1

Onderwerp: Triathlon Holten (28 juni)

Het is bijna weer zover, de (naar mijn bescheiden mening) mooiste wedstrijd van het seizoen smile. Op 28 juni is triathlon Holten, Ik heb het geluk gehad om weer ingeloot te worden en zal dus starten op de 1/4 afstand (vanzelfsprekend doe ik Rijssen rustig aan)

Wie vallen er nog meer onder de gelukkigen?

Parcours is ongewijzigd; De gemeente heeft de kasseienstrook op de nijverdalsebergweg nog steeds niet weggehaald; Dat wordt dus flink stuiteren in de afdaling smile
Ik hoop dat er niemand vol in de ankers gaat aangezien er iemand daardoor vorig jaar achter op die persoon is geknald met de nodige schade....

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

2 Laatst bewerkt door Concorde (19-06-08 18:33:37)

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Jawel, ik ben ingeloot!
Helaas heb ik vorig jaar af moeten zeggen door een longontsteking, maar dit jaar ben ik er weer bij!
Hoewel ik sinds anderhalve week wel weer luchtwegproblemen heb.... 't zal toch niet hè.....
Afgelopen weekend in Laren ging 't in ieder geval niet geweldig.

Die kasseien lagen er vorige week nog.....
Echt kl#te.
Ik krijg er nogal een troebel beeld van....`

Gr, Concorde. (ja, die met die Concorde....)

3

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Hoop voor je dat je helemaal fit bent dan!

In trainingen kan ik altijd mooi langs die kasseienstrook; maar gezien de dranghekken die er ongetwijfeld weer zullen zijn op dat punt zal dat de 28e wel niet gaan. Ach. Vorig jaar ook zonder schade erdoor gekomen smile, Mijn HED's kunnen gelukkig wel wat hebben en dempen ook behoorlijk de schokken.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Jaja, ik ben er ook! O, die kutkeien, daar kan ik nu al tegenop zien. Zouden ze daar nog wat aan doen voor het EK in 2009?

5

Re: Triathlon Holten (28 juni)

haha, vorig jaar ook een hoop commentaar van iedereen op de kasseien; incl de fietsmechanicien bij de inschrijving. smile

Denk niet dat ze het zullen veranderen voor het EK, anders zouden ze het nu al gedaan hebben.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

6 Laatst bewerkt door Concorde (23-06-08 21:31:41)

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Deze kasseien hebben ze er dit jaar weer opnieuw ingelegd, dus die blijven nog wel een aantal jaartjes liggen!

Helaas ben ik niet fit....
Last van longen, hoofdpijn, verstopte holtes en als klap op de vuurpijl.... kiespijn, heb al een zenuwbehandeling gehad, maar dat zit nog niet lekker....
Maarrrrr, ik start wel!

Gr, Jan

7

Re: Triathlon Holten (28 juni)

wat er ook gebeurt, we starten. Gaan jullie vol over die keien? Ik ben bang dat ik gelanceerd wordt. Ik heb nog een oude fiets (ijzer!) kan die breken? En hoe snel kan ik hem dan nog in elkaar knutselen. Het wordt windkracht 4 tot 5 halfbewolkt, kleine kans op regen zoals het er nu uitziet. Die wind mag nog wel ietsje dimmen vind ik

8

Re: Triathlon Holten (28 juni)

volgens mijn stond er vorig jaar ook veel wind.

En die kasseien: ik rem niet af, ga alleen iets uit het zadel om de schokken met de benen op te vangen ipv zadelpen.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

9

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Kasseien? Tandje erbij en hard erop en erover.
Als je ooit de Paddestraat en/of de Haaghoek hebt gereden dan valt het allemaal wel mee met de kasseien in Nederland wink

10

Re: Triathlon Holten (28 juni)

vorig jaar veel wind? ik kan me daar niks meer van herinneren...
Binnenkort maar eens over de Paddestraat

11

Re: Triathlon Holten (28 juni)

hmm, ideaal is anders. vandaag kies moeten laten trekken, de grootste kies die er zat in de bovenkaak. hoop dat ik pijnvrij en koortsvrij ben zaterdag

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

12 Laatst bewerkt door franske (26-06-08 17:52:27)

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Heeft jaren geleden een artikel over in Fiets gestaan.
Kassei-stroken, hard fietsen, handen 'losjes' boven op het stuur, blijven zitten was het devies.
Zo snel mogelijk de strook nemen

13

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Scighera schreef:

hmm, ideaal is anders. vandaag kies moeten laten trekken, de grootste kies die er zat in de bovenkaak. hoop dat ik pijnvrij en koortsvrij ben zaterdag

Dat gaat lekker!

