26

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Klote zeg Hedcandy... hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt. Maar snap heel goed je frustratie en zorgen. Gewoon lekker alles eruit laten en genieten van wat wel kan, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk maar toch. Sterkte!

27

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Ik kaap dit onderwerp weer even terug voor een update. De gekneusde ribben zijn weer okee, nouja, 99 %. De laatste twee weken kon ik eigenlijk alles weer, maar had ik nog wel last van m'n rug. Vanochtend heeft de chiropractor wat losgemaakt en ik denk dat dat het broodnodige laatste zetje was. Na bijna zes weken, hèhè...

Met m'n pink, van die eerste val, is het echter nog steeds niet helemaal goed. Niet veel last van, maar het is wel gevoelig en het herstel staat eigenlijk al wekenlang stil. Dus volgende week maar eens naar de dokter. Misschien duurt het simpelweg zo lang, maar ik maak me toch wat zorgen over of er niet meer aan de hand is dan kneuzing.

Louise

28

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Fijn dat je ribben eindelijk beter gaan,het is een nare blessure.
Staat idd 6 weken voor.
Wat je vinger betreft, ik heb de mijne in sept goed gekneusd (denk achteraf zelfs ook wat bandjes gescheurd) en ik voel hem nog steeds (hij kan ooknog niet volledig strekken en ik denk dat hij altijd wat verdikt zal blijven)
Dus ook dat kan echt maaaanden duren.
Sterkte hiermee, en laat je zeker even geruststellen door de HA als het je bezig houdt.

29

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Ik zou vanochtend naar de huisarts voor die pink, maar die moest net weg naar een spoedgeval, en ik had geen zin om minstens een half uur te wachten, dus ik heb het verzet naar maandag. Waarschijnlijk inderdaad alleen ter geruststelling.

Met die ribben was ik er ook nog niet, of nouja, de ribben zelf zijn okee, maar toen m'n rug eenmaal los kwam vorige week, zakte van de weeromstuit m'n bekken scheef, een oud probleem. Ik heb een paar dagen niks gekund: ik liep bijna mank, met kniepijn. Dat was wel even zwaar frustrerend, na al twee maanden gesukkel en net weer in een verder ook nogal stressvolle week. Dinsdag kon de chiropractor m'n bekken recht zetten en sindsdien gaat het beter. Gister een koppeltraining gedaan en dat was m'n lekkerste training in maanden. Hèhè...

Louise

30

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Update: volgens de huisarts is de kans groot dat er in die pink iets een scheurtje heeft opgelopen. Ik zou een foto kunnen laten maken om te uit te zoeken, maar het maakt voor de aanpak en het benodigde geduld niet uit, dus dat hoeft wat mij betreft niet. Net de laatste paar dagen gaat het best redelijk, en het komt dus wel goed.

Ik had ook nog een klein pijntje onder m'n elleboog, ik merkte dat alleen bij oefeningen waarbij ik op m'n onderarm moet steunen, zoals bij planken. Daar heeft waarschijnlijk een zenuw een dreun gehad, ik weet niet eens bij welk van de twee vallen. Komt ook goed, maar ook dat gaat lang duren.

Rug, heupen en bekken zijn nog steeds bezig met uit de knoop komen, maar ook dat komt goed. Zondag erg genoten van eindelijk onbekommerd urenlang kunnen fietsen, qua lijf en weer!

Louise

31

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Top om te horen Louise .
Ik ben ooit ook eens op mijn elleboog gevallen en heb daar echt super lang ( o.a ook met planken )
last van gehad .

32

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Mag ik nog even doorklagen? In het besef dat het nog steeds allemaal klein leed is. Ik bedoel: ik ben gewoon gezond, ik heb alleen een heleboel pech deze maanden: een ongelofelijke opeenvolging van gekwakkel.

Ik was dus al van eind februari tot begin mei bezig met de gevolgen van die twee keer vallen. Dat is allemaal weer goed, ik voel alleen m'n pink nog een enkele keer.

