Harige Baviaan schreef:Verwachting:
Waar: Gravelines
Wat: 1/2
Zwemmen: 50 min (of te wel overleven)
Fietsen: 3u30 (tussen km 20 - 70 is het precies niet echt plat)
Lopen: 2u20
Finish: 6u55
Gisteren was het zover, mijn eerste halve.
Zwemmen: 42:02min
In de achterhoede gestart om niet in de wasmachine te zitten. Na 500m zat ik middenin in een grote wasmachine met de nodige tikken links en rechts. Zo wist ik dat ik een mooi tempo aan het zwemmen was en begon ik te twijfelen om het tempo te laten zakken of in de wasmachine te blijven. Toch gekozen om in de wasmachine te blijven en een paar voeten te zoeken die ongeveer het tempo en richting aanhielden dat ik wou. Blij met die keuze achteraf. Iemand op het forum had gemeld dat je de lijnen in de roeibanen kan volgen om recht te zwemmen. Het was een top tip van wie die tip ook was bedank! Voor mijn doen goed gezwommen en ben zeer blij met deze tijd. Van zwempositie naar staan geeft altijd krampen in mijn benen, dit was dus nu ook niet anders. De eerste 20 meter uit het water als een pinguïn maar dan is het ook wel gepasseerd. Ook de fout gemaakt om onmiddellijk water aan te nemen en uit de drinken. In T1 heeft het water zich een natuurlijk weg naar boven gezocht . Eenmaal eruit geen last meer van gehad.
Fietsen: 03:23:13
Wat een fantastisch parcours hebben ze daar toch, Waten berg, Cassel berg, Noordpene,... van elke km genoten. De laatste 30km zat de wind meestal op kop en was het redelijk hard. Ze hadden 5Bft voorspeld maar hoe later op de middag hoe meer de wind in kracht toenam vermoed een stuk boven de 5bft.
Tijd lag in de voorspellingen en stapte dan ook relatief fris van men fiets.
Lopen: 02:35:54
Pace plan was 6:33 min/km (marathon pace voor mij) tot km7 lukte dit met de vingers in de neus, de geest was helder en het lichaam volgde gedwee... en toen kwam helling nummer twee op het loopparcours. Eenmaal boven geraakte ik nooit meer in men ritme en doofde men kaars elke km meer en meer uit. In de 2de ronde de hellingen naar boven gewandeld en een dribbel tempo vanaf km 10 aangehouden van 7:30min/km. Onder men kunnen maar meer zat er echt niet in. Dus ben al bij al wel blij met de tijd.
Finish: 06:54:23
Volledig naar verwachting en zeer tevreden van mijn tijd. Genoten van de eerste minuut tot de laatste, ook al was ik de laatste 3km helemaal choco, de uren zijn voorbij gevlogen zonder dat ik het helemaal besefte.
Achteraf gezien zat er meer in maar dat is voor een volgende halve
Verbeterpunten:
- Blijven schaven aan men techniek in het zwemmen. Het brengt meer en meer op.
- Zone2 fietsentochten blijven inplannen, heb gemerkt dat ik hierdoor veel vooruitgang heb geboekt.
- Meer lange duurlopen plannen, door covid besmetting in februari was mijn langste duurloop 17km en een hoogste weektotaal van 28km dit is voor mij duidelijk te weinig. Volgend seizoen beter plannen zodat totalen naar boven gaan.
- Voeding: Zat wel snor. Enkel eerst solide voeding na zwemmen en dan pas vocht en geen cola aannemen bij het lopen (buikkrampen op km 15 ).
- Transitie: Kan sneller ( 1x 7min en 1x6min) maar vind het ook wel gewoon fijn om de tijd te nemen en helpt om rust in mijn hoofd te scheppen.
Vraatzuchtige Veelvraat