1

Onderwerp: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Vandaag is het dan zo ver: mijn boek Optimaal blijven sporten voor 45+'ers is verschenen! Dit is de omschrijving:

Voor veel sporters, zoals hardlopers, fietsers of wandelaars, is hun sport hun lust en hun leven. Maar hoe blijf je ervan genieten als de jaren gaan tellen? Als je bijvoorbeeld merkt dat je prestaties niet meer vooruitgaan? Of als je sneller blessures krijgt omdat je lijf niet meer zo flexibel is? Of als er andere gezondheidskwesties spelen?

In Optimaal blijven sporten biedt Louise Cornelis informatie, tips en inspiratie voor hoe sporters kunnen blijven genieten van hun favoriete bezigheid.

En zo ziet het eruit:

https://lhcornelis.nl/wp-content/uploads/2023/03/cover-eigen-boek.png

In het dankwoord achterin staat dat het boek er niet zou zijn gekomen in deze vorm zonder de vele sporters die ik de afgelopen jaren sprak in mijn omgeving, zowel fysiek als online, en dan staat er tussen haakjes:

In het bijzonder Triathlonforum.nl.

Ik wil die dank-jullie-wel voor de jarenlange inspiratie concretiseren, heb het daar met Wijnand al over gehad. Ik mag drie exemplaren van het boek verloten onder jullie forummers. Als je daarvoor in aanmerking wilt komen, stuur dan Wijnand een PB. Doe dat binnen 2 weken, dus voor het einde van deze maand. Wijnand trekt vervolgens de drie gelukkigen uit de aanmeldingen, en de rest regel ik dan per PB.

Wijnand zelf krijgt natuurlijk ook een exemplaar.

Louise

2

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Gefeliciteerd Louise, moet een mooit moment zijn voor je!

Ik heb het boek direct besteld, dan laat ik de prijsvraag over aan de overige forummers, maar superleuk dat je dit zo doet!

3

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Ja gaaf !
Nogmaals gefeliciteerd Louise , en jammer dat ik er gisterenavond niet bij kon zijn .
Maar we zien elkaar in Almere , en ben dan ook erg benieuwd naar het boek .
Leuke actie trouwens die verloting , maar ik krijg al mijn"eigen " exemplaar  en doe dus niet met
de verloting mee . Wat de kans voor de anderen vergroot .

4

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Ik koop zelf ook een exemplaar, en gefeliciteerd!

Je moet sneller dan de klos zijn.

5

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Ook besteld, goed leesvoer voor twee fanatieke 55+ers hier. Goed gedaan, Louise, ik ben benieuwd naar het boek!

6

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Wow, gaaf gaaf! Gefeliciteerd Louise!

Aangezien ik 45 word dit jaar is ie wel toepasselijk... ik ga meedoen met de loting smile

7

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Heel gaaf, eindelijk kan je je richten op de promotie en de stress van het schrijven achter je laten.
Ik doe ook mee met de loting, anders bestel ik hem april zelf, want ik wil het boek zeker lezen.

8

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Heel gaaf Louise! Ik hoop er wat van te leren, laatste jaren gaat het belabberd, en ben inmiddels <12 maanden van de 45 jaar. Jouw 'kennende' (afgeleid van je posts hier) zullen er zeker goede tips in staan. Ik doe mee met de loting, en ander bestel ik hem voor mei, als ik weer in NL, en hem op kan halen bij mijn moeder.

9

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Wat leuk Louise! Van harte met deze prestatie! Ben heel benieuwd en loot graag mee, dan kan ik er over 3 jaar in beginnen wink

10

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Gefeliciteerd Louise!!

Zo een werk schrijven vergt tijd, heel veel tijd. Laat staan de talloze herlees en correctie momenten!

Ik ben benieuwd!

Aangezien ik nu 56 richting 57 ben, zeker voor mij een toegevoegde waarde. smile

Ik heb nooit een boek geschreven, maar als ik mijn dissertatie (lang lang geleden)  nog herinner, een gigantische hoeveelheid tijd en moeite .

11

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Van harte gefeliciteerd, ik ga het zeker lezen!

12

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Dank jullie wel allemaal, ook voor het meeloten dan wel zelf kopen. En dank Wijnand voor de prominente aankondiging op de voorpagina!

En ja, het was heel veel werk - jarenlang, het aantal uren is niet in te schatten. Bijna alles met veel plezier gedaan, dus dan geeft het energie, en ik kan het goed combineren met/naast mijn werk als zelfstandige.

Het echte schrijfwerk zat er eind augustus op, daarna kwam nog een redactieronde in oktober en het verwerken van het werk van de eindredacteur en de opmaak (drukproeven). Begin februari was dat allemaal af, en ging de focus meer op organisatorische dingen: publiciteit/marketing, de website, de boekpresentatie, het versturen van de bedankjes e.d.  Dat hoort er ook allemaal bij!

