1

Onderwerp: Zell am See 2023

Over 1,5 week (3 september) sta ik aan de start van de IM 70.3 Zell am See in Oostenrijk. Deze wedstrijd was 6 jaar geleden m'n eerste echte triathlon wedstrijd dus eens kijken of ik sneller geworden ben smile Wel 6 jaar ouder en 'wijzer'...
In 2017 was m'n finish tijd 5:20:53 (39:50 / 2:39:47 / 1:51:52) en ik hoop dit jaar er 45-60 minuten af te snoepen. Eens kijken of dat gaat lukken!

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

2

Re: Zell am See 2023

Rond de 4u30min dan? Das wel snel.

3

Re: Zell am See 2023

Je moet je doel niet te makkelijk stellen big_smile

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

4

Re: Zell am See 2023

Succes alvast !

5

Re: Zell am See 2023

Kort bericht want ik ben moe smile
Het was een erg zware wedstrijd. Zwemmen ging zonder problemen in ruim 32 minuten, fietsen was een pittige klim en daarna een stuk rollend en smalle weggetjes naar Maishofen (was in 2017 over de doorgaande weg) en ook het stuk naar Niedernsill was langer dan voorheen. Meer dan 250W gemiddeld en 2 uur 30 min over gedaan. Na de eerste kilometers lopen kreeg ik enorme last van steken in de zij. Paar keer gestopt en langzaam verder gegaan tot de eerste verzorgpost. Daar cola gedronken en daarna ging het langzaam steeds beter en kon ik weer redelijk normale snelheid lopen. Uiteindelijk 1 uur 32 min over het lopen gedaan.
Totale tijd 4 uur 43 minuten.
Gefinisht als 2e in m'n AG en daardoor geplaatst voor de IM 70.3 World Championship 2024 in Taupo, Nieuw Zeeland cool

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

6

Re: Zell am See 2023

Knappe prestatie

7

Re: Zell am See 2023

Wow, top gedaan! 250 watt gemiddeld en een 2u30 bikesplit geeft wel aan hoe het parcours er ongeveer uitzag. Hoe beviel de Cadex? En ga je naar Taupo? Lijkt me een heel mooie wedstrijd.

8

Re: Zell am See 2023

Gefeliciteerd, Trilen!

9

Re: Zell am See 2023

Wauw, gefeliciteerd!!

Ben ook benieuwd of je naar de WK afreist. Wel gaaf hoor, maar niet om de hoek...

10 Laatst bewerkt door Trilen (05-09-23 15:00:02)

Re: Zell am See 2023

De Ku Cycle bevalt enorm goed! Natuurlijk heb je op zo'n stijle klim liever een lichte racefiets maar voor de rest van de wedstrijd voldeed de Ku het boven verwachting. Ik had de 2e fietstijd in m'n AG.
Ondanks de steken in m'n zij tijdens het begin van het lopen, had ik toch nog de 3e looptijd. Dat had ik niet verwacht.
En ja, ik ga naar de IM 70.3 World Championship in Taupo Nieuw-Zeeland in 2024!

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

11 Laatst bewerkt door chrisbakker (05-09-23 15:17:01)

Re: Zell am See 2023

Gefeliciteerd Trilen!  Mooie prestatie .
Nieuw-Zeeland; Dat is een heel stuk vliegen.
Maar ja het WK!

12

Re: Zell am See 2023

Het is inderdaad een takke-eind vliegen, maar ook een waanzinnig mooi land, het mooiste waar ik gereisd/gefietst heb. Als je er wat aan vast kan knopen, vooral doen!

13

Re: Zell am See 2023

Ik heb ruim 25 jaar geleden een jaar in Nieuw-Zeeland rond gereisd en mijn herinneringen zijn erg goed. Ik ben van plan om na de wedstrijd daar nog wat langer te blijven. Wellicht weer met een camper wat rondtoeren en paar hikes doen maar het is dan natuurlijk wel net zomer en hoogseizoen aan het worden. Heb nog een tijdje om daar over na te denken en plannen te maken.
Eerst over 6 weken m'n revanche op de full distance in Cascais, Portugal... Die ging vorig jaar niet helemaal zoals ik wilde wink

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

14

Re: Zell am See 2023

Gefeliciteerd met het behalen van een WK 70.3 ticket, en helemaal tof dat je daar ook gewoon helemaal heen gaat.

15

Re: Zell am See 2023

M'n wedstrijdverslag staat op m'n blog: Iron Len voor de geïnteresseerden.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

16

Re: Zell am See 2023

Gefeliciteerd , wat gaaf .
Iets moois om naar uit te kijken volgend jaar .

17

Re: Zell am See 2023

Mooi verslag en knappe prestatie Lennart! Nette looptijd ondanks die steken!