1

Onderwerp: Tips voor RBR (Deurningen 7.5-31-3.7)

Ik zou graag wat tips ontvangen aangaande mijn eerste RBR en wel die van Deurningen 7.5-31-3.7 op 6 Juli-'08.

Vragen die ik onder andere heb zijn:

1 de regels die gelden in de wissel zone mbt helm en loop en fiets?
2 is het handig je schoenen/helm in een plastic te doen naast/aan je fiets of net beter niet?
3 ik ben meer het " lopers type"  , maar op hoeveel % van max snelheid weg te gaan voor de loop stukken, mn eerste natuurlijk?
4 als ik het goed heb mag je " samen fietsen"  of?
5 ik heb snel sluiters voor mijn veters gekocht en een bandje voor de chip zijn er nog andere dingen die handig zijn (voor een eerste RBR)  ?
6 andere handige weetjes ???

bedankt al vast.

Bert

2

Re: Tips voor RBR (Deurningen 7.5-31-3.7)

Schoenen 'open' zetten en het makkelijkste vond ik de helm ondersteboven op je (opzet-)stuur leggen.
Leg je schoenen aan je achterwiel. Ik nam een handdoek mee die ik op de grond legde.

Het belangrijkste vind ik is GENIETEN!!

Ik had ook allerlei plannen in mijn hoofd van %, maar daar ben ik erg overheen gegaan met de 1e run, tijdens het fietsen recupereer je wat, en de 2e run heb ik zo hard als ik kon gelopen.
Achteraf zag ik op mijn hartslagmeter dat ik in principe te lang in de bovengrens had gelopen, maar het gevoel was erg goed.

3

Re: Tips voor RBR (Deurningen 7.5-31-3.7)

1. helm altijd en dicht op in de wisselzone. je moet hem vast hebben voordat je met je fiets gaat lopen, en pas losmaken wanneer de fiets weer in het rek hangt. Fietsen in de wisselzone is ten strengste verboden

2. handig? als het regent ja; anders niet

3. op gevoel lopen, zolang je maar niet gaat verzuren in je eerste run

4. nee, stayeren is verboden; volgafstand is weer 8meter van wiel tot wiel uit mijn hoofd

5. een broek waarmee je zowel comfortabel kan fietsen als lopen is handig.

6. inschrijven via de site en niet via de NTB. daar ben ik vorig jaar mee de mist in gegaan

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4 Laatst bewerkt door Remko (31-05-08 22:35:31)

Re: Tips voor RBR (Deurningen 7.5-31-3.7)

Bert schreef:

6 andere handige weetjes ???

bedankt al vast.

Bert

Vergeet vooral niet te genieten van de wedstrijd.

ps. Hoewel stayeren verboden is, wordt dit wel door vrijwel iedereen gedaan in Deurningen. Het is geen NTB-wedstrijd en stayeren lijkt daar nu eenmaal te worden gedoogd. Sta dus niet raar te kijken als je allemaal groepjes ziet fietsen, of anderen strak in je wiel ziet zitten.

5

Re: Tips voor RBR (Deurningen 7.5-31-3.7)

Kom anders eerst een keer oefenen bij ons in Dedemsvaart op een Run-Bike-Run ( 5 - 24 - 2,5 km)
Wedstrijd is zatedag 7 juni om 14:00u. in Dedemsvaart
Zie onze website : www.duursportpromotiebalkbrug.nl