26

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

@Cemaster
ken dat; ben ook student, werk veel en ga ook niet uit smile heeft zo zijn voordelen. Erg mooe fiets trouwens! Gebruik je die wielen ook voor de wedstrijden?

Ik ben trouwens ook net als vorig jaar weer uitgeloot voor Holten; gelukkig smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

27

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Hierbij mijn paradepaardje.

http://img530.imageshack.us/img530/4472/dsc02371zs2.jpg

28

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Scighera schreef:

@Cemaster
ken dat; ben ook student, werk veel en ga ook niet uit smile heeft zo zijn voordelen. Erg mooe fiets trouwens! Gebruik je die wielen ook voor de wedstrijden?

Ik ben trouwens ook net als vorig jaar weer uitgeloot voor Holten; gelukkig smile

Dank je, ben er ook echt heel blij mee! Voorlopig zijn de deze wielen (bontrager race lite) nog mijn racewielen maar ik wil voor de zomer nog een setje echt racewielen te kopen. Zit te denken aan Hed 3's.

Mooi man, dat je 2 jaar achter elkaar bent ingeloot in Holten. Vorig jaar had ik me wel aangemeld maar stond ik helaas ergens onderaan de reservelijst.  Welke afstand ga je dit jaar doen?

Groet Bram

29

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

@ Tri-a
errug geslaagd:D

@ Cemaster
Aan die HED.3 ka n je geen miskoop doen, heb ze zelf ook: zeer aero, onverwoestbaar en heerlijk soepel lopende naven (soepeler dan Dura-Ace naven zelfs)

Ik ga net als vorige de 1/4 doen in Holten smile Kijk er al helemaal naar uit. Start het weekend ervoor in Rijssen op de 1/4, maar doe Rijssen op een laag pitje. Wageningen zit het weekend daarvoor en is ook wel een mooie wedstrijd. Waar ik dus ook start op de 1/4 (maar dan in tegenstelling tot Rijssen niet rustig aan doe)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

30

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Heb dit weekend een andere fiets gekocht!
Een (hoe kan het ook anders....) Concorde Lombardia.
Hele nette fiets, met alles 105.
Nu alleen nog een opzetstuurtje scoren, wat op een oversized stuur past, want m'n oude Syntace heeft een kleinere diameter...
Mag die mooi op m'n andere Concorde blijven zitten, op de Tacx.
Foto volgt!

Ik doe dit seizoen in ieder geval: Laren, Holten en Deventer.

Gr, Concorde

31

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

@Condorde
ga je de 1/4 doen bij Holten?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

32

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Nee, ik ga voor de 1/8e.
Ben jij dit jaar ook weer van de partij?
Ik had dit jaar een paar 1/4 willen doen, als afgelopen jaar goed was verlopen. Maar aangezien vorig jaar een rampjaar was (longontsteking, krampen), schuif ik dit alles een jaartje op (mits dit ik dit jaar een beetje progressie maak, anders heb ik op de 1/4 niets te zoeken).
Dus dit jaar een stuk of 5 achtste tri's

Gr, Concorde

33

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Ja, ik ben gelukkig weer ingeloot smile . Ik doe dit jaar:

1/8 UTT
1/4 Wageningen
1/4 Rijssen (op een laag pitje)
1/4 Holten
RBR Deurningen (optioneel)

1/8 Oldenzaal (optioneel)
1/4 Veenendaal
RBR Borne
1/4 Apeldoorn
1/2 Deventer

Ik heb afgelopen week de laatste aanpassingen gedaan aan mijn wedstrijdfiets; foto's zijn hier te vinden:

http://www.tiemeroosjen.nl/fotos.html (onder het album "(2008) Giant TCR" ), website is nog niet af dus niet alles werkt, maar gaat even puur om de foto's smile

Veranderingen: nieuwe zadelpen, speedbottles, remgrepen en de zitpositie finegetuned smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

34 Laatst bewerkt door Concorde (24-04-08 20:17:43)

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/04/24/1209059146-280.jpg

Dit is dus mijn nieuwe aanwinst!
Concorde Lombardia
Alles 105
Rigida DP18
Speedliner opzetstuur
Nu voor nood nog blauwe bandjes, er komen nog rode op....

Nu nog een beetje tijd om te trainen.....

Gr, Concorde

35

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

mooi apparaat Concorde!! Zeker dadelijk met rode bandjes....

Veel plezier en succes ermee!

36 Laatst bewerkt door josdh (08-05-08 17:10:39)

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Tja, zal ik de mijne er ook maar op zetten.

http://people.zeelandnet.nl/josdh/tijdritfiets.jpg
Hierboven met cosmic wielen
http://people.zeelandnet.nl/josdh/tijdritfiets3.jpg
en hier met disc, spinergy revx en carbon X aerobar

37

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

josdh schreef:

Tja, zal ik de mijne er ook maar op zetten. Nu met cosmic wielen

Mooi geel is niet lelijk, Jos... wink

Ik zal hem komend weekend eens uitgebreid proberen te bewonderen in Dordrecht... niet te hard voorbij fietsen dan  hè...

