1

Onderwerp: triathlonschoenen

Ik ben op zoek naar triathlonschoenen voor op de fiets. Waar moet ik op letten? en hebben jullie nog tips waar ik deze kan kopen, en merken mischien? welke gebruiken jullie zelf? wat zijn de voordelen/nadelen?

bedankt alvast,

groeten Erik

2

Re: triathlonschoenen

Hoi Erik,

Ik rijd zelf met Shimano TR50 schoenen. Ik vind ze perfect. Ze hebben een hele goede pasvorm en een goed voetbed. Verder (en dat is erg belangrijk) hebben ze een zeer stijve zool.
Waar je op moet letten is natuurlijk of ze gewoon goed zitten. Het spreek voor zich dat je de schoenen snel moet kunnen aantrekken (goede instap dus!) en (als je dat wilt) moet je ze al op je pedalen kunnen klikken en rijdend aan kunnen trekken. Als je dat wilt dan is het handig om schoenen te kopen met een lus aan de achter kan en met een klittenband sluiting die je links vastmaakt.

Lees HIERRR een review.

3

Re: triathlonschoenen

Hier nog wat andere merken

http://www.cyclespeed.nl/index.php/cat/ … c44ab1fbd8

4

Re: triathlonschoenen

Ik ga voor goedkoop. shimano tr30. Zijn te koop in duitsland, en zelfs met de verzendkosten een euro of 80

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

5

Re: triathlonschoenen

Nog steeds Sidi's in de aanbieding bij Mantel:

http://www.mantel-bikeparts.nl/product/ … _Blue.html

6

Re: triathlonschoenen

bedankt voor de reacties, echter de links daar staan schoenen op die niet in mn maat te verkrijgen zijn. Ik heb nu schoenen van shimano, maar 48, normale schoenmaat is 46 a 47 van me en de meeste gaan tot 46.

7

Re: triathlonschoenen

dat is inderdaad lastig....

Ik heb de TR50's bij salden in Limbricht gekocht vorige week en ze zijn inderdaad super, heb ze in Laren geprobeerd en ben er erg blij mee...

Op de site van Salden staat dat 48 leverbaar is: http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 … catid=3328

Als budget tip, volgens mij heb ik bij mammoet in Den Haag, restjes Carnac schoenen gezien, waarschijnlijk in grote maten.. Misschien even op de site kijken.

Succes!

8

Re: triathlonschoenen

ik heb SIDI schoenen is dat ook goed ?
en doe je de schoenen aan tijdens de wissel of doe je ze van te voren vast zetten op je pedalen ?

9 Laatst bewerkt door Joker (06-08-08 17:38:54)

Re: triathlonschoenen

Merk maakt natuurlijk niets uit, als je ze maar snel aan en uit kunt krijgen. Vorig jaar had ik schoenen waar ik nog redelijk op kon lopen en snel op de fiets kon springen. Nu heb ik andere schoenen waarmee ik veel moeilijker kan lopen. Denk erover om ze daarom ook van te voren vast op de pedalen te doen bij mijn komende triatlon. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen hiermee.

10

Re: triathlonschoenen

Vallen die TR50 of TR30 mee om op te lopen?

Want op sommige wisselzones is het nogal smerig (steentjes, vuil, ...) en is het absoluut geen pretje om blootvoets naast je fiets te lopen...

Heb wel al mensen op teenslippers zien lopen door de wissel, maar echt ideal is dat toch niet !?

11

Re: triathlonschoenen

Burt schreef:

Vallen die TR50 of TR30 mee om op te lopen?

Want op sommige wisselzones is het nogal smerig (steentjes, vuil, ...) en is het absoluut geen pretje om blootvoets naast je fiets te lopen...

Heb wel al mensen op teenslippers zien lopen door de wissel, maar echt ideal is dat toch niet !?

ha! dat heb ik nog nooit gezien, mensen op teenslippers.

Maar als je graag wilt lopen met je fiets schoenen kun je beter de TR30 kopen. Die heeft namelijk geen carbonzool en kun je gemakkelijker en sneller mee lopen.
Zelf fiets ik met de TR50 met carbon zool, maar ik laat ze altijd op de fiets zitten. Heb handdoekje voor m'n loopschoenen dus als ik vieze voeten heb dan veeg ik ze even schoon.