Sinds begin mei heb ik een half in het water gevallen trainingsweekend in Limburg gehad (fietsmaatje en ik deden allebei bijna geen oog dicht in het hotel en zijn dus eerder naar huis gekomen), direct daarna werd ik verkouden (op zich niet erg, het was bijna een jaar geleden, maar toch een dagje verhoging en een paar dagen niet sporten), weer kort daarna heb ik twee dagen onduidelijk gekwakkeld met o.a. een verhoogde rusthartslag, en sinds vorige week maandag heb ik fikse last van m'n darmen.

Op dit moment wordt uitgezocht wat het is. Met dokter Google kwam ik zelf tot de hypothese darmparasiet (overgehouden aan het water van de Biesbosch triathlon?) maar dat is nog speculeren. Ik ben niet echt ziek, in tegenstelling tot manlief die ik mogelijk besmet heb. Hij had koorts erbij, maar bij hem lijkt het nu over. Ik ben soms wel futloos, zeker als de onrust in m'n buik me uit mijn slaap heeft gehouden. Misschien gaat het vanzelf over, anders hoop ik dat ik volgende week aan een antibioticakuur kan beginnen ofzoiets.

Ik doe het kalm aan maar kan op de betere dagen wel een beetje sporten. Afgelopen zondag kon een oefen-tijdrit in de vorm van een koppeltijdrit helaas niet doorgaan. Manlief was toen op z'n ziekst en voor mij was het net een slechte vlaag, sindsdien voel ik me wel wat energieker.

Alles bij elkaar heb ik me dus sinds eind februari slechts bij uitzondering helemaal fit en energiek gevoeld en/of lekker kunnen sporten, en nooit langer dan een paar dagen achter elkaar. Het valt me eigenlijk nog mee wat ik dan nog wel voor elkaar krijg, maar ik kan ontzettend verlangen naar onbekommerd trainen!

Louise

33

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Ik ben ondertussen weer aan de beterende hand, en heb (had?) inderdaad een darmparasiet: dientamoeba fragilis. Nooit eerder van gehoord. Niet heel duidelijk uit zwemwater afkomstig, al kan dat wel, maar contact met iets anders wat besmet was kan ook.

Wat me eraan doet denken dat de handhygiëne bij sport-evenementen ook niet altijd optimaal is, dixie's zonder handenwas bijvoorbeeld, maar ik kan het net zo goed ergens anders vandaan hebben.

Nouja, bijna beter dus weer, qua darmen; energieniveau laat nog wat te wensen over, maar daar zit ook de hitte achter natuurlijk. Rustig sporten ging al een paar dagen wel weer okee, zeker op de betere dagen.

En nou hoop ik echt dat ik een tijdje verstoken blijf van pech!

Louise

34

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Fijn dat je je weer beter voelt!

35

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Goed om te lezen Louise .
Ik ga zo hier ook maar even klagen , na aanleiding van mijn val van het weekend .

36

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Ik heb geen idee hoe ik hier een foto geplaatst krijg .

Zondag ben ik tegen een verkeersheuveltje gereden , omdat feestgangers in de nacht van vrijdag op zaterdag het grappig vonden de zwart witte paal die er opstaat eraf te schroeven .
Deze lag in een weiland .
Het gevolg , een fikse val .Ik zag eerst dubbel/wazig .
Omwonenden kwamen meteen te hulp en hebben de ambulance gebeld .
Maar ik hoefde gelukkig niet mee

Gebroken is er niets , maar ik heb wel een zwaar gekneusde schouder , schaafplekken , blauwe en beurse plekken ..
Mijn helm heeft mega goed z,n werk gedaan die is namelijk op 1 plek compleet door .
De verdere materiële schade beloopt zich minimaal al op 1100,00 euro .
Er komt een streep door mijn wedstrijd die ik van het weekend zou hebben .
Nu is het maar hopen dat mijn arm snel weer mobiel is , zodat de verdere opbouw richting Kopenhagen door kan gaan .

