26

Re: Triathlon Holten (28 juni)

@Concorde
Netjes gedaan Concorde! En mooi dat die zadelpen beviel :0

@Jani
Tuurlijk is het jammer, maar op dat moment was het gewoon de beste keus, voelde me niet fit en niet sterk, en toen die kuit ook al licht begon te krampen de knoop doorgehakt om uit te stappen. Wel leermonent voor alle komende wedstrijden: elk boutje controleren de dag voor de start (ik had alleen remmen, schakelhendels, remhoeven, wielen, kettingbladen en kabels gecontroleerd.

Alle vier de boutjes die het stuur borgde in de stuurpen bleken allemaal nog flink vaster te kunnen, vreemd genoeg nooit eerder gemerkt. Maar toen ik uit het zadel over die kasseienstrook ging stonden de voorkant van mijn aerobar 5cm lager, de remgrepen meegedraaid en horizontaal. Maar ja, gelukkig ca 6km verderop bij het keerpunt iemand met imbusset in zijn bus, dus aerodrink eruit stuur recht zetten, boel goed vastzetten, aerodrink erin, en dik 2minuten later weer het parcours op.

Leuk is wel dat ik alsnog onder het uur reed en mijn 2e fietsronde de snelste was. Toch goede progressie in mijn fietsen geboekt. Binnenkort bij zwemclub om dat te verbetren smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

27

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Uitstappen is nooit leuk! vorige week in Stein uitgestapt tijdens het lopen met iets dat verdachtveel op een hongerklop leek, daarom wilde ik dat deze week in holten weer even goed maken.

dat water in de Domelaar was ff koud!! pff !  maar eenmaal op gang was het goed te doen, veel wind en lange rechte stukken zwemmen zorgden ervoor dat het moeilijk was richting te houden en was dus een beetje slingeren maar zat er lekker bij, volgens mij als 7e uit het water.

fietsen was eerst erg nat, maar ging redelijk goed, kon net niet bij de mannen die tegelijk uit het water kwamen blijven toen er voor me iemand onderuit ging. daarna gewoon lekker doorgereden.

Mijn 2e wissel was super strak (55 sec) en lopen ging ook wel lekker, 2e ronde was even zwaar maar daarna had ik het weer te pakken en liep uiteindelijk 38.28 ofzoiets.

totaal een 8e plaats op de OD dus zeker niet gek!!

Zijn er volgende week nog mensen in Didam, ook altijd een mooie wedstrijd met een snel fietsparcours!

28

Re: Triathlon Holten (28 juni)

heb nu een uitgebreide blog van Holten gepost op mijn website:
http://www.triathlete.nl/blog.html

@Willem
Net resultaat!

Uitstappen is idd niet leuk, maar zoals ik in mijn wedstrijdverslag/blog als schreef: het is een optelsommetje die je in de wedstrijd maakt, uiteindelijk maak je een keus wat in die situatie gewoon de beste keus is geweest (natuurlijk heb je achteraf altijd zoiets van: had ik nou maar...)
Dit was voor mij de eerste keer (en hopelijk de laatste keer) dit het jaar dat ik echt pap in de benen had.
Ik zit volgende week in Deurningen voor een run-bike-run, is voor mij zowat naast de deur namelijk smile

Ik hoorde ook nog van een valpartij bij de dames Elite, ging onderuit vlak voor T2 en kwam met haar rug op de balk...iemand die weet hoe het met haar afgelopen is

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

29

Re: Triathlon Holten (28 juni)

jani schreef:
Concorde schreef:

Dus ik heb je voor niks aangemoedigd met de zwemwissel!!  ;-) Mooi is dat! Heb je verder niet gezien omdat ik me moest melden en zelf starten.

Vandaag wel redelijk gelopen. Redelijk gezwommen, beetje last van m'n baangenoten, ik moet gewoon nog wat 'hufteriger' zijn.... Heb teveel tijd verspild door oponthoud.... jammer. Zat als 5e op de fiets na een flitsende wissel.
Fietsen ging ook wel aardig, lopen beter dan in Laren.
Ben tevreden met 1:18
Ik weet weer waar ik aan moet werken! Op naar de volgende!

