26 Laatst bewerkt door Hedcandy (11-09-23 13:52:00)

Re: Challenge Almere

Jammer yoeri, maar het was dan ook uitzonderlijk heet en de een heeft daar meer last van dan de ander...

Gefeliciteerd voor alle finishers!

Ik liep er in de ochtend even rond, maar vond het zo moeilijk...
Ik stond natuurlijk ingeschreven, hoopvol, maar in april al geannuleerd. Deed me toch verdriet, ook omdat ik nu al weet dat ik er volgend jaar ook nog niet sta.
Dan maar zorgen dat ik op vakantie ben, net als vorig jaar, dan heb ik goede afleiding.

De wisselzone in het parc leek me trouwens een mooie oplossing, met name bij de zwemexit kon veel meer publiek staan, hoe hebben jullie dat ervaren?

27 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (11-09-23 13:58:30)

Re: Challenge Almere

roan123 schreef:

Wat vervelend Yoeri! De ene dag is de ander niet!

Dit was mijn eerste hele en mn doel vooraf was onder de 10u te finishen..
zwemmen ging boven verwachting goed(1:00:54). Het fietsen ging ook heel goed, maar achteraf misschien wel iets te veel gegeven (fietstijd 4:53:xx)
Normaal gesproken is het lopen mijn sterkste onderdeel in de triathlon, maar ik had nog nooit een marathon gelopen in mn leven dus het was afwachten hoe het zou gaan.
Alleen de 1e ronde had ik het best warm, maar de daarop volgende rondes ging het tempo steeds verder naar beneden door pijn in heupen, liezen en bovenbenen waardoor de warmte bijzaak was. Bij elke aidstation gewandeld, rekken en strekken en lekker veel water gedronken. Uiteindelijk een marathon van 3:45 gelopen waardoor ik een eindtijd had van 9:49:40 had. Misschien had ik op de fiets iets meer moeten inhouden om mijn marathon potentieel iets meer tot zn recht laten komen, maar aan de andere kant was ik dan misschien ook wel als velen oververhit geraakt.

Wel heel trots op mezelf, zeker met mn gemiddelde trainingsuren van 10u per week vanaf januari en in de laatste 12 weken was het 12u per week.

Maar goed dit was ook gelijk mijn laatste hele. Binnen de 10u was het doel, het is goed zo.

Veel respect voor de mensen die dit jaarlijks doen, maar een hele is niet mijn ding (ook de lange trainingen begonnen me op een gegeven moment gewoon tegen te staan), ik hou het liever bij kwartjes en OD en af en toe een halve.

Wow, wat een prestatie! Dik binnen je streeftijd ook.
En ja, met die hitte kan je beter met fietsen teveel geven, dan met lopen. Dus ik denk dat je hier goed aan hebt gedaan.

davidr schreef:

Hoe vonden jullie het nieuwe loopparcours ?

Bij mij begon het ook wel weer te kriebelen om em nog eens te doen.

Oh, dat had ik nog niet gezien. Zeven rondjes lopen en dan ook nog door Almere-stad stond mij altijd zo tegen, dit maakt het wel weer een interessante optie!

28

Re: Challenge Almere

LindaRotterdam schreef:

Wow, wat een prestatie! Dik binnen je streeftijd ook.
En ja, met die hitte kan je beter met fietsen teveel geven, dan met lopen. Dus ik denk dat je hier goed aan hebt gedaan.

Dank je wel Linda

29 Laatst bewerkt door roan123 (11-09-23 14:45:50)

Re: Challenge Almere

LindaRotterdam schreef:

Wow, wat een prestatie! Dik binnen je streeftijd ook.
En ja, met die hitte kan je beter met fietsen teveel geven, dan met lopen. Dus ik denk dat je hier goed aan hebt gedaan.

Oh, dat had ik nog niet gezien. Zeven rondjes lopen en dan ook nog door Almere-stad stond mij altijd zo tegen, dit maakt het wel weer een interessante optie!

Dank je wel Linda!

Ik ken het oude rondje dan wel niet, maar ik vond dit ook lastig hoor, rondjes van 10k zijn vrij lang, zeker als de support jou de eerste ronde niet ziet en ik hen pas voor het eerst na 22km zag (zat er op dat moment echt doorheen dus had hun echt even nodig, eigenlijk wel al iets eerder). Ik denk persoonlijk dat geen enkel rondje in de marathon echt prettig is tijdens de hele

Hedcandy schreef:


De wisselzone in het parc leek me trouwens een mooie oplossing, met name bij de zwemexit kon veel meer publiek staan, hoe hebben jullie dat ervaren?


Ik persoonlijk vond het heel tof dat er zoveel mensen stonden bij de Swim exit, maar wat ik hierboven ook al zei ik heb geen vergelijkingsmateriaal

30 Laatst bewerkt door yoeri (11-09-23 19:45:25)

Re: Challenge Almere

Dankjewel allemaal voor de fijne berichten. Dat doet me goed! Ik merk dat een DNF voor een flinke mentale dreun zorgt en mede hierdoor ook voor verdriet zorgt, maar ze zeggen dat het een goeie les kan zijn voor latere wedstrijden. Zo probeer ik het maar te benaderen.

Gefeliciteerd iedereen die is gefinisht! En @roan123, wat een ontzettend goede tijd! Daar mag je zeker trots op zijn, zeker gezien de omstandigheden.