Ik heb vandaag weer een zenuwbehandeling gehad.... ook fijn.
Kortom: we gaan weer als een trein!
Wat is je nr. en hoe laat start je, dan zal ik je extra geestelijke steun verlenen! ;-)
Ik start om 17:25,  startnr. 8225 - achtste derde serie.

Gr, Jan

14 Laatst bewerkt door Scighera (26-06-08 19:24:45)

Re: Triathlon Holten (28 juni)

hmm, leuk he big_smile pijn in je kaak big_smile

Ik heb nu nog een pijnlijke onder en bovenkaak, koppijn, wat koorts en nog een blaar op mijn lip omdat de tandarts uitschoot met zijn boor. Net  even controle gehad (omdat het nog steeds licht bloedde, maar hechten was niet nodig; het gat was gewoon groot dus had even tijd nodig.

Ik start zaterdag om 15u05 met startnr 4112

jij nog veel last van je kaak dan?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

15

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Nee, verdoving is uitgewerkt, en alles OK.

Krijg morgen nog een tri-zadelpen; iemand ervaring met zo'n krom ding?
Kon 'm voor erg weinig van iemand overnemen. lijkt me wel fijn zitten.
Niets voor jou Scighera? Als ik zo voor op m'n zadel ga zitten als jij, krijg ik pijnlijke delen... ;-)

Gr, en allemaal succes in het mooie Holten!

Concorde

16

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Concorde schreef:

Nee, verdoving is uitgewerkt, en alles OK.

Krijg morgen nog een tri-zadelpen; iemand ervaring met zo'n krom ding?
Kon 'm voor erg weinig van iemand overnemen. lijkt me wel fijn zitten.
Niets voor jou Scighera? Als ik zo voor op m'n zadel ga zitten als jij, krijg ik pijnlijke delen... ;-)

Gr, en allemaal succes in het mooie Holten!

Concorde

Ik heb er één (Profile Design) en moet er erg aan wennen. Voor mijn gevoel zit ik enorm dicht op mijn stuur.
Ik weet niet of hij blijft.

17

Re: Triathlon Holten (28 juni)

mijn zadel is erg comfortabel op de punt, en daarbij: die triathlon zadelpen is te kort voor mijn sloping frame

wat betreft de pijn: ik heb minder geluk; wond lijkt nu wel dicht (eindelijk, ondangs goede bloedstolling was het toch een dusdanig groot gat dat het na 5u nog niet 100% dicht zat, voor controle geweest maar kreeg groen licht wat dat betreft. wond zag er goed uit)

Echter de pijn....het voelt aan alsof er iemand met een moker op mijn kaken heeft geslagen (de tandarts zei al: goed bouwjaar die kies...zat echt muurvast); afgezien van de koppijn en een duidelijk geval van koorts (mijn hoofd is knalrood voor mijn gevoel) . slapen wil niet lukken, net 2 pogingen gedaan zonder suc6.
En dan te bedenken dat ik bij beide verstandskiezen 6jr terug ik dezelfde dag alweer aan het trainen was en de pijnstillers die ik er bij kreeg in de prullenbak gooide...Had nu graag die pijnstillers gehad.... En ik ben niet iemand die snel loopt te klagen over pijn (2jr terug iets te lang met kiespijn doorgelopen, toen ik bij de tandarts kwam vervolgens kon met zonder verdoving de wortelkanaalbehandeling doen omdat de zenuw al dood was)

Ik vrees het ergste voor zaterdag; krap 2 dagen te gaan :S en dat vanwege zo'n kies...

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

18

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Hee beterschap!
En succes zaterdag. Ik kan wel zeggen: 'op je tanden bijten', maar dat lijkt me ook niet de beste optie....

Succes!
Gr, Concorde.

19

Re: Triathlon Holten (28 juni)

ach, alle tanden zijn er nog wel smile

Het voelt al beter aan dan gisteren gelukkig smile Fiets dus net schoongemaakt en staat klaar voor morgen; we gaan het gewoon proberen dus!

