1

Onderwerp: Plannen 2024

Ik zal deze traditie maar in ere houden. Al is het alleen al omdat ik het zo fijn vind plannen te maken zo vrijwel aan het einde van het seizoen.

2 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (27-08-23 21:36:35)

Re: Plannen 2024

Mijn plannen, so far:

03/02 Kroondomein t Loo marathon
23/03 24hr Sittard - 6 uurs loop
14/04 Rotterdam Marathon pacen
02/06 Nieuwkoop halve triathlon
23/06 Challenge Walchsee Middle Distance
10/08 Marathon Pour Tous, Parijs (moet nog inloten)
??/09 Berlijn/Warschau marathon (idem)

Tips voor een vroege kwart, mei ofzo, zijn ook welkom!

3

Re: Plannen 2024

Mooielijst al!
Brouwersdam heeft ook een kwart, is dat wellicht iets?
Fijn dat je al aan het plannen bent, leuk om naar uit te kijken.

Ik doe het niet...de teleurstelling van weer een seizoen alles afzeggen was te groot, ik zie t wel op het moment zelf of er wat kan.

4

Re: Plannen 2024

Hedcandy schreef:

Mooielijst al!
Brouwersdam heeft ook een kwart, is dat wellicht iets?
.

Ohja goed idee! Even afwachten wat de precieze datum wordt.

5

Re: Plannen 2024

Ik heb dit jaar daar de kwart gedaan op de Brouwersdam, als het uitkomt met mijn werk doe ik die of de 90 volgend jaar terug, is wel een fijn evenement daar. Verder heb ik nog geen plannen momenteel ga eerst eens zien hoe die halve in Knokke verloopt valt het tegen doe ik geen halve meer.

6

Re: Plannen 2024

Ik hoop weer eens een wedstrijd te doen volgend jaar. Misschien nog een loopevenement dit najaar. Trainen gaat de laatste ~3 maanden eindelijk weer eens vrij constant vooruit. Afgelopen 3 jaar is het eigenlijk vrijwel alleen achteruit gegaan, met soms een korte opleving van 4-6, maar daarna weer terugval. Maar het lopen gaat nu weer vooruit, het gaat voor het gevoel makkelijker, zelfde tempo met lagere hartslag, langere afstanden (al voelt een 10k training met een paar tempo blokken nog wel makkelijker dan een 13km op rustig tempo), en ook alweer een aantal keer gefietst. Zwemmen dat komt wel, daar heb ik normaliter niet zo'n moeite mee. Hoop vooral de stijgende lijn de komende maanden vast te houden.

7

Re: Plannen 2024

MontanaMan schreef:

Maar het lopen gaat nu weer vooruit, het gaat voor het gevoel makkelijker, zelfde tempo met lagere hartslag, langere afstanden (al voelt een 10k training met een paar tempo blokken nog wel makkelijker dan een 13km op rustig tempo), en ook alweer een aantal keer gefietst. Zwemmen dat komt wel, daar heb ik normaliter niet zo'n moeite mee. Hoop vooral de stijgende lijn de komende maanden vast te houden.

ik zie het ook al een tijdje op je Strava. Mooi hoor die ontwikkeling!

Je moet sneller dan de klos zijn.

8

Re: Plannen 2024

Ik ben nog aan het twijfelen over mijn triathlon doelen volgend jaar. Sowieso wordt mijn nummer 1 doel de Dolomieten Marathon, een fiets cyclo dus.
Mocht het zo uitpakken, dan wil ik wel weer een sprint triathlon doen en wellicht ook nog een kwart. Die laatste dan waarschijnlijk Anna Paulowna.

9

Re: Plannen 2024

LindaRotterdam schreef:
Hedcandy schreef:

Mooielijst al!
Brouwersdam heeft ook een kwart, is dat wellicht iets?
.

Ohja goed idee! Even afwachten wat de precieze datum wordt.

Die is al bekend: 4 mei 2024. Dat is wel heel vroeg in het jaar. Waarschijnlijk om de feestdagen in mei te vermijden, anders zitten ze de toeristen teveel in de weg.

10

Re: Plannen 2024

Idd zag het ook deze middag, helaas niet combineerbaar met mijn werk volgend jaar.

11

Re: Plannen 2024

Ik maak voorlopig nog geen plannen, vanwege zelf niet fit en omdat we thuis met wat onzekerheden zitten en in elk geval een grote verandering: manlief gaat met pensioen. Maar ik lees jullie plannen graag!