Maar nu is het meeste dus uit mijn handen, dat is fijn. Ik ben benieuwd hoe het het gaat doen.

Louise

13

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Inmiddels ben ik een paar hoofdstukken verder en bij deze alvast mijn complimenten Louise! Het boek leest als een roman met regelmatig interessante vraagstukken die je aan het denken zetten, of je eigen gedachten versterken.

En wat ik heerlijk vind is de (vooralsnog) volstrekte afwezigheid van taal- en stijlfouten, al had ik niet anders verwacht van iemand met jouw achtergrond wink

14

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Dank, Maarten, fijn om te horen! Zegt het voort!
En ja, zeker m'n best gedaan op die afwezigheid van fouten (met de hulp van een eindredacteur ook).

Louise

15

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Gefeliciteerd Lousie. Het gaat een goede aanvulling op het huidige assortiment sportboeken. Die zijn voornamelijk gericht op de jongere.

Zelf kan ik er ook wat aan hebben. Vooral met het 'blijven sporten' heeft mijn 45+ lichaam wel eens problemen. De eerste geluiden zijn positief, ik ben benieuwd.

16

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Dank, Lennart, ik ben benieuwd wat je eraan gaat hebben.

Lennart73 schreef:

Het gaat een goede aanvulling op het huidige assortiment sportboeken. Die zijn voornamelijk gericht op de jongere.

Ja, klopt, dat is voor mij een drijfveer: dat de meeste sportdingen (al dan niet expliciet) gericht zijn op de prototypische sporter: jong, gezond, bovengemiddeld getalenteerd, en man. Dan is een prestatie het meest maakbaar. Hoe meer je daarvan afwijkt, des te minder maakbaar is het allemaal, en des te meer moet je zelf uitzoeken.

Wat er voor ouderen is, is bijna alleen maar wat ik het 'brave' verhaal noem: sporten omdat het goed voor je is, al is het tegen heug en meug. Waarbij ik dan altijd denk: waar is de lol?

Louise

17 Laatst bewerkt door TumTumTum (29-03-23 23:30:07)

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Het is precies het soort boek dat ik graag had willen lezen tien jaar geleden. Inderdaad om die reden; sport is (impliciet)  toch vooral gericht op jong, jeugd, man. (min of meer). Dat is natuurlijk onzin maar als oudere vrouw (al dan niet een beperking) moet je wel heel veel zelf uitvinden allemaal. Dit boek vult dat gat en het is ook nog eens leuk en met humor geschreven.)

18 Laatst bewerkt door Louise (30-03-23 12:21:49)

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

TumTumTum schreef:

leuk en met humor geschreven.)

Waar jij zelf aan hebt bijgedragen wink Er zit een verhaal met veel humor in van TumTumTum - over triathlons trouwens!

Louise

19

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Kan niet wachten om het te lezen !

20

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Heb je zicht op hoeveel boeken je nu al hebt verkocht Louise?

21

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Ik weet dat niet, ik heb daar geen dagelijks zicht op, en de uitgeverij zelfs ook niet, geloof ik. Ik ga het over een tijdje horen. Ik ben wel benieuwd. De uitgever verwacht dat het een boek van 'lange adem' wordt, dus niet een snelle klapper. De publiciteit moet ook nog bijna helemaal op gang komen. Het stond wel al over een halve pagina aangekondigd in Fiets Magazine, daar was ik blij mee.

En ik heb inmiddels foto's van hoe het ligt in grote boekhandels in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht. Den Haag nog en dan heb ik een kwartet!

Louise

22 Laatst bewerkt door Hedcandy (01-04-23 14:30:56)

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Supertof hoor, dat het zo overal in de winkels ligt...
Denk idd ook dat het een boek is wat het over 10 jaar ook nog goed doet.

23

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Ik heb van Wijnand de drie gelukkige winnaars van de verloting doorgekregen - jullie hebben bericht via de Forum-mail!

24

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Yes, ik ben een van die gelukkigen, zo leuk!!
Ik ben heel benieuwd naar het boek, maar ik zal nog heeeel eventjes wachten tot ik over een maand echt 45 ben.
Leuk verjaardagskado dus, dank je wel Louise en Wijnand!

25

Re: 'Optimaal blijven sporten' verschenen + verloting

Ook ik ben 1 van de gelukkigen, hoera.
Superleuk om het boek rechtstreeks van Louise te ontvangen.
Ik ga hem met veel plezier lezen, ik ben tenslotte al 2 jaar de 45 gepasseerd.