Veenendaal
Loo/Bathmen
Deventer

@Jani: was jij die dame in bikini, die de kleedhokjes indook (bij de 1/4e)?

Gr, Concorde

P.S. Ik vond 't super, die kromme zadelpen! Hij blijft!

Dat was vorig jaar, dit jaar had ik een kek pakje en opplakbaard, niet gezien???

@Jani: Was jij dat!
Leuke outfit, alleen.... om nou 10km te lopen met zwemflippers aan....  :-)

@Scighera: Had je me door bij de wissel? Ik had een blauw runningjack aan.....
Jammer dat je uitviel man, volgende keer beter!

Gr, Concorde

30

Re: Triathlon Holten (28 juni)

nee, ik heb je niet gezien; was druk bezig om te kijken waar ik mijn zwembril moest laten... Nu maar hopen dat ik er volgend jaar weer bij mag zijn.

Ik zie net dat ze T2 bij fietsen opgeteld hebben en T1 bij het zwemmen als ik het zo bekijk (hoorde van de banenteller dat ik 19min en een beetje zwom).
Volgens uitslag 1:00:04 gereden incl. T2, 5e tijd, 1 minuut achter snelste fietser. not bad met 2 minuten geparkeerd staan langs het parcours big_smile, maar nog steeds stom dat ik door zoiets als een loskomend stuur zoveel tijd moest verliezen.

Volgende kans is RBR Deurningen, parcours vandaag even verkend en ik hoop dat ik volgende week daar fris aan de start sta met superbenen!

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

31

Re: Triathlon Holten (28 juni)

ook de kwart in holten gedaan, 2.03 met een 5e looptijd...hebben meer mensen dat als je veel sponzen aanpakt dat het water je schoenen inloopt en dan blaren op gaat lopen? normaal nooit last van blaren als ik zonder sokken loop,

en dan is het zondag en staat er weer een kwart op het programma in Gendt, leuke wedstrijd, daar uiteindelijk nog een 2.10 neergezet met een 3e looptijd, maar nu dus maar rustig gewisseld om een paar sokken aan te trekken

nog tips om die blaren te voorkomen met natte voeten?

32

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Ik vind het gescherm met snelste tijden nogal apart gezien het feit dat je in de kwart recreatief start.
Afgezien van het feit dat het lijkt alsof je altijd wel wat hebt, moet je misschien eens wat vaker aan een "wedstrijd" serie meedoen. Dat maakt het geheel wat relevanter.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

33

Re: Triathlon Holten (28 juni)

@Scighera,

Vervelend voor je dat je in Holten uit bent gestapt. Echter is dit volgens mij wel een goed moment om eens na te denken over jou indeling van een wedstrijd. Wat Jacob hiervoor al aangeeft, je schermt altijd met snelste fietstijd en mogelijke eindtijden. Naar mijn mening wordt voor een groot deel het niet kunnen finishen in Holten juist veroorzaakt door jouw drive tot het neerzetten van een snelle fietstijd.

De belasting die jij hiermee jezelf aandoet heeft zijn weerslag op het laatste (toch ook niet het onbelangrijkste) onderdeel. Het is mijzelf ook wel eens overkomen dat ik, juist vanwege het willen presteren op de fiets, met kramp aan het looponderdeel moest beginnen.

Leg de lat eens minder hoog tijdens het fietsen en je zult zien dat je eindtijden beter worden.

Over de (recreatieve) wedstrijd van mijzelf het volgende:

Na een zeer snelle zwemtijd (15.21) als tweede op het fietsparcours. Halverwege de Holterberg nummer 1 (op dat moment) ingehaald. Vervolgens hard doorgefietst. Iets te hard want bij de rotonde net voor Holten grandioos onderuit gegaan. Mijzelf toch weer op de fiets gekregen en als nog de wedstrijd een vervolg gegeven. De pijn in mijn lichaam en vooral mijn schouder nam verschrikkelijk toe. De wedstrijd nog wel weten af te maken en overall als 5e weten te eindigen. De doelstelling < 2 uur door dit voorval net niet gehaald.

