26 Laatst bewerkt door TriGer (10-12-23 17:47:43)

Re: Plannen 2024

Laris schreef:

Mooie plannen en leuk dat je Luttenberg aandoet (in het crosscircuit en op 9 juni).

Woon je in de buurt aangezien je ook Enschede en Klazienaveen aandoet?

Ik ben in Luttenberg geboren, mijn ouders wonen er nog.
Na 15 jaar Enschede nu sinds 2 jaar in Wijhe :-)

Vanwaar jou speciale aandacht voor Luttenberg?

27

Re: Plannen 2024

TriGer schreef:
Laris schreef:

Mooie plannen en leuk dat je Luttenberg aandoet (in het crosscircuit en op 9 juni).

Woon je in de buurt aangezien je ook Enschede en Klazienaveen aandoet?

Ik ben in Luttenberg geboren, mijn ouders wonen er nog.
Na 15 jaar Enschede nu sinds 2 jaar in Wijhe :-)

Vanwaar jou speciale aandacht voor Luttenberg?

Ik woon er (niet geboren) en zit in de organisatie van de triathlon :-)

28 Laatst bewerkt door TriGer (10-12-23 18:37:27)

Re: Plannen 2024

Laris schreef:
TriGer schreef:
Laris schreef:

Mooie plannen en leuk dat je Luttenberg aandoet (in het crosscircuit en op 9 juni).

Woon je in de buurt aangezien je ook Enschede en Klazienaveen aandoet?

Ik ben in Luttenberg geboren, mijn ouders wonen er nog.
Na 15 jaar Enschede nu sinds 2 jaar in Wijhe :-)

Vanwaar jou speciale aandacht voor Luttenberg?

Ik woon er (niet geboren) en zit in de organisatie van de triathlon :-)

Ha, dat is grappig. Mooi dorpje, mijn pa (Herman) heeft de laatste jaren bij de fiets keuring gestaan

Maar los van geboorteplaats vind ik het fietsparkoers mooi en het loopparcours leuk door het dorp heen. Altijd een erg fijn kleinschalige triathlon!

29

Re: Plannen 2024

Ook maar een lijstje. Eigenlijk alleen nog maar het voorjaar gepland omdat ik in juni ga trouwen, in juli een paar dagen naar de olympische spelen ga, nog ergens op vakantie moet met het gezin en ook nog eens beperkt ben in vakantiedagen.
Wil nog wel wat erbij plannen, liefst wat later in het jaar een halve/70.3, maar nog niets concreets. Iets wat niet te ver is maar wel met enig mooi weer garantie in september zou leuk zijn, tips zijn welkom!

24/03 Zandvoort Circuit Run (met het werk als bedrijfsteam de 4 km)
04/05 Go Triathlon Brouwersdam100
25/05 & 26/05 Spartan Race Zandvoort (obstacle run, totaal 36km over 2 dagen)
09/06 Tri Amsterdam (olympische afstand)

30 Laatst bewerkt door Louise (10-01-24 11:47:05)

Re: Plannen 2024

Ik had het hier nog niet gehad over mijn plannen, ik zie dat ik in augustus schreef dat er nog wat 'onzekerheden' waren. Nou, die zijn al een tijdje een stuk minder onzeker, maar ik wilde ze nog niet aan de grote klok hangen. Nu wel: mijn grootste plan voor 2024 is dat we gaan verhuizen! We gaan in april naar Kapelle in Zeeland, waar we een mooi huis gekocht hebben waar we erg blij mee zijn.

Voorlopig train ik wel maar niet heel ambitieus, daarvoor is de verhuizing een te grote klus - druk en lichamelijk vermoeiend. Ik hoop dat ik vanaf half mei weer wat meer gas kan geven, en dan wordt, net als vorig jaar, de tijdrit voor masters van de Radweltpokal m'n belangrijkste seizoensdoel.

Daarbij wat leuke triathlons natuurlijk, 1/8e en kwart, al heb ik nog niks anders gepland dan Zierikzee. Ik zie net dat Terheijden op manliefs verjaardag valt, die had ik in gedachten maar dat moet ik dus overleggen. Dordtse Biesbosch kan wel in de herhaling.

