26

Re: Challenge Almere 2022

Is er trouwens een app waar je atleten kunt volgen ?

27

Re: Challenge Almere 2022

De verplichting om in een nationaal tri-suite te moeten deelnemen zou voor mij ook een reden zijn om nooit mee te doen met een EK..

28

Re: Challenge Almere 2022

Waarom niet?

Ik heb het destijds voor het ITU WK in Rotterdam gekocht, en vond het best wel een eer om voor 'Oranje' uit te komen. Bijv. Britten staan er ook zo in voor AG-kampioenschappen, maar NLDers hebben er blijkbaar wat tegen...



Iedereen heel veel succes dit weekend!
Is de opkomst over de hele triathlon gezien zo laag?

29

Re: Challenge Almere 2022

In Klazienaveen 2019 deed ik ook automatisch mee met het NK, maar omdat ik ergens achteraan finish heeft dat niet zoveel waarde en voelt dat wel extra als veldvulling. Maar wat voor waarde heeft jouw medaille straks als er wel een paar man in de open serie sneller geweest zouden zijn. Lastig.

Ik doe zaterdag mee met de 100km in Winschoten. Dat is ook een NK, maar daar heb ik mij bewust niet voor ingeschreven. Omdat ik toch niet mee doe om de prijzen, maar vooral omdat daar ook -voor mij- meer bij komt kijken door een mogelijke dopingcontrole, waardoor ik voor mijn astmamedicijnen (die ik niet altijd/veel gebruik tijdens een wedstrijd maar op een slechte dag wel) allerlei doktersattesten moet gaan regelen en anders tegen heel veel gedoe aan kan lopen.

Het uitkomen 'voor Oranje' in een NL-pak lijkt mij dan wel weer mooi, maar daar moet ik echt nog een stukje beter voor worden wil dat 'het gedoe' en het geld waard zijn.

Voor wie in Almere uitkomt van het weekend: heel veel plezier!

30

Re: Challenge Almere 2022

Hahaha ik vond het vorig jaar echt een prijzig geintje die officiële nationale tri suit aanschaffen.

Achteraf vind ik wel leuk dat ik zo mee heb kunnen doen, natuurlijk totaal niet voor de prijzen/ podium maar wel mooi als belevenis tijdens een World Championship.

31

Re: Challenge Almere 2022

davidr schreef:

Hahaha ik vond het vorig jaar echt een prijzig geintje die officiële nationale tri suit aanschaffen.

Achteraf vind ik wel leuk dat ik zo mee heb kunnen doen, natuurlijk totaal niet voor de prijzen/ podium maar wel mooi als belevenis tijdens een World Championship.

In 2017 deed ik mee aan het WK OD in mijn stad Rotterdam en dat vond ik qua belevenis erg bijzonder en heel anders dan een normale OD. Ook om al die triatleten in hun nationale pakje te zien deelnemen. Die beleving had ik graag in Almere ook gehad (en misschien gaat dat ook gebeuren) en dat is de reden dat ik me heb ingeschreven voor het EK, zeker niet om mee te doen voor de prijzen. We gaan het zien zaterdag, ik laat wel weten hoe ik het ervaren heb.

32 Laatst bewerkt door Macer (05-09-22 11:49:59)

Re: Challenge Almere 2022

LindaRotterdam schreef:

Waarom niet?

Ik heb het destijds voor het ITU WK in Rotterdam gekocht, en vond het best wel een eer om voor 'Oranje' uit te komen. Bijv. Britten staan er ook zo in voor AG-kampioenschappen, maar NLDers hebben er blijkbaar wat tegen...

Komt waarschijnlijk ook omdat ik het hele EK gedoe voor agegroupers een beetje onzinnig vind. Maar dat is meer een persoonlijk dingetje denk ik.. Je hebt toch ook geen EK's zwemmen (of vele andere sporten) voor 60 plussers waar ze allemaal in een oranje zwembroek zwemmen?

33

Re: Challenge Almere 2022

Macer schreef:

Je hebt toch ook geen EK's zwemmen (of vele andere sporten) voor 60 plussers waar ze allemaal in een oranje zwembroek zwemmen?

Jawel hoor, alleen noemen ze het dan 'masters' big_smile

34

Re: Challenge Almere 2022

Een echt wk, waar ook iedereen meedoet voor zijn of haar land, is in mijn ogen totaal anders dan een triathlon, waar het ek bijzaak is.

35

Re: Challenge Almere 2022

Ah, ja, dat verplichte pakje, ja, dat zou voor mij ook wel een drempel zijn. Dan is dezelfde wedstrijd ineens een 'pak' duurder, als je in de open serie precies hetzelfde kan doen en toch niet meedoet voor de prijzen. EK of WK staat nog wel ergens op de verlanglijst bij mij, maar dan wel 'echt' ja.

Louise

36 Laatst bewerkt door MontanaMan (05-09-22 14:14:29)

Re: Challenge Almere 2022

Hedcandy schreef:
Maca944 schreef:

Precies, zo moeilijk is het niet, .

Het is toch ingewikkelder dan je denkt.

