1

Onderwerp: Chtriman 02/07/2023

Mijn eerste halve dat ik zal ondernemen, met vooral de nadruk op genieten en in bijzaak de tijd smile


Verwachting:
Waar: Gravelines
Wat: 1/2
Zwemmen: 50 min (of te wel overleven)
Fietsen: 3u30 (tussen km 20 - 70 is het precies niet echt plat)
Lopen: 2u20
Finish: 6u55

Zijn er nog forumleden die zullen meedoen?

Vraatzuchtige Veelvraat

2

Re: Chtriman 02/07/2023

heb er in 2021 de FD gedaan was toen heel slecht weer, fiets parcours is idd pittig.

3

Re: Chtriman 02/07/2023

Veel plezier alvast! Ik heb er vorig jaar de XS gedaan op zaterdag en op zondag de SwimBike XL en manlief de halve, we vonden het een erg leuk evenement: niet te groot, goed georganiseerd, gezellig, van alles te beleven, mooi parcours, leuke omgeving met al dat Franse Vlaams. Toen was het weer super.

Fietsparcours is inderdaad niet plat, maar goed te doen op één steile klim na, in Kassel. Het loopparcours is ook niet plat. Het zwemmen was bij de SwimBike te kort, dat was een meetfout ofzoiets. Voor de halve hadden ze het hersteld.

Louise

4

Re: Chtriman 02/07/2023

Hoor enkel maar positieve verhalen over chtriman dus ben zeer benieuwd. Kassel bezorgt me nu al nachtmerries smile. Is maar een  2km lang als ik goed had begrepen maar steil op het einde. Klopt het dat het kasseien zijn in de afdaling?

Vraatzuchtige Veelvraat

5

Re: Chtriman 02/07/2023

Een stukje idd maar dat zijn maar enkele meters, ook de klim is op kassei het laatste stuk. Toen met het slechte weer was het heel glad en moest je in het zadel blijven om omhoog te rijden.

6

Re: Chtriman 02/07/2023

En ook de wind kan er lelijk doen, staat de wedstrijd ook wat voor bekend eigenlijk, vroeger tot 2019 was het een vlak parcours met meerdere ronden maar vanaf 21 hebben ze de lussen in afstand verdubbeld en is er een soort van Vlaams Ardennen stuk bijgekomen.

7 Laatst bewerkt door Louise (09-06-23 12:05:11)

Re: Chtriman 02/07/2023

Harige Baviaan schreef:

Hoor enkel maar positieve verhalen over chtriman dus ben zeer benieuwd. Kassel bezorgt me nu al nachtmerries smile. Is maar een  2km lang als ik goed had begrepen maar steil op het einde. Klopt het dat het kasseien zijn in de afdaling?

De kasseien in de afdaling hebben op mijn geen indruk gemaakt, dat valt dus wel mee in elk geval (we zijn er twee dagen later nog gaan kijken, toen reed het peloton van de Tour de France er op kasseien omhoog, maar dat was nog weer een andere route).

De klim loopt inderdaad op, dus wordt steeds steiler, en aan het eind is het vrij heftig. Ik was nog  herstellende van covid en ik raakte klem door een fietser voor me met een schakelprobleem en een auto naast me, en toen moest ik van de fiets en verder lopen. Dat was toen niet ver meer. Onder normale omstandigheden had ik 'm - denk ik - wel door kunnen beuken op het verzet van m'n triathlonfiets. Maar zeker niet te onderschatten. Je rijdt wel op de oude stadspoort af, dat is gaaf.

Louise

8

Re: Chtriman 02/07/2023

Thx voor de info! @ronnyke & @Louise

Vraatzuchtige Veelvraat

9 Laatst bewerkt door Harige Baviaan (03-07-23 20:13:57)

Re: Chtriman 02/07/2023

Harige Baviaan schreef:

Verwachting:
Waar: Gravelines
Wat: 1/2
Zwemmen: 50 min (of te wel overleven)
Fietsen: 3u30 (tussen km 20 - 70 is het precies niet echt plat)
Lopen: 2u20
Finish: 6u55

Gisteren was het zover, mijn eerste halve.