Mijn trainingsgebied gaat dus ook veranderen. Ik kijk uit naar het lopen en fietsen in de nieuwe omgeving - de toenemende drukte en agressie op de fietspaden hier in de omgeving speelde voor mij een belangrijke rol bij de verhuiswens. Ik ben ook al lid van een appgroep die in het seizoen regelmatig tussen Kattendijke en Wemeldinge zwemt (Oosterschelde, 3,8 km, stroming mee), dat lijkt me gaaf en dat motiveert ook wel nu om het zwemmen te trainen (daar zat trouwens een geval van frappante 'toeval bestaat niet' achter: op de zaterdag nadat we hadden gehoord dat we het huis hadden stond ik in het parc fermé bij de triathlon van Zierikzee naast een Kapelse triatlete en leeftijdsgenote, Corine. Zij vertelde ons over die groep en over een vrouwenfietsclub - dus we waren meteen aan het inburgeren!)

Er gaat dus ook binnenkort een voor triatleten aantrekkelijk huis in Rotterdam in de verkoop: zwemwater op 50 meter afstand wink

Louise

31

Re: Plannen 2024

Leuk Louise.
Een verhuizing brengt altijd veel werk en stress met zich mee, maar naderhand moet het een verbetering opleveren.
Kom je weer aan zwemwater te wonen, of is dat straks wel verder weg?

32

Re: Plannen 2024

wilagro schreef:

Kom je weer aan zwemwater te wonen, of is dat straks wel verder weg?

Het is verder weg - dat is het enige van ons wensenlijstje dat we niet helemaal hebben kunnen honoreren, maar zo dichtbij als nu zou de lat wel heel hoog leggen natuurlijk. Het strandje van Wemeldinge aan de Oosterschelde is een dikke 5 kilometer ver. Dat is verder, maar mooier water dan hier. En helemaal legaal zwemmen - het is in de Schie officieel verboden, al wordt er niet op gehandhaafd.

Louise

33

Re: Plannen 2024

Wow wat leuk Louise en Henk!
Laat ik jullie dan eens echt komen opzoeken als jullie gesetteld zijn.
Neem ik mn fiets mee smile

En sanger, je gaat trouwen, ook alvast gefeliciteerd met zo'n mijlpaal in je leven!
Kwa Olympics, hoe heb jij dat gedaan met de kaartjes?
Ik zat bij de eerste shift die mocht kiezen, maar dan moest je telkens pakketjes van 3 sporten afnemen, waarbij ik dan 2 sporten gotaal niet interessant vond. Als ik nu naar kaartjes kijk is het echt onbetaalbaar... dus ik laat t gaan helaas.

34

Re: Plannen 2024

Ik had het even gemist door m'n eigen post, Sanger, maar wat leuk dat je gaat trouwen - gefeliciteerd alvast!

We hebben er ook naar gekeken, kaartjes voor de Spelen, maar vonden het ook te duur.

Hedcandy schreef:

Wow wat leuk Louise en Henk!
Laat ik jullie dan eens echt komen opzoeken als jullie gesetteld zijn.
Neem ik mn fiets mee smile

Moet je zeker doen, leuk, wees welkom! Er schijnt een mooie gravelroute te zijn, maar je kunt er sowieso natuurlijk alle kanten op qua fietsen. En we rekenen op gasten!

Louise

35

Re: Plannen 2024

Leuk! Zandvoort ben ik ook bij, voorafgegaan door de F1 Spa-Francourschamp run. Ik ga daar een HM lopen. Mijn hoofdoel van 2024  is de (eenmalig georganiseerde) marathon van Breda. M.b.t. triatlons heb ik nog niks vastgelegd/ Ik zie het wel.

Je moet sneller dan de klos zijn.

36

Re: Plannen 2024

Dank jullie wel! Inderdaad een mijlpaal, al is het wel al de tweede keer :')

En Louise jij ook gefeliciteerd. Altijd leuk een verhuizing, nieuwe omgeving en alles verkennen!

