26

Re: Sleutelbeen gebroken

Oei, dat klinkt wel heel vervelend.
Ik hoop dat je spoedig en vooral volledig zal herstellen.

27

Re: Sleutelbeen gebroken

Ik kreeg geen keuze. Had ik dat moeten vragen? Ik vond het prima zo. Ik was vooral blij dat ik niet hoefde te blijven.

Je moet sneller dan de klos zijn.

28

Re: Sleutelbeen gebroken

mcguyver schreef:

Ik kreeg geen keuze. Had ik dat moeten vragen? Ik vond het prima zo. Ik was vooral blij dat ik niet hoefde te blijven.

Nee, als het een stabiele breuk is doen ze t zo.
Soms is het een twijfelgeval en mag de patient kiezen. Altijd lastig, wees dus blij dat dit niet zo is.

29

Re: Sleutelbeen gebroken

Ik zei het al op Strava, nog even hier ook: sterkte gewenst, mcguyver! Een spoedig en volledig herstel, ja. Ik was nog benieuwd: heb je pijn?

30

Re: Sleutelbeen gebroken

dank jullie, pijn? Ik ga van de maximale dosering paracetamol en ibuprofen naar tramadol. Maar waar ik echt tegen aanloop zijn de dingen die ik wil doen maar niet kunnen. Typen met 1 hand bijvoorbeeld: waardeloos. Even lekker op je zij draaien: mag niet, kan niet en doet pijn. Mijn ribbenkast heeft ook een tik gehad en bij elke beweging voel ik die. *klaagmodus uit* Ik moet het accepteren.

Je moet sneller dan de klos zijn.

31

Re: Sleutelbeen gebroken

Klagen moet kunnen, Mcguyver. Zeker als je ook dagdagelijks niet fatsoenlijk kunt functioneren .
Het is al een dingetje als we niet kunnen sporten of ons moeten beperken in trainingen.
Dan komt daarbij nog de beperking in slapen, en of slaaphouding bij.
En als er één ding is waar ook ik kribbig van word, dan is het wel de slaap die kwalitatief achteruit gaat. Dat werkt op je systeem.
Nu ja de komende weken  kunnen alleen maar verbetering geven.
Ik wens je een goed herstel.

32

Re: Sleutelbeen gebroken

Ik heb gelukkig geen ervaring met een gebroken sleutelbeen, maar ribben kunnen veel pijn doen en hinderlijk zijn, en vooral bij het slapen en opstaan. Sterkte met het herstel!

33

Re: Sleutelbeen gebroken

Goede kans dat je je ribben hebt gekneusd. Vraag even aan je fysio of hij/zij ze wil tapen, dat scheelt echt.
Sterkte!

34

Re: Sleutelbeen gebroken

Hedcandy schreef:

Goede kans dat je je ribben hebt gekneusd. Vraag even aan je fysio of hij/zij ze wil tapen, dat scheelt echt.
Sterkte!

goeie, ik zie haar aanstaande dinsdag en ik wil ook oefeningen die ervoor zorgen dat mijn spierverval beperkt blijft.

Je moet sneller dan de klos zijn.

35

Re: Sleutelbeen gebroken

Oja, gekneusde ribben intapen, dat is een goeie: ik had daar dit voorjaar veel baat bij, het scheelde een stuk in de pijn en dus in mijn mobiliteit.

Pijn + je moeten behelpen in het dagelijks leven + slecht slapen... nou, daar mag je best over klagen, hoor, dat is niet niks. Doe kalm aan met jezelf, zou ik zeggen.

Louise

36

Re: Sleutelbeen gebroken

Update: vandaag een nieuwe foto en controle: toch een operatie! Of ik er nou blij mee moet zijn weet ik niet. De arts vertelde dat de twee delen te ver van elkaar af stonden. We konden wachten tot het vanzelf ging dicht groeien of een plaatje en schroeven. Hij en ik kozen voor de operatie. Nu maar wachten tot vrijdag. Nb: we hebben het lang over sporten gehad en wat dat voor mij betekende. Niks over ouder worden etc. Daar had ik mij goed op voorbereid want als dat ter sprake zou komen zou het toch wat lastiger worden. Voor hem. Maar niets van dat alles. Ik heb het idee dat mijn actieve sportleven een extra reden zijn om te opereren.

Je moet sneller dan de klos zijn.

37

Re: Sleutelbeen gebroken

Mooi dat hij zo daadkrachtig is.
Hopelijk hoef je niet al te lang te wachten op je ok.
Hoe is het ondertussen met je ribben?

38

Re: Sleutelbeen gebroken

Dat is dan wel bijna twee verloren weken, qua herstel, of niet? Nouja, hopelijk goed voor het herstel na de operatie en het eindresultaat!

