1

Onderwerp: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Beste bezoekers en leden,

Hiermee wil ik jullie informeren dat ik per 1 juli 2023 zal stoppen met het onderhouden van Triathlonforum.nl. Het onderhoud van de website vergt steeds meer arbeid en de kosten nemen toe. Ik merk dat mijn motivatie om de site goed te onderhouden sterk aan het verminderen is. Dit heeft zeker niet te maken met jullie als bezoekers en leden, maar eerder met het feit dat ik al vele jaren verantwoordelijk ben voor het onderhoud van dit forum, de sleet komt erop zullen we maar zeggen.

In de komende maanden zal ik onderzoeken of en hoe het forum op een andere manier kan blijven voortbestaan. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Met sportieve groet,
Wijnand

2

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Ik hoop dat je een manier kunt vinden om het voort te zetten, maar ik begrijp goed dat motivatie door de jaren af kan nemen, en dat toenemende kosten en tijd die het kost daar behoorlijk invloed op heeft.

3

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Spijtig maar tja... mischien wil wel iemand het overnemen of helpen met het verder bestaan?

4

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Oooo dat zou jammer zijn zeg.

Maar ik begrijp het wel van jouw kant hoor Wijnand

5

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Ik snap jou volledig.
Heb je al eens geïnventariseerd bij bepaalde websites om daar bij aan te kunnen sluiten? Om maar een  bekende te noemen, 3athlon.nl of wellicht de NTB

6

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Dat is zeer zeker jammer , maar de redenen zijn heel begrijpelijk .

7

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Bedankt voor de update Wijnand.

Hopelijk kan eea toch blijven bestaan op een of andere manier. Dat integreren ergens klinkt wel als een interessante optie.

8 Laatst bewerkt door mcguyver (29-03-23 10:53:40)

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Jammer, ik snap het wel. Hopelijk krijgt het forum nog een plaatsje als naslagwerk.

Je moet sneller dan de klos zijn.

9

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Jammer, ik heb je een mail gestuurd... Misschien kunnen we er wat mee..

10

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Heel jammer dat het forum moet stoppen in deze vorm, maar wel begrijpelijk.

Ik weet niet of youri die we-tri heeft opgezet hier nog actief is? Misschien ziet hij iets in een samenwerking?

11

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Jammer Wijnand, in elk geval grote dank voor je tijd en inzet de afgelopen jaren! Ik weet niet hoeveel tijd en geld het onderhouden van dit forum kost en of het mogelijk is om dit over meerdere mensen te spreiden. Mochten er mogelijkheden zijn voor een doorstart dan hoor ik het graag, maar het is natuurlijk jouw kindje.

12

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Ik snap het ook, maar ik zou het ook heel jammer vinden als het forum verdwijnt, dus ik hoop ook op een doorstart. Inderdaad ook met verdelen van het modereren bijvoorbeeld. Ik wil daar ook wel wat in betekenen, als dat uitkomt.

Louise

13

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Dank jullie wel voor jullie reacties en suggesties, zowel hier als via de mail.

Een uitgebreide reactie volgt later, zodra realistische opties zijn overwogen.

Mocht er meer hulp nodig zijn, dan laat ik dat weten. Uiteraard zijn alle verdere suggesties van harte welkom.

Nogmaals dank!

14

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Ik hoop van harte dat dit forum op een of andere manier een doorstart kan maken. Ik ben geen heel regelmatige bezoeker maar ik heb dit altijd wel een leuke community gevonden, klein maar fijn. Leuke en inspirerende verhalen van anderen kunnen lezen, waarvoor dan ook dank.

15

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Toen het forum nog meer belangstelling had was het niet altijd aangenamer, er zaten er toen ook wel een deel op die serieus de boel konden verzieken.

16

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Ha Wijnand, een beetje laat, en daardoor een beetje zoals de anderen zeggen..

Jammer, maar begrijpelijk.

We zijn natuurlijk niet met genoeg voor een paar serieuze sponsoren om een moderator te te betalen..