De kaartjes voor de OS was eigenlijk best wel bij toeval. We hadden in eerste instantie ook dat we 3 sporten moesten kiezen en daar konden we geen goede combi van maken. Vervolgens kregen we een mail voor losse verkoop, een paar weken later. Ons slot ging midden in de nacht open en ś ochtends was alles al weg wat een beetje interessant was. Een paar weken later kregen we weer een mail dat er nog wat losse kaarten waren en toch maar weer eens gekeken op een saaie zondagavond. Uiteindelijk wat kaartjes gevonden voor het voetbaltoernooi, met het idee dat het om de belevenis gaat om er bij te zijn.

Onze initiele keuzes zoals baanwielrennen, zwemmen, atletiek of turnen waren inderdaad onbetaalbaar of helaas uitverkocht.

37

Re: Plannen 2024

In 2012 was ik tijdens de OS in Londen. Daar was nog heel wat gratis toegankelijk. Ik was daar bij het wielrennen, wat echt wel heel bijzonder was. Wellicht dat Parijs ook wel wat gratis te bezoeken is.

38

Re: Plannen 2024

Louise schreef:

Moet je zeker doen, leuk, wees welkom! Er schijnt een mooie gravelroute te zijn, maar je kunt er sowieso natuurlijk alle kanten op qua fietsen. En we rekenen op gasten!

Louise

De B&B voor de echte triatleet! ;-)

Je moet sneller dan de klos zijn.

39

Re: Plannen 2024

mcguyver schreef:

De B&B voor de echte triatleet! ;-)

Haha, ja!
Nouja, we zorgen in elk geval voor een goede logeerkamer, ook omdat we verder weg gaan wonen van een boel vrienden, die zich ook al verheugen op Zeeuwse uitstapjes!

Louise

40

Re: Plannen 2024

Plannen komend seizoen. Het lukt me de laatste maanden om vrij constant te trainen weer, en ben ook al een paar maanden het loopvolume aan het opbouwen, en dat gaat vrij goed. Mogelijk dit jaar een paar loopjes doen.
De grote 'plannen' dit jaar zijn trouwen (in Schotland op een mooie lokatie smile fingers crossed dat het niet regent), en een paar maanden later komt er een kleine bij bij ons thuis, dus wil niet teveel van de zomer plannen, eerst maar eens zien hoe dat gaat!

41

Re: Plannen 2024

Wow, nóg een bruiloft, gefeliciteerd!!

42

Re: Plannen 2024

Wat een mooie plannen van iedereen. Gefeliciteerd met de verhuizing, trouwplannen en het babynieuws!
Het wordt tijd om uit herfst/winterslaap te komen.

Voor nu zijn de plannen hier wat bescheidener:

- Tri Amsterdam (OD)
- Challenge Almere (1/2)
- DTS Zandvoort (Sprint)
- Eupen (OD)

Eerst maar eens helemaal herstellen van een verkoudheid die al duurt van voor kerst.
Gelukkig begint het weer te kriebelen als ik buiten hardlopers en fietsers zie, dus hopelijk komt de motivatie ook weer langzaamaan terug. Dat is de afgelopen maanden echt een probleem geweest.

43

Re: Plannen 2024

Wauw, dat is dubbel groot nieuws, MontanaMan, gefeliciteerd!

44

Re: Plannen 2024

Aan mijn lijstje is een team relay bij gekomen .
Een spontaan initiatief van een collega waar ik het helemaal niet van had verwacht .
Het gaat Hoorn worden , dat was de enige datum die past .
De collega die gaat fietsen heeft al dingen gepland staan en ik ook .
Nu even afwachten of onze werkgever bereid is het startgeld te betalen , of deels .

45

Re: Plannen 2024

MontanaMan schreef:

Plannen komend seizoen. Het lukt me de laatste maanden om vrij constant te trainen weer, en ben ook al een paar maanden het loopvolume aan het opbouwen, en dat gaat vrij goed. Mogelijk dit jaar een paar loopjes doen.
De grote 'plannen' dit jaar zijn trouwen (in Schotland op een mooie lokatie smile fingers crossed dat het niet regent), en een paar maanden later komt er een kleine bij bij ons thuis, dus wil niet teveel van de zomer plannen, eerst maar eens zien hoe dat gaat!

Gefeliciteerd en gefelicteerd! Dubbel feest.

