeker, dan zou ik wel zonder vizier fietsen...

5

Re: Nieuwe helm voor trainen en wedstrijden?

Let op ook een helm is persoonlijk en kan voor de een comfortabel zijn maar voor de ander vervelend zitten.
Verder kom ik tijdens het fietsen steeds vaker andere fietsers tegen die op een normale racefiets met helm met vizier rijden. Wordt steeds normaler dus.

6

Re: Nieuwe helm voor trainen en wedstrijden?

Ik rij zelf met de casco speedairo, zowel op race- tt als mtb. Helm bevalt zeer goed.

Deze lazer bullet is op 1 juni 2019 24 uur lang bij futurumshop in de aanbieding: https://www.futurumshop.nl/lazer-bullet … rood.phtml (van 249 euro naar 119 euro)

7

Re: Nieuwe helm voor trainen en wedstrijden?

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga eens op zoek naar een leuke aanbieding voor de Speedairo!