37

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Waardeloze vandalen. Sterkte!

Je moet sneller dan de klos zijn.

38

Re: Pech (mag ik even klagen?)

@Jeanette schreef:

Ik heb geen idee hoe ik hier een foto geplaatst krijg .

Zondag ben ik tegen een verkeersheuveltje gereden , omdat feestgangers in de nacht van vrijdag op zaterdag het grappig vonden de zwart witte paal die er opstaat eraf te schroeven .
Deze lag in een weiland .
Het gevolg , een fikse val .Ik zag eerst dubbel/wazig .
Omwonenden kwamen meteen te hulp en hebben de ambulance gebeld .
Maar ik hoefde gelukkig niet mee

Gebroken is er niets , maar ik heb wel een zwaar gekneusde schouder , schaafplekken , blauwe en beurse plekken ..
Mijn helm heeft mega goed z,n werk gedaan die is namelijk op 1 plek compleet door .
De verdere materiële schade beloopt zich minimaal al op 1100,00 euro .
Er komt een streep door mijn wedstrijd die ik van het weekend zou hebben .
Nu is het maar hopen dat mijn arm snel weer mobiel is , zodat de verdere opbouw richting Kopenhagen door kan gaan .

Allemachtig wat ontzettend vervelend Jeannette. Hopelijk herstel je snel zodat je je training weer kan oppakken.

Heel veel sterkte!

39

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Ik zag de foto van je helm en het verbaasd me dat ze je niet door de scan hebben laten gaan.
Dat is bij mij toen wel gedaan... je weet nooit of er niet toch schade zit onder dat schedeldak.

Sterkte met je herstel, je knie ziet er ook flink pijnlijk uit, hoop dat je snel weer een beetje rond kunt peddalen.

Kun je die kosten nog verhalen op de gemeente omdat zij hebben nagelaten de openbare weg goed in te richten?
(Ook al kunnen zij er hier ook niks aan doen)

Bah, wat een shitzooi gewoon!

40

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Ai, wat een narigheid, Jeanette! Een voorspoedig herstel gewenst, hopelijk gaat dat een beetje vlot. Is met je hoofd alles okee, ook na dat wazig zien? En was je verzekerd, voor die materiële schade?

Louise

41

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Hedcandy schreef:

Ik zag de foto van je helm en het verbaasd me dat ze je niet door de scan hebben laten gaan.
Dat is bij mij toen wel gedaan... je weet nooit of er niet toch schade zit onder dat schedeldak.

Sterkte met je herstel, je knie ziet er ook flink pijnlijk uit, hoop dat je snel weer een beetje rond kunt peddalen.

Kun je die kosten nog verhalen op de gemeente omdat zij hebben nagelaten de openbare weg goed in te richten?
(Ook al kunnen zij er hier ook niks aan doen)

Bah, wat een shitzooi gewoon!

Ik weet eigenlijk niet of het ambulance personeel de helm heeft gezien .
Zelf zag ik de schade aan de helm ook pas thuis , en daar schrok ik heel erg van .
Gisteren heb ik schouder en sleutelbeen laten röntgen en er is gelukkig niets gebroken .
Zwaar gekneusd , dat wel .Van mijn knie heb ik geen last , daar zit alleen een schaafwond .

De gemeente aansprakelijk stellen word lastig , omdat ze aankunnen geven dat ze van niets wisten .
Het gekke is , de paaltjes zijn op maandagochtend 08;00 er weer op gezet .
Maar ik ben wel met ze in gesprek geweest , heb alles op de email gezet en hoop dat ze coulant zijn .
De man van de verzekeringen is alleen nog op vakantie , dus het is nog effe afwachten .
Fingers crossed dus maar

42

Re: Pech (mag ik even klagen?)