Een geluk bij dit ongeluk is dat mijn Cervelo slechts geringe schade heeft opgelopen (snelspanner, carbon remhendel en zadel).

34 Laatst bewerkt door Scighera (30-06-08 11:40:32)

Re: Triathlon Holten (28 juni)

natuurlijk heb ik daarover nagedacht; echter weet ik ook dat ik de vorige serie wedstrijden goede loopbenen had na een snel fietsonderdeel. Dat de benen zaterdag niet veel soeps waren had niet zo zeer met het fietsen te maken (daar had ik ook al slechte benen voor mijn gevoel) maar met te slecht gegeten/geslapen de 2 voorgaande dagen, wat ook al te merken was tijdens het zwemmen.

Zeer net resultaat trouwens Tri-a!

@Jacob
wedstrijdserie is voor mij juist nog niet relevant. zwem en loop nog maar te kort om daar in mee te kunnen komen

@maarten80
mooi resultaat!
Geen idee met die blaren, mischien andere sokken proberen die minder snel schuren als ze nat zijn?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

35

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Scighera schreef:

Zeer net resultaat trouwens Tri-a!

Deze resultaten zullen er voorlopig niet meer inzitten.

Ik kom zojuist terug uit het ziekenhuis. Conclusie, uiteinde van het sleutelbeen is gebroken. Geluk bij het ongeluk is dat het goed staat anders was ik vandaag nog onder het mes gegaan. Eerst een week rust met mitella, daarna regelmatige controle in het ziekenhuis. De arts gaf al aan dat er de eerste maand geen belasting van het gewricht mag plaatsvinden.

Ik hoop in Veenendaal weer een potje te kunnen breken;)

36

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Maarten80 schreef:

nog tips om die blaren te voorkomen met natte voeten?

Ik heb wel eens triatleten gezien die preventief sporttape over die gedeeltes van hun voet hadden geplakt waar ze irritatie/blaren verwachten. Heb het zelf nog nooit geprobeerd. Doe meer de lange afstanden en neem dan een iets langere wisseltijd met het aantrekken van sokken voor lief.

Gr.
Cor

37

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Tri-a schreef:
Scighera schreef:

Zeer net resultaat trouwens Tri-a!

Deze resultaten zullen er voorlopig niet meer inzitten.

Ik kom zojuist terug uit het ziekenhuis. Conclusie, uiteinde van het sleutelbeen is gebroken. Geluk bij het ongeluk is dat het goed staat anders was ik vandaag nog onder het mes gegaan. Eerst een week rust met mitella, daarna regelmatige controle in het ziekenhuis. De arts gaf al aan dat er de eerste maand geen belasting van het gewricht mag plaatsvinden.

Ik hoop in Veenendaal weer een potje te kunnen breken;)

Hmm, das klote. Eerste keer dat je je sleutelbeen hebt gebroken? Ik heb het zelf gelukkig nog nooit gehad ondanks een paar zware valpartijen. Enige wat ik gebroken heb is een helm....(in drieeën)

Beterschap!

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

38

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Scighera schreef:

Eerste keer dat je je sleutelbeen hebt gebroken?

Beterschap!

Inderdaad de eerste keer dat deze is gebroken. Het was ook al weer negen jaar geleden dat ik voor het laatst gevallen was.

39 Laatst bewerkt door Jacob (30-06-08 20:11:34)

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Scighera:

Aangezien er niemand is die eerlijk tegen je is, zeker jijzelf niet, probeer ik het nog maar weer een keer.

Het zou mooi zijn geweest als " de atleet" ook die bescheidenheid (nog niet ervaren genoeg) in acht had genomen voordat " de atleet" 
www. triathlete.nl had geregistreerd.