Louise

39

Re: Sleutelbeen gebroken

Hedcandy schreef:

Mooi dat hij zo daadkrachtig is.
Hopelijk hoef je niet al te lang te wachten op je ok.
Hoe is het ondertussen met je ribben?

Aanstaande vrijdag mag ik en de ribben gaan heel langzaam de goeie kant uit. Dank je!

Je moet sneller dan de klos zijn.

40

Re: Sleutelbeen gebroken

Louise schreef:

Dat is dan wel bijna twee verloren weken, qua herstel, of niet? Nouja, hopelijk goed voor het herstel na de operatie en het eindresultaat!

Louise

Klopt, 13 dagen. Ik probeer er niet teveel over na te denken. Helpt mijn herstel toch niet.

Je moet sneller dan de klos zijn.

41

Re: Sleutelbeen gebroken

Alvast succes met je operatie , en hopelijk daarna een goed herstel !

42

Re: Sleutelbeen gebroken

Ik zou willen dat ze bij mij destijds zo daadkrachtig waren geweest. Ik heb 2x 6 weken mogen wachten voordat ze uiteindelijk met een operatie instemden. Heb nu sinds 11 jaar plaatje op mijn sleutelbeen. Functioneert prima.

43

Re: Sleutelbeen gebroken

Ik dacht ook zoiets, ja: nu 13 dagen verloren, maar beter nu de knoop doorgehakt dan nog veel later. 2X6 weken is wel heel lang!

44

Re: Sleutelbeen gebroken

Ingmar schreef:

Ik zou willen dat ze bij mij destijds zo daadkrachtig waren geweest. Ik heb 2x 6 weken mogen wachten voordat ze uiteindelijk met een operatie instemden. Heb nu sinds 11 jaar plaatje op mijn sleutelbeen. Functioneert prima.

tjonge, dan prijs ik mij gelukkig. Gisteren eens gewandeld. Wat voelde dat lekker, beentjes heen en weer, wind langs je gezicht. Mijn schouder was daar niet over te spreken: brandende spieren en kramp. ik hou jullie op de hoogte.

Ik heb nog steeds het idee dat het benoemen en benadrukken van mijn actieve leven aan is gekomen bij de chirurg. Hij heeft het expliciet opgenomen in de diagnose en in een bericht aan de huisarts.

Je moet sneller dan de klos zijn.

45

Re: Sleutelbeen gebroken

mcguyver schreef:
Louise schreef:

Dat is dan wel bijna twee verloren weken, qua herstel, of niet? Nouja, hopelijk goed voor het herstel na de operatie en het eindresultaat!

Louise

Klopt, 13 dagen. Ik probeer er niet teveel over na te denken. Helpt mijn herstel toch niet.

Bekijk het van een andere kant; er zijn slechtere momenten in het jaar om 13 dagen herstel te verliezen.

46

Re: Sleutelbeen gebroken

13 dagen verliezen, ik teken er direct voor...
Ik zit inmiddels dik over de 600.
Maar goed, iedereen heeft recht op zn eigen baalmomenten natuurlijk!

Sterkte morgen, fijn dat t zo snel kan, dat is echt bovengemiddeld hoor.

47

Re: Sleutelbeen gebroken

Sterkte McGuyver!

alle tijd om leuke sint gedichten te maken smile

48

Re: Sleutelbeen gebroken

Dank jullie, en ja de tijd die ik ervaar is relatief t.o.v. andere kwetsuren.

Je moet sneller dan de klos zijn.

49

Re: Sleutelbeen gebroken

Zo, het zit er op, ik zit weer veilig thuis op de bank. Er zijn geen bijzonderheden opgetreden tijdens de operatie. Ik kwam vanmiddag aan en ben goed meegenomen in alle stappen. Eenmaal aangekomen op de OK volgt er nog een laatste check. Ik wees duidelijk naar mijn linkersleutelbeen. Ik was nog niet toe aan een genderverandering… Daarna werd het infuus aangezet en dat merkte ik direct. Nu ik er op terugkijk een bijzonder indrukwekkende ervaring. Letterlijk doet iemand de luikjes dicht. Direct erna werd ik wakker.

Je moet sneller dan de klos zijn.

50

Re: Sleutelbeen gebroken

Vervolgens werd ik na het drinken van veel water naar de verpleegafdeling gebracht. Na wat laatste checks en wat boterhammen kon ik lekker naar huis. Het voelt pijnlijk maar veel anders dan de afgelopen 2 weken. Toch wel een beetje hoopvol.

Leuk: de verantwoordelijke verpleegkundige was een voormalig semi professionele korte afstandszwemster geweest. Genoeg gesprekstof dus

Ik ben tot nu tevreden over de geleverde zorg.

Je moet sneller dan de klos zijn.