1 Laatst bewerkt door Lennart73 (17-10-23 13:36:04)

Onderwerp: Triathlon Zierikzee

Zojuist las ik, dat  Triathlon Zierikzee na een succesvolle 1e editie gaat uitbreiden. Volgend jaar is er ook een kwart bij. Het maximaal aantal deelnemers wordt dan 450. Verder is het fietsparcours gewijzigd naar 1 grote lus van 20 km. Inschrijving opent op 1 november.

Waarschijnlijk start ik weer, alleen nog even kijken hoe het in de plannen past. Mijn planning voor 2024 is nog niet gemaakt. Nog andere forummers die geïnteresseerd zijn?

2

Re: Triathlon Zierikzee

Goed nieuws, alleen vraag ik me wel af hoe ze dat dan gaan doen met het parc fermé, want daar kon toch echt niemand meer bij langs de haven, of kan het nog verder doorgetrokken richting de finish? Die plek (een van de mooiste wisselzones ooit!) was toch wel een van de grote charmes van die triathlon, moet ik zeggen.

Ook ik heb nog geen planning voor 2024, maar ik ga 'm zeker onthouden.

Louise

3

Re: Triathlon Zierikzee

Een kwart wil ik daar ook wel doen, maar moet ook uitkomen met mijn werk.

4

Re: Triathlon Zierikzee

Lennart73 schreef:

Zojuist las ik, dat  Triathlon Zierikzee na een succesvolle 1e editie gaat uitbreiden.

Ik besef dat ik een daagje ouder word, maar was er ergens vorige eeuw ook al niet een wedstrijd in Zierikzee? Ik kan me nog vaag herinneren dat dat de natste was die ik ooit heb meegemaakt (close call met Bodegraven): vanaf de opening van de wisselzone totdat de laatste binnen kwam, was het een groot nat gordijn waar we doorheen moesten...

5

Re: Triathlon Zierikzee

Ja, klopt, er heeft 28 jaar tussengezeten.
Doe jij al zo lang aan triathlon, Cootje? Wauw!

Louise

6 Laatst bewerkt door Cootje (23-10-23 21:34:33)

Re: Triathlon Zierikzee

Louise schreef:

Ja, klopt, er heeft 28 jaar tussengezeten.
Doe jij al zo lang aan triathlon, Cootje? Wauw!

Terugrekenend: komende 9 juni exact 40 jaar... Crisis... smile

7

Re: Triathlon Zierikzee

Wow!

Ik hoop dat ik dat ook ooit kan zeggen.

8

Re: Triathlon Zierikzee

davidr schreef:

Wow!

Ik hoop dat ik dat ook ooit kan zeggen.

Precies mijn gedachten! Moet ik wel op m'n 84 nog bezig zijn wink

Louise

9

Re: Triathlon Zierikzee

Vroeg beginnen helpt wel idd. Aan de andere kant, als het lukt om nog met 88 actief te zijn heb je een goede kans dat je nog eens Nederlands/Europees/wereldkampioen wordt. De enige in je age group lol

10

Re: Triathlon Zierikzee

Staat nu op sociale media dat er een 1/4e ook bij is op 28/07/2024 dus waarschijnlijk ben ik er dan wel bij.

11

Re: Triathlon Zierikzee

Hij is in sept Ronny, ik schrok al even met juli...
Dit geeft me een maandje langer.
Ik heb 1 sept staan als piketpaaltje, dat ik weer 5km kan hardlopen oid.
En dan hoop ik op een sprintje in tempo slak in Zierikzee, het zou mooi zijn als ik weer ergens mee kan doen.

12

Re: Triathlon Zierikzee

Ja vanachter in September, voor een kwart gaat dat nog een halve doe ik niet meer dan want ik ken mezelf na Augustus heb ik niet veel zin meer om te trainen.

13

Re: Triathlon Zierikzee

ronnyke schreef:

Staat nu op sociale media dat er een 1/4e ook bij is op 28/07/2024 dus waarschijnlijk ben ik er dan wel bij.

28/08/2024 dus wink

14

Re: Triathlon Zierikzee

Hedcandy schreef:
ronnyke schreef:

Staat nu op sociale media dat er een 1/4e ook bij is op 28/07/2024 dus waarschijnlijk ben ik er dan wel bij.

28/08/2024 dus wink

Nee, 28/09/2024. September is echt al de negende maand wink

En heb wel even in de gaten dat de inschrijving woensdag om 12 uur opent, de early bird korting alleen op die dag geldt, en dat het vorig jaar in twee weken uitverkocht was.

Ik vind het heel vroeg om te moeten beslissen over zo'n wedstrijd(-je), we hebben nog geen uitgekristalliseerde vakantieplannen. Dan maar op goed geluk inschrijven? Kost me hooguit een paar tientjes, en misschien is het eventueel ruilbaar.

Wat ook nog in de mailing dat er inderdaad een kwart bijkomt en het fietsparcours een lus van 20 (in plaats van 10) kilometer wordt, maar dat de rest hetzelfde blijft, dus ook de pittoreske wisselzone. Dat is leuk!