Schotland, ook heel mooi. Zelfs als het regent (al hoop ik met je mee dat de zon schijnt wink ).

46 Laatst bewerkt door Louise (29-01-24 11:41:56)

Re: Plannen 2024

Bij mij gaat Terheijden het inderdaad niet worden (dus dat schuift door als eerste plannetje voor 2025), maar ik heb me wel ingeschreven voor de 1/8e in Oud Gastel, 22 juni. Dus mijn seizoen ziet er nu zo uit:

24 februari: zwemloop Vlissingen (1/8e; mooie afronding wintertraining)
31 maart: vestingloop Steenbergen (5 km, met TumTumTum, we zijn samen bezig al die vestinglopen te verzamelen)
(19 april: verhuizen)
12 mei: zwemloop Heinkenszand (1/8)
1 juni: Dordtse Biesbosch triathlon (1/8)
12 juni: zwemtocht Kattendijke-Wemeldinge (3,8 km met de stroming mee)
22 juni: triathlon Oud Gastel (1/8)
13 juli: koppeltijdrit Abbenbroek (18 km)
22 augustus: tijdrit Radweltpokal St. Johann, Oostenrijk (20 km)
22 september: vestingloop Willemstad (5 km, dan hebben we de verzameling compleet)
28 september: triathlon Zierikzee (1/4)

Vooral korte afstanden dus, met het oog op die tijdrit van 20 km. Het gaat wel weer een beetje kriebelen om weer eens iets langers te gaan doen - dus dat is het tweede plannetje voor 2025: misschien de 70.3 van Knokke.

Louise

47 Laatst bewerkt door Macer (29-01-24 12:40:45)

Re: Plannen 2024

Macer schreef:

2023 was eigenlijk een verloren jaar.. Geen motivatie en ook het huis van mijn dochter verbouwen..
Maar het wordt tijd om de boel weer op te pakken.

Eerst nog in 2023 een marathon in Malaga op 10 december.. Had weer een doel nodig om naartoe te trainen en kwam deze tegen.
In 2024 willen we nog 1 keer naar een hele triathlon trainen, met eventuele uitloop naar 2025.

Dus planning zoals we nu bedacht hebben als hoofddoelen

- Halve Egmond
- 30 van Schoorl
- Halve Triathlon Nieuwkoop
- Halve IRONMAN West Friesland
- IRONMAN Kopenhagen


Er kan een hoop veranderen in een paar maanden.

Gisteren, samen met mijn vrouw, ons ingeschreven voor IRONMAN Barcelona. Net even wat meer tijd in de voorbereiding dan Kopenhagen. IRONMAN Hoorn is ook van het lijstje af, want als we voor Nieuwkoop kiezen als halve in de voorbereiding en Hoorn overslaan, kunnen we het geld gebruiken om 1 van ons in Barcelona mee te laten doen.

Hoe de planning eruit ziet

- Nacht van Groningen 21,1
- Run Bike Run Hoorn
- Marathon van Rotterdam
- TriAlmere  OD
- Halve van Nieuwkoop
- IRONMAN Barcelona

Maar nu eerst maar weer eens het zwembad induiken, want met de 2km over heel 2023 wordt het niet veel..

En dan nog wat kleine wedstrijden / lopen tussendoor..

48

Re: Plannen 2024

Naast wat kleinere doelen (duathlon/kwart triathlon) zijn mijn grote doelen dit jaar :
* La Marmotte
* XTerra Ardennes (long distance versie)
* Ironman 70.3 Knokke

Ik wens iedereen veel plezier en veel succes dit jaar !

49

Re: Plannen 2024

Voor de liefhebbers van de woensdagavond wedstrijden in Noord Holland, deze openen vrijdag de inschrijvingen. De meeste moet je binnen een minuut inschrijven, anders ben je te laat.
Ik sla dit jaar alleen over, ik doe een jaar alleen fietsen. Kijken hoe dat is (spoiler ik zit te lonken naar het hardlopen)

50

Re: Plannen 2024

Startbewijs binnen voor Nieuwe Niedorp.. Wat een zenuwen, het lijkt wel of ik kaartjes van Coldplay wil kopen...