De open serie inschrijvingen gaan via de Challenge zelf.
De NK gaat via de NTB
De EK gaat via de ETU en dus ook via de NTB.

Nu zijn de kampioenschap en open serie dus echt gescheiden.
Als het NK door beide stromen gaat lopen, valt dat administratief (en ook kwa evt regelgeving die heel soms iets afwijkt, kijk maar hoe dat mis ging bij het NK tijdens een IronMan, dat kan dus gewoon niet!) niet te organiseren...

Daarnaast wordt je bij het EK geacht in landentenue te starten en dit hoeft bij NK en open serie weer niet.


Dat komt bij mij meer over als moeilijker maken dan het is, moet ik eerlijk zeggen. En echt moeilijk is het toch niet, als er een beetje wil is?

Wat heb je aan een EK als je maar 12 deelnemers in een leeftijdsgroep hebt? Of een NK met 3 deelnemers, terwijl er 30 Nederlanders in die leeftijdsgroep zijn die precies diezelfde wedstrijd doen die dag?

Dan is dat administratief dus zo slecht opgezegd dat het, mijns inziens, zijn doel voorbij geschoten is.

Waarom wijst de NTB/ETU niet de organisatie aan (Almere) en zorgt de organisatie ervoor dat iedereen automatisch ingeschreven is voor het EK en NK, als ze daaraan deel mogen nemen? Waarom moeten ze dat zo nodig zelf regelen als het alleen maar veel rompslomp, voor zichzelf, de organisatie en de deelnemers oplevert, en leidt tot zwaar gedevalueerde kampioenschappen?

37

Re: Challenge Almere 2022

Zojuist heb ik mij ook ingeschreven voor de hele in Almere. Mijn herstel van Maastricht is goed gegaan. Daarbij kan ik nu ook weer hardlopen. Afgelopen weken heb ik tijdens mijn vakantie de conditie op peil kunnen houden. Almere wordt dus een herkansing voor mij. Vooral in die marathon op het eind heb ik zin.

38

Re: Challenge Almere 2022

Verbaast me dat je nu nog in kon schrijven.

39

Re: Challenge Almere 2022

Lennart73 schreef:

Zojuist heb ik mij ook ingeschreven voor de hele in Almere. Mijn herstel van Maastricht is goed gegaan. Daarbij kan ik nu ook weer hardlopen. Afgelopen weken heb ik tijdens mijn vakantie de conditie op peil kunnen houden. Almere wordt dus een herkansing voor mij. Vooral in die marathon op het eind heb ik zin.

Dapper zo kort op elkaar!

Hoe is het in Maastricht gegaan?

40 Laatst bewerkt door Lennart73 (06-09-22 10:32:01)

Re: Challenge Almere 2022

davidr schreef:
Lennart73 schreef:

Zojuist heb ik mij ook ingeschreven voor de hele in Almere. Mijn herstel van Maastricht is goed gegaan. Daarbij kan ik nu ook weer hardlopen. Afgelopen weken heb ik tijdens mijn vakantie de conditie op peil kunnen houden. Almere wordt dus een herkansing voor mij. Vooral in die marathon op het eind heb ik zin.

Dapper zo kort op elkaar!

Hoe is het in Maastricht gegaan?

Goed en verrassend met dat ik de finish heb gehaald, maar niet de manier waarop. Tot T2 was het als een gewone triathlon. Al viel de fietstijd wel tegen, maar door verloren nutrid voeding + technisch parcours/voorzichtig dalen wel logisch. Vantevoren ging ik er vanuit dat het niet of max 3km lopen werd. De vochtopeenhoping in mijn been belemmerde het hardlopen. Toch stiekem geprobeerd om het 1e rondje(10km) af te maken, dat ging bovenverwachting goed. Het was wel een hardlopen/wandelen/rusten strategie. Van 1 rondje kwamen er meer, de strategie werd ook meer wandelen dan hardlopen. Gericht op het finishen niet meer op welke tijd dan ook. De sfeer in Maastricht heeft daar heel erg bij geholpen, dit had ik niet willen missen. 

Uiteindelijk heb ik 75% gewandeld en 25% hardgelopen en regelmatig rusten tussendoor.  De finish bereikt in 13u39min. Zwemmen 1u10min, T1 5min, fietsen 5u25min, T2 20 min(pauze genomen), lopen 6u19min.

Het herstel ging vrij vlot omdat ik fysiek niet tot het gaatje ben gegaan. Dat heeft zeker geholpen in het vlotte herstel. Voor mijn blessure ging ik uit van een eindtijd rond de 11 uur.

Nu wil ik een 'gewone' marathon lopen na een lange warmup. Voor de rest genieten van dat ik weer gewoon kan triathlonnen.

41

Re: Challenge Almere 2022

Lennart73 schreef:
davidr schreef:
Lennart73 schreef:

Zojuist heb ik mij ook ingeschreven voor de hele in Almere. Mijn herstel van Maastricht is goed gegaan. Daarbij kan ik nu ook weer hardlopen. Afgelopen weken heb ik tijdens mijn vakantie de conditie op peil kunnen houden. Almere wordt dus een herkansing voor mij. Vooral in die marathon op het eind heb ik zin.