Ik hoop dat er een beheerder wordt gevonden en als er zoals vorig jaar wat ingelegd moet worden doe ik uiteraard mee.

17

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Ik was even benieuwd: zijn er nog ontwikkelingen op het gebied van een doorstart van het forum? Anders zijn we de laatste maand ingegaan vandaag, zo realiseerde ik me.

Louise

18

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Speelt het uberhaupt nog? Ik had een PB achtergelaten dat ik wellicht iets zou kunnen betekenen, daar heb ik niets meer van gehoord.

19

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Het is allemaal ook wel erg stil he. De levendigheid zoals ik het zag jaren geleden is er ook wel af. Jammer, maar soms gaat het zo. Neemt niet weg dat het erg prettig zou zijn als het forum ergens anders ondergebracht zou kunnen worden, wellicht op een plek met wat meer traffic en actieve participanten! Ben benieuwd of dat erin zit.

20

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Ik ben met een aantal opties bezig. Ik probeer volgende week in een bericht meer helderheid te geven. @Cootje, heb je bericht van 29 maart ontvangen en uiteraard gelezen. Er zijn meerdere leden die ideeën hebben aangedragen en ben bezig om te kijken wat de meest mogelijke en  logische oplossing is. Excuus voor mijn gebrek aan tijdige berichtgeving omtrent dit item.

21

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Ik ben benieuwd. En ja, het bloedt hier nu zeker een beetje dood, maar dat is ook niet zo gek natuurlijk. Hopelijk gloort er een betere toekomst!

Louise

22

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Ik ben ook benieuwd ja.

Jammer idd dat het hier zo stilletjes is.

23

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Normaal gezien zou er toch wel wat nieuws moeten zijn het seizoen is nu toch wel voor de meeste van start gegaan.

24

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Iedereen is alles op Insta aan het zetten natuurlijk.

Genoeg gebeurt dit weekend in Nieuwkoop en met name wat er in Hamburg is voorgevallen is natuurlijk verschrikkelijk.

25

Re: Triathlonforum stopt (TOCH NIET!) per 1 juli 2023

Goedemorgen!

Goed nieuws!  Er is een oplossing gevonden voor het voortbestaan op de lange termijn. Zowel het technisch beheer als het moderaten wordt (deels) overgenomen. Ik blijf nog wel dingen doen (zoals betalen...:-( ), maar het lezen van berichten en het managen van spam wordt grotendeels uit handen genomen. Dit proces moet nog verder vorm krijgen, maar we zijn ervan overtuigd dat het gaat lukken.

Omdat het forum - mede door de onzekerheid over het voortbestaan - nogal rustig is, wordt er ieder jaar bekeken of het logisch is om door te gaan. Ik denk dat iedereen dat wel begrijpt.

En verder zal ik iedere 3 maanden een verzoek doen aan de leden om mee te betalen door middel van het plaatsen van een bericht met daarin een 'tikkie'. Wil je wat bijdragen dan is dat super maar het is uiteraard geheel vrijwillig. Het is ook niet geheel uitgesloten dat er in de toekomst zo af en toe een advertentie geplaatst wordt op het forum. Tegen mijn principes in maar goed, wat moet dat moet.

Dit geeft voor de komende tijd wat zekerheid. Heeft allemaal wat (te) lang geduurd en dat is vervelend.

Ik hoop dat er in de loop der tijd weer (veel) meer gesprekken ontstaan op dit forum en dat de gezelligheid en de goede moed een beetje terugkeert! :-)

En tot slot: is er iemand van jullie bekend met PHP of misschien zelf meer specifiek met Punbb? Het lukt me niet om de boel op PHP 8 te draaien waardoor ik op 7.4 'hang'. Ik heb al van alles geprobeerd, maar zodra ik overschakel naar PHP 8, werkt het forum niet meer. Het blijven draaien op 7.4 brengt extra kosten met zich mee en die wil ik graag kwijt.....

Nogmaals: bedankt voor jullie geduld en ik hoop dat jullie nog een tijdje actief blijven op het forum!

Groet,
Wijnand