@Jeanette schreef:

De gemeente aansprakelijk stellen word lastig , omdat ze aankunnen geven dat ze van niets wisten .
Het gekke is , de paaltjes zijn op maandagochtend 08;00 er weer op gezet .
Maar ik ben wel met ze in gesprek geweest , heb alles op de email gezet en hoop dat ze coulant zijn .

Ik ben benieuwd, ik hoop het!
Ik ben zelf ooit gevallen door een reusachtige plas op het fietspad, hand gebroken. Dat was duidelijk door gebrekkige afwatering. Officieel was de gemeente niet verantwoordelijk voor zulke schade, maar ik kreeg wel een grote bos bloemen.

Louise

43

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Hoe is het ondertussen met je herstel, Jeanette?

Ik was een weekje weg, goed gehad, maar nou net op de eerste dag thuis zijn m'n darmen weer roll De goede tussenperiodes worden langer en dan voel ik me prima, maar over is het dus nog niet. Ik wacht het nog even af en dan terug naar de dokter. Best wel vervelend kwaaltje zo.

Louise

44

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Louise schreef:

Hoe is het ondertussen met je herstel, Jeanette?

Ik was een weekje weg, goed gehad, maar nou net op de eerste dag thuis zijn m'n darmen weer roll De goede tussenperiodes worden langer en dan voel ik me prima, maar over is het dus nog niet. Ik wacht het nog even af en dan terug naar de dokter. Best wel vervelend kwaaltje zo.

Louise

Door de val heeft mijn schouder echt een fikse klap gehad .
En waarschijnlijk zijn er pezen/banden stuk of deels stuk .
Zwemmen gaat op het moment niet .Fietsen kan ik indoor , niet al te leuk op het moment bij deze
hitte .Maar het is iets .
En rustig hardlopen heb ik ook al twee keer gedaan .
Dus de Copenhagen start is wankel .

Succes met je darmen , dat klinkt idd niet echt fijn .

45

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Vervelend, Jeanette! Pezen en banden kan lang duren. Hopelijk gaat het nu verder meevallen. En spannend dus qua Kopenhagen - ik duim!

46

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Probeer maar zo snel mogelijk iets te regelen met Copenhagen of je bent je volledige inschrijfgeld kwijt. Ik had nog een beetje geluk met Maastricht vorig jaar heb 30% van mijninschrijving terug gehad maar vriend van mij kreeg een burn out net voor de vakantie periode en was alles kwijt.

47 Laatst bewerkt door @Jeanette (25-06-23 20:17:17)

Re: Pech (mag ik even klagen?)

ronnyke schreef:

Probeer maar zo snel mogelijk iets te regelen met Copenhagen of je bent je volledige inschrijfgeld kwijt. Ik had nog een beetje geluk met Maastricht vorig jaar heb 30% van mijninschrijving terug gehad maar vriend van mij kreeg een burn out net voor de vakantie periode en was alles kwijt.

Okay , zal dat checken .
Maar heb met Flex90 geregistreerd dan kan ik toch door schuiven naar 2024 ?

48

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Dat zou kunnen, ik kon met Maastricht niet verzetten, als  je dat kunt is er geen probleem natuurlijk.

49

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Ik kon Hoorn ook niet verzetten, ondanks medische verklaring.
Niet eens een reactie gehad op mn mail.
Ben wel klaar met IM.

Mocht ik ooit weer wedstrijdjes gaan doen, dan lekker lokaal en mn thuiswedstrijd Challenge Almere

50

Re: Pech (mag ik even klagen?)

Ik had de afgelopen dagen meer last van m'n darmen dan eerder, dus ik ben naar de huisarts geweest en start met een antibioticakuur. En nou duimen dat het helpt en ik niet te veel last krijg van bijwerkingen - en dat dus het einde van al het gekwakkel eindelijk in zicht is. Komende zaterdag fiets ik 20 km in een duo-triathlon met manlief in Hellevoetsluis, bij wijze van oefentijdrit, hopelijk ben ik daar fit genoeg voor.

Louise