1

Onderwerp: Fietsopslag tribike

Ik heb sinds vorig jaar een tribike erbij. Maar ik heb ook wel een erg klein schuurtje en dat zorgt voor wat relationele discussies : ....

Mijn gewone racefiets heb ik via een beugel opgehangen in de schuur. Ik heb hier geen plek voor een dubbele beugel of een tweede beugel helaas. Mijn tribike staat nu dus op zolder, en ook eigenlijk altijd in de weg.... Mijn vrouw zet hem dan weer tegen mijn Truebike aan (waarna ik hem weer verplaats als ik die wil gebruiken), danweer tegen de kast waar alle sportkleding ligt (waar ik vrijwel dagelijks in moet)... Ik zet hem weer aan de andere kant van de kamer waar zij bij moet als ze met de was bezig is, of in de kast daar moet zijn.

Ik ben nu dus op zoek naar een mooie opslagmanier voor mijn tribike. Op zolder en liefst hangend. En dan ivm de ruimte liefst rechtop. Aan plafond gaat niet omdat het een schuin plafond is.

Wat zijn jullie oplossingen? Hebben jullie nog creatieve ideeen?

2

Re: Fietsopslag tribike

sanger schreef:

Ik heb sinds vorig jaar een tribike erbij. Maar ik heb ook wel een erg klein schuurtje en dat zorgt voor wat relationele discussies : ....

Mijn gewone racefiets heb ik via een beugel opgehangen in de schuur. Ik heb hier geen plek voor een dubbele beugel of een tweede beugel helaas. Mijn tribike staat nu dus op zolder, en ook eigenlijk altijd in de weg.... Mijn vrouw zet hem dan weer tegen mijn Truebike aan (waarna ik hem weer verplaats als ik die wil gebruiken), danweer tegen de kast waar alle sportkleding ligt (waar ik vrijwel dagelijks in moet)... Ik zet hem weer aan de andere kant van de kamer waar zij bij moet als ze met de was bezig is, of in de kast daar moet zijn.

Ik ben nu dus op zoek naar een mooie opslagmanier voor mijn tribike. Op zolder en liefst hangend. En dan ivm de ruimte liefst rechtop. Aan plafond gaat niet omdat het een schuin plafond is.

Wat zijn jullie oplossingen? Hebben jullie nog creatieve ideeen?

Luxe dat je vrouw de was doet :-), maar on topic ik heb de tribike in de winter in de tacx staan in het puberhonk/werkkamer/waskamer dus zelfde probleem als jij ervaart vermoed ik. In de garage hangt hij aan zo'n verticale ophanghaak zoals deze https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-m … wQAvD_BwE. Ik ben erg tevreden over deze manier van ophangen. Wij hebben in de garage op deze manier 10 fietsen staan/hangen.

3

Re: Fietsopslag tribike

Laris schreef:
sanger schreef:

Ik heb sinds vorig jaar een tribike erbij. Maar ik heb ook wel een erg klein schuurtje en dat zorgt voor wat relationele discussies : ....

Mijn gewone racefiets heb ik via een beugel opgehangen in de schuur. Ik heb hier geen plek voor een dubbele beugel of een tweede beugel helaas. Mijn tribike staat nu dus op zolder, en ook eigenlijk altijd in de weg.... Mijn vrouw zet hem dan weer tegen mijn Truebike aan (waarna ik hem weer verplaats als ik die wil gebruiken), danweer tegen de kast waar alle sportkleding ligt (waar ik vrijwel dagelijks in moet)... Ik zet hem weer aan de andere kant van de kamer waar zij bij moet als ze met de was bezig is, of in de kast daar moet zijn.

Ik ben nu dus op zoek naar een mooie opslagmanier voor mijn tribike. Op zolder en liefst hangend. En dan ivm de ruimte liefst rechtop. Aan plafond gaat niet omdat het een schuin plafond is.

Wat zijn jullie oplossingen? Hebben jullie nog creatieve ideeen?

Luxe dat je vrouw de was doet :-),

Zeker een luxe, maar ik heb ook mijn eigen klusjes in het huishouden hoor big_smile Is meer dat ik er zo langzaam in ben dat ik me er niet meer mee mag bemoeien : 

maar on topic ik heb de tribike in de winter in de tacx staan in het puberhonk/werkkamer/waskamer dus zelfde probleem als jij ervaart vermoed ik. In de garage hangt hij aan zo'n verticale ophanghaak zoals deze https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-m … wQAvD_BwE. Ik ben erg tevreden over deze manier van ophangen. Wij hebben in de garage op deze manier 10 fietsen staan/hangen.

Maar dan komt er wel druk/gewicht op de as waar een fiets niet voor ontworpen is toch? Of is dat zo minimaal dat het geen probleem moet zijn?

4

Re: Fietsopslag tribike

Bij mij hangen mn fietsen in steadyracks
http://steadyrack-shop.nl/

Het grote voordeel vind ik, dat je ze ook opzij kunt klappen.
Je kunt dus als het ware 'bladeren' tussen je fietsen, of alles naar links klappen zodat je rechts meer ruimte hebt of andersom.
en als er geen fiets aan hangt kun je de houder ook nog inklappen tegen de muur.

Ik heb ze om en om hoger en lager hangen, dan kunnen ze dichter op elkaar omdat de sturen dan wat overlappen.

5

Re: Fietsopslag tribike

Tijdens het fietsen komen er heel wat meer krachten op je wiel dan hangend aan een haak. Daar heeft een naaf echt geen probleem mee.
Bij mij hangen er in totaal 5 fietsen horizontaal op twee Mottez beugels. Ik moet ze mijn fietsen wel horizontaal hangen, aangezien ze wel boven de normale fietsen uit moeten komen. Anders had ik ook een systeem als Hedcandy of Laris.

6

Re: Fietsopslag tribike

wilagro schreef:

Tijdens het fietsen komen er heel wat meer krachten op je wiel dan hangend aan een haak. Daar heeft een naaf echt geen probleem mee.
Bij mij hangen er in totaal 5 fietsen horizontaal op twee Mottez beugels. Ik moet ze mijn fietsen wel horizontaal hangen, aangezien ze wel boven de normale fietsen uit moeten komen. Anders had ik ook een systeem als Hedcandy of Laris.

Ik bedoelde meer dat de wijze waarop de krachten op de naaf komen tijdens het rijden van een andere richting komen dan wanneer hij hangt. Maar dat moet dus geen probleem zijn begrijp ik.

We hebben gister nog een alternatief bedacht, op de logeerkamer/thuiskantoor. Daar kan ik hem boven het logeerbed hangen. Stom genoeg alleen gedacht aan het opslaan in de Zwift kamer.

7

Re: Fietsopslag tribike

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar ik heb twee fietsen op m’n studiekamer staan met zo’n simpele (Trivio) standaard bij het wiel. Tenzij er eentje op de trainer staat in een andere kamer, dan staat alleen het achterwiel er nog. De rest hangt/staat in de schuur.

8

Re: Fietsopslag tribike

Jörgen schreef:

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar ik heb twee fietsen op m’n studiekamer staan met zo’n simpele (Trivio) standaard bij het wiel. Tenzij er eentje op de trainer staat in een andere kamer, dan staat alleen het achterwiel er nog. De rest hangt/staat in de schuur.

Dat is inderdaad niet echt wat ik zocht, want dan staat hij nog steeds ergens op de vloer en zal verplaatst blijven worden smile

Heb een muurbeugel besteld en ga die op de logeerkamer boven het logeerbed ophangen. Dat is de ruimte waar hij het minst verplaatst zal worden smile