Dapper zo kort op elkaar!

Hoe is het in Maastricht gegaan?

Goed en verrassend met dat ik de finish heb gehaald, maar niet de manier waarop. Tot T2 was het als een gewone triathlon. Al viel de fietstijd wel tegen, maar door verloren nutrid voeding + technisch parcours/voorzichtig dalen wel logisch. Vantevoren ging ik er vanuit dat het niet of max 3km lopen werd. De vochtopeenhoping in mijn been belemmerde het hardlopen. Toch stiekem geprobeerd om het 1e rondje(10km) af te maken, dat ging bovenverwachting goed. Het was wel een hardlopen/wandelen/rusten strategie. Van 1 rondje kwamen er meer, de strategie werd ook meer wandelen dan hardlopen. Gericht op het finishen niet meer op welke tijd dan ook. De sfeer in Maastricht heeft daar heel erg bij geholpen, dit had ik niet willen missen. 

Uiteindelijk heb ik 75% gewandeld en 25% hardgelopen en regelmatig rusten tussendoor.  De finish bereikt in 13u39min. Zwemmen 1u10min, T1 5min, fietsen 5u25min, T2 20 min(pauze genomen), lopen 6u19min.

Het herstel ging vrij vlot omdat ik fysiek niet tot het gaatje ben gegaan. Dat heeft zeker geholpen in het vlotte herstel. Voor mijn blessure ging ik uit van een eindtijd rond de 11 uur.

Nu wil ik een 'gewone' marathon lopen na een lange warmup. Voor de rest genieten van dat ik weer gewoon kan triathlonnen.

Knappe prestatie gezien je aanlooptraject! Fietsen zal een stuk vlotter gaan in Almere en als je je lopen weer op gewenst niveau hebt (zonder angst van de trombose klachten ed) komt er vast een mooi resultaat uit!

42

Re: Challenge Almere 2022

Succes en veel plezier morgen!

43

Re: Challenge Almere 2022

Succes allemaal en wie weet tot morgen!

44

Re: Challenge Almere 2022

Maca944 schreef:
arnosmit schreef:
Maca944 schreef:

Op zich had ik niet echt ambities voor deze wedstrijd, maar de afgelopen paar weken heb ik best wat mooie trainingsuren kunnen maken en mijn basis was al prima, dus het zou me niet verbazen als ik onder normale omstandigheden mijn pr uit 2015 (10u15m31s) moet kunnen verbeteren. En als dat niet lukt dan is het een mooie training geweest voor Ironman Zuid-Afrika begin maart 2023.

Sub 10, Maarten?

Het is niet onmogelijk, maar uiteraard geen zekerheid. Als ik naar mijn voorbereiding kijk dan zou het voldoende moeten zijn, dan moeten de omstandigheden nog even meezitten, ik geen pech hebben en ik een topdag hebben en dan zie ik wel wink

En je doet het gewoon! 9:54 Hele diepe buiging!

45

Re: Challenge Almere 2022

9.54?  Wow!
Een hele diepe buiging ook van mijn kant!

46

Re: Challenge Almere 2022

Verslag volgt, maar ik ben superblij! Eindelijk eens een hele triathlon kunnen racen. En als bonus 3e bij het EK in mijn AG, wat wel geestig is.

En zo blij was ik.
https://i.postimg.cc/Y2FDQcsM/IMG-0033.jpg

47

Re: Challenge Almere 2022

Geweldige prestatie !!
Gefeliciteerd Maca .

48

Re: Challenge Almere 2022

Onder de 10u en dat op jouw (en mijn) leeftijd.. knap gedaan.

49

Re: Challenge Almere 2022

Grote klasse Maarten!

Op Strava zag ik al dat het met de vorm wel goed zit, mooi dat het er op de wedstrijddag ook uit komt.

Zelf heb ik gisteren de halve gedaan. Ondanks het langere fietsparcours (6,5 km) was ik toch sneller dan vorig jaar (m’n eerste halve). De trainingen had ik een klein beetje laten versloffen sinds Hoorn en Frysman, dus dat viel niet tegen.

Zwemmen ging soepel en fietsen ook. Het viel me wel weer op dat triathleten niet kunnen fietsen. Bij elke bocht haalde ik er wel een paar in. Gemiddeld net geen 35 gefietst, aan het einde een klein beetje ingehouden vanwege een pijntje bij m’n heup. Bij het lopen behoudend gestart (net onder 5:00) omdat ik niet veel gelopen had de laatste tijd. Dat ging prima tot het einde. De laatste twee kilometer kon ik nog een clubgenootje op sleeptouw nemen die net wilde gaan lopen, het eindsprintje heb ik daarom laten schieten. In totaal 5:17:10. (Zou 5:06 zijn op oude parcours.)

Al met al een mooie dag en wedstrijd, was weer top georganiseerd.

50

Re: Challenge Almere 2022

Gefeliciteerd Maca! En Jörgen ook.

Louise