26

Re: Almere 2019

Heftig Marcel! Dan voel je je zo machteloos lijkt me. Goed om te horen dat het goed met hem gaat nu. En volgend jaar is er ook weer een Almere en andere wedstrijden smile

27

Re: Almere 2019

marcell schreef:
MontanaMan schreef:

Marcel heeft zich kortgeleden afgemeld heb ik begrepen.

Dat heb je goed in de gaten gehouden ja! :-)

Ik wist dat het dit jaar lastig zou worden of ik genoeg kon trainen, mijn vrouw was zwanger van ons 2e zoontje en eind juli uitgerekend.

Op 26 juli is ze bevallen van Teun! :-) Bevalling is erg goed gegaan.

Alleen de laatste maanden van de zwangerschap wat minder met mijn vrouw zelf waardoor ik weinig aan trainen toe ben gekomen. Vol goede hoop dat ik rustig aan weer wat kon gaan trainen was het plan nog steeds om de halve in Almere te gaan doen, gewoon om er weer bij te zijn.

Maar de 4e nacht zijn we met spoed met Teun naar het ziekenhuis gemoeten met, wat later bleek, een virale hersenvliesontsteking waarbij het virus door zijn hele lichaam verspreid zat. Het kleine mannetje heeft 5 dagen kei hard gevochten in het ziekenhuis voor hij weer met ons mee naar huis toe mocht om daar verder beter te worden. Natuurlijk is er continue één van ons bij geweest, terwijl de ander probeerde om voor ons andere zoon, Jens (bijna 2), alles zo normaal mogelijk te laten verlopen.

Dat heeft er toch flink ingehakt bij ons beide en is logischerwijs wel ten koste gegaan van trainen. :-) Daarom heb ik de beslissing maar gemaakt om niet te starten. Al ben ik er van overtuigd dat ik de finish nog zou kunnen halen, ik kom er liever ook ongeblesseerd uit zodat ik het komende seizoen weer goed kan oppakken.

Het gaat nu weer super goed met Teun en hij houdt er hoogstwaarschijnlijk niks aan over. Dat is toch een stuk belangrijker dan trainen en triathlons..

Plan is nog wel voor ons om in Almere te zijn en jullie te supporten!

Fijn om te lezen dat Teun het goed maakt. en van harte gefeliciteerd natuurlijk! Uiteindelijk gaat gezondheid van jezelf en je gezin altijd voor; er komen nog zat andere events!

28

Re: Almere 2019

Blij dat het weer goed gaat thuis Marcel.
Sporten is tenslotte alleen maar een leuke bijzaak :-)

29

Re: Almere 2019

Zeker heftig, Marcell, en sport is dan inderdaad niet zo belangrijk - Almere is er volgend jaar ook nog wel (en het jaar daarna, en daarna, en daarna...). En ook nog gefeliciteerd met de geboorte van Teun!

Louise

30

Re: Almere 2019

Het gaat druk worden! 825 atleten op de hele, en 3700 totaal o:

https://www.omroepflevoland.nl/sport/17 … atlon-ooit

31

Re: Almere 2019

Jeetje Marcel, wat heb je een spannende tijd achter de rug.
Fijn te lezen dat het nu weer goed gaat met de kleine man.


Ik was woensdag bij die perspresentatie, was erg leuk.
Maar baal nog steeds dat ik me niet heb ingeschreven, dus zodra de inschrijving voor 2020 open gaat ben ik de eerste!

32

Re: Almere 2019

Wat trouwens handig is om te weten:
Er zijn 2 finishstroken dit jaar en ook volgend jaar.

De blauwe finishstrook is voor de EK long distance deelnemers (en volgend jaar dus wk)
De rode, oude vertrouwde is voor de open serielong distance en de middle distance deelnemers.

33

Re: Almere 2019

Nog een tip voor diegenen die wat meer achterin starten op de halve.
Doe slippers aan je voeten in het startvak. Want anders sta je daar 30min of langer op ijskoud beton en daar worden die voeten niet vrolijk van...

34

Re: Almere 2019

Goeie tip! Wat water mee kan dan ook geen kwaad als je zo lang staat te wachten.

35

Re: Almere 2019

Hedcandy schreef:

Nog een tip voor diegenen die wat meer achterin starten op de halve.
Doe slippers aan je voeten in het startvak. Want anders sta je daar 30min of langer op ijskoud beton en daar worden die voeten niet vrolijk van...

Slippers is een goed idee ja! Vorig jaar al koude voeten, en met de weersverwachting voor dit jaar lijkt het me helemaal wel nodig.