Ik zie je morgen denk ik wel smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

20

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Kromme zadelpen gemonteerd, en even een stukje geprobeerd.
Moet zeggen dat 't me zeker niet tegenvalt! Heb 'm in de minst extreme stand gezet, zodat m'n zadel ca. 4cm. verder naar voren komt.
Ik ga het morgen gewoon proberen zo. Ik fiets erheen, en neem voor de zekerheid m'n normale pen mee; kan ik altijd nog wisselen mocht 't niet bevallen.

Gr, Concorde

21

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Gatver wat een lappenmand. Jullie gaan maar lekker langs me heen met die bloedende kiezen en zadelpennen. Ik voel een verkoudheid en maandelijks vrouwenprobleem opkomen, dat had ik vorig jaar ook, veel extra tijd verloren aan hygienische stops. Hoop dat die wind nog gaat liggen.

22

Re: Triathlon Holten (28 juni)

5e race van dit jaar, de eerste die ik niet hebben kunnen finishen...dat dat nou net (in het regenachtige) Holten moest zijn. echter was ik daar al bang voor. Aan rijssen een stijfe kuit over gehouden die pas 2e helft van de week weer belastbaar aan voelde, eergisteren die kies eruit met slechte nachtrust en koorts tot gevolg...)

Benen waren pap, focus was er niet (was in mijn kop totaal niet met de wedstrijd bezig) en kwam er op de kasseienstrook achter dat mijn stuur niet vast zat in de stuurpen :S, stuur kantelde...daar mee doorgereden tot keerpunt om daar een imbusset te kunnen regelen, de boel weer recht en vast zien te krijgen om met 2 verspilde minuten mijn weg te vervolgen.

met lopen echter weer pap in de benen , kuit die ook iets moeilijk begon te doen...Aangezien een goede tijd er niet meer in zat besloten geen risico te nemen en maar uit te stappen. Volgende week duathlon Deurningen...gaan we daar wel even kijken hoe dat gaat:)

tijden ongeveer:
zwemtijd: 19:25 (doeltijd <19min)
fietstijd: 59:15 (Doeltijd 57:30... hmm, jammer dat ik 2 minuten versplild heb met dat stuur, anders was ik ruim onder de 58 min gegaan)
lopen (doeltijd 43min): uitgestapt


er staat nog genoeg op programma gelukkig:
duathlon Deurningen
duathlon Borne
1/8 triathlon oldenzaal
1/4 triathlon Veenendaal
1/4 triathlon Apeldoorn
1/2 triathlon Deventer / Singelloop Enschede
10km LAAC

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

23 Laatst bewerkt door Concorde (28-06-08 23:29:51)

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Dus ik heb je voor niks aangemoedigd met de zwemwissel!!  ;-) Mooi is dat! Heb je verder niet gezien omdat ik me moest melden en zelf starten.

Vandaag wel redelijk gelopen. Redelijk gezwommen, beetje last van m'n baangenoten, ik moet gewoon nog wat 'hufteriger' zijn.... Heb teveel tijd verspild door oponthoud.... jammer. Zat als 5e op de fiets na een flitsende wissel.
Fietsen ging ook wel aardig, lopen beter dan in Laren.
Ben tevreden met 1:18
Ik weet weer waar ik aan moet werken! Op naar de volgende!

Veenendaal
Loo/Bathmen
Deventer

@Jani: was jij die dame in bikini, die de kleedhokjes indook (bij de 1/4e)?

Gr, Concorde

P.S. Ik vond 't super, die kromme zadelpen! Hij blijft!

24

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Concorde schreef:

Dus ik heb je voor niks aangemoedigd met de zwemwissel!!  ;-) Mooi is dat! Heb je verder niet gezien omdat ik me moest melden en zelf starten.

Vandaag wel redelijk gelopen. Redelijk gezwommen, beetje last van m'n baangenoten, ik moet gewoon nog wat 'hufteriger' zijn.... Heb teveel tijd verspild door oponthoud.... jammer. Zat als 5e op de fiets na een flitsende wissel.
Fietsen ging ook wel aardig, lopen beter dan in Laren.
Ben tevreden met 1:18
Ik weet weer waar ik aan moet werken! Op naar de volgende!

Veenendaal
Loo/Bathmen
Deventer

@Jani: was jij die dame in bikini, die de kleedhokjes indook (bij de 1/4e)?

Gr, Concorde

P.S. Ik vond 't super, die kromme zadelpen! Hij blijft!

Dat was vorig jaar, dit jaar had ik een kek pakje en opplakbaard, niet gezien???

25

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Jammer dat je moest uitstappen sci!