Verder denk ik dat je zelf ook wel weet dat het onzin is wat je zegt. Hoezo nog niet ervaren genoeg? Je loopt en zwemt al 3 jaar. Er zijn mensen die in minder tijd Ironmans wonnen.

Al eerder probeerde ik je ervan te overtuigen dat je trainingsaanpak niet klopte. Daar wil je niet aan. Het gebrek aan resultaten dan?
Al jaren spam je het fietsforum en dit forum vol met oraties over je fiets en de bijbehorende prestaties. Daarbij volledig de focus op de fietsprestaties leggend. Nieuwsflits: TRIathlon. Dat is dus 3 onderdelen!

Er is altijd wel weer een smoes, een reden om toch niet optimaal te kunnen presteren, maar er kan geen smoes zijn om niet aan de wedstrijdseries mee te doen, zeker niet als je zo overduidelijk ambitieus bent als jij.

Verman jezelf en doe gewoon met de "grote mannen" mee. En vertel dan wat je zwem-, fiets,- en loop,- en eindranking was.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

40

Re: Triathlon Holten (28 juni)

@Jacob
Zoals ik  naar mijn weten al eerder verteld heb heb train ik al anders dan vorig jaar, schijnbaar weet je dat nog niet, maar bij deze dan. Ik heb een redelijk normale winterperiode en voorjaar achter de rug en totaal niet anders dan de gemiddelde sporter. Zij het dat ik door mijn werktijden de hele winter in staat ben geweest om het nodige buiten te trainen om een duurbasis op te bouwen en ik daar ook dankbaar gebruik van heb gemaakt.
Ik zwem gewoon 3-4x per week, fiets 2-3x per week, en loop 2-3x per week: niks bijzonders dus.

En nogmaals: Ik zeg nog steeds niet dat mijn aanpak "goed" is, maar ik voel me er goed bij.

Ik zwem 2jr en loop idd 3jr ja, maar helaas gaat de progressie niet echt snel met name bij het zwemmen, vandaar dat ik ook met een zwemclub ga meetrainen.
En ja, ik weet dondersgoed dat triathlon uit 3 onderdelen bestaat, dat ik zoveel met mijn fietsonderdeel bezig ben is omdat ik 2x zo veel jaren fiets als dat ik loop. Echter betekent niet dat ik geen aandacht besteed aan de rest.
En naar mijn weten zijn er bar weinig wedstrijdseries in deze regio, en de series die er zijn, zijn over de OD afstand, iets waar ik nog geen behoefte aan heb aangezien ik nog niet kan meekomen met zwemmen (en dat is nog maar zwak uitgedrukt)
Daarom dat ik er voor kies om een groot aantal recreatieve wedstrijden te doen om daarmee ervaring op te doen en in de tussentijd aan mijn zwakke plekken te werken.

Als jij je stoort aan mijn gepost over mijn fiets en fietstijden dan spijt me dat.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

41

Re: Triathlon Holten (28 juni)

De lijfspreuk van een Nederzwitser: The only thing worse than losing, is quitting

42

Re: Triathlon Holten (28 juni)

is ook zo smile maar soms is het beter om er uit te stappen, maar das mijn bescheiden mening smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

43

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Da´s een keuze die je zelf maakt, en niemand kan die keuze voor je maken. Niemand weet ook helemaal waarom jij die keuze maakt, daarom kan niemand anders daar een eerlijk oordeel over hebben. Vandaar vooral respect voor alle deelnemers, ook voor degenen die uitstappen.

44

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Hoi Jacob, natuurlijk heb je gelijk. Ik heb me ook al afgevraagd waarom hij met zulke fietstijden niet bij de Masters start. Maar recreatief is nu eenmaal ook gezellig en  heee, hij kan wel tenminste leuk, gezellig sleutelen aan zijn fiets.
Sci ik zal eens op je site kijken.