MontanaMan schreef:

Goeie tip! Wat water mee kan dan ook geen kwaad als je zo lang staat te wachten.

En een gelletje/voeding..

36

Re: Almere 2019

Vandaag in 3,5u met 3 anderen 600 enveloppen zitten vullen met chip, badmuts, folders, voucher voor de pastaparty etc.
Aan div tafels zaten viertallen te zwoegen.
Post NL was te laat met leveren, dus vanavond worden overal nog decalls, startnummers en stickers aan toegevoegd.

Wel mooi om te ervaren wat een monsterklus het is, die voorbereiding!
En dan was deze voorbereiding al voorbereid, de chips lagen al op nummer en per onderdeel gesorteerd.
Ik geef het je te doen 3700 van die dingen, de juiste bij de juiste naam zien te krijgen!!

Blijkbaar wordt er niet meer gestart met een eigen chip, dat wist ik niet.

37

Re: Almere 2019

Dacht dat ik mijn chipnummer had doorgegeven bij de inschrijving, maar misschien ook niet.

Klinkt echt als een enorme klus, veel respect voor de hoeveelheid werk dat de vrijwilligers doen,

38 Laatst bewerkt door Macer (10-09-19 07:22:23)

Re: Almere 2019

In Almere krijg je elk jaar een nieuwe groene chip... Zo breid ik mijn verzameling al aardig uit :-)

Weet iemand waarom er eigenlijk 2 finishbogen zijn??

Ik heb er in ieder geval zin in, het weer ziet er vooralsnog perfect uit.. Met 18 graden en weinig wind. Alleen 's ochtends nog wel koud (rond de 12 graden)

39

Re: Almere 2019

Krijgen doe je niks hoor, ook die groene betaal je gewoon ;-)
Aanschaf is alleen minder als de gele omdat je een fee per race betaalt

Grtz
D.


Macer schreef:

In Almere krijg je elk jaar een nieuwe groene chip... Zo breid ik mijn verzameling al aardig uit :-)

Weet iemand waarom er eigenlijk 2 finishbogen zijn??

Ik heb er in ieder geval zin in, het weer ziet er vooralsnog perfect uit.. Met 18 graden en weinig wind. Alleen 's ochtends nog wel koud (rond de 12 graden)

40

Re: Almere 2019

Macer schreef:

Weet iemand waarom er eigenlijk 2 finishbogen zijn??)

1 voor de hele (EK) en 1 voor de halve. Waarom voor deze opzet gekozen is?????

Macer schreef:

Ik heb er in ieder geval zin in, het weer ziet er vooralsnog perfect uit.. Met 18 graden en weinig wind. Alleen 's ochtends nog wel koud (rond de 12 graden)

Voor mij mag het ook al wel zaterdag zijn. Lang genoeg naar uitgezien. En inderdaad is de weerverwachting perfect. Heb het niet zo op temperaturen boven de 22 graden.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

41

Re: Almere 2019

Ik werd hier al even gequote en doe inderdaad mee na mijn Alpenstage van vorige week. Heb vorige week zes dagen de Alpen cols bedwongen en moet zeggen dat ik er, vermoedelijk, heel goed van terug ben gekomen. Qua fietsen ben ik dan ook fit, zwemmen heb ik daar ook nog wat kunnen doen en hardlopen wordt een groot vraagteken. Ik heb twee keer na een dag van +- 80 km met buitencategorie bergen 1 km hardgelopen en dat voelde verrassend goed.

Dit wordt mijn eerste halve en daarom vind ik het lastig om een goede voorspelling te doen. Alle individuele afstanden zijn mij allemaal zeer bekend, de combinatie wordt spannend al zijn mijn laatste triathlons allemaal erg goed verlopen. De wind lijkt nu op het lange stuk naar Lelystad tegen te staan. Het is echter maar windkracht 2. Hierbij mijn voorspelling:

Zwemmen:    36.30 (zelfde pace als laatste olympische)
T1:                 5
Fietsen:      2:45 (op basis 92,6 km)
T2:                 5
Hardlopen:  1:52.30

Eindtijd:     5 uur 24 minuten

Initieel was mijn doel onder de 5 uur 15 maar denk met de iets beperktere voorbereiding, de lange wisselzones en het langere fietsen ben ik met alles onder de 5 en een half uur blij.

Omstandigheden lijken mij trouwens bijna perfect. Als het 15 graden + wordt op de fiets denk ik ook geen jasje aan.