Tot u sprak,
Drs5je

"Bis vincit qui se vincit."

38 Laatst bewerkt door Hans van Vlijmen (14-06-08 22:11:29)

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Ik heb mijn Cervelo P 3 met Xentis Mark 1 TT wielen al eens geplaatst op dit forum maar nu met Zipp 999
De Zipp set heb ik al sinds 2005 maar de stickers waren zwaar verkleurd
Mijn geduld is behoorlijk op de proef gesteld maar nu heb ik de nieuwe stickers op de wielen gedaan
Zie het resultaat wielen en fiets passen prima bij elkaar
De Xentis Mark 1 TT wielen heb ik ook nog en die blijf ik ook gebruiken

http://i250.photobucket.com/albums/gg26 … 1213379199

39

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

zeer geslaagd resultaat! smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

40

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Hallo, ik ben nu in de gelegenheid om een paar MAVIC 3G Trispoke carbonwieen te kopen. Heeft iemand ervaring met deze wielen en wie kan mij vertellen of 400,- euro een goede prijs is voor een setje?

Heb zelf een REDBULL CarbonFlyer, oranje natuurlijk! Met op dit moment Easton Circuit wielen en ProfileDesign Airstryke opzetstuur.
Een foto hiervan is te zien op de volgende link:

http://www.roseversand.de/output/contro … ail2=14873

Als er geen oplossing is,
is er ook geen probleem!

41

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Dat zijn wielen uit begin jaren negentig, misschien iets later. Maar niet veel.
Waarschijnlijk zijn ze ook 8-speed en rij jij zo te zien met 10 speed rond.

Ik zou er nog eens over nadenken.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

42

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Bedankt, heb ook nog een setje LEW wielen op het oog. Schijnen al eens van Frank Heldoorn te zijn geweest.

Als er geen oplossing is,
is er ook geen probleem!

43

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Hansl schreef:

Hallo, ik ben nu in de gelegenheid om een paar MAVIC 3G Trispoke carbonwielen te kopen. Heeft iemand ervaring met deze wielen en wie kan mij vertellen of 400,- euro een goede prijs is voor een setje?

Heb die wielen in 26" uitvoering gemonteerd op mijn Kestrel 500SCI. Heb er, tot voor een paar jaar geleden, altijd probleemloos op gereden. Let op, het zijn wielen waar tubes op moeten!

Idd volgens mij ook alleen maar 8 speed en in mijn geval dan ook nog met een Mavic pignon die niet geindexeerd schakelt op shimano 8 speed. Heb op mijn stuur van die "antieke" shifters, die je met een draaiknop kan overzetten op niet-geindexeerd schakelen.

Volgens mij kosten die dingen in de jaren negentig zo rond de 3500 gulden. Dus 400 euro voor deze wielen in goede staat lijkt mij een"normale" prijs. Niet overdreven laag iig.

gr.
Cor

44

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

In theorie zou je 10 speed cassette gewoon op die 8 speed body moeten kunnen plaatsen, 8, 9 en 10 speed zijn nl even breed. Mits het natuurlijk om een normale body gaat en niet een voor schroefpion. (8 op pure 10speedbody is echter weer niet mogelijk).

Beste is om dit even aan de verkoper te vragen. Als er gewoon een 8speed HG shimano cassette op zit kan je nl zonder problemen een 10speed 105/Ultegra/DA cassette  monteren.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

45

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Ik zou het nog steeds niet doen.

En 400e is een hoop geld voor carbonnen wielen van 15 jaar oud. Maakt niet uit hoe duur ze toen waren.

Voor 400 euro kun je wel betere, nieuwere, betrouwbaardere wielen kopen.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

46

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Idd, voor 400 eu koop je een nieuw setje American Classic's. Niet duur en zeer goede kwaliteit.

47

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Allemaal bedank voor jullie adviezen. Heb ondertussen al een set 2e hands LEW wielen gekocht.

Als er geen oplossing is,
is er ook geen probleem!

48

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Na wikken en wegen is mijn oude Cervelo P 3 Almunium vervangen door deze

http://i250.photobucket.com/albums/gg26 … 1228674421

49

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Gefeliciteerd man. Mooie fiets!!

50

Re: Poll: Criteriumfiets of TT-fiets

Hey, leuk dat het draadje weer nieuw leven wordt ingeblazen:-)
Ik ben inmiddels ook overstag en heb een Quintana Roo aangeschaft voor komend seizoen.
Zal er binnenkort eens een fotootje van posten.

Mijn Onix ziet er nu ook weer veel strakker uit, zo zonder opzetstuur.

PS Hans, welk Oval stuur heb jij gemonteerd? En is daar veel aan te verstellen?