Met een beetje pech is het water in de Grevelingen op 4 mei nog stervenskoud. Voor wie in mei liever wat beschutter zwemt op een kwart of een 1/8e: Ter Aar, datum nog niet bekend, zwemmen in het zwembad, supersnel parcours.

Louise

12

Re: Plannen 2024

Mijn seizoen zit er nog niet op met de marathon van Berlijn 24 september:D
Maar in maart wil ik mijn eerste ultra gaan lopen, Sallandtrail 50 mijl.
Struggle is dat mijn eerste ultra dan dus waarschijnlijk al in mijn voorbereiding komt haha niet leuk tongue
Afhankelijk van hoeveel impact dat op mijn lijf heeft gehad wil ik september in Almere mijn tweede full distance doen.
In aanloop naar Almere dan nog even een leuke halve uitzoeken en wat kleinere/kortere hardloopraces en triathlons.

13

Re: Plannen 2024

4 mei staat ook in de kalender dan! Thanks.

YouriL schreef:

Mijn seizoen zit er nog niet op met de marathon van Berlijn 24 september:D
Maar in maart wil ik mijn eerste ultra gaan lopen, Sallandtrail 50 mijl.
Struggle is dat mijn eerste ultra dan dus waarschijnlijk al in mijn voorbereiding komt haha niet leuk tongue
Afhankelijk van hoeveel impact dat op mijn lijf heeft gehad wil ik september in Almere mijn tweede full distance doen.
In aanloop naar Almere dan nog even een leuke halve uitzoeken en wat kleinere/kortere hardloopraces en triathlons.

Van maart tot september is echter nog een half jaar. En ik heb juist het idee dat het werken aan je basis, zoals je voor een ultra doet, erg nuttig is in een voorbereiding.

14

Re: Plannen 2024

LindaRotterdam schreef:

4 mei staat ook in de kalender dan! Thanks.

YouriL schreef:

Mijn seizoen zit er nog niet op met de marathon van Berlijn 24 september:D
Maar in maart wil ik mijn eerste ultra gaan lopen, Sallandtrail 50 mijl.
Struggle is dat mijn eerste ultra dan dus waarschijnlijk al in mijn voorbereiding komt haha niet leuk tongue
Afhankelijk van hoeveel impact dat op mijn lijf heeft gehad wil ik september in Almere mijn tweede full distance doen.
In aanloop naar Almere dan nog even een leuke halve uitzoeken en wat kleinere/kortere hardloopraces en triathlons.

Van maart tot september is echter nog een half jaar. En ik heb juist het idee dat het werken aan je basis, zoals je voor een ultra doet, erg nuttig is in een voorbereiding.

Op zich denk ik ook wel dat het moet kunnen, maargoed ik heb dan ook nog nooit zo ver hardgelopen haha.

Mijn eerste ironman was 6 maanden na mijn 2e marathon en dat ging ook heel prima. Die basis kan inderdaad wel heel nuttig zijn ja, goed punt

15

Re: Plannen 2024

Ik heb me zojuist aangemeld voor Ironman Duisburg .
De rest staat nog open .

16

Re: Plannen 2024

Ook nog geen specifieke plannen voor 2024, wel dat er terug een 1/2 triathlon in de zomermaanden komt en misschien  een volledige marathon in het najaar

Vraatzuchtige Veelvraat

17

Re: Plannen 2024

In Breda wordt volgend jaar een marathon georganiseerd, daar heb ik me in ieder geval vast voor ingeschreven.

Verder kijk ik met een schuin oog ook naar de heuvelland marathon in Limburg.

Ook zou ik graag eens de langste afstand van de AGR rijden al dan niet op de dag van de AGR zelf.
Daarnaast de halve van nieuwkoop en in terheijden de kwart.

En ik wil ook ergens een keer in een weekendje de Flandrien challenge doen.

18

Re: Plannen 2024

davidr schreef:

In Breda wordt volgend jaar een marathon georganiseerd, daar heb ik me in ieder geval vast voor ingeschreven.

Die was ik helemaal vergeten te delen hier: de marathon van Breda! Mijn A-wedstrijd van 2024.

Je moet sneller dan de klos zijn.

19 Laatst bewerkt door Macer (03-10-23 15:32:36)

Re: Plannen 2024

2023 was eigenlijk een verloren jaar.. Geen motivatie en ook het huis van mijn dochter verbouwen..
Maar het wordt tijd om de boel weer op te pakken.

Eerst nog in 2023 een marathon in Malaga op 10 december.. Had weer een doel nodig om naartoe te trainen en kwam deze tegen.
In 2024 willen we nog 1 keer naar een hele triathlon trainen, met eventuele uitloop naar 2025.