@Hedcandy Vervelend om te lezen dat het je verdriet deed. Het lijkt me inderdaad moeilijk als je zo graag had willen meedoen. Ik hoop voor je dat dit in de toekomst snel weer kan!

Ik moet zeggen dat ik het loopparcours, ondanks mijn belabberde ervaring met het lopen afgelopen zaterdag, leuk vond. Het zigzaggen over het oude Floriade-terrein is wel afwisselend, en het stuk de brug op en af zorgt ook wel voor extra uitdaging. Daar komt bij dat het park ook wat rustiger is en schaduwrijk is, wat wel een fijne bijkomstigheid is.

De nieuwe locatie van het parc fermé was mij ook goed bevallen. De fietsenrekken waren ontzettend ruim opgezet, en zelfs toen alle fietsen hingen, kon ik nog met gemak bij mijn fiets komen. De ondergrond was daarnaast gras en redelijk vlak. Ik vond dat prettiger dan de stenen bestrating van eerdere edities.

31

Re: Challenge Almere

Jammer Youri, hopelijk gaat het niet teveel een eigen leven leiden tussen je oren. Je kunt nu eenmaal niet over alles controle houden bij zo'n lange wedstrijd, en er is altijd een risico dat een van de vele factoren die meespelen bij het succesvol finishen van zo'n inspanning precies die dag niet meewerkt.

@roan123 binnen 10u op 10u trainen per week, dat is behoorlijk uitzonderlijk, gefeliciteerd!

Lennart and Jorgen (en anderen als ik die vergeet), gefelicteerd! Mooie finishes met dat warme weer.

32

Re: Challenge Almere

Leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik pik er twee dingen uit:

@Youri, een DNF is ontzettend balen inderdaad, maar het kan zeker een wijze les zijn. Volgens mij is leren opgeven belangrijk als je lang met plezier en prestatiegericht wil blijven sporten, zeg ik op basis van wat ik weet van ouder wordende duursporters. Soms is het nodig om heel te blijven en jezelf niks aan te doen (liever uitstappen dan in het ziekenhuis belanden bijvoorbeeld), maar ook kan presteren anders een alles-of-niets-kwestie worden, en dat eindigt dan met het ouder worden onherroepelijk in niets.

En dit viel me op:

roan123 schreef:

Veel respect voor de mensen die dit jaarlijks doen, maar een hele is niet mijn ding (ook de lange trainingen begonnen me op een gegeven moment gewoon tegen te staan), ik hou het liever bij kwartjes en OD en af en toe een halve.

Ik ben tot diezelfde conclusie gekomen, dus dat ik liever korte dingen doe, daar meer lol in heb, ook in het trainen. Maar je ziet dat eigenlijk vrij weinig. Alsof het altijd maar lang(-er) moet. Wat dus echt niet zo is!

Louise

33

Re: Challenge Almere

Jullie zijn niet de enigen, ik heb 2x in mijn leven een halve gedaan en ik vond het leuk om te doen maar zeker ook grotere aanslag op mijn priveleven dan ik zou willen door de trainingsduur. Ik ben (zeker nu ik ook moeder ben) tevreden met het doen van 1/8 en af en toe een kwart triathlon. Sterker nog, door aanhoudende hardloopblessures zit ik erover te denken om me te gaan focussen op puur 1/8 triathlons.

Iedereen die gefinisht is met dit weer:  super! En Youri: succes met het verwerken (klinkt misschien wel weer heel dramatisch) met je DNF. Kan iedereen een keer overkomen.

34

Re: Challenge Almere

Eindelijk ook even de tijd genomen om jullie verhalen te lezen. Ik heb veel mensen gevolgd vanaf de bank zaterdag, altijd leuk Almere en goed om te lezen dat de enigszins andere opzet goed bevallen is.

@yoeri problemen op een hele worden uitvergroot, tot een halve kan je je er altijd wel doorheen bluffen, op een hele niet en dan is een DNF niet meer dan logisch als het echt niet goed. Ik begrijp dat het tussen je oren gaat zitten maar dan moet je ook denken aan je prestatie in Frankfurt. Je kan het wel degelijk, dus het probleem ligt ergens anders.

35

Re: Challenge Almere

Mooie prestaties van iedereen!

@youri: begrijpelijk dat een DNF hard aankomt. Je pusht jezelf tot je grens en er overheen (mentaal). Dit hoort bij de sport en maakt het mooi.
Als je de fysieke grens eerder bereikt na alle voorbereiding dan is dat zuur.
Het is wel een ervaring die je in de toekomst gaat helpen. Succes!

36

Re: Challenge Almere

Sandra86 als alternatief kan je misschien denken aan de Aquabike of Swim-Bike  ( triatlon zonder lopen ) ik heb in Almere de halve gedaan en het is echt mijn ding , ik ben 10j geleden met triatlon gestopt na 15 jaar door een achillespeesblessure , en ben verleden jaar begonnen met Aquabike , dit was mijn 8e wedstrijd , ik was 20e en 2e 60+ .

Gilbertson TI Campa EPS Campa Zonda
Kuota Kalibur TT Campa-Chorus  Campa-Bullet Ultra
Kuota KrossII Shimano Di2  Vision

37

Re: Challenge Almere

Dankjewel allemaal voor de mooie woorden smile