Zwemmen: 42:02min
In de achterhoede gestart om niet in de wasmachine te zitten. Na 500m zat ik middenin in een grote wasmachine met de nodige tikken links en rechts. Zo wist ik dat ik een mooi tempo aan het zwemmen was en begon ik te twijfelen om het tempo te laten zakken of in de wasmachine te blijven. Toch gekozen om in de wasmachine te blijven en een paar voeten te zoeken die ongeveer het tempo en richting aanhielden dat ik wou. Blij met die keuze achteraf. Iemand op het forum had gemeld dat je de lijnen in de roeibanen kan volgen om recht te zwemmen. Het was een top tip smile van wie die tip ook was bedank! Voor mijn doen goed gezwommen en ben zeer blij met deze tijd. Van zwempositie naar staan geeft altijd krampen in mijn benen, dit was dus nu ook niet anders. De eerste 20 meter uit het water als een pinguïn maar dan is het ook wel gepasseerd.  Ook de fout gemaakt om onmiddellijk water aan te nemen en uit de drinken. In T1 heeft het water zich een natuurlijk weg naar boven gezocht roll. Eenmaal eruit geen last meer van gehad.

Fietsen: 03:23:13
Wat een fantastisch parcours hebben ze daar toch, Waten berg, Cassel berg, Noordpene,...  van elke km genoten. De laatste 30km zat de wind meestal op kop en was het redelijk hard. Ze hadden 5Bft voorspeld maar hoe later op de middag hoe meer de wind in kracht toenam vermoed een stuk boven de 5bft.
Tijd lag in de voorspellingen en stapte dan ook relatief fris van men fiets.

Lopen: 02:35:54
Pace plan was 6:33 min/km (marathon pace voor mij) tot km7 lukte dit met de vingers in de neus, de geest was helder en het lichaam volgde gedwee... en toen kwam helling nummer twee op het loopparcours. Eenmaal boven geraakte ik nooit meer in men ritme en doofde men kaars elke km meer en meer uit.  In de 2de ronde de hellingen naar boven gewandeld en een dribbel tempo vanaf km 10 aangehouden van 7:30min/km.  Onder men kunnen maar meer zat er echt niet in. Dus ben al bij al wel blij met de tijd.


Finish: 06:54:23
Volledig naar verwachting en zeer tevreden van mijn tijd. Genoten van de eerste minuut tot de laatste, ook al was ik de laatste 3km helemaal choco,  de uren zijn voorbij gevlogen zonder dat ik het helemaal besefte.

Achteraf gezien zat er meer in maar dat is voor een volgende halve smile

Verbeterpunten:

- Blijven schaven aan men techniek in het zwemmen. Het brengt meer en meer op.
- Zone2 fietsentochten blijven inplannen, heb gemerkt dat ik hierdoor veel vooruitgang heb geboekt.
- Meer lange duurlopen plannen, door covid besmetting in februari was mijn langste duurloop 17km en een hoogste weektotaal van 28km dit is voor mij duidelijk te weinig. Volgend seizoen beter plannen zodat totalen naar boven gaan.
- Voeding: Zat wel snor. Enkel eerst solide voeding na zwemmen en dan pas vocht en geen cola aannemen bij het lopen (buikkrampen op km 15 smile).
- Transitie: Kan sneller ( 1x 7min en 1x6min) maar vind het ook wel gewoon fijn om de tijd te nemen en helpt om rust  in mijn hoofd te scheppen.

Vraatzuchtige Veelvraat

10

Re: Chtriman 02/07/2023

Gefeliciteerd met je eerste halve!!

11

Re: Chtriman 02/07/2023

Gefeliciteerd! Kasselberg goed opgekomen dus?
Leuk om te lezen voor mij ook trouwens, goeie herinneringen aan Gravelines vorig jaar.

Louise

12

Re: Chtriman 02/07/2023

Die krampen in de kuit zijn mij ook herkenbaar.
Vanwaar komt dit?
Gestrekte houding tijdens het zwemmen? Gebrek aan hydratatie? Knellende wetsuit om de kuit?

13

Re: Chtriman 02/07/2023

Of magnesium tekort. Afwijkende houding t.o.v. Fietsen en hardlopen, temperatuur water?

Je moet sneller dan de klos zijn.

14

Re: Chtriman 02/07/2023

@Hecandy: Dankjewel!

@Louise: Ja, zeer leuke klim had nog net een tandje over op het laatste. Eerste keer Waten berg op vond ik net iets uitdagender omdat die langer was. Vond het heel goed georganiseerde enkel positieve ervaringen. Juist jammer dat alle eet kraampjes al aan het opruimen waren als ik over de meet kwam (vooral voor zoonlief en vrouw die honger hadden) smile

@nico0105 van mijn ligt het aan het slecht verteren van lig naar staan houding. Kan helpen om laatste 100m je beenkick tempo te verhogen, volgens zwemcoach. Volgens goeie gewoonte vergeten uit te voeren.  Maar zoals mcguyver al aangaf voor iedereen zal het anders zijn.

Vraatzuchtige Veelvraat