1

Onderwerp: DTS Zandvoort 2023

Gisteren voor het eerst dit jaar aan een wedstrijd meegedaan, de OD van DTS Zandvoort.

De zee was niet zo koud als werd gezegd, maar een wetsuit was wel lekker. Het water was een stuk kalmer dan vorig jaar, heel rustig zelfs.
Na iets minder dan 26’ stond ik weer op het strand en kon ik op de fiets naar het circuit.

De rondjes over het circuit zijn de reden om aan deze wedstrijd mee te doen. Het mooiste is om langzamere deelnemers in te halen zodat je het gevoel van een race krijgt.

De hoogteverschillen en snelle bochten (46km/u) zijn wel heel gaaf, de korte klimmetjes omhoog en de banking in de laatste bocht wat minder.
Het is wel een moeilijke wedstrijd omdat je zelf rondjes moet tellen. Uiteindelijk begon ik te twijfelen en wilde op de afstand letten. Dit zou 40,1 km zijn, maar wat doe je als je met 38,4 km bij T2 bent? Nog maar een rondje, want het zou meer dan 40 km zijn. Bovendien was ik net door een paar hele snelle fietsers op een ronde gezet (beetje frustrerend). Dit zou dus betekenen dat ik nog een rondje moest.

Na 1.20’ en 43,8 km (1 rondje teveel dus) richting T2 voor 2 rondes hardlopen gedeeltelijk over het circuit en de boulevard.
Vanaf de fiets zag ik al mensen wandelen en anderen die het vrij moeilijk hadden, dus besloot ik een voor mij normaal tempo van 6’30” aan te houden.
Mijn hartslag bleef ook bij dit tempo hoog en kreeg dit niet naar beneden.
Dit maakte het lopen heel zwaar en ik was blij dat ik na 10,5 km en 1.14’ bij de finish was.

Zonder het extra rondje fietsen zou ik keurig in de middenmoot overall zijn gefinisht.

Het was een mooie dag, maar natuurlijk heel warm en loodzwaar.
Ik zag achteraf dat mijn hartslag ook tijdens het fietsen steeds zo hoog was.

Veel vertrouwen voor de 70.3 in Hoorn gaf dit niet, al zullen de omstandigheden een flinke rol hebben gespeeld.

2

Re: DTS Zandvoort 2023

Knap gwdaan met die hitte!

En ik begrijp je twijfel over het aantal rondjes, op de fiets us t lastig tellen...
Met hardlopen kun je nog elastiekjes om he pols doen ofzo

3

Re: DTS Zandvoort 2023

Jazeker knap gedaan. En toch maar weer ergens gestart en lekker gesport smile

Die rondjes zou ik ook lastig vinden, hoeveel moet je er eigenlijk rijden dan?

Mijn hartslag lag ook vrij hoog zondag, maar vermoedelijk had dat net zoveel met de warmte alswel met de bbq en versnaperingen te maken van de dag ervoor toen ik nog stellig ervan overtuigd was niet te starten.

4

Re: DTS Zandvoort 2023

Het moesten 9 rondjes zijn, in totaal 40,1 km.
Daarom was 38,5 een twijfelgevalletje.
Misschien volgend jaar toch een systeem met elastiekjes of plakkertjes verzinnen.

5

Re: DTS Zandvoort 2023

rdlk schreef:

Het moesten 9 rondjes zijn, in totaal 40,1 km.
Daarom was 38,5 een twijfelgevalletje.
Misschien volgend jaar toch een systeem met elastiekjes of plakkertjes verzinnen.

Elastiekjes heb ik idd ook wel eens gebruikt , iedere keer als ik een rondje klaar had ging er 1
elastiekje weg

6

Re: DTS Zandvoort 2023

Straf in die weersomstandigheden!

Als er rondje moeten worden geteld (op piste training dan bij mij smile) duw ik altijd op de knop " lap" als ik een nieuw rondje begin op men coros horloge. Dan krijg ik een overzicht lap 1  tijd afstand, snelheid, gem hartslag, enz. Zo weet ik steeds hoeveel rondjes ik heb afgelegd.   Men garmin edge heeft ook die functie (nog niet uitgeprobeerd dus weet niet of hij meld hoeveel laps je al hebt afgelegd) voor op de fiets.

Vraatzuchtige Veelvraat

7

Re: DTS Zandvoort 2023

goeie, op mijn garmin horloge zit die ook.

Je moet sneller dan de klos zijn.

8

Re: DTS Zandvoort 2023

Goeie idd, kan ook op de edge.
Die lapt bij mij elke 5 km, maar als je weet dat een rondje 4,3 is (ik noem maar wat) kun je hem daar ook op instellen.
Lappen doet hij dan automatisch...