1

Onderwerp: Nieuw, voorstellen

Goedemorgen,

Ik ben Gerrald. Inmiddels 40 jaar oud en vader van 2 jonge dochters uit het oosten van het land.

Ooit begonnen als gepassioneerd hardloper met prestatiedrang :-). Na aanhoudende blessures waardoor ik als alternatief ging zwemmen ben ik sinds een aantal jaren een ‘Casual’ deelnemer aan triathlons 1/8 of 1/4e. Na een 1/3e triathlon dit jaar het plan gevat om de sport met wat meer structuur op te gaan pakken om komend seizoen een halve/ hele te gaan agenderen.


Met toenemende afstand worden denk ik met name materiaal, voeding en de balans in trainen familie en werk relevanter en hoop ik op dit forum advies te vinden.

2

Re: Nieuw, voorstellen

Welkom Gerrald en veel leesplezier.
Stof gerust oude topics af en stel vragen!

3

Re: Nieuw, voorstellen

Gerrald welkom! Genoeg ervaring hier, dus kom maar door met je vragen wink Al enig idee welke halve of hele je wil gaan doen volgend jaar? Succes alvast!

4 Laatst bewerkt door Louise (16-09-23 18:24:51)

Re: Nieuw, voorstellen

Welkom! Als je een geschiedenis hebt met blessureleed lijkt me, naast de drie dingen die je noemt (materiaal, voeding en de balans), dat ook iets om in de gaten te houden als je langere afstanden gaat doen. En verder inderdaad ja: stel lekker vragen, daar is hier plek voor!

Louise

5

Re: Nieuw, voorstellen

Louise schreef:

Welkom! Als je een geschiedenis hebt met blessureleed lijkt me, naast de drie dingen die je noemt (materiaal, voeding en de balans), dat ook iets om in de gaten te houden als je langere afstanden gaat doen. En verder inderdaad ja: stel lekker vragen, daar is hier plek voor!

Louise

Hi Louise,

Dat blessure leed is ook hetgeen waar ik me in termen van haalbaarheid het meest zorgen over maak. Sinds de blessures heb ik overigens al wel weer 20km+ lopen gedaan. Zaak is voor mij de belasting niet te snel op te willen voeren en het echte snelheidswerk in de trainingen met mate te doen.

6

Re: Nieuw, voorstellen

Maca944 schreef:

Gerrald welkom! Genoeg ervaring hier, dus kom maar door met je vragen wink Al enig idee welke halve of hele je wil gaan doen volgend jaar? Succes alvast!

Hi maca,

Wellicht van de herfst een lange mbt challenge, gevolgd door een aantal wintercrossen (loop), voorjaars halve marathon en lange fietstour.

Dan zou ik richting mei een 70.3 willen proberen om de duur te ervaren, het liefst enigszins dicht bij huis (straal 200km). Echter ben ik nog niet heel bekend met de triathlon kalender.

En natuurlijk nog een plannetje hoe ik dat thuis ga plooien :-)

7

Re: Nieuw, voorstellen

Welkom TriGer!

Wat betreft thuis, belangrijkste is denk ik dat niet alles om triatlon draait. Dus na een zware training eerst even vragen hoe het thuis is, troep snel aan de kant en zorgen dat je tijd en energie over hebt voor andere dingen. Verder goed afstemmen wat handige tijdstippen zijn om te trainen. Bijvoorbeeld vaste avonden doordeweeks, in het weekend voor de koffie terug, dat soort dingen. Net wat voor jullie werkt. En goed eten/herstellen zodat je vrolijk blijft.

8

Re: Nieuw, voorstellen

TriGer schreef:

Dat blessure leed is ook hetgeen waar ik me in termen van haalbaarheid het meest zorgen over maak. Sinds de blessures heb ik overigens al wel weer 20km+ lopen gedaan. Zaak is voor mij de belasting niet te snel op te willen voeren en het echte snelheidswerk in de trainingen met mate te doen.

Ja, klinkt verstandig: heel geleidelijk opbouwen. En als ik nog één advies mag geven, op basis van wat ik om me heen zie aan blessureleed: wees flexibel, in de zin van: durf minder te doen dan je van plan was. Dus bij beginnende problemen, onvoldoende herstel, zware omstandigheden e.d. trainingen overslaan of inkorten of lichter maken. De grootste ellende zie ik bij mensen die te hardnekkig aan hun trainingsschema vasthouden.

Louise

9

Re: Nieuw, voorstellen

Louise schreef:
TriGer schreef:

Dat blessure leed is ook hetgeen waar ik me in termen van haalbaarheid het meest zorgen over maak. Sinds de blessures heb ik overigens al wel weer 20km+ lopen gedaan. Zaak is voor mij de belasting niet te snel op te willen voeren en het echte snelheidswerk in de trainingen met mate te doen.

Ja, klinkt verstandig: heel geleidelijk opbouwen. En als ik nog één advies mag geven, op basis van wat ik om me heen zie aan blessureleed: wees flexibel, in de zin van: durf minder te doen dan je van plan was. Dus bij beginnende problemen, onvoldoende herstel, zware omstandigheden e.d. trainingen overslaan of inkorten of lichter maken. De grootste ellende zie ik bij mensen die te hardnekkig aan hun trainingsschema vasthouden.

Louise

Hi Louise,

Een bekend en uitdagend advies ;-)