1

Onderwerp: documentaire Gregor Stam

De meesten zullen hem al gezien hebben, maar voor de zekerheid toch even de link naar de aflevering van Andere tijden sport over Gregor Stam. Geweldige beelden uit de begintijd van de triathlon gevolgd door het triest verhaal over het misbruik van Gregor door de vriend van zijn vader. Hoe dan ook een must-see (moet-kijken klinkt weliswaar meer Nederlands maar ook meer dwingend en zo is het niet bedoeld) voor elke triatleet.

https://nos.nl/artikel/2483018-triatlee … ang-afzien

2 Laatst bewerkt door arnosmit (17-07-23 22:20:12)

Re: documentaire Gregor Stam

Heftig verhaal!

3

Re: documentaire Gregor Stam

Klopt, heftig. Maar ik heb er ook met een verwonderde blik naar gekeken. Alleen een hapje fruit en wat brood onderweg. Daar deden ze het op. Fietsen zonder helm met slobbertrui, T1 in een kleedkamer in een sporthal. Er zijn nadien veel verbeteringen!

Je moet sneller dan de klos zijn.

4

Re: documentaire Gregor Stam

Ik vond het ook zeer de moeite waard. Heftig verhaal inderdaad, en goed gebracht. En daarnaast fraaie historische triathlon-beelden en een tijdsbeeld met jeugdherinneringen (niet dat ik toen al triathlon deed of kende, maar meer algemeen: de kapsels en de kleding enzo).
Klein dingetje wat mij nog opviel: zo'n beetje alles ziet er tegenwoordig anders uit, behalve het Ironman-logo.

Louise

5

Re: documentaire Gregor Stam

Ik had hem ook al gekeken. Heftig verhaal! Zeker mooi gebacht door de NOS. Triathlon was echt anders toen! Niet dat dat me verbaast, maar ter bevestiging; ik had er geen beeld bij. En (alcoholhoudend) bier drinken na de finish: ik moet er niet aan denken!