12

Re: triathlonschoenen

Nou ben ik toch reuze nieuwschierig naar wat het verschil is tussen een carbon en een plastic zool met betrekking tot het loopgemak?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

13

Re: triathlonschoenen

Nou, dat buigt wat makkelijker dus dan wikkel je wat gemakkelijker af wink . Is best belangrijk hoor, kan je veel tijd mee winnen.

wink

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

14

Re: triathlonschoenen

Cesar schreef:

Nou, dat buigt wat makkelijker dus dan wikkel je wat gemakkelijker af wink . Is best belangrijk hoor, kan je veel tijd mee winnen.

wink

het lijkt wellicht vreemd maar het is inderdaad zo. Carbonzoolen horen goed stijf te zijn, dus als je er op wilt lopen lijkt dat mij niet zo soepel te gaan.

15

Re: triathlonschoenen

mister_arby schreef:

Zelf fiets ik met de TR50 met carbon zool, maar ik laat ze altijd op de fiets zitten. Heb handdoekje voor m'n loopschoenen dus als ik vieze voeten heb dan veeg ik ze even schoon.

En hoe doe je dat na het zwemmen?
Want ook daar veeg ik mijn voeten proper op een handdoekje, en doe dan de schoenen aan om vervolgens uit de wisselzone te lopen.

Als je ze dan op de pedalen laat zitten moet je toch eerst nog blootvoets door de wisselzone en heb je kans op vuil + steentjes als je in de schoenen moet stappen.

16

Re: triathlonschoenen

Met fietsen zijn een paar hele kleine steentjes onder je voeten niet zo erg (bij 20 of 40km tenminste). Daar heb ik nooit zoveel last van.

Voor het lopen zijn schone voeten wel belangrijk, anders heb je in no time een mooie set wondjes en blaren op je voeten...

17

Re: triathlonschoenen

inderdaad en als je begint met fietsen heb je eerst je voeten op de bovenkant van de schoenen waar je een aantal omwentelingen mee maakt. Als je dan je schoenen aan doet zijn de meeste steentjes/vuil er al af wink

18

Re: triathlonschoenen

mister_arby schreef:
Cesar schreef:

Nou, dat buigt wat makkelijker dus dan wikkel je wat gemakkelijker af wink . Is best belangrijk hoor, kan je veel tijd mee winnen.

wink

het lijkt wellicht vreemd maar het is inderdaad zo. Carbonzoolen horen goed stijf te zijn, dus als je er op wilt lopen lijkt dat mij niet zo soepel te gaan.

Dat meen je toch niet serieus he? Plastic zolen horen niet stijf te zijn dan?


Ik heb zelden zulke klinkkare onzin gehoord.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

19

Re: triathlonschoenen

Welk merk/type is nog meer goedkoop ? Ik kan de shimano TR30 niet meer vinden op het internet. En voor de rest wat ik tegenkom met 1x klittenband sluiting zit ruim over de 100,- Iemand nog een idee ?

Met vriendelijke groet,

Patrick

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

20

Re: triathlonschoenen

ik zou ook ne keer nieuwe schoenen moeten kopen maar pfff de eerste maanden doe ik toch alleen maar winterduathlons dus zal wel zien in het voorjaar wat er nieuw is tegen dan of mischien in de solden na nieuwjaar.

21

Re: triathlonschoenen

--------------------------------------------------------------
TIP:
http://bva-auctions.com/auction/category/1384/68814

Er is een online veiling van een fietsenwinkel uit Doetichem.
Ze veilen onder andere Shimano fietsschoenen.

Let op dat er naast de bruto veilingprijs nog wel een marge van het veilinghuis bij komt.lees de voorwaarden.
---------------------------------------------------------------

Ik ben zelf begonnen met huismerk schoenen van Decathlon (€50) met klittenband en dan heb je een plastic zool.
Die kan kan ik met veel moeite lichtjes ombuigen, ernaast stonden shimano's met carbon zool waar geen beweging in te krijgen is.

22

Re: triathlonschoenen

ik rij op de TR30 plasitc zool dus maar heb nog niet gemerkt dat die zool te buigen is..... misschien niet sterk genoeg. De pas vorm vind ik maar matig de voor voet is erg ruim.
Ik wissel overal met schoenen op de fiets (of met adapters) ik heb eigenlijk weinig problemen met vuil ed
idd even afvegen als je je loopschoen aan trekt.

23

Re: triathlonschoenen

Is die TR30 dan nog ergens te verkrijgen ? kan ze niet vinden op het internet.

Nog andere opties ?

Gegroet

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

24

Re: triathlonschoenen

Volgens mij zijn ze zelfs in de aanbieding :

http://www.evanscycles.com/products/shi … s-ec011147

A+
Arthur

25

Re: triathlonschoenen

de TR31 van shimano is nu de opvolger van de bekende TR30