42

Re: Almere 2019

Ook maar even een voorspelling dan

00:40 - Zwemmen  (hopelijk nu wel 1900 ipv 2200 vorig jaar)
00:05 - T1
02:30 - Fietsen
00:05 - T2
01:50 - Lopen

05:10 - Totaal

Vorig jaar 5:20, dus zou daar wel blij mee zijn.

43

Re: Almere 2019

Zal ik me ook maar wagen aan een optimistische voorspelling.

2 keer eerder meegedaan. Eerste keer had ik een lopersknie, 2e keer een stafylokokken infectie in mn knie waardoor ik 3 weken ervoor nog in t ziekenhuis lag en nu sinds t weekend last van de peesplaat onder mijn voet sad
Almere zit dus niet mee voor mij: Toch maar even scherp inzetten smile

Als ik de tijden haal, dan is dit dus 50 minuten sneller dan vorige keer smile

00:35 - Zwemmen
00:05 - T1
02:25 - Fietsen (al weet ik niet of dit realistisch is aangezien het meer dan 90 is...)
00:05 - T2
01:35 - Lopen (mits ik niet te veel last van die peesplaat krijg)

04:45 - Totaal

44

Re: Almere 2019

@olaf en Macer

Je (of in elk geval Challenge Almere) wil niet dat hun finish vierende 7.30 uur halve triathlon atleten de binnenkomst van de Europees kampioen hele triathlon verstoren.

Op deze manier zorg je dat iedereen zijn eigen finish op bijbehorende wijze vieren.

45

Re: Almere 2019

Ik heb al een paar dagen last van de gebruikelijke weerbericht-kijk-dwangstoornis in de aanloop naar een groot evenement, maar het ziet er inderdaad niet slecht uit. Zelfs de windrichting lijkt misschien nog wat gunstiger te worden (Buienradar geeft nu 's ochtends zelfs Z - ZW - W en daarna pas NW - maar Weeronline houdt het op N), maar met zo weinig wind maakt het allemaal niet zo veel uit inderdaad. Ik heb er superveel zin in!

@Hedcandy - dank jou en al die andere vrijwilligers alvast. Als je me vanaf de motor spot op de fiets, wel even hoi zeggen, hè?

Louise

46

Re: Almere 2019

Ja maar dat was de vorige 2 edities toch ook geen probleem.. Maakt verder niet uit hoor, het heeft ook wel wat..

47 Laatst bewerkt door Arnoutdv (10-09-19 14:53:17)

Re: Almere 2019

Ik doe geen voorspelling dit jaar.
Ben blij dat ik na 2 keer te moeten skippen, door langdurige voetblessure en vorige jaar hard gevallen met fietsen, eindelijk weer kan meedoen.
De voetblessure is hardnekkig en daardoor niet echt goede loopkilometers kunnen maken.
Dus finishen zonder pijn zou al heel fijn zijn :-)

48 Laatst bewerkt door MontanaMan (10-09-19 14:56:33)

Re: Almere 2019

En ik dan ook mijn voorspelling. Afgelopen weekend een bruiloft in Polen gehad, op zn Pools, dus dat was niet ideaal voor Almere big_smile. Maar lopen vanochtend ging lekker, dus dat is positief.
Het zwemmen gaat de laatste tijd OK, het lopen gaat OK, het fietsen gaat wisselvallig. Aan het begin van het jaar heb ik gezegd dat ik graag onder de 5u wilde finishen, maar ik dat gaat niet lukken, dan moet ik gewoon een stuk beter lopen en in januari en februari had ik last van mijn hielen en daardoor heb ik in die periode in plaats van het opbouwen van een basis, vrijwel niet gelopen.

Dit zijn de tijden waar ik op hoop, maar ik hoop vooral op een mooie race.

Zwemmen: 33-34 min (uitgaande van 2100m)
T1: 06:00 (ik worstel altijd nogal met mijn wetsuit)
Fietsen: 2:40-2:45 (doel is 220-230W op het garmin scherm houden en hartslag in de 150 - hoe hard ik daarmee ga met de wind en de Nederlandse wegen dat zien we wel)
T2: 06:00
Lopen: 1:48-1:50 (5:10-5:15/km - snelste wat ik gelopen heb tijdens een halve is 5:17/km)

Totaal: 5:13-5:21

En van mij mag het best wat warmer zaterdag!

49

Re: Almere 2019

@Hedcandy Bedankt voor het vrijwilligen! En voor het jureren!

50

Re: Almere 2019

Het enige beeld dat ik heb bij een bruiloft 'op z'n Pools' is heel veel wodka, ik weet niet of ik dan in de goede hoek zit, MontanaMan? En ben je al in Nederland ondertussen? Hoe is het met je zadel(-pijn)?

Louise