1

Onderwerp: Fietsnavigatie

Wat een heerlijke sport. Een jaar of 5 geleden begonnen met een sprint, nu 2 IM70.3 achter de rug, en dit jaar een Xterra (gravel) long distance in de Ardennen.

Maar. Ben het binnen fietsen wel zat en wil naar buiten (op de gravel). Waar ik in de zomer mijn telefoon als navigatie gebruik ben ik nu op zoek naar een heus navigatie systeempje. Telefoon gaat ook zo snel leeg met deze kou.

De vraag is nu dus; hebben jullie tips? Of heeft één van de aanwezigen hier wellicht nog een leuk tweedekansje thuis liggen voor een mooi prijsje. Leven is al duur genoeg..

Ik hoor graag van jullie en een sportieve groet gewenst!

Sander

2

Re: Fietsnavigatie

Ik neem aan dat je wel al een horloge hebt voor het sporten. Dan zou ik in elk geval bij dat merk blijven.
Anders raad ik de Garmin edge 530 aan. Dat is niet het nieuwste model, maar wel heel veel waar voor je geld.

3

Re: Fietsnavigatie

wilagro schreef:

Ik neem aan dat je wel al een horloge hebt voor het sporten. Dan zou ik in elk geval bij dat merk blijven.
Anders raad ik de Garmin edge 530 aan. Dat is niet het nieuwste model, maar wel heel veel waar voor je geld.

Heb ik, suunto. Maar was eigenlijk van plan mijn komoot routes te uploaden in de navigatie. Merk is dus niet heel relevant voor mij. Iig bedankt voor de tip!

4 Laatst bewerkt door mcguyver (20-01-24 18:58:59)

Re: Fietsnavigatie

Hier ook de garmin 530, in veel Europese landen gebruikt en niks mis mee.

Je moet sneller dan de klos zijn.

5

Re: Fietsnavigatie

Zelf geef ik de voorkeur aan de Edge 830, want die heeft een touchscreen (met navigeren kun je dan makkelijker in en uitzoomen)
Verder hebben ze dezelfde functies.

Wil je goedkoper, dan heeft Hammerhead ook goede, bijv de Karoo.
En Wahoo doet ook mee met de Elemnt, div modellen.

Lees de reviews eens op dcrainmaker.com

6

Re: Fietsnavigatie

Ik heb inderdaad ook een Garmin Edge 830 .
Heel tevreden mee .

7

Re: Fietsnavigatie

Ik heb de 1030 van Garmin, qua navigatie en dergelijke best tevreden over maar als het regent heb ik niks meer, dus voor mij geen touchscreen meer en ga veranderen naar Wahoo.

8

Re: Fietsnavigatie

Regen en dikke handschoenen zijn nu eenmaal funest voor een touchscreen. Vandaar dat mijn voorkeur ook uitgaat naar knoppen. Wil je dan op je budget letten, dan is de 530 een geweldige keuze.

Overigens zegt Suunto dat zij goed samenwerken met de Hammerhead Karoo. Wellicht is dat iets. (In elk geval ook een goede fietscomputer) Ik weet alleen die specificaties en prijzen niet.

9

Re: Fietsnavigatie

ronnyke schreef:

Ik heb de 1030 van Garmin, qua navigatie en dergelijke best tevreden over maar als het regent heb ik niks meer, dus voor mij geen touchscreen meer en ga veranderen naar Wahoo.


Het scherm is toch eenvoudig te vergrendelen?

10

Re: Fietsnavigatie

Dank voor de reacties allen! Ik ga eens op onderzoek uit!