1 Laatst bewerkt door yoeri (14-07-22 09:30:48)

Onderwerp: Coros-horloges

Hoi allemaal,

Momenteel ben ik een beetje aan het rondspeuren naar sporthorloges en de verschillen hiertussen. Ik ben nog zeer tevreden met mijn huidige horloge - een Suunto 9 Baro - en blijf die voorlopig ook gebruiken, maar ik vind het altijd interessant om te zien wat er in de markt gebeurt. En er gebeurt veel!

Sinds 2018 hebben we naast de bekendste merken (Garmin, Polar en Suunto), twee concrete uitdagers gekregen in de markt voor multisporthorloges. Het gaat om Wahoo, met zijn Rival-horloge, en Coros met onder meer zijn Apex.

Over de Wahoo zijn de reviews wel eenduidig: mooie poging, maar nog veel te weinig features om echt als alternatief te zien (behalve de automatische transitie tussen disciplines tijdens een triathlon, waarbij je dus niet zelf op een knop hoeft te drukken). Over Coros daarentegen zijn de reviews lovender. Volgens onder meer DCRainmaker is dit een van de merken die echt flink aan de weg timmert en behoorlijk wat features introduceert (geen baanbrekende nieuwigheden, maar wel features die missen op bijvoorbeeld Polars en Suunto's).

Ik vraag me af of iemand van jullie al ervaring heeft met Coros. Zijn de horloges goed te gebruiken en competitief in vergelijking met de grote jongens?

2

Re: Coros-horloges

Ik heb een korte tijd een Coros Pace gehad en ik vond het helemaal niks. Maar dat is nu vier jaar geleden en het is mij nooit duidelijk geworden of ik misschien een maandagochtendmodel had, dus dat ik pech had. Het ging om gewone basisdingen op trainingsgebied die het niet goed genoeg deden, zowel aan het horloge zelf als in de bijbehorende app, zoals vermogensmeting en (auto-)pauze met het interval meerekenen enzo. Ik heb verder niet bijgehouden hoe het merk zich ontwikkeld heeft. Het had ook heel goede kanten, ik vond het wel jammer, maar die basis, dat is toch echt niet-onderhandelbaar, zal ik maar zeggen. (Om dezelfde reden voor mij geen Suunto meer: de app is te beperkt.)

DC Rainmaker is wel een betrouwbare bron natuurlijk.

Louise