1 Laatst bewerkt door MartijnT (18-05-08 15:44:43)

Onderwerp: Den Inkel Triatlon Kruiningen

Goedemiddag triatleten,

Gisteren was de dag van de triatlon in Kruiningen. Voor mij de eerste van het seizoen, de tweede keer in Kruiningen en de derde in totaal. Ik vond het weer heel leuk om mee te doen en met mijn tijd (meer dan 10 minuten sneller dan vorig jaar!) en plaats (10de) ben ik ook erg tevreden. Gelukkig regende het ook niet toen mijn serie van start ging, maar tijdens het fietsen was het wel oppassen, omdat het op sommige plekken (vooral bij Waarde) spekglad was. Ik denk dat ik wel zo'n 10 tot 15 triatleten langs de kant heb zien staan om hun band te verwisselen of te plakken.

Hoe is het bij jullie gegaan? Van Jos weet ik al dat hij door materiaalpech niet verder kon. Jammer, dan maar over 2 weken 'revanche' in Nieuwkoop?

---
Zoals jullie zien heb ik per ongeluk 2 x teveel op verzenden geklikt. Kan iemand 2 van de 3 topics verwijderen (ik weet helaas niet hoe dat moet)?!  Eentje lijkt me wel voldoende he;)

2

Re: Den Inkel Triatlon Kruiningen

Heb ze verwijderd. Forum is erg traag op het moment waardoor ik me voor kan stellen dat je meerdere malen klikt. Als het morgen nog is zal ik even contact opnemen met mijn provider.

3

Re: Den Inkel Triatlon Kruiningen

10 minuten vooruitgang, da's netjes. Het fietsen was inderdaad linke soep, zeker dat ^&%*%&$ 180-graden bochtje bij waarde. Ik heb zelf de OD gedaan maar reed na ruim 20 km lek in eerste positie, met minstens een minuut voorsprong en benen als Lance Armstrong wink . Shit happens, liever nu dan over 2 weken...

Grtz

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

4 Laatst bewerkt door josdh (18-05-08 22:17:14)

Re: Den Inkel Triatlon Kruiningen

Goed gedaan Martijn, je zag er nog fris uit tijdens het lopen.

Bij mij hetzelfde Cesar, lek na bijna 2 van de 4 ronden fietsen op de 1/2e. Door het natte wegdek bleven kleine steentjes aan m'n band kleven en dan is het gauw prijs. De organisatie had van tevoren wel geveegd maar door tractoren was er toch weer veel grind en modder op het wegdek gekomen.
Ik had gelukkig een reservebandje maar dat scheelt gelijk weer 5 minuten en veel plaatsen. Toen inderdaad die rotbocht (u-turn) bij Waarde in de derde ronde en ja hoor, daar ging ik weer onderuit, net zoals 3 weken geleden door een overstekende kat en vorige week door overmatig veel grind op de weg bij Oost-Souburg. Toen was voor mij de maat vol.
Vandaag weer lekker 115 km in m'n uppie gefietst tijdens de Meidoorntocht. Goede training ivm de komende wedstrijden in Nieuwkoop (1/2) en Stein(3/4).

5

Re: Den Inkel Triatlon Kruiningen

Voor mij de tweede wedstrijd dit seizoen en de eerste keer kruiningen.
Een mooie wedstrijd.  inderdaad veel mensen gezien met pech. Lekke band, gebroken aero-stuurtje, er kwam van alles langs. Het fietsparcours was af en toe verschrikkelijk glad en link om te doen. Maar ja, daar had iedereen last van. Jammer voor de mensen met pech en de valpartijen.

Bij mij ging het het best lekker. Het zwemmen ging super, bijna een minuut sneller dan verwacht. Het fietsen ging minder, ik reed te voorzichtig.
Het lopen ging ontzettend lekker. Slechts enkele seconden boven mijn snelste 5km tijd ooit, en die heb ik gelopen tijdens een prestatieloop. Dus geen zwemmen en fietsen vooraf.  ik ben erg tevreden.
Op naar de volgende wedstrijd.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

6 Laatst bewerkt door MartijnT (19-05-08 08:01:20)

Re: Den Inkel Triatlon Kruiningen

@ Cesar en Jos: echt balen dat jullie na materiaalpech en valpartij zijn uitgevallen. Zijn Remy Vasseur, die vooraf als de grote favoriet was bestempeld, en Marc Riemens, een andere goede Zeeuwse triatleet, ook tijdens/na het fietsen moeten stoppen?

Ik hoop dat jullie van verdere pech bespaard blijven. Veel succes met de voorbereidingen op de andere, belangrijkere triathlons!

@ Akky: mooie prestatie en dan vooral het lopen! Hopelijk kan je die lijn doortrekken.

7

Re: Den Inkel Triatlon Kruiningen

Zoals je misschien in de krant hebt kunnen lezen had Remy last van kramp en is dus na 2 rondes fietsen gestopt. Marc had idd ook een lekke band en is dus ook gestopt. Lous Wondergem was de beste Zeeuw op de halve.

8

Re: Den Inkel Triatlon Kruiningen

Goedemorgen,

Aangezien ik nu in Tilburg ben heb ik niet de beschikking over de papieren PZC. Ik was net te vroeg met posten, want 2 min. er na stond het artikel op internet ( http://www.pzc.nl/sport/atletiek/314059 … ningen.ece ). Heb zelf geen last van de kou gehad, maar kan me voorstellen dat als je 2 warme trainingsstages achter de rugt hebt het aan de koude kant was. Had Remy het misschien niet met beenstukken en/of andere extra kleding kunnen verhelpen? Wat voor maatregelen nemen jullie bij regen en kou?

Zijn er verder nog meer mensen die in Kruiningen mee hebben gedaan? En hoe ging het dan bij jullie?