45

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Leuk hoor, maar waarom fiets je met je zadelpunt in je krent? Als je daar zo hard van gaat moet ik dat ook eens proberen. Niet alle links werken nog sci, ik kon je blog niet openen. Maar ziet er leuk uit hoor. Met de kittens ook alles goed?

46

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Concorde schreef:

Dus ik heb je voor niks aangemoedigd met de zwemwissel!!  ;-) Mooi is dat! Heb je verder niet gezien omdat ik me moest melden en zelf starten.

Vandaag wel redelijk gelopen. Redelijk gezwommen, beetje last van m'n baangenoten, ik moet gewoon nog wat 'hufteriger' zijn.... Heb teveel tijd verspild door oponthoud.... jammer. Zat als 5e op de fiets na een flitsende wissel.
Fietsen ging ook wel aardig, lopen beter dan in Laren.
Ben tevreden met 1:18
Ik weet weer waar ik aan moet werken! Op naar de volgende!

Veenendaal
Loo/Bathmen
Deventer

@Jani: was jij die dame in bikini, die de kleedhokjes indook (bij de 1/4e)?

Gr, Concorde

P.S. Ik vond 't super, die kromme zadelpen! Hij blijft!

Loo/Bathmen... die heb ik bij de /4 al eens gewonnen... is een leuke "wedstrijd" bondloze.

47

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Als ik mijn zwemmen op een wat beter niveau heb zal ik volgend jaar wel 1 of 2 wedstrijden bij de masters starten (ik zie dat Veenendaal die serie ook heeft). Ben van plan om aanstaande zondag met zwemclub mee te trainen en even kijken wat de opties bij hen zijn, weet nl niet welke zwemclub het is.

Ik heb gisteren na het schoonmaken van de fiets even alle boutjes nagelopen, conclusie was dat ik het maar elke maand moet controleren, laatste controle was bij groot onderhoud 3mnd terug, maar er zat het nodige niet meer goed vast....Nog nooit eerder meegemaakt dat de boel zo snel loskomt...maar ja....weer wat van geleerd.

@Jani
De website heeft nog hier en daar wat problemen met andere browsers dan IE, terwijl de javascript code gelijk is met de andere pagina's die dus wel onder Firefox werken.
En de kittens: super, ze zijn nu 12mnd oud en nog steeds net zo lief als toen ik ze met 8 weken kreeg smile

Over het zadel, zie maar eens een voorwaartsgebogen zadelpen te krijgen die lang genoeg is voor een sloping frame, dan maar een zadel waar ik comfortabel op de punt kan zitten. En die foto is trouwens vertekenend, was volgens mij net aan het verzitten smile

@Paul
Thanks, het is een weloverwogen keuze geweest, ook al had ik er achteraf toch wel een beetje spijt van, maar dat is logisch

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

48

Re: Triathlon Holten (28 juni)

iemand al foto's kunnen ontdekken van Holten, van bijvoorbeeld de man die op de heide stond voor de beruchte klim bij de steen...

49

Re: Triathlon Holten (28 juni)

Scighera: Om het maar op z'n Amerikaans te zeggen: you want to have your cake and eat it too?

Dus je wilt best wedstrijdseries doen, maar dan wel net zoals het jouw uitkomt. Want er zijn geen wedstrijdseries bij jouw in de buurt *Ahum*. Wedstrijdseries zijn nu eenmaal meestal over de OD afstand. Deal with it, don't cry about it. Ik zou ook wel willen dat het zwemmen korter was, want het is ook niet mijn kracht. Maar ik verzin geen smoesjes. Je moet juist meer KWALITATIEVE tijd in je zwemmen en lopen steken. In plaats van een " favoriete training"  van 3000-4000 meter af te werken.

En trouwens, Master-series zijn voor de 40 plussers

En trouwens: Proficiat iedereen met de mooie prestaties.Tri-a: Beterschap!

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

50

Re: Triathlon Holten (28 juni)

oja, dan moet ie bij de Elite