Dus planning zoals we nu bedacht hebben als hoofddoelen

- Halve Egmond
- 30 van Schoorl
- Halve Triathlon Nieuwkoop
- Halve IRONMAN West Friesland
- IRONMAN Kopenhagen

En dan hopelijk nog wat kleine wedstrijden / lopen tussendoor..

20

Re: Plannen 2024

mcguyver schreef:
davidr schreef:

In Breda wordt volgend jaar een marathon georganiseerd, daar heb ik me in ieder geval vast voor ingeschreven.

Die was ik helemaal vergeten te delen hier: de marathon van Breda! Mijn A-wedstrijd van 2024.

Haha kijk eens aan! Gezellig!

En A-wedstrijd maar liefst, wat wordt t doel?

Ik bij voorkeur blessurevrij sub 3:30


Macer schreef:

2023 was eigenlijk een verloren jaar.. Geen motivatie en ook het huis van mijn dochter verbouwen..
Maar het wordt tijd om de boel weer op te pakken.

Eerst nog in 2023 een marathon in Malaga op 10 december.. Had weer een doel nodig om naartoe te trainen en kwam deze tegen.
In 2024 willen we nog 1 keer naar een hele triathlon trainen, met eventuele uitloop naar 2025.

Dus planning zoals we nu bedacht hebben als hoofddoelen

- Halve Egmond
- 30 van Schoorl
- Halve Triathlon Nieuwkoop
- Halve IRONMAN West Friesland
- IRONMAN Kopenhagen

En dan hopelijk nog wat kleine wedstrijden / lopen tussendoor..

Mooie plannen!

21

Re: Plannen 2024

Ook een 3:30!

Je moet sneller dan de klos zijn.

22

Re: Plannen 2024

Triatlon Vroomshoop 7 september 2024 (1/16 - 1/8 - 1/4 & kidsrace) 'Racen in Twente'

Zet hem vast in je agenda!

23 Laatst bewerkt door TriGer (10-12-23 09:22:51)

Re: Plannen 2024

Na een aantal jaren af en toe kortere triathlons, is dit een eerste jaar meer structuur welke nodig is in het kader van de langere afstanden.

eerste ding in het kader van 2024 is afgevinkt - 200km MTB Dutch masters 19 nov 2023 niet als wedstrijd maar ervaring voor een 11 uurs event.

December en januari Sallands cross circuit 5 en 10km's lopen voor kracht en snelheid

Feb & Mar loop basis opbouwen, fietsbasis onderhouden

wk16 - (B) 21 April - halve marathon Enschede
wk 19 - (A) 12 Mei - Halve triathlon - Lievegem (BE)

wk23 - (B) 9 juni - kwart triathlon - Luttenberg
wk 28 - (B) 13 juli - 1/3 triathlon - Klazienaveen
wk 31 - (A) 4 augustus - full distance - Ostseeman (DE)

Randvoorwaarden
Nieuwe baan moet gevonden worden en niet te veel roet in het eten gooien
Knieën moeten de looptraining aankunnen

24

Re: Plannen 2024

Mooie plannen worden al gesmeed hier .

Ik heb tot nu toe twee races gepland , de rest moet nog ingevuld .

21-4-2024 Ironman 70.3 Valencia
1-9-2024   Ironman 70.3 Duisburg

25

Re: Plannen 2024

TriGer schreef:

Na een aantal jaren af en toe kortere triathlons, is dit een eerste jaar meer structuur welke nodig is in het kader van de langere afstanden.

eerste ding in het kader van 2024 is afgevinkt - 200km MTB Dutch masters 19 nov 2023 niet als wedstrijd maar ervaring voor een 11 uurs event.

December en januari Sallands cross circuit 5 en 10km's lopen voor kracht en snelheid

Feb & Mar loop basis opbouwen, fietsbasis onderhouden

wk16 - (B) 21 April - halve marathon Enschede
wk 19 - (A) 12 Mei - Halve triathlon - Lievegem (BE)

wk23 - (B) 9 juni - kwart triathlon - Luttenberg
wk 28 - (B) 13 juli - 1/3 triathlon - Klazienaveen
wk 31 - (A) 4 augustus - full distance - Ostseeman (DE)

Randvoorwaarden
Nieuwe baan moet gevonden worden en niet te veel roet in het eten gooien
Knieën moeten de looptraining aankunnen

Mooie plannen en leuk dat je Luttenberg aandoet (in het crosscircuit en op 9 juni).

Woon je in de buurt aangezien je ook Enschede en Klazienaveen aandoet?