Louise

15

Re: Triathlon Zierikzee

Idd foutje :-) maar denk dat vroeg inschrijven wel aan te raden is, was dit jaar ook vrij vlug uitverkocht en met al de goede recessies...

16 Laatst bewerkt door Hedcandy (28-10-23 16:53:23)

Re: Triathlon Zierikzee

Louise schreef:
Hedcandy schreef:
ronnyke schreef:

Staat nu op sociale media dat er een 1/4e ook bij is op 28/07/2024 dus waarschijnlijk ben ik er dan wel bij.

28/08/2024 dus wink

Nee, 28/09/2024. September is echt al de negende maand wink

En heb wel even in de gaten dat de inschrijving woensdag om 12 uur opent, de early bird korting alleen op die dag geldt, en dat het vorig jaar in twee weken uitverkocht was.

Louise

Oh, lekker dom van mij! Verkeerd corrigeren...muts.

En ja, ik twijfelook.
Ik heb echt geen flauw idee of ik tegen die tijd een sprintje aan kan.
Het is ook nog eens een weekendje weg, wél weer op mijn geliefde Schouwen, dus tsja, denk dat ik t ook maar gok...

17

Re: Triathlon Zierikzee

In het artikel in de PZC over de editie van dit jaar stond dat de organisatie teleurgesteld was dat er veel no-show was, dus helaas een boel lege plekken in de wisselzone. Maarja, dat krijg je zo dus: heel vroeg en onder tijdsdruk moeten inschrijven. Wij zullen niet de enigen zijn die denken 'ik gok het er maar op'.

Louise

18

Re: Triathlon Zierikzee

Mag je bij deze organisatie je startbewijs niet doorgeven of verkopen?

19

Re: Triathlon Zierikzee

Zal het Erik eens vragen..

20 Laatst bewerkt door Louise (28-10-23 14:15:03)

Re: Triathlon Zierikzee

Het kon sowieso omdat ze verder nergens naar vroegen. Ik bedoel: als iemand anders had gezegd bij de balie 'ik ben Louise', dan had die mijn startnummer zó gekregen. De hoge no-show verbaasde me in dat opzicht dus ook. Ik denk dat er wel mensen gelukkig gemaakt hadden kunnen worden met startbewijzen nog.

21

Re: Triathlon Zierikzee

Al reactie:
Je kunt je startnummer overdragen, of teruggeven aan de organisatie, dit laatste is wel tegen een vergoeding ivm administratiekosten.

Die vroege inschrijving is belangrijk om de kosten in te kunnen schatten en te dekken, heel begrijpelijk.

Ik ga de gok zeker nemen en schrijf me in op 1 nov

22

Re: Triathlon Zierikzee

Hedcandy schreef:

Al reactie:
Je kunt je startnummer overdragen, of teruggeven aan de organisatie, dit laatste is wel tegen een vergoeding ivm administratiekosten.

Die vroege inschrijving is belangrijk om de kosten in te kunnen schatten en te dekken, heel begrijpelijk.

Ik ga de gok zeker nemen en schrijf me in op 1 nov

Ok dan schrijf ik me ook in ;-)

23 Laatst bewerkt door Louise (29-10-23 17:41:00)

Re: Triathlon Zierikzee

Ik ga me ook inschrijven, maar hier denk ik anders over:

Hedcandy schreef:

Die vroege inschrijving is belangrijk om de kosten in te kunnen schatten en te dekken, heel begrijpelijk.

Alle triathlons moeten zo'n inschatting maken, maar van veel andere kleine triathlons is de nieuwe datum nog niet eens aangekondigd, laat staan dat je je al kunt of moet inschrijven. Terwijl die in bijvoorbeeld mei ruim 4 maanden eerder zijn dan eind september, en lang niet altijd in twee weken uitverkocht zijn. Ik blijf het extreem vroeg vinden.

Maar wel goed dat ze coulant zijn met ruilen en inleveren natuurlijk.

Louise

24

Re: Triathlon Zierikzee

Hun eerste wedstrijd is al op 4 mei, dus ook zij zijjn vroeg.
Ik vind het alleen maar mooi dat ze dan al hun wedstrijden tegelijk openen. Hoef je maar 1x op te letten.

Maar goed, ieder doet t op zijn manier, ieder heeft zn voorkeur.

Ik weet uberhaupt nog niet of ik aan het sporten ben in september, dus zou persoonlijk ook liever langer willen wachten.
Maar ik neem de gok en bovendien is het ook wel leuk om naar iets uit te kijken (met als risico dat t weer de prullenbak in gaat, maar daar ben ik inmiddels een klein beetje aan gewend).

25

Re: Triathlon Zierikzee

Mja het vraagt natuurlijk ook wel wat organisatie om in een stadje als Zierikzee iets te organiseren denk ik, kijk bv naar Challenge Geraardsbergen een prachtige wedstrijd met de iconische muur erin maar er moeten zoveel vergunningen voor aangevraagd worden... nu liggen 2 gemeenten dwars en kan de wedstrijd niet meer doorgaan.